Wpis z mikrobloga

Od pewnego czasu pojawia się pewien trend polegający na budowie ścieżek rowerowych w miejsach, gdize dawniej przebiegała linia kolejowa (dotyczy zarówno wąskotorówek, jak i linii normalnotorowych). Linie są zawyczaj nieużywane od kilkudziesięciu lat, zakrzaczone, rozkradzione tory, zaasfaltowane przejazdy i z małą (ale jednak teoretycznie istniejącą) szansą na rewitalizację. Budowa ścieżki w tym miejscu powoduje oczywiście praktycznie bezpowrotną utratę marzeń o tym, że kiedykolwiek w tym miejscu przejedzie pociąg.

Obserwując grupy kolejowe na fb widzę, że takie działania powodują dużą irytację u miłośników kolei i sporą radość u rowerzystów.

Ponieważ na wypoku jest dużo i mikoli i "pedalarzy" możemy spojrzeć tutaj troszkę obiektywniej i spokojniej na temat - jestem ciekaw co myślicie o tym "procederze" - budowa ścieżek rowerowych na miejscu nieużywanych linii kolejowych - godne to i sprawiedliwe, słuszne i zbawienne?

#rower #kolej #pytanie #pkp #sport #transportszynowy #pytanie #ankieta
Pobierz Pink_Floyd - Od pewnego czasu pojawia się pewien trend polegający na budowie ścieżek ...
źródło: comment_1624712516DWjXcMKWYasygBSjLvxyKk.jpg

Były tory, jest ścieżka rowerowa

  • Serce się kraje i przykro patrzeć jak kolej umiera 14.2% (439)
  • Jak ma się rdzewieć bezczynnie to lepiej przerobić 69.5% (2150)
  • Super, każdy kilometr ścieżki na wagę złota! 16.3% (503)

Oddanych głosów: 3092

  • 83
@Pink_Floyd: Gdzieś między dwa, a trzy. Jak coś stoi od kilkudziesięciu lat, to jakie są szanse, że komuś się odwidzi i zrobi tam linię od nowa? A tak chociaż takie cuda inżynierii jak na zdjęciu mają szanse ocaleć.
Swoją drogą chyba puszczenie kolei od nowa na te linie wymagałoby jeszcze większych nakładów pracy niż te, które są robione, żeby zrobić tam ścieżkę. Czy nie?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 33
@Pink_Floyd: 2/3, generalnie takie linie już praktycznie nigdy nie wracają do użytku a ci co najgłośniej krzyczą że hurr durr niszczą kolej mają tego oczywiście świadomość. Każda ilość porządnych ścieżek w tym kraju jest na wagę złota. Dodatkowo taka była linia kolejowa na już przygotowane praktycznie podłoże, wystarczy tylko zlikwidować tory, wyrównać i lać asfalt. Super ścieżkę zrobili w okolicy Nowej Soli, blisko 50km po byłym torowisku. Z początku lament że
@dablju_: z tą Nową Solą jest śmieszny myk, że ścieżka rowerowa urywa się na granicy województwa - po stronie wielkopolskiego, nieużywane tory ciagną się do Wolsztyna - parowozowej Mekki. No likwidację tych torów kategorycznie nie chce się zgodzić zarząd województwa. Więc teraz ścieżka rowerowa kończy się w środku sosnowego lasu, 2km ruchomych piasków od jakiegokolwiek asfaltu. Parowozy też już nie pojadą, no bo jak zawrócić.
@Pink_Floyd: Jazda rowerem jest zdrowsza niż pociągiem ¯\_(ツ)_/¯ tyle mogę powiedzieć. Pozostaje czekać, aż w przyszłości wymyślą drogi dla kilku pojazdów naraz. Ja osobiście chodzę wszędzie pieszo i przez #!$%@? pół miasta ciągną się tory, kiedy w mojej okolicy nie ma nawet pociągów osobowych (są tylko towarowe). Od takiego łażenia i wymijania się z tymi torami i chodzenia po kamyczkach między nimi po prostu bolą nogi.
@Pink_Floyd: całkowicie nie zgadzam się z poglądami pedalarzy, ale jeśli tory są nie używane to już lepiej zrobić z nich drogę dla rowerów ¯\(ツ)/¯ po co to trzymać, tym bardziej że coraz mniej ludzi jeździ pociągami, więc szansa że te tory będą kiedyś potrzebna da raczej minimalne
@Pink_Floyd: mikole to są często ludzie niepogodzeni z postępem techniki i rozwojem innych środków transportu niż pociąg xD.

Też mieszkam na terenie, na którym kiedyś była bardzo gęsta siatka kolejki wąskotorowej, ale ostała się jakaś jedna turystyczna nitka. Kolej ta umierała już w czasach, gdy na drogi zaczął wyjeżdżać Maluch i Żuk. Te samochody zmotoryzowały Polskę. Upadek komuny i otwarcie rynku na samochody importowane już totalnie dobiły ledwo utrzymujące popyt linie.