Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko260
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
wujayvan
wujayvan

wujayvan

Dołączył 11 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 939
  • Znaleziska 893
  • Mikroblog 46
  • Obserwujący 5
  • Obserwowane 3

3

Budowy domów stoją, bo banki nie dają kredytów. To skutek uboczny ustawy o...

Budowy domów stoją, bo banki nie dają kredytów. To skutek uboczny ustawy o...

Miała regulować handel ziemią, a blokuje budowę domów. Jeśli choćby fragment działki, na której ktoś chce zbudować dom, jest ziemią rolną, bank nie da kredytu na budowę. Nie da, bo nie zostanie wpisany do hipoteki. Tysiące ludzi nie mogą wybudować lub dokończyć domów. Minister rolnictwa...

wujayvan
z
fakty.tvn24.pl
dodany: 09.06.2016, 18:30:33
  • 0
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    budownictwo

200

Problemy z hipotekami na działkach rolnych.Banki niesłusznie wstrzymują kredyty?

Problemy z hipotekami na działkach rolnych.Banki niesłusznie wstrzymują kredyty?

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi odpowiada na doniesienia o problemach z uzyskiwaniem kredytów hipotecznych, których zabezpieczeniem miałyby być nieruchomości rolne. W oficjalnym stanowisku stwierdza, że praktyka stosowana przez banki, skutkująca wstrzymaniem udzielania kredytów, jest...

uzamkniete
z
bankier.pl
dodany: 01.06.2016, 07:41:58
  • 78
  • #
    polityka
  • #
    kredyt
  • #
    dobrazmiana
  • #
    4konserwy
  • #
    neuropa
  • #
    ekonomia
wujayvan
wujayvan
wujayvan 01.06.2016, 11:21:46
  • 23
@s3m3n: Nie do końca, bo Banki nie udzielają też kredytów dla działek poniżej 0,3ha które nie podlegają ograniczeniu związanemu z handlem tymi nieruchomościami. Plus dziesiątki innych przypadków, problem jest ze złym zdefiniowaniem ziemi rolnej w ustawie. Bo zgodnie z nią wszystko co nie ma MPZP podpada pod ziemię rolną... a, że MPZP jest w tej chwili dla około 25% ziemi w Polsce to już dla nich nie problem.
wujayvan
wujayvan
wujayvan 01.06.2016, 13:18:15
  • -9
@GoniaCieNozyczki: A ty akurat w tym momencie nie masz racji, jak w MPZP masz przeznaczenie inne niż rolne to problem takiej działki nie dotyczy. Bo ta zmiana w ustawie o KW, dotyczy tylko działek rolnych.
wujayvan
wujayvan
wujayvan 01.06.2016, 14:06:48
  • 3
@GoniaCieNozyczki: Jeżeli jest oznaczona w MPZP jako rolna to jak najbardziej problem jej dotyczy. Jeżeli w MPZP masz przeznaczenie INNE niż rolne - to problem Cię nie dotyczy bo: ustawa odwołuje się do MPZP, a oznaczenie rolne w KW, lub ewidencji gruntów jest łatwo zmienić, np. wyznaczasz budynek na działce (zmiana w ewidencji gruntów) i na tej podstawie aktualizujesz w KW.
wujayvan
wujayvan
wujayvan 01.06.2016, 14:20:57
  • 3
@GoniaCieNozyczki: Widzę, że się nie rozumiemy :)

Jak najbardziej zgadzam się, że przy wpisie rolna w MPZP, żadna zmiana w starostwie, odrolnienia etc. nie pomogą.

Ale jeżeli w MPZP jest INNE przeznaczenie niż rolne to wszystko inne możesz wyprostować i bez problemu zmienić przeznaczenie działki w starostwie i sądzie.

Też znam problem z autopsji - niestety.
wujayvan
wujayvan
wujayvan 01.06.2016, 19:32:04
  • 0
@GoniaCieNozyczki: To w takiej sytuacji już bank leci w kulki. Nie powinien robić problemów.

