Wpis z mikrobloga

@lacuna

Pustynia (kara do obrony): Do pokonania przez każdy rodzaj oddziałów. Krzyżowcy kończący ruch w tym typie sektora za 2. i kolejnym razem z rzędu tracą 10% swojego oryginalnego składu armii. Jihadyści kończący ruch w tym typie sektora za 4. i kolejnym razem z rzędu tracą 10% swojego oryginalnego składu armii.


O co chodzi z tym że krzyżowcy kończą ruch za 2 a jihadyści za 4
@skejwen: Jeżeli są częścią armii, to będą wiernie podążać za generałem. Jeżeli są wolnymi strzelcami Krzyżowców, to nawet nie przypłyną do Ziemi Świętej. Jeżeli są wolnymi strzelcami Jihadu, to ich nieruchome ciała w końcu zjedzą szakale.

@Anagama:
1. W pierwszej turze Krzyżowiec wjeżdża na pustynię poza drogą, koniec ruchu.
2. W drugiej turze Krzyżowiec dalej podróżuje po pustyni poza drogą, koniec ruchu, 10% armii również do piachu.
3. W trzeciej
@lacuna żeby miasto było kontrolowane i wysyłał karawany to muszą w nim być jednostki graczy czy npc wystarcza? Czy miasto przekazane (na początku tury stacjonune w nim armia A, a na końcu armia B) jest w tej turze kontrolowane i może wysyłać zapasy?
2. Regeneracja odbywa się na końcu tury czy na początku? Armia rusza z miasta do bitwy - w momencie stocznia bitwy będzie już zregenerowana? Jeśli nie to czy zregeneruje
@Stah-Schek:

1a. Do kontroli wystarczy NPC, ale z takimi zaczyna tylko Jihad. Do wysyłania karawan potrzeba graczy. 1b tak, wysyłanie jak i większość akcji jest rozpatrywana na koniec tury.

2a. Na koniec tury. 2b Regeneracja odbyła się na koniec poprzedniej tury, chyba o to pytasz? Bo w tej samej turze regeneracji być nie może, chyba że bitwa odbyła się w mieście, które kontrolujesz i oblężenie się zakończyło. 2c - Tura 0:
@lacuna dobrze rozumiem jak to działa? Inżynierowie koszt 3 i regeneracja 5. Mogą regenerować się tylko w miastach z 5. Włoski bonus znaczy że będą regenerować się po 20% czy w miastach z 3?
@lacuna: Fakt. Odkąd zobaczyłem jednostkę procarzy mam w głowie wizję nieskończonych fal arabskiej piechoty rozbijających się o pancerną pięść krucjaty - odrywających po palcu za każdym uderzeniem. Tylko cały czas zastanawiałem się jak to zrobić "mechanicznie" :)
Ale kajam się, bo wychodzi an to, ze zapomniałem, że to gra fabularna z elementami strategii, a nie strategiczna z elementami fabuły
@lacuna: Planujesz np. Statystyki wyznania populacji dla poszczególnych rejonów ? Chodzi mi o to ,że np na ziemiach Libanu, gdzie w wielu miejscach chrześcijanie stanowili (i w sumie nadal stanowią ) większość, to lokalna ludność raczej reagowalaby na władzę krzyzowcow o wiele lepiej niż np w Gazie.
@Diamond-kun: ( ͡° ʖ̯ ͡°) no dobra. Jak już zapewne zauważyliście z tekstów wprowadzających, w Ziemi Świętej żyje istny miks narodowościowy - Arabowie, Źydzi, Grecy, Turcy, Egipcjanie, Persowie. Znalezienie sojuszników do swojej sprawy u Krzyżowców będzie tym większe, im dalej na północny zachód od Jerozolimy znajduje się dane miasto. Miasta portowe to zwykle lokalne układy handlowe, którym zmiana poborcy podatkowego nie robi większej różnicy tak długo, jak