Wpis z mikrobloga

@lethaldysfolid: w matematyce akurat bardzo ważne jest to, aby nie iść na skróty nawet jeżeli chodzi o najprostsze działania. W tym przypadku może różnicy to nie zrobi, bo teoretycznie kazdy wie o co chodzi, ale przy równaniu na pół strony, czy więcej, to akurat istotne jest, aby było widać prawidłowy tok rozumowania krok po kroku - w taki sposób, aby później każdy kto spojrzy na zadanie dobrze wiedział o co chodzi,
@lethaldysfolid: nie za bardzo rozumiem w jaki sposób to jak sobie radzisz w życiu jest argumentem za tym co jest poprawne matematycznie a co nie.

Ma się rozpisywać bo celem matematyki w szkole jest (a przynajmniej powinno być) nauczenie dzieci logicznego argumentowania swoich poglądów a nie nauczenie ich liczenia. Tu gówniak dał niczym nie poparty wynik z dupy. To ze to prosty przykład i sam potrafię się domyślić jaki miał tok
w matematyce nie chodzi o to żeby zgadnąć wynik, tylko żeby go uargumentować/udowodnić.


@RadekRadek: Przecież udowodnił, napisał działanie: 16-6=10. Po prostu w głowie dodał że 3+3 to 6.

ale przy równaniu na pół strony, czy więcej, to akurat istotne jest, aby było widać prawidłowy tok rozumowania krok po kroku - w taki sposób, aby później każdy kto spojrzy na zadanie dobrze wiedział o co chodzi, a nie się domyślał skąd wziął
@Mega_Smieszek: co do #!$%@?. Kiedyś inaczej rozwiązałem zadanie z matematyki, nauczyciel powiedział wyszło ci dobrze i rozumowanie też było poprawne ale nie każde zadanie tak zrobisz. Teraz powiedział bym że #!$%@? mnie to obchodzi i trzeba było dać inne zadanie, ale wtedy to zrobiłem w zbroje i dostałem 0 pkt. Robią dzieciom wodę z mózgu.
Po #!$%@? się kłócicie skoro rozwiązanie jest bardzo proste: powinno być poprzekreslene i z komentarzami (być może nie czerwonym długopisem) oraz max punktów za prawidłowy wynik.

Wszyscy macie rację XD oczywiście że kwestie takie jak 2+6 vs 2+2+4 mają ogromne znaczenie - szczególnie w programowaniu czy chociażby głupim excelu gdzie budowa każdego argumentu ma fundamentalne znaczenie

I oczywiście że dziecko w tym wieku nie powinno być ganione za prawidłowy wynik, bo nie