294

Poszkodowani przez ustawę o ziemi skarżą się do ministra

Poszkodowani przez ustawę o ziemi skarżą się do ministra

Osoby, którym nie udało się uzyskać kredytu na zakup lub budowę domu na działkach rolnych, jednoczą siły. Piszą list otwarty do ministra rolnictwa. Proszą w nim o jednoznaczną, odgórną interpretację przepisów lub szybką nowelizację prawa.

wujayvan
z
bankier.pl
dodany: 24.05.2016, 10:04:54
  • 95
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    banki
  • #
    polityka
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
24.05.2016, 17:12:22
  • 9
@muslimhater: te działki są odrolnione i mamy wszystkie pozwolenia. Problem tkwi w tym, że zgodnie z nową ustawą nie można wpisać hipoteki o odpowiednio dużej wysokości do kw.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
24.05.2016, 17:17:34
  • 8
@muslimhater: Bo odrolniona działka w studium lub w mpzp nadal będzie widniała jako rolna. Odrolnienie pozwala Ci uzyskać np. warunki zabudowy na podstawie, których uzyskasz pozwolenie na budowę. Studium czy mpzp to długofalowy plan rozwoju, który często powstał 5-10 lat temu i nie do końca oddaje rzeczywistość.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
24.05.2016, 20:44:15
  • 1
@Bartek_1978: Z tym, że taka ziemia jest już odrolniona, bo bez tego nie dostałbyś pozwolenia na budowę. U nas w kraju nie powinno dziwić, że istnieje coś takiego jak odrolniona ziemia rolna, na której możesz się budować, ale nie dostaniesz kredytu...
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
26.05.2016, 08:28:00
  • 0
@Bartek_1978: Ok, chyba nie do końca się zrozumieliśmy. Żeby coś zrobić w tej sytuacji i obejść nowe prawo, musisz zmienić przeznaczenie działki w mpzp lub studium. Innej drogi obecnie nie ma bo ustawa odwołuje się bezpośrednio do praznaczenia w mpzp. Sądy przez to, że spora część kraju nie ma mpzp, odwołują się też do studium. Nie wiem ile trwa zmiana w mpzp, ale zmiana studium może się odbyć tylko na

58

Nie dostanę kredytu przez PiS

Cześć! Pamiętacie sprawę: Dzięki dobrej zmianie nie mogę wybudować wymarzonego domku na wsi :( Dzięki wykopowi udało mi się dotrzeć na pierwszą stronę w Dzienniku Gazecie Prawnej. Także w wersji online: Masz działkę rolną? To masz w banku problem... Założyłem stronę na fb, staram się zrzeszyć...

wujayvan
z
wykop.pl
dodany: 22.05.2016, 21:22:16
  • 60
  • #
    polska
  • #
    dobrazmiana
  • #
    budownictwo
  • #
    wykopefekt
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
22.05.2016, 21:49:15
  • 6
@Singularity00: Akurat bankom to też nie na rękę, bo tracą klientów. Zgodnie z informacją od Pani, która opiekuje się naszym wnioskiem około 50-60% wniosków o kredyt hipoteczny na budowę jest w tej chwili wstrzymanych przez tę ustawę.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
23.05.2016, 04:48:32
  • -9
@CaptainBryant: Mamy silnego sojusznika: banki. W nich też uderzyła nowa ustawa, więc może jednak nam się uda. W każdym razie nie tracimy nadziei.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
23.05.2016, 04:49:43
  • 1
@niegrzeczny_zen: Jakbyś poczytał dokładnie temat, to byś wiedział, że my nie chcemy kupować/sprzedawać. Mamy już ziemię - chcemy się budować, a nowa ustawa albo to utrudnia, albo wręcz uniemożliwia.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
23.05.2016, 04:51:11
  • 2
@PortalZeSmiesznymiObrazkami: Bez kredytu się nie obejdzie... jak wszystko się posypie to alternatywą dla mnie jest zakup mieszkania w Poznaniu i stopniowe budowanie się na tej działce o własnych siłach. Ale po wstępnych wyliczeniach wyszło, że zajmie mi to 10 lat :(
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
23.05.2016, 04:54:24
  • -2
@wojtoon: Na stronie fb ludzie opisują swoje przypadki. W poprzednim wykopie i w artykule, do którego linkuje masz dokładny opis sprawy i sprecyzowane kogo to dotyczy. Nie wiem jakich jeszcze chcesz dowodów... zdjęcia mojej pustej działki?
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
23.05.2016, 06:28:09
  • -1
@RabbiTuckman: Mam pozwolenia na budowę. Tutaj chodzi o to, że ustawa zbyt szeroko definiuje działkę rolną i nawet tam gdzie możesz stawiać dom, zgodnie z nową ustawą nie dostaniesz na nią kredytu.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
23.05.2016, 06:29:52
  • -1
@RabbiTuckman: Może z tym sojusznikiem to się zagalopowałem. Ale mamy wspólny cel, oni chcą nam udzielić kredytu, my chcemy ten kredyt dostać. Nowe prawo ingeruje w ten proces i nie pozwala go przeprowadzić. A wiadomo wróg twojego wroga...
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
23.05.2016, 06:31:39
  • 0
@takashi20: Niestety nie zadziała, ustawa jest tak źle skonstruowana, że w ewidencji gruntów (w starostwie) mogę mieć działkę budowlaną, w księgach wieczystych tak samo. A jeżeli mam w studium lub mpzp (gmina) rolną to nie ma zmiłuj.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
23.05.2016, 06:32:44
  • -2
@HHHH: Na kredyt też musi być człowieka stać. To jest po prostu przyśpieszanie inwestycji - postawię dom w rok, a nie 10 lat, a w zamian za to dojdą mi odsetki.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
23.05.2016, 06:34:05
  • -2
@takashi20: Problem w tym że zmianę trzeba nanieść w studium lub mpzp. Ostatnia zmiana studium w mojej gminie zajęła im 5 lat...
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
23.05.2016, 06:35:11
  • -1
@Cumpelnastodwa, @zaczerpnacdlonia: nie jestem ani prosty, ani nie jestem rolnikiem. Problem dotyka nie tylko rolników.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
23.05.2016, 06:37:55
  • 0
@RabbiTuckman: To jest ten drugi przypadek. Ja za swoja działkę pod poznaniem płaciłem 110 zł/m2 - to raczej nie cena działki rolnej.

