Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko192
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
sebaa
sebaa

sebaa

Dołączył 10 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 637
  • Znaleziska 267
  • Mikroblog 370
  • Obserwujący 7
  • Obserwowane 47

230

Chiny największym producentem energii słonecznej na świecie

Chiny największym producentem energii słonecznej na świecie

Narodowa Administracja ds. Energii w Chinach wyjawiła, że produkcja energii słonecznej w tym kraju w zeszłym roku wzrosła ponad dwukrotnie, sięgając 77,42 gigawatów.

konto usunięte
z
conowego.pl
dodany: 06.02.2017, 15:47:55
  • 71
  • #
    swiat
  • #
    chiny
  • #
    energetyka
  • #
    ciekawostki
sebaa
sebaa
sebaa 06.02.2017, 19:08:36
  • -27
@bu52m3n: Czytałeś artykuł? 11% w 2030? Rozwój jak cholera... Oczywiście, że jest nieopłacalne w dzisiejszych warunkach, ale partia każe. Dodatkowo poszukaj info o zasobach węgla w Chinach, wydobyciu i podziel jedno przez drugi. Będziesz miał odpowiedz dlaczego idą w OZE. Również poszukaj danych o imporcie i dla zobrazowania przelicz to sobie na wagony, baseny olimpijskie czy co tam wolisz.
invtraveler
invtraveler
02.02.2017, 16:59:27
  • 4
BoE podwyższył prognozy wzrostu PKB dla Wielkiej Brytanii. Co jednak ciekawsze, to obniżył prognozy dla oszczędności brytyjczyków, a do tego ostrzegł o rosnącej inflacji i słabnącej siły nabywczej. Prognozy wskazują też na obniżenie wzrostu płac YoY, który ma to zmierzać do 0.
Przeciętny angol dostaje po dupie, kredyt łatwo dostępny na inwestycje, bo wg BoE potrzeba tu stymulacja, więc znowu wzbogacą się najbogatsi, a realne płace 99% społeczeństwa spadną ze względu na
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sebaa
sebaa
sebaa 02.02.2017, 19:18:51
  • 0
Inflacja będzie chwilowa ale bardzo bym się z niej ucieszył jeśli potem miałoby się odbić (a odbije).


@sorek: Chyba trochę nie wiesz co się w świecie dzieje. Około rok temu surowce, żywność, nośniki energii osiągnęły swoje wieloletnie minima. Teraz wszystko odbija, dlatego na inflacje nałoży się efekt niskiej bazy. Już nie wspomnę o 15-20% spadku wartości funta do praktycznie wszystkich walut. Krótko mówiąc inflacja wystrzeli. W sumie już nawet przekracza cel
  • Odpowiedz
l.....e
l.....e
konto usunięte 25.01.2017, 10:46:21
  • 2
Firma w której pracuję wczoraj na "finalnym spotkaniu" zatwierdziła plan wymiany "unijnych" pracowników którzy pracują przez agencje pracy, w ramach podwyższania standardów. Czyli lepszy muł ciapak / czarny / angol po podstawówce, niż imigrant ze średnim angielskim ale ciężko pracujący i kumaty. #brexit #uk #pracbaza
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sebaa
sebaa
sebaa 25.01.2017, 14:52:14
  • 0
@login-znaki_alfanumeryczne: Jakiś czas temu padł pomysł, że w UK pracodawca będzie musiał zapłacić 1000 funtów rocznie podatku za pracownika z EU. Może to ma jakiś związek.
  • Odpowiedz
kuhwa
kuhwa
24.01.2017, 00:13:31
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sebaa
sebaa
sebaa 24.01.2017, 08:29:39
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Syf_jak_na_wykopie
Syf_jak_na_wykopie
16.01.2017, 19:57:10
  • 1
#brexit #waluty #finanse #uk
Jest szansa sprzedać funty po 5,2-5,3 zł przed marcowym wyjsciem? Co po marcu, dalsze spadki?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sebaa
sebaa
sebaa 16.01.2017, 21:55:07
  • 0
@patrol798: Stoi. Sam art. 50 o tym jasno mówi. Dodatkowo Michel Barnier główny negocjator EU jasno powiedział, że negocjacje max 18 miesięcy.

