Wpis z mikrobloga

W tym tygodniu robię generalny serwis #rower z wymianą smarów i dokładnym odtłuszczaniem napędu. Tak mnie coś kusi, żeby przy takiej okazji spróbować tych ultra wyhajpowanych wosków. Jak to wygląda u Was? Warto się w to bawić? Napęd faktycznie czysty? Który polecacie i czy w ogóle polecacie?

Jazda: 50/50 asfalt/ujeby (czyli ogólnie między innymi uganianie się za kwadratami).
#rower
peanut_whu - W tym tygodniu robię generalny serwis #rower z wymianą smarów i dokładny...

źródło: comment_1666078573lUMK85dyfkrFKHQdXfk0go.jpg

Pobierz
  • 34
@peanut_whu Używam Squirt Lube, smarowanie co 120/150 kilometrów w zależności od warunków.

Generalnie brudu w postaci lekkich drobin i cząsteczek jak piasek jest zdecydowanie mniej, natomiast sam napęd w typowych i newralgicznych miejscach zbiera trochę syfu.

Wosk odkłada się tworząc takie zlepione miękkie grudki, mimo wszystko do wyczyszczenia tego wystarczy przejechać kilka razy szmatą po łańcuchu i suchym pędzlem po kasecie.

Używałem Rohloffa i zostałem przy wosku, na długim dystansie wychodzi zdecydowanie
@peanut_whu: używam dobry rok. Napęd czysty - bardzo. Cichy, przez pierwsze 100km.

Smarowanie co ~80-120km zależnie od tego gdzie wypadnie interwał. Samo smarowanie - 3-4 min po jeździe. Przetrzeć szmatką, po kropelce na ogniwo, zakręcić, zetrzeć nadmiar. tyle.

Raz na 1500-2000km lub po jezdzie w deszczu mycie napędu ~20minut.
@peanut_whu To może być kwestia sposobu nakładania, pierwsze nałożenie po wyjałowionym łańcuchu musi być obfite, ustawiasz największą koronkę kasety i blat na korbie, dzięki temu rolki się rozciągają i wosk głębiej dociera.

Ja sam po odtłuszczeniu łańcucha smarowałem rolki z obu stron i zostawiałem do zastygnięcia na kilka godzin, po takim zabiegu napęd jest ekstremalnie cichy przez pierwsze 50 kilometrów.
squirt lube


@peanut_whu:
przerzuciłem się z FL zielonego (mtb)
zalety: czyszczenie napędu jest bajecznie proste, napęd nie syfi się generalnie

wady: realnie smarowanie co wyjazd, trzeba pamiętać by smarować zaraz po myciu (wieczorem nie rano)

na razie nie widzę sensu powrotu do smarów tradycyjnych.
@peanut_whu: Podstawa to wyczyścić bardzo dokładnie napęd inaczej to strata kasy i czasu, wtedy starcza faktycznie na sporo kilometrów. Od siebie polecę Bike 7 Pro WAX, znacznie lepszy niż Momum, ale i droższy.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@peanut_whu: tylko zamów sobie też benzynę ekstrakcyjną. Łańcuch musi być odtłuszczony i suchutki. A najlepiej nowy łańcuch odtłuścić i nasmarować.

Suszenie łańcucha jest kluczowe. Zero wilgoci, inaczej nie zadziała jak powinien. Za pierwszym razem zalewasz, suszysz parę godzin i znowu zalewasz. Jak zrobisz to dobrze, to potem już jest bajka.

Kolejne smarowania to wyczyszczenie łańcucha szczotką i szmatką na sucho i kolejne zalanie. Nic więcej. Żadnego odtłuszczania. Wosk musi zaschnąć przed