Nie bratam się z bankami, powiedzmy, ze mam wspólny cel.

A pierwszą stronę w DGP dał wykop, bo Pani dziennikarka skontaktowała się ze mną właśnie poprzez wykop, po przeczytaniu mojego artykułu na wykopie.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
23.05.2016, 06:41:28
  • 1
@gibdzioch: Jeżeli masz w decyzji z gminy przeznaczenie inne niż rolne to nie ma problemu. Znam też takie sytuacje.

Ale możesz mieć w ewidencji gruntów budowlaną, a w studium rolną i wtedy w zaświadczeniu z gminy stoi jak wyrok "rolna". A bank ma związane ręce, bo ustawa nakazuje weryfikować poprzez mpzp (banki, gdy go nie ma odwołują się jeszcze do studium). I z tego co wiem, to wstrzymali tego typu
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
23.05.2016, 06:45:56
  • -2
@Janutek: Nie mogłem. Musiałem zmienić pracę, dostać umowę na czas nieokreślony, uzbierać wkład własny. Poza tym, kto by pomyślał, że ustawa która miała dotyczyć gospodarstw rolnych uderzy w działkę 0,06ha, dla której mam pozwolenie na budowę?
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
23.05.2016, 06:49:02
  • 2
@RabbiTuckman: Ale banki odmawiają dlatego, że sądy odrzucają wpisy o hipotekę dla takiej ziemi.

A nawet jeżeli jest to manipulacja (w co nie wierzę), to PiS sam sobie podstawił nogę wypuszczając taką ustawę.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
23.05.2016, 07:02:10
  • 2
@gibdzioch: mpzp obejmuje teraz niecałe 30% gruntów w Polsce, (w sumie to w 2014 było poniżej 25%). Więc w 2 przypadkach na 3 nie masz o co się oprzeć. Gminy w takich przypadkach w decyzji o przeznaczeniu opierają się o studium.

Pozwolenie na budowę dla takiej działki można uzyskać bardzo łatwo w oparciu o warunki zabudowy, tak robi się gdy nie ma mpzp. Jeżeli działka spełnia wymagania to pozwolą Ci
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
23.05.2016, 07:15:03
  • 3
@gibdzioch: Zgoda banki wydziwiają jedne mniej inne bardziej. ALE proces zatrzymuje nie bank, a sąd, który nie chce wpisać hipoteki zgodnie z zapisami nowej ustawy. Banki zatrzymał wszystkie wnioski, które są identyczne już z tymi odrzuconymi przez sądy. Wiec jeżeli już szukać winnych to sądy wydziwiają bardziej niż banki. A nowe prawo w oparciu, o które działają sądy ustanowił PiS. Więc tak dla mnie jest to wina PiS-u.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
23.05.2016, 09:09:32
  • 0
@wojtoon: W poprzednim wykopie dałem pozwolenie na budowę i zaświadczenie z gminy o przeznaczeniu gruntu. Link do tego jest w treści tego wykopu.

