Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
#nieruchomosci #gielda #programista15k #programista20k #zalesie #nowylad #kredyt #inflacja

Od jakiegoś czasu rozglądam się za kupnem mieszkania i gdy tak patrzę na ceny, to odechciewa mi się żyć.

Mam 30 lat, pracuję jako programista. Długo zwlekałem z kupnem mieszkania, bo nie byłem pewien, czy kiedyś nie wyprowadzę się z Polski, ale upowszechnienie pracy zdalnej sprawiło, że jednak postanowiłem kupić. Niestety ceny cały czas rosną i interesujące mnie mieszkania są bardzo drogie.

Od pewnego czasu żyję dość skromnie, inwestując większą część zainwestowanej kasy, mam w miarę niezłą stopę zwrotu z giełdy i kryptowalut (choć nie jestem w pełni zadowolony, gdybym lepiej rozegrał hossę od marca 2020 roku, to miałbym dużo więcej), obecnie moje aktywa finansowe są warte około 550k, z czego obecnie ponad 300k stanowi gotówka w różnych walutach, gdyż jakiś czas temu uznałem, że akcje i krypto po silnych wzrostach i w związku z wieloma potencjalnymi przyszłymi problemami są zbyt ryzykowne, by trzymać w nich 80-90% majątku.

Chcę kupić w końcu to mieszkanie, by w nim zamieszkać, ale oczywiście moje 300k nie starczy na sensowne lokum. Sprzedaż większej części aktywów również nie pomoże, nawet za 500k ciężko coś znaleźć, zakładając, że nie będę mieszkał w norze w beznadziejnej lokalizacji.

Oczywiście mogę wziąć kredyt, nie boję się tego, tak jak kiedyś. Jest z tym jednak kilka problemów.