Wszędzie gdzie to będzie tylko możliwe przebudujemylub zlikwidujemy torowiska w celu udostępnienia ich dla pojazdów"
Większej głupoty chyba nigdy nie czytałem.
Po buspasie np na Trasie Łazienkowskiej w Warszawie na godzinę przejeżdża kilkadziesiąt autobusów (do 40 w jedną stronę), kilkadziesiąt taksówek i busów prywatnych.
Zakładając, że autobusy, które tam jeżdżą nie są przepełnione to w każdym może jechać ok 150 osób (Urbino 18 mieści ok 175osób zależnie od wersji).
Czyli buspasami na Trasie Łazienkowskiej podróżuje na godzinę 12000 osób autobusami + osoby w taksówkach i prywatnych busach i pksach.
Dla porównania zwykły pas drogowy tej klasy drogi co TŁ ma przepustowość ok. 1800 pojazdów/h w optymalnych warunkach (załóżmy, że takie są), czyli wg. warszawskiej średniej (poniżej 1,3osoby/samochód) podróżuje nim ok. 2400 osób na godzinę.
Reasumując: 1 pasem buspasa podróżuje ok 6000 osób na godzinę (+ taxi i busy/pks etc), a 1 pasem obok podróżuje 2400 osób na godzinę.
O likwidacji torowisk tramwajowych to nawet nie chce mi się już pisać, bo torowiska mają jeszcze większą przepustowość użytkowników (do 9000os/h).
Czy w KNP jest ktokolwiek kto ma pojęcie o systemach transportowych i urbanistyce?
@DanielPlainview: co jak co, ale buspas na Łazienkowskiej (mimo, że wielu sebixów w osobówkach nim jeździ bez skrupułów) jest najwybitniejszym polskim buspasem #takaprawda
Na marginesie dodam, że kierowcy ZTM powinni mieć fotoradary i codziennie wysyłać policji porcję zdjęć jeżdżących buspasami.
MZA oraz prywatnych. ZTM to organizator, MZA i prywaciarze to przewoźnicy.
Mała uwaga: ZTM przyjmuje dla autobusowych brygad wielkopojemnych podaż 180 miejsc, w tym także dla wozów 15-metrowych. Wyjątkiem są przypadki, kiedy obsługa nie jest mieszana, a obsada brygadowa to same SU15. Wtedy 160.
@DanielPlainview: jak ktoś twierdzi, ze likwidacja lbuspasa na lazienkowskiej zmniejszy korek to znaczy, ze mieszka tu od roku i nie pamięta jak było. taki sam koras tylko autobusy też stały.
@stekelenburg2: A szkoda, bo to ważne jest. Potem jak jest prywatny przewoźnik autobusowy w innym kraju, to kuce mówią, że sprywatyzowali cały transport miejski w danym mieście (nawet, jeżeli jest tam publiczna kolej) :D. Tak więc trzymajmy się podziału: organizator - przewoźnik.
@DanielPlainview: we Wroclawiu natomiast za Dutkiewicza zupelnie nie potrzebnie wydzielono torowiska np. na Trzebnickiej, Hubskiej, Jednosci Narodowej zabierajac samochodom (oraz autobusom MPK zarazem) pas ruchu. W ten sposob zakorkowano ulice na ktorych korkow do tej pory nie było. Kolejnym durnym pomysłem sa tzw. "przystanki wiedenskie". Wiec nie patrz na wszydtko przez pryzmat Warszawki. Tak dla usprawnień w komunikacji publicznej, ale nie kosztem samochodow, bo to mija sie z celem.
@neib1: Ogólnie zawartość programu KNP to herezje: autobus ma sporo wad, chociaż jest najbardziej elastycznym środkiem transportu miejskiego. Autobusom jest znacznie trudniej przez brak wydzielonych pasów osiągnąć korzyści skali - nie pozwala im to podbijać częstotliwości przy założeniu, że nie dublują tramwajów czy metra.
Wyjątkiem są właśnie buspasy. Buspas na TŁ, największy w Polsce, pozwolił zoptymalizować transport na osi W-E w Warszawie przez utworzenie bardzo silnych linii 182, 520 i 523,
@DanielPlainview: Generalnie ogólny program KNP pasuje do polityki samorządowej jak pięść do nosa. Ale jestem dziwnie spokojny o to, że jak już powślizgują się do samorządów na fali poparcia, to nie będą apelować o zlikwidowanie wszystkiego wszędzie na każdym posiedzeniu i skupią się na bardziej realistycznych postulatach.
we Wroclawiu natomiast za Dutkiewicza zupelnie nie potrzebnie wydzielono torowiska np. na Trzebnickiej, Hubskiej, Jednosci Narodowej zabierajac samochodom (oraz autobusom MPK zarazem) pas ruchu.
