Aktywne Wpisy
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Maniek81_e14c59tcnh,q60.jpg)
Maniek81 +3
#ukraina Jeśli to prawda że to ukraińcy zrobili tą akcję w Rosji to konsekwencje będą ostre . Rosja tego nie daruje
![](https://wykop.pl/cdn/c0834752/cc03e3757e0ac4d913b2ce0253efd1b045ea84457ca47fb361d9cbf3f71cb204,q60.jpg)
MetalowyBieg +7
jak by ukraina sie poddala to nie byloby eskalacji a tak to zaraz zaczna bomby atomowe latać i po co to, dla kawałka ziemii co i tak był kiedyś jedym krajem ale slawa ukraijni
a nawet jak sie wojna skonczy to szybko ukraincy zapomna kto im pomagal a cala ta bron sie "rozpusci" w powietrzu i czarny rynek zaleje mnóstwo zagubionych karabinów, granatów plus pełno ukrainców z ptsd i będzie gorzej niż
a nawet jak sie wojna skonczy to szybko ukraincy zapomna kto im pomagal a cala ta bron sie "rozpusci" w powietrzu i czarny rynek zaleje mnóstwo zagubionych karabinów, granatów plus pełno ukrainców z ptsd i będzie gorzej niż
Wszędzie gdzie to będzie tylko możliwe przebudujemylub zlikwidujemy torowiska w celu udostępnienia ich dla pojazdów"
Większej głupoty chyba nigdy nie czytałem.
Po buspasie np na Trasie Łazienkowskiej w Warszawie na godzinę przejeżdża kilkadziesiąt autobusów (do 40 w jedną stronę), kilkadziesiąt taksówek i busów prywatnych.
Zakładając, że autobusy, które tam jeżdżą nie są przepełnione to w każdym może jechać ok 150 osób (Urbino 18 mieści ok 175osób zależnie od wersji).
Czyli buspasami na Trasie Łazienkowskiej podróżuje na godzinę 12000 osób autobusami + osoby w taksówkach i prywatnych busach i pksach.
Dla porównania zwykły pas drogowy tej klasy drogi co TŁ ma przepustowość ok. 1800 pojazdów/h w optymalnych warunkach (załóżmy, że takie są), czyli wg. warszawskiej średniej (poniżej 1,3osoby/samochód) podróżuje nim ok. 2400 osób na godzinę.
Reasumując: 1 pasem buspasa podróżuje ok 6000 osób na godzinę (+ taxi i busy/pks etc), a 1 pasem obok podróżuje 2400 osób na godzinę.
O likwidacji torowisk tramwajowych to nawet nie chce mi się już pisać, bo torowiska mają jeszcze większą przepustowość użytkowników (do 9000os/h).
Czy w KNP jest ktokolwiek kto ma pojęcie o systemach transportowych i urbanistyce?
#krakow #warszawa #wroclaw #wipler #polityka #rower #transport #knp #berkowicz #tramwaje #neuropa #urbanistyka
@DanielPlainview: ibilon xd
Ale aby to wiedzieć trzeba choć na godzinę postawić nogę na warszawskiej ziemi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Czyli @ibilion jest zaorany po stokroć bardziej niż Szumi przez Wiplera.
autobusy (nie licząc taksówek, autobusów, busów): 6000 osób
samochody osobowe: 2834 osoby
@ediz4: nie wprost, ale jego "wspaniały" pomysł de facto by do tego doprowadził:
P. Wipler
samochody osobowe: 2834 osoby
@pila_mechaniczna: Hehe, coś zakręcony jesteś od 5 minut. Bo kolejny błąd.
Przyrównałeś liczbę osób dla 1 buspasa i 4 pasów ruchu,
a jeśli stosować już tą liczbę samochodów podaną przez Kacc to wychodzi:
12000 osób na godziną na buspasach (+taxi, bus etc)
vs właśnie twoje 2834 osoby na
@DanielPlainview: tzw. handicap ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale fakt, mój mały bład
1. Założyłeś, że autobusy nie są przepełnione, ale również, że zawsze jadą pełne, skąd te dane? Do samochodów wziąłeś średnią 1,3 osoby na samochód, a nie max - 5.