@Syf_jak_na_wykopie: Nie. Według May do końca marca notyfikacja o uruchomieniu art. 50 Negocjacje później. I to tylko negocjacje odnośnie wyjścia. Porozumienie określające relacje UK-EU będzie zawierane w późniejszym terminie.
  • Odpowiedz
jumper13
jumper13
jumper13
15.01.2017, 16:16:35
  • 4
Jak Waszym zdaniem będzie wyglądać kurs funta, gdy #uk rozpocznie proces wychodzenia z unii? Mam trochę oszczędności i nie wiem co robić. Może być tak, że z początkiem procesu funt spadnie, ale potem skoczy.. Jkaieś pomysły?
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sebaa
sebaa
sebaa 15.01.2017, 21:51:04
  • 2
@jumper13: Wymieniaj. Funt spadnie i tu bardziej rozbija się o psychologię. wskaźniki gospodarcze to drugorzędne znaczenie, a i one też nie są zbyt optymistyczne.

@Rezonator: Rynki są jeszcze off, tu się pewnie rozjeżdża spread. Dziś przeciekła wiadomość odnośnie wtorkowego wystąpienia May. Według niej będzie hard brexit i poświęci dostęp do wspólnego rynku w zamian za zapanowanie nad imigracją. Jeśli to się potwierdzi, to wtorek zatrzęsie funtem i pewnie
  • Odpowiedz
sebaa
sebaa
sebaa 16.01.2017, 19:21:25
  • 0
@jumper13: Podniesie? To pojęcie względne. Wszystko rozbija się o parę walutową. Funt może osiągnąć parytet z dolarem, a złotówka jebnąć na pysk. będzie 1 GBP = 1 USD = 8 zł :) Równie dobrze może być 1 GBP = 1USD = 3,5 zł.

A tak serio jeśli dojdzie do Brexitu, najbliższe 2 lata to negocjacje. Gospodarka UK (w odniesienie do pozycji i przeszłości) to szambo. Szambo zaczyna powoli wybijać i
  • Odpowiedz
k.....o
k.....o
konto usunięte 13.01.2017, 22:44:04
  • 6
myslicie ze jak anglia wyjdzie z unii to mnie wyrzuca, jestem tutaj dopiero 2 lata i troche stracham ze zostawia tych co sa tu wiele lat :( niech ktos pocieszy
#uk
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sebaa
sebaa
sebaa 14.01.2017, 10:17:41
  • 1
@Wujek_Fester: We wtorek May ma przedstawić strategie wyjścia UK z EU. Wiele się wyjaśni. Wszyscy również czekają na wyrok sądu. Stanowisko EU jest jasne. Albo wszystkie 4 swobody, albo żadnej. Bycie poza EU musi być na dużo gorszych warunkach niż członkostwo. UK natomiast chce za wszelką cenę odzyskać kontrolę nad imigracją. Zobaczymy, czy przehandlują imigracje za dostęp do wspólnego rynku.
W tym tygodniu wyciekły plany nałożenia specjalnego podatku 1000 funtów
  • Odpowiedz

711

Test paliw (olej napędowy) wystawionych na działanie niskiej temperatury

Test paliw (olej napędowy) wystawionych na działanie niskiej temperatury

Od shella przez orlen do statoila. Film nie mojego autorstwa.

grajek91
z
youtube.com
dodany: 12.01.2017, 14:40:57
  • 294
  • #
    motoryzacja
  • #
    ciekawostki
  • #
    polska
  • #
    samochody
  • #
    zainteresowania
  • #
    zima
sebaa
sebaa
sebaa 12.01.2017, 17:35:37
  • 0
@szczebrzeszynek: Bo Statoil bierze właśnie swoje paliwa w Polsce od Lotosu. Baza jest identyczna, różnią się tylko dodatkami.
sebaa
sebaa
sebaa 12.01.2017, 17:46:47
  • 0
@ClaySoldier: Bo ten test jest taki trochę na "pałę". Shell bierze swoje paliwa z Orlenu, Orlen też, Statoil to Lotos. Brakło jeszcze Lotosu, BP i z 2-3 noname. Po drugie to nie jest "dziadowskie" paliwo, tylko pokazuje skale wytrącania parafiny z paliwa. Nic więcej.

365

Sprawdźcie co tankujecie !!!

