Wpis z mikrobloga

Chciałbym spróbować swoich sił w grafice 3d, modelowanie, animacje itd. Ogólnie chciałbym pobawić się z np. robieniem modeli pod grę czy jakieś cinematic'i albo vfx. Jakieś rady od czego zacząć? Jakie programy do czego konkretnie służą i jakie polecacie? Rady dla żółtodzioba zanim w to wejdzie?

#grafika3d #grafika #blender #3dsmax #maya #zbrush
  • 27
  • Odpowiedz
@Edekedkowy tak, jak najbardziej, ale nie jest potrzebna

Bardziej w rzeźbieniu niż w modelowaniu ( tutaj anatomia, proporcje, kształty, nazwij to jak chcesz, zmysł estetyki), podsumowując, to jest rysunek 3d, który wybacza błędy ctr-z
  • Odpowiedz
prosty Blender to może jakbym chciał dla siebie coś podłubać, a nie jako ścieżka kariery.


@Edekedkowy: w gamedevie działa. W innych raczej niezbyt. chyba, ze wizki albo ogólnie freelance to też spoko
  • Odpowiedz
@amisobad: blender praktycznie nie jest wykorzystywany w firmach poza januszamibiznesu co szkoda im hajsu na licencje. Generalnie to jest kawał dobrego softu, ale co z tego, skoro różni się dosyć znacząco od innych, chętniej wykorzystywanych.
  • Odpowiedz
Czy w ogóle umiejętność rysowania na papierze przydaje się w modelowaniu 3d?


@Edekedkowy: jezeli chcesz sobie narysować projekt to tak. Czyli jeżeli chcesz zrobić sobie coś 2D co ma ci pomóc przy robieniu 3D.
Ale same zdolności 2D nie.
  • Odpowiedz
@einz yada yada yada, jeden rabin powie tak, drugi nie, tak samo jak zbrush nie nadaje się do modelowania co?

Takie dyskusje widać codziennie w sieci, i co? I nic
  • Odpowiedz
@amisobad: czo? z tym zbrushem to poszalales XD Wejdź na skillshot.pl i popatrz czego wymagają. W małych firemkach będzie to blender z uwagi na to co wspomnialem - brak licencji. W większych będą to 3ds max / maya, no chyba że jesteś fanatykiem blendera i umiesz w nim #!$%@?ć jak szalony to wtedy nikt Ci nie powie "no genialny z ciebie modelarz ale używasz blendera to #!$%@?". Więc @loczyn
  • Odpowiedz