Wpis z mikrobloga

@Edekedkowy: 3ds Max lub Blender. 3ds Maxa możesz dostać za free na 3 lata jeśli podasz się za studenta. Polecam oglądać speedmodeling na youtube. Jest też świetna strona z tutorialami - abonament, ale po założeniu konta jest kilka tutków za darmo pluralsight.com. Mógłbym ci więcej info podesłać ale w pracy jestem do 21. Jesteś zainteresowany to wywołaj mnie jakoś później, nie wiem czy tu jakieś pw jest czy coś podobnego.
@Edekedkowy: jak chcesz sobie tak popróbowac to Blender. Jak chcesz wyrobić skill do zawodu to Maya lub 3ds Max.
Jak mocno interesują cie vfxy to zapewne też, bo realflow nie ma podpięcia do blendera. FumeFX raczej też
@Edekedkowy: Maya jest najlepsza do animacji, a przynajmniej ja preferuja animatorzy ze wszystkich. Ma też inny interfejs niż Max, przez co jest ponoć sporo łatwiejsza w obsłudze. Ale tak jak Max, Blender czy Cinema 4D jest bazowym softem 3D do modelowania, animowania i renderowania
@Edekedkowy: zanim w cokolwiek wejdziesz i zaczniesz dlubac to poczytaj troche o branzy i pochlon teorie. Lepiej sie dobrze przygotowac niz wskakiwac w jakies gówno, np Blendera ;)
@loczyn: Sprawdzałem mniej więcej co jest potrzebne w firmach produkujących gier, najczęściej jest to 3ds Max i Maya. Więc wniosek prosty Blender to może jakbym chciał dla siebie coś podłubać, a nie jako ścieżka kariery.
@Edekedkowy zbrush, programik do rzeźbienia, proces wygląda całkowicie inaczej niż reszta softu do modelowania ( choć możesz robić i to w nim ), jak wolisz bardziej artystyczne podejście, czyli tablet z pisakiem to opcja dla Ciebie
@Edekedkowy: Przydaje sie, ale nie jest w pelni wymienne/obligatoryjne.

Znam grafikow 3D, modelerow, ktorzy nie potrafia rysowac.
Znam tez rysownikow ktorzy jak usiedli pierwszy raz przed softem od 3D to zrobili cudo.
Ja zawsze polecam rysowanie, bo to dobre hobby, rozwija i mozna robic wszedzie.

Ps. Polecam kupic szkicownik i olowki 4B-6B, najlepiej Derwent