Aktywne Wpisy
CoDwa +281
Dla mnie największym kręceniem korbą był cały pandemiczny cyrk z wirusem, szczepionkami i kodami QR. Przykłady?
- Maseczka w samochodzie, gdy jedziesz sam — bo wirus może siedzieć na tylnej kanapie.
- Kelnerki w maseczkach, klienci przy stolikach bez — bo wirus zna zasady savoir-vivre.
- Szczepionka działa, ale maskę i tak noś.
- Limit 5 osób na wigilię
- Maseczka w samochodzie, gdy jedziesz sam — bo wirus może siedzieć na tylnej kanapie.
- Kelnerki w maseczkach, klienci przy stolikach bez — bo wirus zna zasady savoir-vivre.
- Szczepionka działa, ale maskę i tak noś.
- Limit 5 osób na wigilię
źródło: cfb0931e84cbcf82abed8e9e30f1b21c
Pobierz
tomwick55 +4
Co szanowne grono z tagu #mikrokoksy, #mirkokoksy, #dieta i #silownia uważa o pomyśle braci Rodzeń?
#przemyslenia #pytanie
#przemyslenia #pytanie
źródło: temp_file1263170386563930430
Pobierz




Lockheed S-3 Viking
W połowie lat 60 XX wieku US Navy sformułowało wymogi dotyczące samolotu dedykowanego do zwalczania okrętów podwodnych zdolnego do operwania z pokładów lotniskowców jako zastępstwo dla Grumman S-2 Tracker. W 1968 roku Lockheed obok Convair i Grumman zostało poproszone o dalszy rozwój swoich propozycji dla tego typu maszyny, jako że Lockheed posiadało znikome doświadczenie w projektowaniu samolotów pokładowych nawiązało do tego celu współpracę z Ling-Temco-Vought. LTV odpowiedzialne było za elementy płatowca takie jak składane skrzydła i ogon, gondole silników oraz podwozie – część tych systemów była pochodnymi z maszyn LTV A-7 Corsair oraz Vought F-8 Crusader. 4 sierpnia 1968r. projekt Lockheed został ogłoszony zwycięzcą oraz zamówiono osiem prototypów o wstępnym oznaczeniu YS-3A. Pierwszy lot wykonano 21 stycznia 1972 roku. Loty testowe przebiegły bez większych komplikacji i już dwa lata później w 1974 rozpoczęto produkcję i wprowadzono maszynę do służby. Produkowany do 1978r. Viking powstał w łącznej liczbie 188 egzemplarzy. Jedna sztuka po szeregu szerokich modyfikacji była w użyciu NASA do celów monitorowania środowiska naturalnego, łączności satelitarnej oraz badań nad bezpieczeństwem lotu – była to też najdłużej używana jednostka z pośród wszystkich S-3, która zakończyła służbę dopiero w 2021 roku. US Navy wycofało Vikinga z działań pokładowych w 2009 i całkowicie ze służby w 2016 roku. Jej zadania zostały przejęte przez takie maszyny jak P-3C Orion, P-8 Poseidon oraz SH-60 Seahawk. Ze wględu na wykorzystanie do napędu silników turbowentylatorowych i ich charakterystyczny dźwięk, nazywany był przez załogi ”War Hoover” od nazwy producenta odkurzaczów.
Załoga: 4
Długość: 16.26m
Rozpiętość skrzydeł: 20.93m
Wysokość: 6.93m
Powierzchnia nośna: 55.6m^2
Masa własna (pusty): 12057kg
MTOW: 23831kg
Napęd: 2x General Electric TF34-GE-2 41.26kN (4207kg) ciągu – silniki turbowentylatorowe
Vmax: 795km/h | 429kts
Prędkość przelotowa: 650km/h | 350kts
Prędkość przeciągnięcia: 180km/h | 97kts
Zasięg: 5121km | 3368nmi
Pułap: 12500m (40900ft)
Prędkość wznoszenia: 26m/s
#lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania #usa
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
źródło: comment_1670045844nohyQ5d97uTd8xtiTFRhr6.jpg
Pobierzźródło: comment_1670045898rIOo0VNHEwHjvqgwFsxLwb.jpg
Pobierzźródło: comment_16700459565iuUJom3P4KRx7ES7qBQTT.jpg
Pobierzźródło: comment_1670045967mg4E1CDZpNsUL7ClWcI6D6.jpg
Pobierzźródło: comment_16700459782vSukgqQsrT4NO78BJYEuv.jpg
Pobierzźródło: comment_1670045988BVCknQ5SRucVauBCdNm2pu.jpg
Pobierzźródło: comment_1670045999LeNF13LDnhcTONTmWyXRxB.jpg
Pobierzźródło: comment_1670046011ifqpudNSF6hFhNh0xVb784.jpg
Pobierzźródło: comment_1670046021GdiY1aZ82Oa3R1CEdTxczp.jpg
Pobierzźródło: comment_1670046043NhvBJUBWn7ig90BHV4FNJX.jpg
Pobierzźródło: comment_1670069501pBQnnKbiSm9gIFgRPWM8QY.jpg
Pobierz