Wpis z mikrobloga

Zabrakło dziś tej informacji, zarówno w mediach jak i na tagu #kolej

19.08.1980 roku o godzinie 4:30 rano doszło do największej katastrofy kolejowej w Polsce.

W wypadku zginęło 67 osób a 64 zostały ranne.

Przyczyną wypadku był błędny wyjazd maszynisty pociągu towarowego na tor niewłaściwy, w wyniku którego doszło do czołowego zderzenia z jadącym zgodnie z rozkładem pociągiem osobowym.

Do dziś niepisaną tradycją jest podawanie sygnału RP1 w miejscu katastrofy.

#pociagi #katastrofa #wypadki #historia
Pobierz czyznaszmnie - Zabrakło dziś tej informacji, zarówno w mediach jak i na tagu #kolej

...
źródło: otloczyn_003
  • 35
@w00nski: niewiele ale wystarcza do zapobiegnięcia katastrofie. Wtedy nie było w ogóle radiotelefonów i nie dało się w żaden sposób skontaktować z maszynistą. Teraz mamy radiotelefony z systemem RADIO-STOP który automatycznie i samoczynnie zatrzymuje wszystkie pociągi na linii, ale dalej jest to w pewnym stopniu podane na błąd ludzki (np, źle ustawiony kanał łączności - Szczekociny?). No i system pracy jest teraz normalny, maksymalnie 12h jazdy i przerwa dobowa, jest to
@JaroSubaru82: Kolory są przyjętą normą międzynarodową wywodzącą się z badań przeprowadzonych przez UIC/OSŻD w której wytypowano czerwony jako najbardziej widoczny (Stój!), pomarańczowy zaraz za czerwonym (ograniczenie prędkości), a najgorzej wypadł zielony (jazda z maksymalną prędkością) i niebieski (używany pomocniczo dla zabraniania jazd manewrowych przy niskich prędkościach). O ile się nie mylę, to żółty i biały uznano za zbyt łatwo mylny np. z latarniami ulicznymi i innymi element

do tego maszynisty, że
@lovczy: Bo to nie była wina nikogo z nastawni - facet po prostu ruszył mając czerwone światło, rozpruł rozjazd i poszedł lewym pasem. Od tego momentu zatrzymać go mogli dopiero na kolejnej stacji.
Gość teoretycznie musiał być przytomny bo naciskał przycisk czuwania. Dlatego powstały różne spiskowe teorie, że jakieś zamachy, wiązali katastrofę ze strajkami na wybrzeżu, że ktoś maszynistę sterroryzował, itd.