Wpis z mikrobloga

Zabrakło dziś tej informacji, zarówno w mediach jak i na tagu #kolej

19.08.1980 roku o godzinie 4:30 rano doszło do największej katastrofy kolejowej w Polsce.

W wypadku zginęło 67 osób a 64 zostały ranne.

Przyczyną wypadku był błędny wyjazd maszynisty pociągu towarowego na tor niewłaściwy, w wyniku którego doszło do czołowego zderzenia z jadącym zgodnie z rozkładem pociągiem osobowym.

Do dziś niepisaną tradycją jest podawanie sygnału RP1 w miejscu katastrofy.

#pociagi #katastrofa #wypadki #historia
czyznaszmnie - Zabrakło dziś tej informacji, zarówno w mediach jak i na tagu #kolej

...

źródło: otloczyn_003

Pobierz
  • 35
@w00nski wyjazd na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego jest obwarowany sporą ilością przepisów, począwszy od tego że musisz dostać odpowiedni sygnał zezwalający na semaforze lub rozkaz pisemny oraz informacje od dyżurnego ruchu że jedziesz na lewy i do jakiego posterunku, poza tym na większość linii masz urządzenia zabezpieczające w postaci blokad liniowych na szlakach. Pociągi jadące "po lewym" mają też inaczej osygnalizowane czoło. Po Szczekocinach jeszcze zaostrzono przepisy odnośnie wyjazdu
@JaroSubaru82: są i takie i takie - w dużym skrócie standardowe kolory to semafory "szlakowe"-np. wjazdowe lub wyjazdowe, a kolory biały i niebieski znajdują się na semaforach manewrowych służących do prowadzenia ruchu w obrębie stacji.

standardowe semafory szlakowe mają wiele komór świetlnych i wiele konfiguracji kolorów - więcej niż na drogach, bo oprócz pozwolenia lub zakazu jazdy służą do wskazywania informacji o możliwej prędkości czy sytuacji na szlaku.
on oczekiwał na "normalne zielone" żeby jechać dalej. był normalnie w trasie, ale czekał na zwolnienie szlaku. po prostu ruszył na czerwonym - hipotezy były różne (zamach, złudzenie optyczne w wyniku zmęczenia, itd.) jednak przyczyny już na zawsze pozostaną nieznane.

w miejscu z którego startował btw nie było świetlnych semaforów manewrowych (białe/niebieskie), ale tarcze manewrowe - takie sygnalizatory mechaniczne - jak blacha stoi w pionie to zakaz wjazdu, jak blacha leży to
@ya_nush_von_saty to ja Ci powiem coś ciekawego.
Za małolata jeździłem do babci na wieś pociągiem. Wysiadałem kolejnej stacji za Julianka. Zawsze, ale to zawsze za każdym razem jak mijałem stacje Julianka czułem dziwne uczucie niepokoju jakby lęku. Ciężko wytłumaczyć. Wiele lat później dopiero dowiedziałem się o jednej z największych katastrof kolejowym na tej stacji. Dziwne uczucie chociaż jestem dość sceptyczny do takich wytłumaczeń to nie wiem skąd u mnie takie odczucia w