Aktywne Wpisy
Gours +23
![eltanol3000](https://wykop.pl/cdn/c3397992/eltanol3000_iElFLhuQnH,q60.jpg)
eltanol3000 +502
Czy gdyby chłopiec z wykopu miał konto na OF i bardzo atrakcyjny content, ile bylibyście skłonni płacić miesięcznie za dostęp i interakcje?
#of #onlyfans #seks #zwiazki #tinder #masturbacja #logikaniebieskichpaskow #praca #zarobki #logikarozowychpaskow
#of #onlyfans #seks #zwiazki #tinder #masturbacja #logikaniebieskichpaskow #praca #zarobki #logikarozowychpaskow
Wszędzie gdzie to będzie tylko możliwe przebudujemylub zlikwidujemy torowiska w celu udostępnienia ich dla pojazdów"
Większej głupoty chyba nigdy nie czytałem.
Po buspasie np na Trasie Łazienkowskiej w Warszawie na godzinę przejeżdża kilkadziesiąt autobusów (do 40 w jedną stronę), kilkadziesiąt taksówek i busów prywatnych.
Zakładając, że autobusy, które tam jeżdżą nie są przepełnione to w każdym może jechać ok 150 osób (Urbino 18 mieści ok 175osób zależnie od wersji).
Czyli buspasami na Trasie Łazienkowskiej podróżuje na godzinę 12000 osób autobusami + osoby w taksówkach i prywatnych busach i pksach.
Dla porównania zwykły pas drogowy tej klasy drogi co TŁ ma przepustowość ok. 1800 pojazdów/h w optymalnych warunkach (załóżmy, że takie są), czyli wg. warszawskiej średniej (poniżej 1,3osoby/samochód) podróżuje nim ok. 2400 osób na godzinę.
Reasumując: 1 pasem buspasa podróżuje ok 6000 osób na godzinę (+ taxi i busy/pks etc), a 1 pasem obok podróżuje 2400 osób na godzinę.
O likwidacji torowisk tramwajowych to nawet nie chce mi się już pisać, bo torowiska mają jeszcze większą przepustowość użytkowników (do 9000os/h).
Czy w KNP jest ktokolwiek kto ma pojęcie o systemach transportowych i urbanistyce?
#krakow #warszawa #wroclaw #wipler #polityka #rower #transport #knp #berkowicz #tramwaje #neuropa #urbanistyka
@DanielPlainview: A po co? Przecież oni maja jedną odpowiedź na wszystkie problemy - wolny rynek i nizsze podatki.
@Poszukiwacz_: Polecam: Ivan Illich, "Energy and Equity", 1973
"Potrzeba dwóch pasów o określonej wielkości, aby przemieszczać mostem 40 000 osób na godzinę wykorzystując nowoczesne pociągi, cztery, aby przemieścić ich autobusami, a dwanaście pasów zajmuje przejazd tej samej ilości osób w samochodach, zaś tylko jeden pas wystarczyłby im do przejechania na rowerach."
@wolodia: Hm... "jeździ" zdecydowanie powinno być w cudzysłowie, bo w takiej sytuacji będzie więcej stał w korkach niz jechał...
źródło: comment_KqNJwrHMzCQCXRtevKuKFgytf57gRBo0.jpg
PobierzAle nevermind. Główny issue jaki ja widzę jest taki, że brak buspasów = brak jakiegokolwiek sposobu na stabilny, (relatywnie) wydajny dojazd (pomijając "z buta"). Obecnie jeśli nie chcesz stać w korkach to możesz zawsze wsiąść w autobus.
Aczkolwiek może się mylę, bo nie wiem jak dużym problemem są korki dla kierowców i jak bardzo "zamulają" autobusy mimo bus pasów, bo ja jeżdżę autobusami po Warszawie, ale