Problemy z odpalaniem skłoniły mnie do przeprowadzenia małego testu...

konto usunięte
z
pokazywarka.pl
dodany: 09.01.2017, 17:41:54
  • 302
  • #
    polska
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    afera
  • #
    ciekawostki
sebaa
sebaa
sebaa 10.01.2017, 09:48:40
  • 3
@Trapezoedr: W całym 2016 roku Shell w 100% zaopatrywał się w paliwa w Orlenie. Ostatnie testy laboratoryjne pokazują różnice 1-6%-4,5% w mocy podczas używania różnych paliw z różnych stacji. Baza jest identyczna, paliwa różnią się tylko dodatkami, które rzekomo utrzymują silnik w lepszej kondycji. Albo zatankowałeś chrzczony syf, albo po prostu fantazjujesz. Zagraniczne w końcu lepsze, ujjj tam że paliwa często pochodzą wręcz z jednej cysterny. Achh te kompleksy...

403

Płacz i płać: jeśli myśleliście, że to banki zapłacą podatek bankowy,...

Płacz i płać: jeśli myśleliście, że to banki zapłacą podatek bankowy,...

Kilka najbliższych tygodni upłynie pod znakiem fali nowych opłat i prowizji bankowych. Wprowadzi je kolejne pięć banków. Eksperci wskazują, że to awantura o pomoc dla frankowiczów, podatek bankowy i niskie stopy procentowe wpłynęły na dyskretnie wprowadzane podwyżki cen usług finansowych....

wykome
z
innpoland.pl
dodany: 06.01.2017, 14:15:09
  • 120
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
sebaa
sebaa
sebaa 07.01.2017, 07:23:52
  • 42
@tejotte: @7oo-: Zysk sektora bankowego w Polsce za 2014 to prawie 16 mld zł, za 2015 to ~14 mld zł. Za pierwsze 3 kwartały 2016 roku było to ~11.5 mld zł. Mało? Sektor bankowy w Polsce uprawia neokolonializm, gdzie kasa grubym strumieniem wypływa od spółek córek, do spółek matek. Ludzie zamiast głosować nogami i przenosić konta gdzie będzie taniej wolą jęczeć, a przy pomocy wszelkiej maści pożytecznych idiotów
sebaa - @tejotte: @7oo-: Zysk sektora bankowego w Polsce za 2014 to prawie 16 mld zł,...

źródło: comment_RVGxJO2AfRSVyqPH6XSHeyYHtOeqXp56.jpg

Pobierz
sebaa
sebaa
sebaa 07.01.2017, 08:34:48
  • 4
@maniac777: Oczywiście, że tak, ale twierdzenie, że podatek bankowy jest winny wszelakim podwyżkom jest po prostu głupie. Podatek bankowy dokłada jakąś cegiełkę ale głównym czynnikiem wywołującym podwyżki jest niska stopa procentowa.
I nie, to się będzie działo dopóty dopóki nie nastanie era świadomego klienta, który głosuje nogami. Uwierz, że wymówienie na rachunek potrafi zdziałać cuda. A jak się dajesz strzyc, to będziesz strzyżony bez względu na podatki itp.

Dodatkowo w sektorze
sebaa
sebaa
sebaa 07.01.2017, 10:50:26
  • -1
@jewib: Podałem roczny zyskcałego sektora. Ale jeśli chcesz więcej zabawy to proszę:

Przykład banku PEKAO SA/

Bank PEKAO SA trafił w ręce włoskiego UniCredit w 1999 roku. Wówczas to Ministerstwo Skarbu Państwa w rządzie Jerzego Buzka wybrało na Włochów na inwestora strategicznego. Do finalizacji transakcji doszło 3 sierpnia 1999 r., kiedy UniCredit (wówczas jeszcze do spółki z niemieckim Allianz AG) objęło pakiet 52,09 proc. akcji banku. Cena za którą rząd Jerzego

280

Przetarg na budowę elektrowni za 6 mld zł

Przetarg na budowę elektrowni za 6 mld zł

"Modernizujemy elektrownie i stawiamy na nowe efektywne bloki. Opublikowane dziś ogłoszenie o przetargu kierujemy do wykonawców w Europie. Mam ogromną satysfakcję, że Polska będzie mogła rozwijać się w oparciu o energię z nowoczesnych źródeł węglowych, takich jak nowy blok w Ostrołęce"

HaHard
z
bankier.pl
dodany: 20.12.2016, 07:35:57
  • 142
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    energetyka
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
sebaa
sebaa
sebaa 20.12.2016, 11:06:12
  • 16
@szopa123: Życie nowych bloków węglowych na parametry nadkrytyczne do 45-60 lat. Opole jest rozbudowywane o kolejne 2x900 MW.