217

Ustawa o obrocie ziemią wydaje pechowy plon. Ludzie tracą spore sumy

Ustawa o obrocie ziemią wydaje pechowy plon. Ludzie tracą spore sumy

Ustawa o obrocie ziemią rodzi nieoczekiwane skutki. Nie tylko ogranicza dostęp do kredytu na wybudowanie domu na działce rolnej, ale także może przyczynić się do tego, że wielu Polaków straci pieniądze, które wpłacili w ramach przedpłaty. - Umowa wygasa, zadatek przepada. A są to duże...

tomyclik
z
tvn24bis.pl
dodany: 19.05.2016, 20:23:53
  • 44
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    dobrazmiana
  • #
    pieniadze
  • #
    ustawa
  • #
    polityka
wujayvan
wujayvan
wujayvan 20.05.2016, 20:28:50
  • 0
@FlaszGordon: Tutaj jest silne niezrozumienie tematu, ziemia rolna w studium czy mpzp wcale nie jest ziemią gdzie rosną ziemniaki etc. Na takiej ziemi rolnej mogą już stać od 20 lat osiedla! To może być ziemia odrolniona gdzie ktoś zebrał wszystkie potrzebne dokumenty na budowę domu.

Mnie dotyczy ta ustawa a mam niecałe 7 arów, działkę otoczoną już nowym budownictwem. Zarysowuje się osiedle. Wszystkie media w drodze. Nic nie rosło na

52

Masz działkę rolną? To masz w banku problem...

Masz działkę rolną? To masz w banku problem...

Kredytodawcy odmawiają finansowania inwestycji planowanych na gruntach rolnych, bo nie można ustanowić na nich hipoteki w odpowiedniej wysokości. To skutek obowiązującej od kilkunastu dni ustawy o obrocie ziemią

Lukardio
z
gospodarka.dziennik.pl
dodany: 16.05.2016, 06:03:27
  • 18
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    4konserwy
  • #
    dobrazmiana
  • #
    neuropa
  • #
    pis
wujayvan
wujayvan
wujayvan 16.05.2016, 07:23:09
  • 3
Jest to dalszy ciąg mojej sprawy, którą opisywałem na wykopie link

Walczę dalej! :)
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wujayvan
wujayvan
wujayvan 16.05.2016, 08:35:20
  • 3
@Cheater: Właśnie nie masz racji. Problem w tym, że nie każda ziemia oznaczona w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego jako rolnicza, jest w rzeczywistości rolnicza. Urzędy gmin aktualizują te dokumenty co kilkanaście lat, bo wymaga to czasu i pieniędzy. A wieś pod miastem się naturalnie rozrasta w oparciu o warunki zabudowy, które pozwalają Ci się budować na takiej ziemi (i to właśnie one regulują to, że sobie nie postawisz
wujayvan
wujayvan
wujayvan 16.05.2016, 08:53:39
  • 0
@Cheater: Tak plan zagospodarowania jest jednym z wyjść, ale blokuje to wiele inwestycji na wiele lat.

Problem jest też w ustawie, bo miała ona nie dotyczyć działek mniejszych niż 0,3 ha, a niestety jest ona na tyle źle skonstruowana i napisana na kolanie, że niektóre zmiany (np. te wprowadzone w ustawie hipotecznej) dotyczą tych działek, choć nie taki był zamiar ustawodawcy.
wujayvan
wujayvan
wujayvan 16.05.2016, 09:19:36
  • 0
@Cheater: Rozumiem to doskonale. Główny cel tej ustawy nie dotyka mnie bezpośrednio, wiec trudno mi się wypowiedzieć na ten temat. Jestem raczej do tego nastawiony neutralnie.

Boli mnie tylko, że wprowadzają ustawy, których oddziaływanie nie jest dokładnie zbadane. Tutaj akurat blokują coś czego nie chcieli blokować. Pytanie czy gdzieś przez przypadek nie pozwolili np. na jakąś inną patologię?

Ja im z chęcią dam szansę na poprawę, byle zrobili to w
wujayvan
wujayvan
wujayvan 16.05.2016, 11:01:07
  • 0
@Cheater: W tej chwili inne działki, na których już coś się buduje, albo już są gotowe domy. Na paru działkach obok jeszcze się nic nie dzieje, ale wiem, że ludzie tam też planują się budować. W najbliższej okolicy powiedzmy 200 m wokół, przeważa nowe budownictwo - domy tak max 5 lat mają.

Ogólnie ten teren leżał odłogiem od parunastu lat, bo w okolicy miał być wydobywany gaz, ostatecznie złóż albo
wujayvan
wujayvan
wujayvan 16.05.2016, 14:46:58
  • 0
@fryferykkompot: No to słabo im wyszło to równanie do prawodawstwa w UE (od kiedy to jest w ogóle wzór?!) , bo można... jeżeli to nie jest działka rolnicza.

