Wpis z mikrobloga

https://youtu.be/uI2xVHWytLI
Co prawda wciąż w fazie "work in progress". Im się projekt rozrasta tym więcej nowych bugów się ujawnia. Sama walka z bossem będzie jeszcze dopieszczona i urozmaicona. Cały system sekwencji oparty jest o customowe resourcy, które służą jako wyspecjalizowane komendy. Komendy te można ze sobą łączyć i tworzyć z łatwością nowe ataki bez hardcodowania ich. Za pomocą systemu można tworzyć patterny ataków bossów, jak cutscenki czy AI dla przeciwników. Komendy mogą być wykonywane jedna po drugiej tworząc sekwencje różnych akcji jak być obsługiwane jako behavioury i wykonywać się równocześnie. Np przywołany minion ma przypisane parę komend do jego tablicy behaviours jak patrol w te i we w te, a zarazem field of viev i gdy coś znajdzie się w jego zasięgu to odpala komendę shoot która w tym przypadku ustawiona jest domyślnie jako nieakatywną.

#wthegame #gamedev #gry #programowanie #programista15k #tworczoscwlasna #chwalesie #godot
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach