Wpis z mikrobloga

@lewoprawo jak na do wyboru samochód, albo autobus to zawsze wybiorę auto. O wiele lepszy komfort, a po kilku latach jeżdżenia autobusem, mam dosyć gniecenia się, duszenia i czekania kilka godzin na autobus. Zawsze auto. A jak nie mam auta to rower. 20km do miasta, ale nie mam zamiaru jeździć autobusem. W skrajnych przypadkach wolałem nawet iść pieszo, bo kolejny autobus za 6 godzin xD
@lewoprawo: Ile można wrzucać te same kłamstwo - przy nierealnych założeniach z dupy? 100 ludzi mających rożne miejsca docelowe oraz rożne miejsca startowe - by wykonać to w tym samy czasie liczba autobusów byłaby niewiele mniejsza niż samochodów przy jednoczesnym - znacznie większym koszcie środowiskowym - większe spalanie, dodatkowy potrzebny człowiek na planecie - kierowca (przecież niedawno widzieliśmy na wykopie ile to ton CO2) nie mówiąc już o kosztach eksploatacyjnych.
@Chrzonszcz: Powinieneś doliczyć jeszcze koszty straconego czasu (czasową mpk wychodzi gorzej niż auto) oraz koszty spóźnień/taxi gdy autobus nie przyjedzie/spóźni się.
Naprawdę #mpk #mpkwroclaw jest środkiem transportu dla ludzi nie łożących podatków na infrastrukturę - czyli meneli, dzieci, studentów i emerytów - jeżdżących na na drugi koniec miasta po bagietkę akurat w czasie największego obłożenia.
@biskup2k: To prawda chociaż gdy jeździ dużo - to rozpatrywanie w kwestii mpk jest po prostu nonsensem (podobnie mieszkanie w mieście <100k i chęć pozbycia się auta) - chociaż z drugiej strony patrząc nawet gdy ktoś mało jeździ to jak wycenić posiadanie możliwości (gdy mamy auto) np. weekendowe wyskoczenie nad jezioro/w góry - gdzie jako taka alternatywa w postaci komunikacji nie istnieje? Bo o ile zakupy itd. w swojej wsi (jak
@lewoprawo: Komunikacja miejska by miała sens gdyby ludzie posługiwali się smartfonami i byłaby centralna aplikacja wyznaczająca trasy autobusów dynamicznie. Przykładowe założenia:
1) człowiek na przystanku nie może czekać dłużej niż pół godziny na autobus
2) człowiek klika na przystanku że jest zapotrzebowanie na autobus i wybiera cel podróży
3) gdy ustalona liczba ludzi wybierze cele "w jednej linii", wtedy algorytm przydziela autobus z kierowcą i wysyła na obliczoną trasę
4) założenie