Wpis z mikrobloga

Z programu samorządowego KNP:

"21. ZLIKWIDUJEMY BUSPASY


Wszędzie gdzie to będzie tylko możliwe przebudujemylub zlikwidujemy torowiska w celu udostępnienia ich dla pojazdów"

Większej głupoty chyba nigdy nie czytałem.

Po buspasie np na Trasie Łazienkowskiej w Warszawie na godzinę przejeżdża kilkadziesiąt autobusów (do 40 w jedną stronę), kilkadziesiąt taksówek i busów prywatnych.

Zakładając, że autobusy, które tam jeżdżą nie są przepełnione to w każdym może jechać ok 150 osób (Urbino 18 mieści ok 175osób zależnie od wersji).

Czyli buspasami na Trasie Łazienkowskiej podróżuje na godzinę 12000 osób autobusami + osoby w taksówkach i prywatnych busach i pksach.

Dla porównania zwykły pas drogowy tej klasy drogi co TŁ ma przepustowość ok. 1800 pojazdów/h w optymalnych warunkach (załóżmy, że takie są), czyli wg. warszawskiej średniej (poniżej 1,3osoby/samochód) podróżuje nim ok. 2400 osób na godzinę.

Reasumując: 1 pasem buspasa podróżuje ok 6000 osób na godzinę (+ taxi i busy/pks etc), a 1 pasem obok podróżuje 2400 osób na godzinę.

O likwidacji torowisk tramwajowych to nawet nie chce mi się już pisać, bo torowiska mają jeszcze większą przepustowość użytkowników (do 9000os/h).

Czy w KNP jest ktokolwiek kto ma pojęcie o systemach transportowych i urbanistyce?

#krakow #warszawa #wroclaw #wipler #polityka #rower #transport #knp #berkowicz #tramwaje #neuropa #urbanistyka
  • 84
@DanielPlainview:

Czy w KNP jest ktokolwiek kto ma pojęcie o systemach transportowych i urbanistyce?


Nie.

@stekelenburg2:

kierowcy ZTM


MZA oraz prywatnych. ZTM to organizator, MZA i prywaciarze to przewoźnicy.

Mała uwaga: ZTM przyjmuje dla autobusowych brygad wielkopojemnych podaż 180 miejsc, w tym także dla wozów 15-metrowych. Wyjątkiem są przypadki, kiedy obsługa nie jest mieszana, a obsada brygadowa to same SU15. Wtedy 160.
@DanielPlainview: we Wroclawiu natomiast za Dutkiewicza zupelnie nie potrzebnie wydzielono torowiska np. na Trzebnickiej, Hubskiej, Jednosci Narodowej zabierajac samochodom (oraz autobusom MPK zarazem) pas ruchu. W ten sposob zakorkowano ulice na ktorych korkow do tej pory nie było. Kolejnym durnym pomysłem sa tzw. "przystanki wiedenskie". Wiec nie patrz na wszydtko przez pryzmat Warszawki. Tak dla usprawnień w komunikacji publicznej, ale nie kosztem samochodow, bo to mija sie z celem.
@neib1: Ogólnie zawartość programu KNP to herezje: autobus ma sporo wad, chociaż jest najbardziej elastycznym środkiem transportu miejskiego. Autobusom jest znacznie trudniej przez brak wydzielonych pasów osiągnąć korzyści skali - nie pozwala im to podbijać częstotliwości przy założeniu, że nie dublują tramwajów czy metra.

Wyjątkiem są właśnie buspasy. Buspas na TŁ, największy w Polsce, pozwolił zoptymalizować transport na osi W-E w Warszawie przez utworzenie bardzo silnych linii 182, 520 i 523,
@nieznamciebie:

we Wroclawiu natomiast za Dutkiewicza zupelnie nie potrzebnie wydzielono torowiska np. na Trzebnickiej, Hubskiej, Jednosci Narodowej zabierajac samochodom (oraz autobusom MPK zarazem) pas ruchu.


Bardzo potrzebnie, bo ja i inni pasażerowie tramwaju jeździmy szybciej. Nasz czas też się liczy. Niezmotoryzowani to jacyś podludzie? Na Trzebnickiej autobusy mogą jechać po torowisku, niestety przez błędy projektowe nie mogą się mijać na przystanku wiedeńskim i dlatego z nich nie korzystają. Niewpuszczanie autobusów na
@shadowboxer: O i to też dobre:

autobus ma sporo wad, chociaż jest najbardziej elastycznym środkiem transportu miejskiego. Autobusom jest znacznie trudniej przez brak wydzielonych pasów osiągnąć korzyści skali


Najbardziej elastyczny środek transportu potrzebuje własnego wydzielonego pasa.

No jakby zakazać całkowicie samochodów to konne dorożki też byłyby najlepszym środkiem transportu.