Aktywne Wpisy
bolsonn +585
Czaicie? Przyleciała do Polski żeby chodzić po górach z jakimś kolejnym Chadem xddd #lewandowska #lewandowski #p0lka
jonasz68 +212
Ludzie są zdziwieni, że prawie 3/4 polskich mężczyzn w wieku 18-29 lat w razie wojny nie chciałaby iść na front.
Żeby iść na wojnę, ryzykować wszystkim co się posiada - zdrowiem i życiem, godzić się z dużym prawdopobieństwem śmierci (z armi ukraińskiej w dni wybuchu wojny zostało 12% żołnieży) lub ciężkim kalectwem i późniejszą niezdolnością do samodzielnej egzystencji trzeba mieć cel, rzeczy które chcemy ocalić przed najeźdźcą np.
- własne mieszkanie lub
Żeby iść na wojnę, ryzykować wszystkim co się posiada - zdrowiem i życiem, godzić się z dużym prawdopobieństwem śmierci (z armi ukraińskiej w dni wybuchu wojny zostało 12% żołnieży) lub ciężkim kalectwem i późniejszą niezdolnością do samodzielnej egzystencji trzeba mieć cel, rzeczy które chcemy ocalić przed najeźdźcą np.
- własne mieszkanie lub
Obserwując grupy kolejowe na fb widzę, że takie działania powodują dużą irytację u miłośników kolei i sporą radość u rowerzystów.
Ponieważ na wypoku jest dużo i mikoli i "pedalarzy" możemy spojrzeć tutaj troszkę obiektywniej i spokojniej na temat - jestem ciekaw co myślicie o tym "procederze" - budowa ścieżek rowerowych na miejscu nieużywanych linii kolejowych - godne to i sprawiedliwe, słuszne i zbawienne?
#rower #kolej #pytanie #pkp #sport #transportszynowy #pytanie #ankieta
Były tory, jest ścieżka rowerowa
Inna sprawa, że wyobrażenia o prężnej turystyce rowerowej to mrzonki, to będzie zawsze moim zdaniem rozrywka niszowa. Rozwijać należy infrę rowerową w miastach + budować jezdnie serwisowe
@Pink_Floyd: No niekoniecznie. Dzięki przerobieniu linii kolejowej na drogę rowerową dostajemy gwarancję, że zostanie zachowana ciągłość gruntów, które kiedyś się na nią składały. Rodzi to nadzieję, że kiedyś ktoś uzna, że jednak potrzeba tej linii kolejowej i ścieżka zostanie przerobiona z powrotem na trasę kolejową. Jeżeli linia zostanie po prostu rozebrana
Już nie ma co ratować z tych linii i ludzie muszą się z tym pogodzić. A jako Polska powinnyśmy iść w stronę szybkich kolei miedzy miastowych (dużych miast).
Komentarz usunięty przez autora
Powiem tak, dla mnie jest to najlepsze co da się z tego zrobić. Te tory są w większości nieużytkowe dla normalnych pociągów. Nie spełniają żadnych norm. Uważam, że to super pomysł.
Oczywiście, można zrobić atrakcje typu jazda tym wózkiem (jeezu nie pamiętam nazwy, ale w rosji są popularne). Tylko wtedy trasę i tak
Gdyby miał po tym przejechać pociąg no to trzeba $$ na doprowadzenie do stanu używalności. A używalność w 2021r. to trochę mało. Polsce trzeba szybkiej kolei, a tego nie da się osiągnąć bez zaawansowanej infrastruktury. I teraz pytanie czy zaawansowane remontowanie zabytku nie będzie droższe niż postawienie nowego mostu, tak żeby pociągi po tym "latały", a nie toczyły sie 50km/h.
Zakładam,
Kolej ma być rentowna i potrzebna, a nie być dla bycia. Jak szlak jest nieużywany to won, zaorać i zrobić drogę, ścieżkę rowerową albo cokolwiek innego co służy obywatelom.
@TomekJurek: powodzenia jak wjedziesz w taką szparę kołem roweru ;) Jak chcesz sie przekonać to jedź do miasta gdzie kursują tramwaje i są odcinki gdzie tory są zatopione w asfalcie na współdzielonym pasie.
@dablju_: ale dla kogo te ścieżki przy tak zastraszającym tempie wyludniania? Dla emerytów? Czy to tak już przyszłościowo dla Niemców po nadchodzących rozbiorach?