Wpis z mikrobloga

Jeśli ci to przeszkadza i jest to poważny problem, to jak najbardziej powinieneś zwrócić komuś na to uwagę!


@missGuided:

I jest ale nie uważam tego za dyskryminację :D nawet rozumiem jeśli 90% to były kobiety więc uwazam, ze stanowiska pracy powinny być wtedy dostosowane do kobiet¯\(ツ)_/¯ i rozumiem, że będzie to powoli zmieniane bo nie da się łatwo zmienić dziesiątek linii produkcyjnych.

Jeśli nie obchodzi Cię poprawa bezpieczeństwa kobiet w
@missGuided:

O i zapomniałęm (wybacz dane z USA nie znalazłem takich dla polski)

Men are significantly more likely to die in motor vehicle accidents than women. In 2000, 28,545 men died in car accidents, compared to 13,396 women. In 2015, there were 24,899 male deaths and 10,166 female deaths.

Małą ciekawostka nie uwazam tego za argument by nie poprawiac bezpieczenstwa kobiet

@oszty może Ciebie też zainteresuje ciekawostka.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Dibhala: Volvo się chciało i skonstruowali fotel chroniący w równym stopniu kobiety. Zrobili system chroniący lepiej w przypadku uderzeń bocznych. Teraz pracują nad pasami aby te chroniły również kobiety w ciąży. Czyli można tylko trzeba chcieć.
@KakaowyTaboret: cały czas próbujesz powiedziec że to nie jest problem tylko kobiet ale wszystkich, bo są też niżsi/wyżsi mężczyźni. A ja Ci mówię że problem dotyczy jednak kobiet, bo mają one inną budowę ciała niż mężczyźni. Czyli nawet jak zrobisz mniejszego manekina który nie weźmie pod uwagę tej innej budowy kobiet to dalej nie poprawi to sytuacji.

Tak jak napisał @golip Volvo zrobiło badania i udowodnili że można to jakoś wszystko
@oszty Akurat w przypadku wzięcia pod uwagę kobiet jako kierowców standardy byłyby poprawione również dla niższych osób.

Przecież są samochody które mają możliwość podniesienia siedzenia do góry.
bo są też niżsi/wyżsi mężczyźni


@missGuided:

Niżsi wyżsi ludzie pisałem też o herod-babach-dzikach one raczej nie są niskie. Ale Ty wiesz lepiej, że pisałem tylko o mężczyznach :D

a może po prostu osób o drobnej budowie ciała? osób nie mężczyzn

A wysocy już nie są dyskryminowani? wysocy ludzie nie mężczyzni

Raczej na bezpieczeństwo wszystkich Wszyscy nie tylko mężczyzni :-)

Czyli nawet jak zrobisz mniejszego manekina który nie weźmie pod uwagę tej
@KakaowyTaboret: nie da się zrobić manekina który będzie uniwersalny dla obu płci. I to że testy przeprowadzane są na manekinach które w założeniu odwzorowują budowę ciała mężczyzny, dyskryminuje trochę kobiety, nie sądzisz? :) I bardzo możliwe że jednocześnie dyskryminuje też osoby o drobnej budowie ciała, czy wysokich, co nie umniejsza początkowemu problemowi.
Jak najbardziej się zgadzam że testy powinno się przeprowadzać na kilku manekinach, tak żeby jak najlepiej chronić wszystkich.

A
Mam nadzieję że rozumiesz czym różnią się te badania i dlaczego podane przez Ciebie liczby są w tym wypadku za przeproszeniem o kant dupy rozbić


@missGuided:

I znowu atakujesz. Mam nadzieję, że rozumiesz, że powinno się brać pod uwagę osoby które są najczęściej ofiarami?

Jeśli np osoby o wzroście ponad 210 cm mają o 90% wyższe szanse na śmierć podczas wypadków komunikacyjnych to powinniśmy dostosowywać do nich fotele? :D:D:D

A co
@KakaowyTaboret:

No i prawidłowo dla mnie najbardziej chroniona powinna być grupa która najczęściej jest ofiarami, dla Ciebie niby nie? xD


Nie, jak dla mnie wszystkie grupy powinny być chronione tak samo. Żyjemy w XXI wieku i mamy na tyle rozwiniętą technikę że możemy chronić i mężczyzn i kobiety jednocześnie, tak samo jak niskich i wysokich, grubych i chudych.

Jeśli np osoby o wzroście ponad 210 cm mają o 90% wyższe szanse
Nie, jak dla mnie wszystkie grupy powinny być chronione tak samo. Żyjemy w XXI wieku i mamy na tyle rozwiniętą technikę że możemy chronić i mężczyzn i kobiety jednocześnie, tak samo jak niskich i wysokich, grubych i chudych.


@missGuided:

Magii nie ma. Nie zawsze jest to możliwe na danym poziomie rozwoju. A często nie jest to możliwe by grupa cięższa z twardszym kośccem była tak samo wrażliwa na wypadki jak grupa
@KakaowyTaboret:

O ile będzie to zawsze możliwe. Magii nie ma i w przypadku projektowania czegokolwiek często trzeba iść na kompromisy i nie zawsze da się jednakowo chronić osobę o wzroście 150 cm i wadze 100 kg i osobę o wzrośćie 200 cm i wadze 75 kg.


Ale w przypadku lepszej ochrony kobiet Volvo pokazało że jednak się da. Więc należy naciskać na producentów samochodów żeby takie rozwiązania wprowadzali.

I nie rozumiesz,
@missGuided

W części są ofiarami bo więcej jeżdżą A manekin jest do dupy:-)

Statystyczny człowiek kobieta facet nie istnieje dlatego jeśli coś zmieniamy to dla obu płci. To tańsze prostsze i bardziej ekologiczne. :-)

Dla mnie nie jest to dyskryminacja bo jeśli tak to pół świata to dyskryminacja łącznie z maszyną do szycia
@tomekruslan:

Aż tak bardzo się nie różnią, nie mają skrzydeł, ogonów czy dodatkowych par kończyn i nie różnią się znacząco wzrostem, ok, jest różnica między kolesiem 190cm a kobietą 150cm w chwili wypadku, ale równie dobrze FACET o wzroście 190 może mieć większe szanse na przeżycie niż TEŻ FACET ale o wzroście 165cm, więc co, dyksryminacja niskich? Czy może chcą nam wmówić, że kobieta o wzroście 165cm i masie 60kg jest
Projektowanie/budowanie samochodu to sztuka kompromisu. Nie da się zrobić foteli dla wszystkich, musiała by być możliwość wyboru rozmiaru fotela przy kupnie samochodu. W motorsporcie ten sam model fotela występuje często w różnych rozmiarach i trzeba dobrać pod siebie.