2. Likwidacja buspasów nie oznacza likwidacji autobusów - one dalej będą jeździć (i mieścić tyle samo osób).
3. Jak przybędzie pas do jazdy dla samochodów osobowych to pojazdów na drodze
1. Średnia ilość osób na samochód w polskich miastach to od 1,25 do 1,4.
W Warszawie jest to 1,25, ale przyjąłem 1,3.
Autobusy na tej trasie mają na ogół pojemność 175 osób, więc zakładając, że są pełne, ale nie przepełnione przyjąłem 150 osób na autobus. Co prawda od miesiąca nie jechałem autobusem na Trasie Łazienkowskiej, ale nie sądzę, żeby coś się zmieniło. W godzinach szczytu można nie wejść do 2
Czy licząc pełne autobusy w godzinach szczytu, a do osobówek przyjmując ogólną średnią liczbę pasażerów nie popełniasz błędu? Czy na pewno w godzinach szczytu liczba osób w samochodach nie jest wyższa (wspólne dojazdy do pracy, na uczelnię itp.)?
@DanielPlainview: jeden z ich aktualnych europosłów był badaczem w Instytucie Transportu Samochodowego.
@DanielPlainview:
Mandat za jazdę bus pasem to bodajże 100zl i 1 pkt karny do tego tak zadko łapią ze sam czasem omijam korki bus pasem i nie jestem sebixem mandat jest poprostu śmieszny
fix'd
A sprawa druga. Patrzać z czysto rynkowego punktu widzenia. Gdyby był prywatny właścicel drogi to całkiem możliwe, że zarabiałby więcej na autobusach niż autach, więc buspasy powstały by siłą rzeczy.
Trzecia sprawa, że podnoszenie rangi przepustowości do świętości to obłęd. Kiepska przepustowość może również prowadzić do rozwoju obrzeży co chyba nie jest takie złe.
@fantomasas: Nah, ale zacznijmy chyba od tego, że on w ogóle nie zdaje sobie sprawy z nierównomierności czasowej potrzeb przewozowych w postaci wahań godzinowych/doba, dobowych/tydzień, miesięcznych/rok, co przecież jest następstwem godzin pracy nauki i przekłada się na natężenie ruchu, z którego wyznacza się szczyty komunikacyjne i mikroszczyty rozkładowe. Po
@DanielPlainview: @stekelenburg2: Na Saskiej między 7-8 rano w dni powszednie każdy autobus jest przepełniony do granic możliwości.
@fizyk: Jeździłem przez 2 lata codziennie po 7. Codziennie korek się ciągnął od Marsa/Ostrobramska, Al. Stanów Zjednoczonych, aż do Waryńskiego. Przejazd trwał od 40 minut do 1,5h!
Jeżeli 5 lat temu korków przy dwóch pasach nie było, to nie znaczy, że nie byłoby ich obecnie, bo liczba samochodów gwałtownie wzrasta. Poza tym korki powoduje nadmiar samochodów, w których średnio w szczycie jeździ po 1,2 osoby, a nie KZ.
@fantomasas: Z tym jednym się nie zgodzę, bo wiele lat jeździłem Hubską i nie było tam nigdy
@DanielPlainview: A po co? Przecież oni maja jedną odpowiedź na wszystkie problemy - wolny rynek i nizsze podatki.
@Poszukiwacz_: Polecam: Ivan Illich, "Energy and Equity", 1973
"Potrzeba dwóch pasów o określonej wielkości, aby przemieszczać mostem 40 000 osób na godzinę wykorzystując nowoczesne pociągi, cztery, aby przemieścić ich autobusami, a dwanaście pasów zajmuje przejazd tej samej ilości osób w samochodach, zaś tylko jeden pas wystarczyłby im do przejechania na rowerach."
@wolodia: Hm... "jeździ" zdecydowanie powinno być w cudzysłowie, bo w takiej sytuacji będzie więcej stał w korkach niz jechał...
Ale nevermind. Główny issue jaki ja widzę jest taki, że brak buspasów = brak jakiegokolwiek sposobu na stabilny, (relatywnie) wydajny dojazd (pomijając "z buta"). Obecnie jeśli nie chcesz stać w korkach to możesz zawsze wsiąść w autobus.
Aczkolwiek może się mylę, bo nie wiem jak dużym problemem są korki dla kierowców i jak bardzo "zamulają" autobusy mimo bus pasów, bo ja jeżdżę autobusami po Warszawie, ale