Wpis z mikrobloga

@oszty: Stawiana tutaj teza jest juz od lat nieaktualna w europie.

W ramach projektu ADSEAT zebrano średnie wartości budowy ciała kobiecego i rozmieszczenie wagi oraz badano interakcję klatki piersiowej kobiet z oparciem fotela podczas zderzenia. W efekcie stworzono pierwszy na świecie kobiecy manekin wirtualny, EvaRID (Eva female, Rear Impact Dummy). Oprócz wirtualnego manekina, zbudowano prototypowy manekin fizyczny, oparty na średnich wartościach wagi i wzrostu kobiety. Projekt dostarczył wszystkich danych potrzebnych do
A może po prostu te auta kupują w 90% mężczyźni a kobiety nie interesują się motoryzacją na tyle żeby kupować auta "tylko dla kobiet"?


@co_to_za_zycie: Paradoksalnie auta są mocno projektowane marketingowo "pod kobiety" bo to one często mają decydujący głos przy zakupie.

ale jak to mają dostosować? Sprzedawać auta w wersjach przystosowanych konkretnie do płci i masy użytkowników?


@Marazbut: Być może da się tak zaprojektować systemy bezpieczeństwa żeby były bardziej
@oszty: Program został zakończony pozytywnie w 2013 roku i od tamtej pory wdrażany. Polecam zobaczyć powiązane linki jak i stronę wykonawcy projektu. Standardy motoryzacyjne miedzy usa i eu mocno sie od siebie różnią.
@sredni_szu: to było pytanie retoryczne :D Chcałem tylko ironicznie zwrócić uwagę, że jest to "pod mężczyzn" bo to oni spędzają zdecydowaną większość godzin za kółkiem i jeśli w przyszłości większy procent będą stanowiły kobiety to się to uwzględni albo nawet już się to robi, co już ktoś tutaj napisał a nie jakaś wyimaginowana dyskryminacja ;) Chociaż w sumie ciekawe z tym projektowaniem marketingowym pod kobiety, zapewne chodzi o wygląd i wygodę
@zalzin93 co z tego, że można regulować, skoro przy moim wzroście pas mnie udusi albo zdekapituje, bo nie leży na ramieniu jak powinien i nie da się go niżej w samochodzie opuścić (co ciekawsze w starszych modelach to nie było problemem o ile była regulacja)
@isomalta pięknym przykładem dyskryminacji wysokich są rowery. Kupujesz rower z ramą xl i wszystko fajnie i pięknie, ale kierownica w rowerze ma taką samą szerokość, jak w
@zalzin93 no, mam na maksa w górę, bardziej się nie da. Dodatkowo, żebys sobie nie myślał, że powinnam jeździć na poddupniku od razu powiem, że wszystko widzę idealnie tak, jak powinnam
@missGuided może jednak dalej za kółkiem przeważają mężczyźni, a wymiennych foteli dla kobiet kupi może promil kierowców?
Skoro każde ludzkie życie jest warte tyle samo, to statystyka jest dobrym uzasadnieniem mniejszości.