Wpis z mikrobloga

Po fabryce Mercedesa w Berlinie jeżdżą takie oto autonomiczne zestawy. Widziałem już autonomicznie jeżdżące wózki paletowe, wożące palety między magazynami w ramach jednej hali, ale pierwszy raz widzę autonomicznie jadącego Actrosa i to, żeby było śmieszniej, jest Actros starej generacji.

Ma wyznaczoną trasę/strefę liniami, na ciągniku po bokach i z przodu ma swojego rodzaju odbojniki/osłony i porusza się z prędkością 10 kmh. Ma bezwzględne pierwszeństwo o czym informują liczne znaki na zakładzie. Ciekawe jak często wymagają interwencji. W kabinie jest kierownica, nie dojrzałem zaś fotela, ale zapewne też jest.

W komentarzu krotki filmik.

Moi państwo, niedługo #zycietruckera się skończy ( ͡° ͜ʖ ͡°) #bekaztransa #technologia #motoryzacja #sztucznainteligencja
papaj2137 - Po fabryce Mercedesa w Berlinie jeżdżą takie oto autonomiczne zestawy. Wi...

źródło: comment_16348828108vuaNCF2iWfSTdEoRcnaSg.jpg

Pobierz
  • 69
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@peszmerd: Nie wiem czym się różni. Myślę, że jeżeli kierowca ma do wyboru jazdę w normalnym trybie i jazdę od rampy do rampy to wybierze to pierwsze. Ja bym tak wybrał.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@TankDriver: na kazdym magazynie masz x-xx gosci ktorzy maja 100-200 ramp do obslugi i ciagle przesuwaja naczepy i nie maja z tym problemu. Spokoj, pewne godziny pracy. Cos w tej pracy w mercu musi byc #!$%@?, skoro nie znalezli pracownika.
  • Odpowiedz
@icanthelpthat u mnie na studiach ze 3 lata temu miał gościnny wykład jakiś doktor, którego zespół opracowuje precyzyjne cofanie po wyznaczonych trasach zestawów z przykładowo czterema przyczepami. Sterowanie odbywa się na podstawie bardzo dokładnego odczytu obrotu zaczepu rzędu tysięcznych części stopnia, a następnie wykonywanie minimalnych ruchów kierownicą. Takiej precyzji nie jest w stanie osiągnąć żaden człowiek ;) co prawda w tamtym czasie wszystkie próby były wykonywane w skali mikro i na idealnie
  • Odpowiedz
xD piloci i maszynisci mogliby byc odstrzelini dawno, a jednak nadal sa w kabinie. Prowadzenie pojazdu na drodze jest jednak tysiac razy bardziej skomplikowane.


@peszmerd: Dwie podstawowe różnice - koszt pilota czy maszynisty w cenie całego przejazdu jest żaden. Koszt kierowcy w ciężarówce jest znaczący. Pociąg nie musi się zatrzymywać, bo maszynista wyrobił godziny - zmienia się maszynistę, w ciężarówce się nie da.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@GienekZFabrykiOkienek: koszt kiwrowcy jest rownie nieznaczny co maszynisty i pilota, najwieksza skladowa jest paliwo i amortyzacja.
Wiesz jak sie zmienia kierowce ktory wyrobil godziny? Wypina sie z naczepy ktora ktos inny transportuje dalej, samemu wracajac do domu. Zarowno maszynisci jak i piloci maja swoje 'tachografy' i godziny pracy. Nie sadzisz chyba, ze bezposrednio do Sydney z Europy leci jeden pilot?
  • Odpowiedz
@peszmerd: > Wypina sie z naczepy ktora ktos inny transportuje dalej, samemu wracajac do domu.

No świetnie, musisz mieć wtedy 3 ciągniki do jednej naczepy. AI pojedzie jednym 24/7

koszt kiwrowcy jest rownie nieznaczny co maszynisty i pilota, najwieksza skladowa jest paliwo i amortyzacja.


AI poradzi sobie z oszczędzaniem paliwa lepiej niż człowiek, w takich kwestiach nie jesteśmy w staniei konkurować w żaden sposób

Nie sadzisz chyba, ze bezposrednio do Sydney
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@GienekZFabrykiOkienek: w tirze tez masz podwojne zalogi, 18h jazdy na strzala. Duzy zasieg. 3 ciagniki na jeden dlugi dystans albo 3 krotkie trasy na kazdy osobno. To nie ma znaczenia poki kola sie kreca. Problem jeszcze mniejszy jezeli mowimy o duzej firmie transportowej.

Oszczedzania paliwa? Juz teraz robia to komputery, mapy drog i wzniesien. Kierowca ma z grubsza pilnowac czy trzyma sie w liniach i zeby zareagowac w sytuacji awaryjnej typu
  • Odpowiedz