Wpis z mikrobloga

#android

wlaczylem wymuszanie renderowania na GPU i wydaje mi się, że trochę płynniej wszystko działa, zwłaszcza w trybie oszczędnym.

ale czy odciążanie procka kosztem grafiki nie pobiera więcej energii?
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@bliny: Prawdopodobnie dlatego, że taki Qualcomm robi tak żałosne sterowniki do swojego sprzętu, że jak coś im się odwidzi to telefon zrobi reboot.
  • Odpowiedz
@bliny: Raczej będzie działać poprawnie. Nie znam dokładnej przyczyny "czemu tego nie ma", po prostu uznaję, że Qualcomm robi słabe sterowce (serio, chyba 20% dziur androida w 2015 roku to przez nich XD)
  • Odpowiedz
@fervi: nie zeby cos ale qualcomm jest obecnie jedynym otwartym producentem SoC. Pozatym losowe rebooty nie musza byc spowodowane przez sterowniki qualcomma. OEM zawsze mogl cos z----c xD
  • Odpowiedz
@bliny:
Przy nowszych wersjach Androida nie powinno to robić sporej różnicy.
Wcześniej domyślnie grafika była renderowana na procesorze i po stronie programu był wybór czy grafika ma być renderowana przez GPU. Ma to swoje źródło w kiepskich sterownikach nie tylko u Qualcomma ale u Samsunga zwłaszcza przez erą Exynosów.
W nowszych wersjach domyślnie grafika powinna być renderowana przy GPU i to programista decyduje czy wymusić renderowanie programowe.
Generalnie renderowanie programowe
  • Odpowiedz
@bliny: No to już chyba aplikacja powinna sama decydować czy chce koniecznie programowego renderowania.
Obstawiam że to ustawienie wymusza bezwzględnie renderowanie sprzętowe, ale nie mam pewności czy tak ta opcja działa.
Możliwe że elementy interfejsu użytkownika (zwłaszcza te systemowe jak Holo czy Material Design) mogą być domyślnie renderowane programowo.
  • Odpowiedz