Wpis z mikrobloga

JAZDA AUTOMATEM:
-Wybierz Drive
-Puść hamulec
Czerwone światło? Wciśnij hamulec. Zielone? Zdejmij nogę z pedału hamulca.
Ruszasz pod górę? Puść hamulec i jedź.
A MANUAL, K---A:
JEDYNKA DWÓJKA 25 TYSIĘCY OBROTÓW, A MOŻE 30 TYSIĘCY, ILE TO BYŁO, TRÓJKA CZWÓRKA DWÓJKA STAJESZ JEDYNKA NOGA HAMULEC SPRZĘGŁO DELIKATNIE POPUSZCZASZ SPRZĘGŁO, C--J ZGASŁO CI AUTO, DOBRA JESZCZE RAZ, JEDYNKA, DWÓJKA, TRÓJKA, GÓRKA, ZAJEBIŚCIE, TERAZ JEDNOCZEŚNIE RĘCZNY, SPRZĘGŁO I GAZ.
Czemu w Polsce automaty nie są tak popularne i ludzie dalej jeżdżą z tym gównem bo nie wiem
#motoryzacja (czekam na gównoburzę xD) #niebieskiepaski #rozowepaski #ankieta #pytanie #pytaniedoeksperta #gownowpis
#prawojazdy zdałem na tym gównie w manualu
c.....u - JAZDA AUTOMATEM:
-Wybierz Drive
-Puść hamulec
Czerwone światło? Wciśnij ...

źródło: comment_cx5Y3RqQRFEbZ5IYltxIC4FHU2oU9dES.jpg

Pobierz

jaka skrzynia

  • manual 40.3% (986)
  • automat 59.7% (1458)

Oddanych głosów: 2444

  • 144
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 1
@czikapu mam w domu kilka aut i i tak wole jeździć manualem. Chyba że skrzynia syntetyk na łopatkach, to w tedy miod malina. Łopatki najlepsze
  • Odpowiedz
@czikapu: To znowu ten temat. Dla mnie bójki automat vs manual to jak gadanie o swoich preferencjach seksualnych - każdy ma swoje i c--j mi do tego. ¯\_(ツ)_/¯

Osobiście mi wali czy auto ma manuala czy automata, ktoś kto ogarnia jazdę nie będzie miał ani z tym ani z tym problemu - kwestia gustu/lenistwa/zasobności portfela/przyzwyczajeń.
  • Odpowiedz
@czikapu:

Ech, uwielbiam takie jednostronne wypowiedzi nacechowane racją najmojszą - bo tak.

Automat owszem, jest dobry. Wyręcza kierowcę i powoduje, że jazda mniej męczy. Ale przyjemność z jazdy automatem? No bez jaj. No chyba że dla kogoś przyjemność oznacza nudną jak flaki z olejem jazdę w stronę
  • Odpowiedz
@kasztan00: W przypadku manualów też dużą rolę gra cena serwisu - wiadomo, że w manualu z reguły odpada jakaś skomplikowana elektronika i mechanika więc i wymiana/serwis nie dają po kieszeni - a to w tak biednym kraju jak Polska dosyć ważne, żeby po awarii skrzyni nie trzeba było całego auta złomowac bo naprawa nieoplacalna*

  • Odpowiedz
@czikapu: 25 -30tyś obrotów? Ktoś w ogóle patrzy na obroty, żeby zmienić bieg? Czy ty kiedykolwiek jeździłeś samochodem jako kierowca? Używanie ręcznego na wzniesieniach? Może dobre dla początkujących, albo takich co mają problemy z wyczuciem samochodu... Teraz mam auto z automatem, ale szanuje manuala w c--j ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Po prostu, automat + ACC + low speed follow = auto jedzie samo czy to na pełnej prędkości czy w korku.


@vasco_da_gama: Jakbym chciał, żeby auto jechało samo to bym wziął taksówkę.
  • Odpowiedz
@czikapu: jak Ty nie wiesz kiedy zmieniać biegi i musi za Ciebie myśleć auto, to Ty może idź na jakieś jazdy doszkalające... I nie mówię tu już o zmianie biegów.

Automat ma plusy i minusy. Chyba, że to automat z łopatkami - to nie ma minusów :)

Jeśli nie ma łopatek, to wolę jednak manuala, bo przy wyprzedzaniu nawet w trybie sport taka dsg ma laga. Co jest dla mnie
  • Odpowiedz
jeżu jak czytam co wypisuja w tym watku zwolennnicy manuala to nie mogę uwierzyć. Ludzie przejedzcie sie automatem z fajnym silnikiem i przestańcie sie błaźnić.


@Leszcz_pancerny_w_rzucik_malowany: No jeżdżę czasem służbowym 200 konnym VW Transporterem z 7 biegową DSG. I uważam, że jest c-----y. I zawsze będzie. Bo skąd ma wiedzieć, że zbliża się zakręt i trzeba redukować, skąd ma wiedzieć że zbliża się wzniesienie i trzeba redukować, skąd ma wiedzieć,
  • Odpowiedz
Jakbym chciał, żeby auto jechało samo to bym wziął taksówkę.


@trgf: uwielbiam takie z d--y i bez sensu odpowiedzi :)

na jakąkolwiek trasę dłuższą niż 30 km mogłoby to nie być zbyt efektywne kosztowo. Plus nie wszyscy czują się komfortowo z obcą osobą w aucie, np. ja bym wolał jechać 5 godzin w własnym roboaucie niż z jakimś obcym taksiarzem w niewiadomo czym.

No i przede wszystkim - skoro lubisz
  • Odpowiedz
@Stonatlg: mam skrzynie DSG z tzw. półautomatem i mogę również sama zmieniać biegi. uwierz mi, że mimo przesądów, automaty mogą być mniej awaryjne niż manuale, jeśli o nie dbasz. wystarczy wymieniać olej w skrzyni, jeśli widzisz, ze zaczyna trochę mulic albo gubi się, który bieg ma wbić. naprawdę wszystko, o co się dba, może długo posłużyć ( ͡º ͜ʖ͡º) a dla przykładu - miałam manual,
  • Odpowiedz
Mam automat w nowym aucie tylko dlatego ze w tej wersji silnikowej nie bylo innej opcji. Gdyby nie to brałbym manual. Nie to że dsg jest złe - mam nawet lopatki. Mimo to lubie manual i reczne machanie drazkiem. Dodatkowo fakt ze to ty panujesz nad sprzęgłem pozwala na wiekszy wybor sposobu w jaki możesz ruszyc.
  • Odpowiedz
więc nie możesz zrobić takiej pięknej dzidy np. przy wyprzedzaniu albo zmianie pasa, co z kolei gwarantuje ci manual dzięki ręcznej redukcji ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@catch: o kickdown w automatycznej skrzyni pani słyszała? ;)
  • Odpowiedz
@PanWitold: A prawdę mówiąc to nie, wiem, że są jakieś systemy w nowszych autach, ale nie oszukujmy się, nie każdego stać na automat w ogóle, a co dopiero na nowszy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
ale mówisz o jeżdzeniu jakimś dostawczakiem a nie osobowym? Ja mam teraz dwa automaty, a jezdze nimi od 10 lat i nie rozumiem o co Wam wszystkim chodzi z redukcjami? W osobomym samochodzie okolo 180 koni, jesli nie jezdze w gorach to nie ma żadnych kłopotów z dynamiką. Zawsze moge recznie bieg zmienić przecież.


@Leszcz_pancerny_w_rzucik_malowany: No dostawczakiem. A co to zmienia? DSG to DSG. 200 konny diesel to 200 konny
  • Odpowiedz