Proszę bardzo niech wyrównają dla wszystkich rodzajów ternu, to wtedy nigdzie już nie postawisz nic w oparciu o kredyt hipoteczny.

361

Banki wstrzymują akcję kredytową dla nieruchomości objętych us. o obrocie ziemią

Banki wstrzymują akcję kredytową dla nieruchomości objętych us. o obrocie ziemią

"W tej chwili żaden bank nie chce udzielić takiego kredytu. Banki wychodzą z założenia, że jeżeli klient wypowie im umowę kredytową to banki dostaną działkę i dom, którego według nowego prawa nie mogą praktycznie nikomu sprzedać"

Doctor_Manhattan
z
tvn24bis.pl
dodany: 11.05.2016, 18:11:15
  • 151
  • #
    polityka
  • #
    bankowosc
  • #
    nieruchomosci
  • #
    rolnictwo
  • #
    wobronieziemi
  • #
    neuropa
wujayvan
wujayvan
wujayvan 16.05.2016, 08:57:04
  • 1
@Cheater: Przypadków jest znacznie więcej w rozmowie z PKO BP powiedziano mi o setkach wstrzymywanych wniosków, z tego powodu. Raczej jednostkowe przypadki nie powodują też specjalnie zwoływanych narad na wysokich szczeblach banku, jak i występowania banku do Ministerstwa Rolnictwa o wyjaśnienia.
wujayvan
wujayvan
wujayvan 16.05.2016, 09:10:34
  • 1
@Cheater: Wiesz w tym przypadku te setki dotyczą rejonu Poznańskiego, wiec w skali Polski ten problem jest zapewne znacznie większy.

Zgadzam się, że politycy i urzędnicy będą chcieli to naprawić, bo szkodzi to ich wizerunkowi. Urzędnicy mogą przyśpieszać zmiany w studium czy planach zagospodarowania, ale te procedury są długie i obejmują konsultacje z wieloma urzędami i konsultacje społeczne. A pewnych terminów takich konsultacji regulowanych przez ustawę nie da się przeskoczyć.
wujayvan
wujayvan
wujayvan 16.05.2016, 09:20:12
  • 1
@Cheater:

Co to jest ta ustawa hipoteczna?


Dz.U. 1982 nr 19 poz. 147 Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece.
serenissima
serenissima
12.05.2016, 13:16:14
  • 1
@wujayvan: Skontaktuj się bezpośrednio z biurem planistycznym które zajmowało się projektem studium,opowiedz o swoim problemie. Jeżeli nie jest to działka rolna o klasie 1-3 to może być to bardzo szybka zmiana :)

http://www.kostrzyn.wlkp.pl/asp/studium_zagospodarowania/autorzy.htm

- Przygotują uchwałę o przystąpieniu do zmiany studium, powinna zostać uchwalona na następnej sesji rady gminy
- Wyślą zawiadomienia do
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wujayvan
wujayvan
wujayvan 12.05.2016, 13:58:20
  • 0
@serenissima: No właśnie nie bardzo 3 miechy... oni właśnie są w trakcie wprowadzenia nowego studium, zaczęli w kwietniu 2014 roku, a zgodnie z informacją od urzędników zajmie im to jeszcze tylko z 6 miesięcy.
  • Odpowiedz
serenissima
serenissima
12.05.2016, 12:56:13
  • 2
@wujayvan: Witaj,
1. Jak chcesz wybudować budynek mieszkalny na działce rolnej?
2. Co oznacza że jest to działka odrolniona ?
3. Jakiej klasy grunty rolne obejmują działkę ?
4. Jeżeli wieś nie posiada MPZP, możesz uzyskać pozwolenie na budowie na podstawie DOWZ
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wujayvan
wujayvan
wujayvan 12.05.2016, 13:55:58
  • 0
1. Bo jest odrolniona i mam warunki zabudowy.
2. Że wyłączono ją z produkcji rolnej i odprowadzono za to odpowiednią opłatę.
3. V
4. I już takie coś uzyskałem.

Ale tak jak pisałem już nie raz, nie chodzi o możliwość budowy to już mam, ale nie mam możliwości obciążenia działki hipoteką, w związku z poprawkami wprowadzonymi przez tą nową ustawę. Więc w teorii mogę się budować, ale muszę to zrobić za swoje,
  • Odpowiedz

769

Dzięki dobrej zmianie nie mogę wybudować wymarzonego domku na wsi :(

Dzięki dobrej zmianie nie mogę wybudować wymarzonego domku na wsi :(

Witam! To mój pierwszy artykuł na wykopie, a napisałem go dlatego, że dzięki ''dobrej zmianie'' nie mogę wybudować wymarzonego domu na wsi wspomagając się kredytem. I liczę, że może wspomożecie mnie dobrą radą, albo przynajmniej poklepiecie po plecach, bo powiem wam normalnie żyć w tym kraju się...

wujayvan
z
wykop.pl
dodany: 11.05.2016, 18:31:51
  • 296
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
  • #
    budownictwo
  • #
    urzedasy
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 18:47:51
  • 29
@Ideologia_Gender: Niestety nie zadziała, bo tu nie chodzi o zakup ziemi. Poza tym zakupu tak małej działki ta ustawa nie obejmuje.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 19:12:27
  • 32
@dzikiknur: W sumie nie zaszkodzi. Dzięki. Wysłane.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 19:22:26
  • 179
@cerastes: Już z nimi rozmawiałem, problemów w teorii nie będzie... ale:

(dzisiejsza rozmowa z urzędnikiem)

- Ile taka zmiana by zajęła?
-
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 19:27:11
  • 31
@Sepzpietryny: Nie chcę mieszkać w mieście. Ale de gustibus non est disputandum...
Obecna działka położona jest tak, że do centrum Poznania za pomocą pociągu dotrę w 20 parę minut + 10 minut na dotarcie do miejsca pracy. To jest tyle samo czasu, ile obecnie poświęcam na dotarcie do pracy mieszkając w Poznaniu, za pomocą komunikacji miejskiej. A mam zieleń, ciszę i spokój.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 19:30:10
  • 12
@cerastes: no na pewno, nie raz tam jeszcze zawitam, a każdy sposób jest wart wypróbowania :)
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 19:36:35
  • 9
@Sepzpietryny: To nie ja Cię zminusowałem.

Fakt cena działki, też jest ważnym czynnikiem. Ale ja akurat bardziej cenię sobie zalety wsi :)
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 19:38:13
  • 22
@Ksebki: Widać nawet wstawiennictwo tego z dołu nie pomaga w takich sytuacjach.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 19:38:42
  • 101
@Pacjonek: Nie ma sensu... nie oblikują mi wyroku.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 19:55:25
  • 6
@torskee: Mam warunki zabudowy, nawet mam pozwolenie na budowę. Ale tu nie rozchodzi się o prawo do budowania, a o to że nie mogę obciążyć działki hipoteką o takiej wysokości, jaka jest potrzebna na kredyt na budowę domu.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 20:04:37
  • 31
@torskee: Tak, ale jeszcze raz: ja mogę się wybudować, ale w związku z nową ustawą, nie mam możliwości wzięcia kredytu na budowę. Czyli mogę się budować, ale nie mam za co. Zgodnie z nową ustawą nie można wpisać hipoteki na takiej działce większej niż wartość rynkowa działki - a to jest normalna procedura przy kredycie na budowę domu.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 20:16:42
  • 1
@Kuroblack: Miejscowy plan zagospodarowania jest rozwiązaniem... ale bardzo czasochłonnym. W tym wypadku było by to raczej zmiana studium. Ale to także jest czasochłonne. Około 2 lat oczekiwania. Nie był to zakup ziemi od osoby prywatnej i akurat bank nie chce tu robić problemów, a nawet wręcz odwrotnie chce pomóc - ale nowa ustawa wiąże mu ręce.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 20:29:44
  • 0
@ksiak: Dzięki!
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 20:38:00
  • 0
@Kuroblack: Dzięki! Próbować będę na pewno, bo albo to albo bezczynnie czekać na nowelizację.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 20:51:57
  • 2
@Kuroblack: Przeanalizowałem ten link i pogrzebałem jeszcze na stronie Kostrzyna. Wychodzi na to, że ta mapka to jest aktualny (chyba) prawie ukończony projekt zmiany studium. Zgodnie z tą zmianą, moja działka zmieni swoje przeznaczenie na zabudowę mieszkaniową jednorodzinną. Dzięki Wielkie! Jutro muszę ostro przepytać urzędników, kiedy to ma szansę wejść w życie, bo z tego co widzę to jeszcze (pomimo że zaczęli w 2014!) to nie jest obowiązujące. To by
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 20:53:50
  • 5
@arczer: Oczywiście, że jak budowlanej. Bo działka odrolniona. A to, ze nie jest zaktualizowane studium to inna sprawa.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 20:55:27
  • 1
@L_u_k_as: Tu niestety nie chodzi, jak ja to sobie opiszę. A co stoi w studium przeznaczenia terenu, które często nie nadąża za zmianami urbanistycznymi.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 20:55:58
  • 3
@pablosz5: To jest działka odrolniona. Inną sprawą jest to, że nie jest zaktualizowane studium przeznaczenia terenu.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
11.05.2016, 21:00:58
  • 0
@pablosz5: Nie ma miejscowego planu zagospodarowania. Tak jak na większości polskich wsi. Według studium przeznaczenie jest obecnie rolne. Ale można się budować na takiej działce w oparciu o warunki zabudowy (które mam), problemem jest zapis z nowej ustawy. Więcej info w treści wykopu.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
12.05.2016, 05:19:07
  • 0
@Prometeo: Niestety to nie jest zależne od banków, problemem będzie sąd, który na końcu drogi wpisuje hipotekę na działkę, po prostu będzie on odrzucał wniosek o wpis - bo musi działać zgodnie z nowym prawem, choćby było ono bez sensu.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
12.05.2016, 05:22:17
  • 2
@marcin-marczenia: Dzięki! Faktycznie to może zadziałać :)
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
12.05.2016, 07:38:32
  • 0
@mpmp-pmpm: Nie mówi bo go nie ma. Jest studium. Przekręt to nie jest, bo w ten sposób (o warunki zabudowy) normalnie się rozrastają wsie. Poza tym ja mogę się budować. Ja nie mogę położyć hipoteki na tej działce.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
12.05.2016, 07:39:42
  • 0
@mpmp-pmpm: Niestety nie mogę oczyszczalni, warunki gruntowe nie pozwalają. Co do ubezpieczenia pomostowego pogadam z bankiem.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
12.05.2016, 07:41:53
  • 0
@Iudex: Bank zabezpiecza się hipoteką, faktem jest że początkowo hipoteka przewyższa wartość działki i dopiero po zakończeniu budowy, to się równa. Dlatego bank wypłaca pieniądze w transzach i weryfikuje czy wydatkujesz je zgodnie z przeznaczeniem. Jeżeli skończysz jeden etap, to dostajesz pieniądze na następny, w ten sposób stopniowo ta zawyżona wartość hipoteki dobija do stanu rzeczywistego.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
12.05.2016, 08:36:18
  • 3
@marcin-marczenia, @Furgas, @cacum3: Rozmawiałem z bankiem, starostwem, sądem i geodetą. To faktycznie powinno zadziałać :) Czekam na ostateczne potwierdzenie z banku, ze próbujemy tą drogą.
wujayvan
wujayvan
wujayvan
Autor
12.05.2016, 11:54:09
  • 0
@chrisx: No nie do końca, bo to jest prawda ale w przypadku większych działek. W przypadku mniejszej działki mogę zmienić przeznaczenie terenu, jedyny problem że jest to około 2 lat oczekiwania.

