Wpis z mikrobloga

@Sam_w_domu większość tam jest z łapanki. Nikt poważny, kto się zna na sprzęcie nie będzie żenił byle gunwa i wciskał śmiecioubezpieczeń. Tak jest zresztą prawie w całym handlu w sieciówkach.
  • Odpowiedz
@Sam_w_domu: dokładnie takie mam doświadczenia, uwielbiam jak sklepowi specjaliści próbują mi tłumaczyć ze nie ma czegoś takiego jak przejściówka/hub z USB-C na hdmi, bo on jedyny kabel USB-C jaki widział to taki do ładowania androida
  • Odpowiedz
  • 347
@Sam_w_domu: Lata temu byłem w takim sklepie na rozmowie o pracę. Kierownik powiedział mi wprost że to praca dla sprzedawcy a nie dla kogoś kto zna się na sprzęcie. Szkolenia też są głównie z umiejętności sprzedaży. Zapytacie w jaki sposób się doradza co warto kupić? Na etykietach z ceną są numery, czym wyższy numer tym produkt jest starszy / mniej opłacalny do kupienia i za niego dostaje się wyższą premie.
K-S- - @Samwdomu: Lata temu byłem w takim sklepie na rozmowie o pracę. Kierownik powi...

źródło: Screenshot_153

Pobierz
  • Odpowiedz
@K-S-: Ja tam chodzę tylko coś pooglądać i pomacać zanim kupię w necie, żeby się nie cackać ze zwrotami. Ale blisko mam ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@K-S-: a w jaki sposob oni niby zarabiaja na te premie? Nigdy w zadnym sklepie z elektroniką nikt mi niczego nie oferował ani nie podchodził do mnie jeśli go nie poprosilem, a jak poprosilem o pomoc to odpowiadal na pytania i sobie szedł i niczego nie wciskał xD Zawsze jak na pracownikow media experta czy innego euro rtv patrze to sobie stoja razem i śmieszkują dopoki ktoś ich nie poprosi
  • Odpowiedz
@K-S-
Częściowo prawda z tym numerem, ale tylko częściowo. Numery te się stale zmieniają, w zależności jak dana firma dogadała sie z Media Expert na sprzedaż danego produktu. Nie ma to żadnego znaczenia odnośnie opłacalności danej rzeczy.
0 - sprzedawca nie bedzie chcial tego sprzedac. Im drozszy sprzet tym bardziej bedzie sie zapierał rękami i nogami.
1 - Większość sprzętow. Jedyne czego sie nie dowiecie z cenówek, to tego jaka tam się kryje
  • Odpowiedz
@K-S-: ta cyfra nie znaczy czy sprzęt jest starszy czy nowszy, tylko jak jest premiowany (w domyśle - lepiej lub gorzej marżowy dla sklepu) i tak np im niższa cyfra tym oznacza lepszą cenę dla klienta (niższą marżę sklepu), a co za tym idzie niższą premię dla sprzedawcy

ps- dlatego szukajcie tych cen z cyfrą zero
  • Odpowiedz
@K-S-: w Euro RTV AGD jest dokładnie to samo, tylko numer jest zaszyty w kodzie PLU produktu ( ͡° ͜ʖ ͡°) wystarczy popatrzeć na dwie ostatnie cyfry. 02 to nowość. 12 to starocie za które sprzedawca dostanie największą premie.
  • Odpowiedz
@Sam_w_domu: Kiedyś poszedlem do pewnej sieci kupic sobie ps4. Oczywiście pracownik chcial mi wcisnąć xbox one(zapewne mieli w tym okresie parcie na sprzedawanie xboxow). Pracownik, ktory mi wciskal xboxa, przekonywał mnie że nie ma czegos takiego jak exclusive i w uncharted lub the last of us mozna pograc też na xboxie. Na dowód tego wpisał w google grafika fraze "uncharted xbox one" i z pełną dumą pokazał mi obrazek przedstawiający
  • Odpowiedz
@wujekwichura
Oficjalnie nie. Sieć chce żeby sprzedawać wszystko, zresztą są plany obrotowe sklepu.
Jednak jeśli sprzedawca ma słabe wykonanie procentowe parametrów (mało gwarancji, słabo z akcesoriami itp) to będzie się zapierał nogami i rękami.
Powie, że to ostatnia sztuka, będzie do towaru zniechęcał, nawet zrobi rezerwacje na produkt i pokaze Ci, ze ktos to zaklepał już. Metod jest wiele :)
0 nie ma wartosci. Chyba, że uda się nawinać akcesoria lub
  • Odpowiedz
  • 0
@K-S- spotkałem się z czymś takim jak doradzałem kumplowi z tv. Chłop przez 5min próbował nam wcisnąć inny tv, mimo, że wszyscy uważali że ma obraz gorszy, on się dalej upierał że nie. Jak w końcu stanęło na moim chłop się smutny zrobił. Dlaczego? nie wiem, ale się domyślam
  • Odpowiedz