Wpis z mikrobloga

Po fabryce Mercedesa w Berlinie jeżdżą takie oto autonomiczne zestawy. Widziałem już autonomicznie jeżdżące wózki paletowe, wożące palety między magazynami w ramach jednej hali, ale pierwszy raz widzę autonomicznie jadącego Actrosa i to, żeby było śmieszniej, jest Actros starej generacji.

Ma wyznaczoną trasę/strefę liniami, na ciągniku po bokach i z przodu ma swojego rodzaju odbojniki/osłony i porusza się z prędkością 10 kmh. Ma bezwzględne pierwszeństwo o czym informują liczne znaki na zakładzie. Ciekawe jak często wymagają interwencji. W kabinie jest kierownica, nie dojrzałem zaś fotela, ale zapewne też jest.

W komentarzu krotki filmik.

Moi państwo, niedługo #zycietruckera się skończy ( ͡° ͜ʖ ͡°) #bekaztransa #technologia #motoryzacja #sztucznainteligencja
papaj2137 - Po fabryce Mercedesa w Berlinie jeżdżą takie oto autonomiczne zestawy. Wi...

źródło: comment_16348828108vuaNCF2iWfSTdEoRcnaSg.jpg

Pobierz
  • 69
@icanthelpthat: umie, ale nie wiem czy pod rampą czy ustawia się bokiem tylko

@Andi2991: widziałem że ustawia się gdzieś dalej i rozładowują chyba lub ładują, potem wycofuje, więc tak jakby bokiem

@wezsepigulke: wydaje mi się, że działa to tak samo. Ma z góry zaplanowaną trasę i tyle w nim autonomii. Jak maszyny na produkcji.

@jaceks653: nie, ponieważ widać, że to niespecjalnie poradziłoby sobie w warunkach miejskich. Przynajmniej na
@papaj_21_37: kiedyś widziałem takie opracowanie bodajże z uniwersytetu Oxfordzkiego i tam kierowcy ciężarówek/autobusów byli jednym z pierwszych do odstrzału zaraz obok księgowych xD. Także tak, wielu z kierowców może nie doczekać się emerytury za kółkiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Iskaryota Od 10 lat to piszecie, a nawet nie ma konkretnych testów drogowych prowadzonych, albo nawet jakichś konkretnych komunikatów od czołowych producentów ciężarówek. Ciezarowki Nikola okazały się scamem,
@jaceks653: pisałem już w innym wątku, że nie wierzę by w pełni autonomiczne pojazdy pojawiły się kiedykolwiek na drogach z różnych przyczyn. Za to automatyzacja w ramach poszczególnych firm do wykonywania powtarzających się zadań to kwestia paru lat, typu jazda z punktu A do B, przestawianie naczep pod rampami itd. Spójrz na kolej i zadaj sobie pytanie dlaczego tak nie ma automatyzacji, zwłaszcza, że tam błędy ludzkie też się zdarzają i