2107

The Mims Beginning - Rozdajemy DARMOWE KLUCZE! - Pełna premiera gry

The Mims Beginning - Rozdajemy DARMOWE KLUCZE! - Pełna premiera gry

Witajcie! Squatting Penguins team z tej strony. Po ponad 4 latach tworzeniaThe Mims Beginning w naszym mały teamie, mamy zaszczyt przedstawić Wam trailer na premierę Pełnej wersji naszej gry , która odbędzie się 18 Maja. Chcąc się odwdzięczyć za Waszą aktywność przy wykopywaniu naszego...

jaklub
z
wykop.pl
dodany: 28.04.2016, 12:45:53
  • 773
  • #
    polska
  • #
    gry
  • #
    rozrywka
  • #
    steam
  • #
    zainteresowania
  • #
    rozdajo
wujayvan
wujayvan
wujayvan 28.04.2016, 13:47:40
  • 0
Fajnie! Pomysłowa akacja :P
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

338

Krokodyl - nietypowa lokomotywa KWB Konin

Krokodyl - nietypowa lokomotywa KWB Konin

Składanka ujęć Kolei Górniczej KWB Konin. Bocznicę tę obsługują stare NRD-owskie lokomotywy - obok kopalni w Turku jest to jedyne miejsce w Polsce, gdzie można je spotkać. Oprócz tego w filmie są ujęcia z lotu ptaka, na których na horyzoncie widać majestatyczną bazylikę w Licheniu Starym.

