Aktywne Wpisy
drobne_na_taryfe +1212
Mam na parterze bloku takie ekskluziw prywatne przedszkole i kisnę zawsze z imion tych dzieciaków. Nie dość, że są Liam, Mia, Malika, Ruben, Nikolina, Andrea, Chloe (wymawiane tak, jak się pisze) to gurwa biega pośród nich mały, czarny jak smoła Bartek. xD
Anetkia +375
Jako kobieta rzygam już feminatywami. Jestem psychologiem a coraz częściej słyszę "czy psycholoszka już przyjmuje?" Jestem CZŁOWIEKIEM a nie człowiekinią, jestem gościem a nie gościnią. Jestem też OSOBĄ (rodz. żeński), mężczyzna powinien być "OSOBEM"? Do jakiej patologii to prowadzi.
#feminatywy #bekazlewactwa #logikarozowychpaskow #zalesie
#feminatywy #bekazlewactwa #logikarozowychpaskow #zalesie
Projekt troche stanął w miejscu, ze względu na brak wolnego czasu :)
trochę ruszamy dalej z tematem, kolejne części układanki wpadają :)
Ecumaster EMU Black - sterownik silnik stand-alone.
Komputery silników benzynowych, i ich tuning.
-Oryginalne komputery, które można stroić z odpowiednim oprogramowaniem, bez bardzo skomplikowanego hardware-u (często kabel obd2-usb wystarczy), komputery najczęściej stosowane w grupie VAG, w odpowiednich rękach ma naprawdę spore możliwości, szczególnie jeśli chodzi o silniki TFSI (turbo-doładowane na bezpośrednim wtrysku)
-Oryginalne komputery, które przez specjalną wkładkę dają się stroić i modyfikować ROM, np w hondzie w latach 90' można było już wlutować gniazdo, które umożliwiało edycję ROM-u przez wsadzenie kości EEPROM do komputera. W latach póżniejszych (2001+) można było wlutować specjalny moduł, który umożliwiał komunikowanie się PC-ta z ECU za pomocą kabla USB - bardzo dobre rozwiązanie, które rozszerza możliwości komputera, a mimo wszystko pozostaje w formie oryginalnego komputera - więc wszystkie rzeczy typu czytanie błędów po OBD są możliwe.
-Świnki (piggyback ECU) - moduł, który poprzez wlutowanie pomiędzy ECU, a silnik umożliwiał zmianę parametrów pracy (takie trochę oszukiwanie sygnałów) - raczej są to proste komputery do mniej skomplikowanych aut.
-Stand alone - typ komputera, który pozwala całkowicie odpiąć oryginalny sterownik, posiada największe możliwości - jest w pełni programowalny, posiada dużo wejść i wyjść, którymi można sterować sygnałami wejścia i wyjścia. Od sygnałów można uzależnić pracę silnika.
Dlaczego kupiłem Ecumaster EMU Black ?
-posiada dużo więcej wyjść niż poprzednia wersja
-pełne możliwości kalibracji
-duża rozdzielczość mapy
-cena w porównaniu do innych rozwiązań tego typu
-wspiera sondę szerokopasmową
-jest wodoodporny, mały i lekki
-pozwala ustawić zabezpieczenia typu (spadek cisnienia oleju poniżej 5bar, przy 5000 obrotów spowoduje np zgaszenie silnika, bądź w określony sposób "zmulenie samochodu" - np przez zmianę kątów zapłonu)
Temat jest bardzo zawiły, jeśli macie jakieś pytania apropo komputerów w samochodach, piszcie w komentarzach - postaram się na wszystkie odpowiedzieć :)
Miłego dnia! :)
#carboners #motoryzacja #motoryzacjaboners #jdm #jdmboners #honda #tuning #typer #ciekawostkimotoryzacyjne #projektdc5
czemu jednak emu?
ori sterownik nie jest przecież aż tak upośledzony. a i tak pewnie do tunera będziesz jeździł na korekty chyba?
@kujtek: Ori sterownik jest spoko, ALE, nie obsłuży EGT (temperatura spalin) które przy turbo jest znaczące, nie można przypisać mu takiej logiki czujnika cisnienia oleju, czy knocksensora, jak w EMU. Dodatkowo planuję wsadzić elektroniczną przepustnicę, której ori sterownik nie obsłuży - kolejna zaleta EMU, jeśli chodzi o korekty to tak,
Oczywiście że ori sterownik obsłuży egt.
Mozna legalnie na ulicy używać emu?