Bardzo potrzebnie, bo ja i inni pasażerowie tramwaju jeździmy szybciej. Nasz czas też się liczy. Niezmotoryzowani to jacyś podludzie? Na Trzebnickiej autobusy mogą jechać po torowisku, niestety przez błędy projektowe nie mogą się mijać na przystanku wiedeńskim i dlatego z nich nie korzystają. Niewpuszczanie autobusów na
autobus ma sporo wad, chociaż jest najbardziej elastycznym środkiem transportu miejskiego. Autobusom jest znacznie trudniej przez brak wydzielonych pasów osiągnąć korzyści skali
Najbardziej elastyczny środek transportu potrzebuje własnego wydzielonego pasa.
No jakby zakazać całkowicie samochodów to konne dorożki też byłyby najlepszym środkiem transportu.
@pila_mechaniczna: To akurat nieprawda, bo 1 pasem buspasa podróżuje ok 2400 osób na godzinę (+ taxi i busy/pks etc), a 1 pasem obok podróżuje 6000 osób na godzinę.
Wszędzie gdzie to będzie tylko możliwe przebudujemylub zlikwidujemy torowiska w celu udostępnienia ich dla pojazdów"
Większej głupoty chyba nigdy nie czytałem.
Po buspasie np na Trasie Łazienkowskiej w Warszawie na godzinę przejeżdża kilkadziesiąt autobusów (do 40 w jedną stronę), kilkadziesiąt taksówek i busów prywatnych.
Zakładając, że autobusy, które tam jeżdżą nie są przepełnione to w każdym może jechać ok 150 osób (Urbino 18 mieści ok 175osób zależnie od wersji).
Czyli buspasami na Trasie Łazienkowskiej podróżuje na godzinę 12000 osób autobusami + osoby w taksówkach i prywatnych busach i pksach.
Dla porównania zwykły pas drogowy tej klasy drogi co TŁ ma przepustowość ok. 1800 pojazdów/h w optymalnych warunkach (załóżmy, że takie są), czyli wg. warszawskiej średniej (poniżej 1,3osoby/samochód) podróżuje nim ok. 2400 osób na godzinę.
Reasumując: 1 pasem buspasa podróżuje ok 6000 osób na godzinę (+ taxi i busy/pks etc), a 1 pasem obok podróżuje 2400 osób na godzinę.
O likwidacji torowisk tramwajowych to nawet nie chce mi się już pisać, bo torowiska mają jeszcze większą przepustowość użytkowników (do 9000os/h).
Czy w KNP jest ktokolwiek kto ma pojęcie o systemach transportowych i urbanistyce?
#krakow #warszawa #wroclaw #wipler #polityka #rower #transport #knp #berkowicz #tramwaje #neuropa #urbanistyka
Na marginesie dodam, że kierowcy ZTM powinni mieć fotoradary i codziennie wysyłać policji porcję zdjęć jeżdżących buspasami.
W Krakowie na Alejach Trzech Wieszczów wielokrotnie stoją, a czasem nawet sam fotoradar.
Nie.
@stekelenburg2:
MZA oraz prywatnych. ZTM to organizator, MZA i prywaciarze to przewoźnicy.
Mała uwaga: ZTM przyjmuje dla autobusowych brygad wielkopojemnych podaż 180 miejsc, w tym także dla wozów 15-metrowych. Wyjątkiem są przypadki, kiedy obsługa nie jest mieszana, a obsada brygadowa to same SU15. Wtedy 160.
@shadowboxer: wiem wiem, ale jakoś nie uznałem tego za tak ważne dla przekazu, żeby tak wyszczególniać ;|
@DanielPlainview: a co do tego ma buspas na Łazienkowskiej, nie napisali WSZĘDZIE, ale tam gdzie to możliwe?
Św. Tomasz z Akwinu widzi.
W Krakowie też są buspasy i KNP nie ma zamiaru z buspasami walczyć.
Wyjątkiem są właśnie buspasy. Buspas na TŁ, największy w Polsce, pozwolił zoptymalizować transport na osi W-E w Warszawie przez utworzenie bardzo silnych linii 182, 520 i 523,
Bardzo potrzebnie, bo ja i inni pasażerowie tramwaju jeździmy szybciej. Nasz czas też się liczy. Niezmotoryzowani to jacyś podludzie? Na Trzebnickiej autobusy mogą jechać po torowisku, niestety przez błędy projektowe nie mogą się mijać na przystanku wiedeńskim i dlatego z nich nie korzystają. Niewpuszczanie autobusów na
@DanielPlainview: a czy możesz oddychać bez butli tlenowej pod wodą? Odpowiedź na oba pytania jest taka sama :)
Jak zwiększyć przepustowość dwupasmowej drogi?
Zakazać ruchu na jednym z pasów.
Najbardziej elastyczny środek transportu potrzebuje własnego wydzielonego pasa.
No jakby zakazać całkowicie samochodów to konne dorożki też byłyby najlepszym środkiem transportu.
No chyba, że argumenty ad rem się skończyły, wtedy rozumiem stosowanie argumentów ad personam.