Wpis z mikrobloga

JAZDA AUTOMATEM:
-Wybierz Drive
-Puść hamulec
Czerwone światło? Wciśnij hamulec. Zielone? Zdejmij nogę z pedału hamulca.
Ruszasz pod górę? Puść hamulec i jedź.
A MANUAL, #!$%@?:
JEDYNKA DWÓJKA 25 TYSIĘCY OBROTÓW, A MOŻE 30 TYSIĘCY, ILE TO BYŁO, TRÓJKA CZWÓRKA DWÓJKA STAJESZ JEDYNKA NOGA HAMULEC SPRZĘGŁO DELIKATNIE POPUSZCZASZ SPRZĘGŁO, #!$%@? ZGASŁO CI AUTO, DOBRA JESZCZE RAZ, JEDYNKA, DWÓJKA, TRÓJKA, GÓRKA, ZAJEBIŚCIE, TERAZ JEDNOCZEŚNIE RĘCZNY, SPRZĘGŁO I GAZ.
Czemu w Polsce automaty nie są tak popularne i ludzie dalej jeżdżą z tym gównem bo nie wiem
#motoryzacja (czekam na gównoburzę xD) #niebieskiepaski #rozowepaski #ankieta #pytanie #pytaniedoeksperta #gownowpis
#prawojazdy zdałem na tym gównie w manualu
Pobierz c.....u - JAZDA AUTOMATEM:
-Wybierz Drive
-Puść hamulec
Czerwone światło? Wciśnij ...
źródło: comment_cx5Y3RqQRFEbZ5IYltxIC4FHU2oU9dES.jpg

jaka skrzynia

  • manual 40.3% (985)
  • automat 59.7% (1457)

Oddanych głosów: 2442

  • 144
@miret210: chwalisz automata ze lepszy wszedzie to mowimy o każdych warunkach. Większość umiejętności kierowcy to wyczucie auta a automat to pogarsza. Idź się przespij ze swoimi stwierdzeniami bo masz automata od niemca z '12 i gwiazdorzysz. Przejedz się autem patrząc na to co się dzieje z pojazdem zamiast tylko bezmyślnie kręcić kółkiem.
@miret210

Naprawa automata = koszt wymiany sprzęgła i dwumasy w skrzyni manualnej, nawet podobne ceny są.

Taaa jasne. Mamy dwa służbowe auta, które tłuką kilometry w trasach.
W Tiguanie manualu sprzęgło do wymiany po 380kkm
W Octavii 3 DSG przy 210kkm już dłużej "myśli" bo zazwyczaj jej trwałość to 150-200kkm. Nowa skrzynia to coś koło 7 tysięcy. Coś mi się wydaje, że jednak dwumas nawet za 3k i sprzęgło za nawet
@miret210 Ale to piszesz ludziom, że hurr durr starych skrzyni się boicie a sam jeździsz hydrokinetykiem, które ogólnie są mulaste i bardziej nadają się do autobusów niż osobówek, gdzie teraz montuje się przeważnie dwusprzęgłowe, które normalnie zmieniają biegi, tyle że wtedy serwis już tak tanio nie wychodzi.
@frutson: a właściciele automatów maja chyba małe fiuty i problemy z samooceną, bo zachowują się, jakby jazda automatem, czyniła z nich klasę wyższa, nadczłowieka.
Jeden woli motocykl, drugi auto terenowe, trzeci lekkie sportowe auto, a czwarty ciężkiego mocnego krążownika szos.
Jeden woli automat, drugi woli manual. Nie potraficie tego ogarnąć? Miałem okazję jeździć kilkoma automatami. Każdym po kilka tysięcy km. O ile w mieście sprawdza się to lepiej, to na dłuższych
@xlime: wszyscy zatwardziali fani manuali którzy się przejechali moim autem z automatem i adaptacyjnym tempomatem z low speed follow powiedzieli że już nigdy w życiu nie rozważą kupna auta w manualu i bez tempomatu. Po prostu, automat + ACC + low speed follow = auto jedzie samo czy to na pełnej prędkości czy w korku. Do codziennych dojazdów do pracy nie ma lepszej opcji. Dodać do tego asystent trzymania pasa ruchu
@Atreyu: tak z ciekawości - jak wygląda jazda automatem po górach? W manualu hamujesz biegami. Sam ostatnio tak musiałem jechać, bo hamulec się zacinał przy każdym wciśnięciu, wiec musiałem go nie używać. Da się coś takiego w automacie ogarnać?
Pytam nie jako hejter, tylko z ciekawości, bo się mocno zastanawiam nad kolejnym autem w automacie
tak z ciekawości - jak wygląda jazda automatem po górach? W manualu hamujesz biegami. Sam ostatnio tak musiałem jechać, bo hamulec się zacinał przy każdym wciśnięciu, wiec musiałem go nie używać. Da się coś takiego w automacie ogarnać?

Pytam nie jako hejter, tylko z ciekawości, bo się mocno zastanawiam nad kolejnym autem w automacie


@sTreeTu: tak samo jak w manualu. Możesz hamować biegami. Chyba każda współczesna skrzynia posiada tryb ręczny (wiele
@Atreyu: manetki są sztosik. To wiem, bo miałem okazje jechać A3 z DSG i to było bardzo spoko.

Bardziej w sumie byłem ciekaw takiego klasycznego hydrokinetyka. Ale faktycznie, od lat 90 chyba większość ma możliwość zmiany biegu. I jak rozumiem wtedy nie jest to półautomat, który i tak sam zmieni biegu, tylko skrzynia jest "zblokowana" na danym biegu?
oszczedzisz mi tym ~10 ruchów ręką jadąc autostradą i zjezdzajac gdzieś gdzie trzeba manewrowac


@xlime: chyba się nie zrozumieliśmy, auto samo jedzie w korku bez względu na dystans, reguluje prędkość w zakresie 0-160km/h. Jedyne co to od czasu do czasu trzeba wcisnąć guzik jeżeli zatrzyma się do 0 na dłużej niż 5 sekund ale wbrew pozorom to się rzadko zdarza, w korkach auta się jednak raczej lekko toczą.

No i trzeba
@sTreeTu: u siebie mam stary hydrokinetyk aisina, nawet bez trybu sportowego.

W trybie w pełni automatycznym (D) auto samo dobiera biegi względem obciążenia i położenia pedału gazu.

W trybie manualnym (M) mogę zmieniać biegi lewarkiem, lub manetkami. Samochód sam nie zmienia biegów na wyższy (mogę go trzymać np. na dwójce na odcince i nic się nie stanie) - natomiast przy zbyt małej prędkości redukuje w dół maks do dwójki żeby nie
wolę mieć kontrolę nad tym kiedy zmieniam bieg, a jeszcze dochodzi koszt naprawy jak ci się sypnie automat to boli po kieszeni dużo bardziej niż manual


@Stonatlg: W automacie tez mozesz te kontrole miec. Swoja droga, ten tekst to podstawa zarzutek w materii automat vs manual. Co do kosztow naprawy - predzej przy manualu bedziesz dymal do mechanika na wymiane sprzegla, niz zajedziesz wspolczesny automat.

Punkt widzenia zmienia sie wraz z