Wpis z mikrobloga

JAZDA AUTOMATEM:
-Wybierz Drive
-Puść hamulec
Czerwone światło? Wciśnij hamulec. Zielone? Zdejmij nogę z pedału hamulca.
Ruszasz pod górę? Puść hamulec i jedź.
A MANUAL, #!$%@?:
JEDYNKA DWÓJKA 25 TYSIĘCY OBROTÓW, A MOŻE 30 TYSIĘCY, ILE TO BYŁO, TRÓJKA CZWÓRKA DWÓJKA STAJESZ JEDYNKA NOGA HAMULEC SPRZĘGŁO DELIKATNIE POPUSZCZASZ SPRZĘGŁO, #!$%@? ZGASŁO CI AUTO, DOBRA JESZCZE RAZ, JEDYNKA, DWÓJKA, TRÓJKA, GÓRKA, ZAJEBIŚCIE, TERAZ JEDNOCZEŚNIE RĘCZNY, SPRZĘGŁO I GAZ.
Czemu w Polsce automaty nie są tak popularne i ludzie dalej jeżdżą z tym gównem bo nie wiem
#motoryzacja (czekam na gównoburzę xD) #niebieskiepaski #rozowepaski #ankieta #pytanie #pytaniedoeksperta #gownowpis
#prawojazdy zdałem na tym gównie w manualu
c.....u - JAZDA AUTOMATEM:
-Wybierz Drive
-Puść hamulec
Czerwone światło? Wciśnij ...

źródło: comment_cx5Y3RqQRFEbZ5IYltxIC4FHU2oU9dES.jpg

Pobierz

jaka skrzynia

  • manual 40.3% (985)
  • automat 59.7% (1458)

Oddanych głosów: 2443

  • 144
Nowe automaty (np. 8 biegowe) mniej palą, szybciej zmieniają biegi (i to niezależnie od samopoczucia kierowcy), szybciej rozpędzają się do setki i czynnie współpracują w ESP. O możliwości ręcznej zmiany biegów nie wspomnę

Jedyne większe koszta to serwis

jezdzilem jakims nowym sedanem opelka u kolegi. W oplu vectrze 99 rok automat lepiej chodził


@xlime: no fajnie pisać o automatach z punktu widzenia 20 letniego trupa. Im nowsze skrzynie tym lepsze. Jeżeli
Atreyu - Nowe automaty (np. 8 biegowe) mniej palą, szybciej zmieniają biegi (i to nie...

źródło: comment_Akqu0udXVaALmRAwV5dDPosJuEtoNapU.jpg

Pobierz
automat nie zna drogi przed Tobą


@xlime: nowe znają - współpracują z nawigacją

Tobą więc dużo ci zmieni słaba zmiana biegów tuż przed podjazdem. A manualem wrzucasz jeden bieg i jedziesz bo czujesz auto


Kickdown. Mówi to panu coś? Wymuszona redukcja w skrzyniach nawet bez manualnego trybu czy manetek. Zresztą w większości skrzyń biegi można zmieniać jak nam się podoba. Nie ma tylko sprzęgła, co jest zasadniczo zaletą np. przy słabej
automatem w terenie


@xlime: to mówimy dzisiaj o offroadzie przez las czy jeździe na ulicy?

Nigdy nie miałem problemów z automatami. Jedynie regularna wymiana oleju. W manualach tylko sprzęgło. Jakby trzeba było robić coś więcej, nie byłoby też problemu.

Co więcej, jeżdżąc na tempomacie w automacie wystarczy że przestawiam prędkość wajchą, a samochód sam na autostradzie dobiera odpowiedni bieg. Magia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Więc mówisz że
@pitu120: @Atreyu mówimy o skrzyniach do wszystkiego. A jak manual padnie to cyk na hol i do domu. Powodzenia z automatem. A autami jeździłem wieloma w tym wiele z automatem i przy właściwym używaniu obu skrzyń nic się nie stanie, a lepiej jest dla mnie czuć pojazd i znać prędkości na danym biegu. Akurat najmilsze wspomnienia mam z tym 20 letnim oplem bo najmniej się psuł, czasami tylo olej zgubił. Większośc
mówimy o skrzyniach do wszystkiego


@xlime: ale nikt się rodzinnym sedanem nie pcha w teren.

Nie ze względu na silnik, a zawieszenie i prześwit.

No chyba że mówimy o skrajnie dziurawej polnej drodze, gdzie trzeba jechać tak wolno że w manualu jedzie się na półsprzęgle. To już wtedy lepiej automat. Nie będzie szarpał, przygasał, nie trzeba trafiać w obroty ani palić sprzęgła ( ͡º ͜ʖ͡º)

Większośc
@xlime: #!$%@?. Naprawa automata = koszt wymiany sprzęgła i dwumasy w skrzyni manualnej, nawet podobne ceny są. Jedyny minus to, że przy awarii już nie poholujesz, ale to se przy zakupie OC dorzucasz assistance za +100zł i masz to w dupie. Sam przesiadłem się z manualnej skrzyni na automata z 2003r i nigdy więcej manualnej, chyba, że do jakiegoś szrota do upalania.