@Zdzichu333: Tylko że to prawda, pasy bezpieczeństwa i fotele są dostosowane do człowieka o przeciętnej budowie ciała o wzroście 180cm, czyli o wiele więcej niż ma przeciętna kobieta co wpływa na to że podczas wypadku mają o wiele większą szanse na doznanie poważnych urazów
@GFOzon pasy tylko cię trzymają, urazy doznajesz od swojej własnej masy ciała. Lżejsza osoba to mniejszą siła czyli dozna mniejsze obrażenia niz cięższa w tym samym uderzeniu.
@oszty: Stawiana tutaj teza jest juz od lat nieaktualna w europie.
W ramach projektu ADSEAT zebrano średnie wartości budowy ciała kobiecego i rozmieszczenie wagi oraz badano interakcję klatki piersiowej kobiet z oparciem fotela podczas zderzenia. W efekcie stworzono pierwszy na świecie kobiecy manekin wirtualny, EvaRID (Eva female, Rear Impact Dummy). Oprócz wirtualnego manekina, zbudowano prototypowy manekin fizyczny, oparty na średnich wartościach wagi i wzrostu kobiety. Projekt dostarczył wszystkich danych potrzebnych do
@oszty: Program został zakończony pozytywnie w 2013 roku i od tamtej pory wdrażany. Polecam zobaczyć powiązane linki jak i stronę wykonawcy projektu. Standardy motoryzacyjne miedzy usa i eu mocno sie od siebie różnią.
@sredni_szu: to było pytanie retoryczne :D Chcałem tylko ironicznie zwrócić uwagę, że jest to "pod mężczyzn" bo to oni spędzają zdecydowaną większość godzin za kółkiem i jeśli w przyszłości większy procent będą stanowiły kobiety to się to uwzględni albo nawet już się to robi, co już ktoś tutaj napisał a nie jakaś wyimaginowana dyskryminacja ;) Chociaż w sumie ciekawe z tym projektowaniem marketingowym pod kobiety, zapewne chodzi o wygląd i wygodę
@zalzin93 co z tego, że można regulować, skoro przy moim wzroście pas mnie udusi albo zdekapituje, bo nie leży na ramieniu jak powinien i nie da się go niżej w samochodzie opuścić (co ciekawsze w starszych modelach to nie było problemem o ile była regulacja) @isomalta pięknym przykładem dyskryminacji wysokich są rowery. Kupujesz rower z ramą xl i wszystko fajnie i pięknie, ale kierownica w rowerze ma taką samą szerokość, jak w
@zalzin93 no, mam na maksa w górę, bardziej się nie da. Dodatkowo, żebys sobie nie myślał, że powinnam jeździć na poddupniku od razu powiem, że wszystko widzę idealnie tak, jak powinnam
@missGuided może jednak dalej za kółkiem przeważają mężczyźni, a wymiennych foteli dla kobiet kupi może promil kierowców? Skoro każde ludzkie życie jest warte tyle samo, to statystyka jest dobrym uzasadnieniem mniejszości.
#bekaztwitterowychjulek #p0lka #bekazlewactwa #logikarozowychpaskow #samochody #przegryw
No ale twitterowa julka więc trzeba wysmiac cokolwiek powie
@Piewca_Zaglady: @warcislaw-krzak:
pozdrawiam
@kywmn: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@co_to_za_zycie: Paradoksalnie auta są mocno projektowane marketingowo "pod kobiety" bo to one często mają decydujący głos przy zakupie.
@Marazbut: Być może da się tak zaprojektować systemy bezpieczeństwa żeby były bardziej
Komentarz usunięty przez autora
@isomalta pięknym przykładem dyskryminacji wysokich są rowery. Kupujesz rower z ramą xl i wszystko fajnie i pięknie, ale kierownica w rowerze ma taką samą szerokość, jak w
Komentarz usunięty przez autora
Skoro każde ludzkie życie jest warte tyle samo, to statystyka jest dobrym uzasadnieniem mniejszości.
Komentarz usunięty przez autora