Wpis z mikrobloga

@Bone_: Narzędzia do trochę innych rzeczy. xD

Zrób mi leciutką grę na androida piexelartem wyrównanym do pixeli ekranu w Unrealu bez pieprzenia się. :P GameMaker nie jest jakiś super ultra, ale mi się przyjemnie z tego badziewia korzysta i gra 2D w nim zrobiona nie ugotuje ci telefonu w przeciwieństwie do byle gówna pokazującego sprajta w Unity, a gra na przeglądarkę nie będzie ważyć 9999 gigasrajtów.

Poza tym, zawsze jak
  • Odpowiedz
@XineX: da rade robić są sprity i papery tylko tutka potrzebujesz. Co do wielkości do odciebie zależy co chcesz mieć w nim jak wrzucasz tekstury 4k to sie nie dziw. jak chesz takie małe gry to skyboxa także.
  • Odpowiedz
@Bone_: No to już co kto woli. Ja wolę robić prototypy i małe gierki 2D w narzędziu do tego stworzonym, gdzie wszystko jest maksymalnie banalne, a nie gdzieś gdzie do zrobienia jednej rzeczy muszę naklepać 10 razy tyle kodu, żebym miał więcej kontroli.
  • Odpowiedz
@kuskoman: Ja miałem taki proces nauki:
1. Obejrzałem parę odcinków tego, ale nie lubię się tak uczyć więc...
2. Znalazłem kod źródłowy jakiejś gry (Relic Hunters Zero, jest na Steamie za darmo gra i kod źródłowy na GitHubie) i popatrzyłem jak tam robią różne rzeczy.
3. W między czasie cały czas sporo korzystałem z oficjalnej dokumentacji, która jest bardzo spoko.
4. Ostatnio ściągnąłem sobie więcej gier z kodem źródłowym, żeby zobaczyć jak różne rzeczy robią, ale za dużo z nich jeszcze się nie nauczyłem. Głównie tego gościa, bo wyglądają bardzo spoko moim zdaniem i wykorzystują bardziej zaawansowane ficzery, jak shadery. Sam bundle też zawiera 12
  • Odpowiedz