Wpis z mikrobloga

  • 15
@kapuczina_corki_somsiada: @otua: @CRJSM: Co to za #!$%@? XD EcoBoosty 1.0 od Forda mają już nalatane po 400-500k i nic się z nimi nie dzieje. To ze silnik ma litr i turbo, to nie znaczy ze będzie się psuć


Powiem więcej. Silnika z turbo nie trzeba tak wysoko kręcić, trzyma niższe obroty przy tej samej prędkości w stosunku do silnika bez turbo tej samej mocy. Dlatego te
  • Odpowiedz
  • 3
@kesnall mam forda 1.6tdci tez #!$%@? jednostka i suzuki swift 1.2 normalny silnik a co to ma do zeczy? Taki silniczek na takie auto jest za maly i KAzdy ci to powie auto bardzo ladne
  • Odpowiedz
@KokiX: To zależy jak wygląda krzywa mocy, ile masz przełożeń i jak są zestopniowane. Krótko mówiąc musisz mieć odpowiednią moc w danej chwili, by utrzymać daną prędkość (pokonać wszelkie opory z nią związane).
  • Odpowiedz
Podejrzewam ze wiekszosc hejtu wylewaja osoby ktore w zyciu nawet zadna doladowana benzyna nie jezdzily. Do malego auta ten silnik jest ok, dynamika i kultura zjada wolnossace 1.6, jedzie od samego dolu. W octavii jest juz za slaby, tylko do miasta.
  • Odpowiedz
  • 11
@kapuczina_corki_somsiada szkoda, że standardem nie jest udostępnianie krzywej mocy przez producentów. Jeden punkt z mocą maksymalną gdzieś przy 5500-6000 RPM tak naprawdę mało mówi o silniku.
Auta z turbo mają właśnie więcej mocy przy niższych obrotach, stąd lepsza dynamika.
Np. taka Dacia Logan, 1.2 wolnossace ma o tysiąc obrotów więcej niż 0.9 z turbo prsy prędkościach na autostradzie. Wprawdzie to nie auto na autostradę, ale wiele firm używa. 1.2 się jebią
  • Odpowiedz
  • 0
@Stanley666 bo ja wiem jezdzilem ostanio turbo dladowna corsa 1.4 w benzynie to ok, ale tu masz wieksze auto i jeszcze mniejszy silnik i chyba wiecej koni niz w tej corsi xd to se pomysl jaki ten silnik wyzylowany
  • Odpowiedz
@fraciu: ta, padnie jeszcze na gwarancji, na bank. Tak samo grzyby jeczaly gdy wprowadzano wtrysk, katalizator, zmienne fazy rozrzadu. Za 10 lat bedziecie bronic tej technologii jako wspaniala w porownaniu do tego co bedzie obecnie
  • Odpowiedz
@kesnall mam to auto w firmie, dzienne przebiegi po 300km , trasa, trochę miasta, prędkości 90-100 i spalanie średnie to 5.5 litra. Żeby szło to trzeba kręcić go powyżej 3 tysięcy obrotów, poniżej to się strasznie trzęsie i chodzi jak traktor. Po 2 tysiącach km padł rozrusznik, nie wytrzymał systemu start-stop ;)
  • Odpowiedz