Wpis z mikrobloga

Po fabryce Mercedesa w Berlinie jeżdżą takie oto autonomiczne zestawy. Widziałem już autonomicznie jeżdżące wózki paletowe, wożące palety między magazynami w ramach jednej hali, ale pierwszy raz widzę autonomicznie jadącego Actrosa i to, żeby było śmieszniej, jest Actros starej generacji.

Ma wyznaczoną trasę/strefę liniami, na ciągniku po bokach i z przodu ma swojego rodzaju odbojniki/osłony i porusza się z prędkością 10 kmh. Ma bezwzględne pierwszeństwo o czym informują liczne znaki na zakładzie. Ciekawe jak często wymagają interwencji. W kabinie jest kierownica, nie dojrzałem zaś fotela, ale zapewne też jest.

W komentarzu krotki filmik.

Moi państwo, niedługo #zycietruckera się skończy ( ͡° ͜ʖ ͡°) #bekaztransa #technologia #motoryzacja #sztucznainteligencja
papaj2137 - Po fabryce Mercedesa w Berlinie jeżdżą takie oto autonomiczne zestawy. Wi...

źródło: comment_16348828108vuaNCF2iWfSTdEoRcnaSg.jpg

Pobierz
  • 69
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@papaj_21_37: w Polsce na fiacie dalej gość zasuwa ursusem z dwoma przyczepami między halami :D Ale skoro mamy już XXI wiek dali mu opony szosowe z jakiejś koparki, bo wcześniej miał normalne, rolnicze.
  • Odpowiedz
@realizta: i jest pewnie 36 razy tańszy 27 razy wydajniejszy i mniej obsługowy a do tego jednym telefonem można zmienić jego żądanie a w takiego g---o ciężarówce zespół programistów pół roku musi opracowywać najmniejszy objazd
  • Odpowiedz
Spójrz na kolej i zadaj sobie pytanie dlaczego tak nie ma automatyzacji,


@papaj_21_37: tak gwoli ścisłości to kilka linii metra w Londynie i Paryżu jest już autononomicznych :)

Ale zgodzę się co do tego, że w pełni autonomiczne pojazdy na masową skalę to jest bardzo odległa przyszłość.
  • Odpowiedz
@papaj_21_37: w tej formie w jakiej jeżdżą, transport wew. Można to kontrolować to są relatywnie niewielkie obszary. Nie ogarniesz dużego obszaru bo infrastruktura, kolizie, korki z powodu problemów tech. I wypadków. Ta technologia dopiero "raczkuje" można by to wdrożyć w centrum wielkiego miasta ale po co jak metro będzie szybsze i bezpieczniejsze.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@peszmerd: Jeździsz tylko po terenie fabryki, od rampy do rampy. Często musisz precyzyjnie manewrować żeby ustawić się bokiem do rozładunku. I tak dzień w dzień.
  • Odpowiedz
dzięki Bogu że pracuje przy produkcji oprogramowania do takich zautomatyzowanych systemów, chyba będę jedynym z ostatnich do odstrzału


@kamilek98PL: Ciebie odstrzeli posiadacz tego oprogramowania jako pierwszego, ale nie z pracy a z tego padołu ( ͡° ͜ʖ ͡° )*:
  • Odpowiedz
byli jednym z pierwszych do odstrzału zaraz obok księgowych xD.


@Iskaryota: u nas takie systemy podatkowe, że nikt nie będzie w stanie stworzyć sprawnego systemu pomagającego w rozliczeniach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
i jest pewnie 36 razy tańszy 27 razy wydajniejszy i mniej obsługowy a do tego jednym telefonem można zmienić jego żądanie a w takiego g---o ciężarówce zespół programistów pół roku musi opracowywać najmniejszy objazd


@i-kamieni-kupa: niekoniecznie. Jeśli jeździ cały czas po tej samej trasie, to nie trzeba zmieniać telefonem jego trasy. A za to nie pije w pracy, nie kłóci się z kierownikiem, nie bierze l4. ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz