Wpis z mikrobloga

@DrCieplak: ja tam wole automat, jak dam gaz w podłogę to przeciąga nawet do 6tys. obrotów (benzyna). Mogę też wrzucić manual i sam zmieniać biegi, wygoda, że aż miło, a pobawić też się da. Chociaż trochę tęsknie za manualem to nie wiem czy jeszcze do niego wrócę, chyba, że kupię coś w GT to kto wie
@DrCieplak: Generalnie bez znaczenia, aczkolwiek automat trochę wyższe spalanie. Z drugiej strony w niektórych autach, przy automatycznej skrzyni biegów masz dużo więcej opcji i lepiej działa "autonomiczna" jazda np. w KIA. Zależy też jaka różnica w cenie, ale jak jeździsz na autostradzie i miałbyś dopłacić np. 10 koła za automat to bym się zastanowił, manual na autostradzie jest prawie niezauważalny wrzucasz 5 czy 6 i jedziesz cały czas na nim.
@Adams_GA: Chodzi mi o sytuację że nagle bo musisz zjechać na lewy pas bo na prawym coś się stało, automat będzie w tej sytuacji chyba mniej dynamiczny? W manualu zredukujesz na niższy bieg i będzie dynamicznie.
@DrCieplak: czy ja wiem, zamiast wciskać sprzęgło i machać wajchą od zmiany biegów po prostu wciskasz gaz i powinien przeredukować, aczkolwiek to też często może zależeć od samej skrzyni (niektóre mają tzw. laga) czy nawet trybu jazdy (niektóre skrzynie w normalnych trybach jazdy działają powolniej niż w trybie sport do tego stopnia że niektórzy jeżdżą tylko na sporcie).
@DrCieplak: zależy od skrzyni. W oplu z 4 biegowym automatem na 4 są niższe obroty przy danej prędkości niż na 5 w manualu. Więc na trasę lepszy automat bo mniej spali i mniej zazyna silnik.

Musisz sprawdzić sobie parametry skrzyni i porównać z manualem