Wpis z mikrobloga

#projektdc5 <--- zapraszam do obserwowania :)

Projekt troche stanął w miejscu, ze względu na brak wolnego czasu :)
trochę ruszamy dalej z tematem, kolejne części układanki wpadają :)

Ecumaster EMU Black - sterownik silnik stand-alone.

Komputery silników benzynowych, i ich tuning.
-Oryginalne komputery, które można stroić z odpowiednim oprogramowaniem, bez bardzo skomplikowanego hardware-u (często kabel obd2-usb wystarczy), komputery najczęściej stosowane w grupie VAG, w odpowiednich rękach ma naprawdę spore możliwości, szczególnie jeśli chodzi o silniki TFSI (turbo-doładowane na bezpośrednim wtrysku)
-Oryginalne komputery, które przez specjalną wkładkę dają się stroić i modyfikować ROM, np w hondzie w latach 90' można było już wlutować gniazdo, które umożliwiało edycję ROM-u przez wsadzenie kości EEPROM do komputera. W latach póżniejszych (2001+) można było wlutować specjalny moduł, który umożliwiał komunikowanie się PC-ta z ECU za pomocą kabla USB - bardzo dobre rozwiązanie, które rozszerza możliwości komputera, a mimo wszystko pozostaje w formie oryginalnego komputera - więc wszystkie rzeczy typu czytanie błędów po OBD są możliwe.
-Świnki (piggyback ECU) - moduł, który poprzez wlutowanie pomiędzy ECU, a silnik umożliwiał zmianę parametrów pracy (takie trochę oszukiwanie sygnałów) - raczej są to proste komputery do mniej skomplikowanych aut.
-Stand alone - typ komputera, który pozwala całkowicie odpiąć oryginalny sterownik, posiada największe możliwości - jest w pełni programowalny, posiada dużo wejść i wyjść, którymi można sterować sygnałami wejścia i wyjścia. Od sygnałów można uzależnić pracę silnika.

Dlaczego kupiłem Ecumaster EMU Black ?
-posiada dużo więcej wyjść niż poprzednia wersja
-pełne możliwości kalibracji
-duża rozdzielczość mapy
-cena w porównaniu do innych rozwiązań tego typu
-wspiera sondę szerokopasmową
-jest wodoodporny, mały i lekki
-pozwala ustawić zabezpieczenia typu (spadek cisnienia oleju poniżej 5bar, przy 5000 obrotów spowoduje np zgaszenie silnika, bądź w określony sposób "zmulenie samochodu" - np przez zmianę kątów zapłonu)

Temat jest bardzo zawiły, jeśli macie jakieś pytania apropo komputerów w samochodach, piszcie w komentarzach - postaram się na wszystkie odpowiedzieć :)

Miłego dnia! :)

#carboners #motoryzacja #motoryzacjaboners #jdm #jdmboners #honda #tuning #typer #ciekawostkimotoryzacyjne #projektdc5
kwiatu - #projektdc5 <--- zapraszam do obserwowania :)

Projekt troche stanął w mie...

źródło: comment_NCBvkrlaqM3rX6lsq2fSPmOKAWeEwCDq.jpg

Pobierz
  • 21
@kujtek: reszta zostaje, pmu jest urządzeniem raczej używanym w motorsporcie, nie wyobrażam sobie kierunkowskazów z płytki na której byłoby 50 przycisków włączać :D
@kwiatu: ach drogowe, źle zrozumiałem twoje wzmianki o aucie do gsmp. no to tak.
czemu jednak emu?
ori sterownik nie jest przecież aż tak upośledzony. a i tak pewnie do tunera będziesz jeździł na korekty chyba?
@biskup2k: sam robię przejściówkę z oryginalnej wiązki na EMU + dorzucamy LSU 4.9, EGT, czujnik cisnienia oleju, i knocksensor boscha

@kujtek: Ori sterownik jest spoko, ALE, nie obsłuży EGT (temperatura spalin) które przy turbo jest znaczące, nie można przypisać mu takiej logiki czujnika cisnienia oleju, czy knocksensora, jak w EMU. Dodatkowo planuję wsadzić elektroniczną przepustnicę, której ori sterownik nie obsłuży - kolejna zaleta EMU, jeśli chodzi o korekty to tak,
@kujtek: przede wszystkim kontrola trakcji i wycinanie zapłonu jeśli auto będzie "przyspieszało za szybko", oczywiście boost by gear tez odpalamy :)
@kwiatu: uo panie, ile dales? Bo patrzylem na ceny nowych to jakies 3800, jak na stand alone to bardzo dobra cena. HKS potrafi i 10 tysia kosztowac, a nawet wincyj :)
@Dymass: ja kupiłem nowego, nieco taniej ale nie mogę powiedzieć ile. Jeśli chodzi o HKS to nie jest to jakiś produkt wysokiej klasy, spójrz np na ceny motec-a ( ͡º ͜ʖ͡º)
jak juz w swoim sie bede zabieral za silnik, to jednak postawie na emu, tez ecu master, no ale fundusze nie pozwalaja na stand alone'a ;)
@Dymass: EMU, jest komputerem stand alone, EMU vs EMU Black różni konstrukcja i sporo wewnętrznych zmian, zasada dzialania jest ta sama, chyba ze myślisz o DET 3 ?
@Dymass: nawet niektóre doładowane auta dają się ogarnąć na DET3, ale nie wszystkie :) jeśli chcesz jakis mocno dopręzony silnik, to raczej radziłbym zainwestować w sterownik :)
@tychuss: Proste że nie można, tak samo jak auto po edycji pamięci seryjnego kompa - nie powinno jezdzic po drogach, ale nie wykryjesz tego tak'o. Nie spotkalem sie z ori sterownikiem który obsługuje EGT, AFR owszem, ale EGT ?