Testoviron600
z
youtube.com
dodany: 19.04.2016, 16:05:16
  • 52
  • #
    pociagi
  • #
    pociagiboners
  • #
    kolej
  • #
    ciekawostki
  • #
    drony
  • #
    zainteresowania
wujayvan
wujayvan
wujayvan 19.04.2016, 20:44:44
  • 17
@Saeglopur: A ja jestem z Kleczewa i faktem jest, że drogi wjazdowe i wyjazdowe zmieniają się co parę lat, ze względu na "ruchy" kopalni. Skutkuje to wiecznie zabłąkanymi kierowcami, którzy jechali tędy jakiś czas temu i jadąc na pamięć często lądują na końcu przerwanej drogi. Polecam spojrzeć na mapy satelitarne Kleczewa, de facto jesteśmy prawie półwyspem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

666

Polak rozwikłał zagadkę, która trapi naukowców od 40 lat.

Polak rozwikłał zagadkę, która trapi naukowców od 40 lat.

Michałowi Hamkało udało się coś, czego nikt inny przed nim nie dokonał: odkrył dlaczego i jak pewna metoda chemiczna, stosowana w przemyśle, w ogóle działa. Chociaż używano jej od 40 lat, aż do teraz nikt nie rozumiał jej do końca. Za swoje osiągnięcie Polak otrzymał „Złoty Medal Chemii”...

przebrzydlak
z
innpoland.pl
dodany: 22.06.2015, 17:18:29
  • 69
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    chemia
  • #
    fizyka
wujayvan
wujayvan
wujayvan 22.06.2015, 21:10:16
  • 8
@Donk_von_Fisher: Niestety okrutna prawda, w Polskim systemie edukacji zwykle osoba, która dostaje profesurę spoczywa na laurach i mają dwa wyjścia: Ci mniej obrotni siedzą na stanowiskach i nie ma żadnego rozwoju, Ci bardziej obrotni wykorzystują podwładnych do "niewolniczej" pracy, pod którą taki profesor się podpisuje. Nie ma tu miejsca na sprzeciw bo wtedy można się od razu pożegnać z dalszą karierą naukową...
wujayvan
wujayvan
wujayvan 23.06.2015, 05:29:54
  • 0
@KawaJimmiego: Po Twoich różnych komentarzach widzę, że jesteś obrońcą języka numer jeden na wykopie. Chylę czoło! ( ͡° ͜ʖ ͡°) Człowiek ma prawo czasem coś napisać będąc zawianym.

644

Made in Poland, czyli jak powstaje odzież marki Surge Polonia

Made in Poland, czyli jak powstaje odzież marki Surge Polonia

Świetna relacja z linii produkcyjnej Surge Polonia. Zobacz jak to wygląda od kuchni.

dizzapointed
z
blog.surgepolonia.pl
dodany: 04.02.2015, 21:20:36
  • 198
  • #
    polska
  • #
    surgepolonia
  • #
    koszulki
  • #
    odziez
  • #
    produkcja
wujayvan
wujayvan
wujayvan 04.02.2015, 22:21:09
  • 2
Obecnie mam 2 bluzy i 6 koszulek z SP. Pierwsza koszulka kupiona półtora roku temu, chodzę w niej bardzo często i równie często piorę, a nadruk nadal pozostaje ładny i cały. Odzież świetnej jakości i warta swojej ceny, a przy okazji promuje pozytywne wartości patriotyczne.

Trzeba też dodać, że SP wytworzyło swoisty rodzaj pewnego kręgu społecznego, gdy na ulicy spotyka się kogoś w koszulce tej firmy(samemu mając też taką na sobie), bardzo
  • 10
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

33

Który dostawca w Polsce ma najszybszy internet?

Który dostawca w Polsce ma najszybszy internet?

Szybkie statystyki z danych usług platformy Steam.

soplowy
z
spidersweb.pl
dodany: 27.01.2015, 01:33:29
  • 14
  • #
    technologia
  • #
    internet
  • #
    operatorzy
  • #
    steam
wujayvan
wujayvan
wujayvan 27.01.2015, 11:07:56
  • 1
@KonPrzewalskiego: U mnie ta sama sytuacja, nawet przy dużym obciążeniu łącza nigdy nie udało mi się tego bardziej rozhulać niż do około 150 Mb/s.

529

Polskie jedzenie dokument

Polskie jedzenie dokument

Zagraniczny dokument opowiadający o Polskiej kuchni tradycyjnej. Angielski na poziomie upośledzonej mangusty wysokogórskiej.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 05.01.2015, 17:31:14
  • 182
  • #
    polska
  • #
    kuchnia
  • #
    gotowanie
  • #
    ciekawostki
  • #
    dokument
wujayvan
wujayvan
wujayvan 06.01.2015, 07:50:38
  • 4
@karpello: z tym "wałkiem" to jest akurat gwarowe chyba, bo w moich okolicach tak się na ten przyrząd kuchenny mówi :)

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 01.01.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 30.12.2018

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking