Wpis z mikrobloga

JAZDA AUTOMATEM:
-Wybierz Drive
-Puść hamulec
Czerwone światło? Wciśnij hamulec. Zielone? Zdejmij nogę z pedału hamulca.
Ruszasz pod górę? Puść hamulec i jedź.
A MANUAL, K---A:
JEDYNKA DWÓJKA 25 TYSIĘCY OBROTÓW, A MOŻE 30 TYSIĘCY, ILE TO BYŁO, TRÓJKA CZWÓRKA DWÓJKA STAJESZ JEDYNKA NOGA HAMULEC SPRZĘGŁO DELIKATNIE POPUSZCZASZ SPRZĘGŁO, C--J ZGASŁO CI AUTO, DOBRA JESZCZE RAZ, JEDYNKA, DWÓJKA, TRÓJKA, GÓRKA, ZAJEBIŚCIE, TERAZ JEDNOCZEŚNIE RĘCZNY, SPRZĘGŁO I GAZ.
Czemu w Polsce automaty nie są tak popularne i ludzie dalej jeżdżą z tym gównem bo nie wiem
#motoryzacja (czekam na gównoburzę xD) #niebieskiepaski #rozowepaski #ankieta #pytanie #pytaniedoeksperta #gownowpis
#prawojazdy zdałem na tym gównie w manualu
c.....u - JAZDA AUTOMATEM:
-Wybierz Drive
-Puść hamulec
Czerwone światło? Wciśnij ...

źródło: comment_cx5Y3RqQRFEbZ5IYltxIC4FHU2oU9dES.jpg

Pobierz

jaka skrzynia

  • manual 40.3% (986)
  • automat 59.7% (1458)

Oddanych głosów: 2444

  • 144
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@xlime: bierzesz pod uwagę, ze wszyscy są mistrzami kierownicy jak ty, ale to nieprawda. Ja się przesiadłem jakiś czas temu na automat i różnica jest ogromna. Lepsze spalanie, wygodniejsza jazda, aktywny tempomat ma wreszcie sens.

Takich osób jak ty są jednostki, większość to normalni kierowcy, którzy nie są w stanie wyczuć auto auta.
  • Odpowiedz
bo polacy są biedni i kupują 15 letnie używane auta

@frutson: Hahaha A niby skąd są sprowadzane te auta? Z krajów gdzie ludzie są bogaci prawda? To dlaczego oni nie kupują w automacie?

@aret: kupuje, w Niemczech w większości już automaty są w sprzedaży. Niektóre auta sprzedają już tylko w takim zestawieniu.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@czikapu: automat to oczywista przyszłość, skrzynia zmienia biegi w ułamku sekundy, jest wygodniejsza, takie auto mniej pali, w automacie masz też opcję z większą ilością przełożeń (czyli mniej hałasu w kabinie i ponownie - lepsze, dynamiczniejsze osiągi i lepsze spalanie), niemniej jako użytkownik manuala stwierdzam, że jest w tym coś fajnego. Ja się zmianą przełożeń nie męczę nigdy, wkurza mnie jedynie gałka zmiany biegów w robocie w iveco Daily 3,
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Zawsze_wruce: nie wiem, bo nie znam się na mechanice. Ja u siebie włączam automatyczną jazdę w korku i samochód sam jedzie. A z od usterek jest gwarancja.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@czikapu: Jeśli kiedykolwiek byłoby mnie stać na 2 fury, to w daily automat, w aucie weekendowym manual ( ͡ ͜ʖ ͡)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@czikapu: Jeżdżę zarówno manualem, jak i automatem i oba lubię. Ale jestem leniwa i chyba wygodniej mi automatem, a potem po zmianie znowu na manual sprawia mi frajdę machanie dźwignią. Obie skrzynie są fajne i mają swoje plusy i minusy.
Minusem w automacie jest to, że sam wybiera przełożenie, więc nie możesz zrobić takiej pięknej dzidy np. przy wyprzedzaniu albo zmianie pasa, co z kolei gwarantuje ci manual dzięki ręcznej
  • Odpowiedz
@czikapu: No ja powiem tak, kiedyś też uważałem, że tylko manual, bo gdzie przyjemność z jazdy i możliwość przygazowania w automacie? Mój szwagier ma najnowszą Mazdę 6 i parę razy dał mi się przejechać. To jak to chodzi, jak płynnie zmienia biegi, jak dostosowuje się do terenu, to coś pięknego. Zdanie zmieniłem całkowicie, aczkolwiek sam mam auto 18-letnie, gdzie w takich autach automaty to rzadkość i znacznie odstają od współczesnych,
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@czikapu: no tak jest. Za dużo jeżdżę w korkach i jestem w stanie oddać trochę przyspieszenia, zwiększyć spalanie kosztem komfortu i wygody (nowe automaty mają sprzęgło podwójne - hydrokinetyczne z ciernym - które nie zwiększa już spalania). Do tego dąży społeczeństwo. Do co raz to większej automatyzacji.
  • Odpowiedz
@Zawsze_wruce: rzeczywiście jest tak, że w dwusprzeglowkach bardzo powolna jazda oznacza ślizganie sprzęgła, jednak „powolna jazda” oznacza tu 2-3 km/h. Podczas toczenia się 4-5 km/h, czyli i tak wolniej niż pełzający korek, na jedynce następuje już kompletne wsprzęglenie - kwestia krótszej jedynki w skrzyniach dwusprzeglowych. Coraz częściej stosuje się także mokre sprzęgło, niewrażliwe na taka jazdę na „polsprzęgle”
  • Odpowiedz