@btr: Masz racje, ale to wynika tylko z tego, że dostaliśmy w "spadku" zamortyzowane elektrownie których obecnym kosztem jest koszt paliwa + naprawy i inne koszty stałe. Nowe bloki w Opolu to koszt prawie 12 mld zł, który musi się zamortyzować. Na tą chwilę inwestycje, które wymieniłeś są ekonomicznie nieopłacalne,
sebaa
sebaa
sebaa 20.12.2016, 11:30:52
  • 7
@Mroczny_Pasterz: Zapominasz niestety o elastyczności. Zjazd poniżej punktu pracy i sprawność ostro leci. Dodatkowo negatywnym czynnikiem jest tzw "szarpanie bloku". Czym więcej OZE w systemie, tym nowe bloki przestają już być takie fajne, a taką mamy rzeczywistość.
sebaa
sebaa
sebaa 20.12.2016, 11:53:58
  • -1
@Mroczny_Pasterz: Masz rację, ale niestety póki co na te bloki nie ma miejsca w systemie. Budowa EJ jeszcze skomplikuje ten fakt. Dlatego nowo budowane bloki powinny być dostosowane do KSE ze stosowną wizją. A u nas budowa na pałę, bo fajnie wygląda na papierku. Martwić będziemy się później.
Więc zamiast pracować w podstawie (tak jak mówisz), gdzie można wykorzystać ich atuty, to będą pracować 3-4 tys godzin w roku ze
sebaa
sebaa
sebaa 20.12.2016, 12:15:04
  • 3
@kwanty: Z całym szacunkiem, ale podawanie kosztów mocy zainstalowanej to uprawianie czystej demagogii. A już w ogóle zestawianie OZE z konwencjonalnymi jest totalnym bezsensem. Jakie są koszty zmienne w przypadku elektrowni wodnych i gazowych? CO z tego, że PV w przeliczeniu na MW jest tańsza od EJ, skoro pracuje z pełną mocą zainstalowaną w naszym klimacie około 11% czasu rocznie, a EJ potrafi 91 do nawet 97%?

@szopa123:
sebaa
sebaa
sebaa 20.12.2016, 12:53:19
  • 2
@szopa123: Taka krótka historyjka. Jest 2 taksówkarzy:

1. Dostał stary samochód od ojca. Jego koszty, to naprawy samochodu, paliwo +jakieś drobne koszty stałe. (nasze stare elektrownie węglowe pamiętające Gierka i Gomułkę)
2. Bierze kredyt na 100 000 zł, kupuje za to nowy samochód. Jego koszty to rata za kredyt, naprawy, paliwo + jakieś koszty stałe. (nasze nowe bloki węglowe).

Który będzie mógł zaoferować niższe ceny przejazdów? Do tego możesz dodać

460

ATAK ZAMACHOWCA W BERLINIE 19.12.2016 | TERRORIST ATTACK IN BERLIN

Pokaż treści 18+

ATAK ZAMACHOWCA W BERLINIE 19.12.2016 | TERRORIST ATTACK IN BERLIN

Zamachowiec porwał ciężarówkę(polską) i wjechał w jarmark bożonarodzeniowy w Berlinie. Sprawca zbiegł

plandek
z
youtube.com
dodany: 19.12.2016, 21:59:39
  • 70
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    niemcy
  • #
    zamach
  • #
    terroryzm
sebaa
sebaa
sebaa 20.12.2016, 09:57:55
  • 6
@ibanezbass: @yale: W weekend byłem w Hamburgu, wszędzie tłumy, grzańce i sami Niemcy + kilku Turków. Ciapaków praktycznie zero. Za to koło 22-23 wracając S-Bhanem byłem wręcz przerażony ilu ich było na stacjach. I w sumie sami faceci.

616

PLAY obniżył prędkość mobilnego internetu

PLAY obniżył prędkość mobilnego internetu

Rzecznik sieci PLAY, Marcin Gruszka, potwierdził serwisowi TELKO.IN, że jego sieć obniżyła maksymalną prędkość transferu podczas korzystania z internetu w sieciach partnerów roamingu krajowego.

tonieja1
z
gsmonline.pl
dodany: 14.12.2016, 20:48:10
  • 321
  • #
    technologia
  • #
    play
  • #
    internet
sebaa
sebaa
sebaa 15.12.2016, 11:18:01
  • 3
@marianwro: Nie można. W regulaminie nie ma podanej minimalnej prędkości w roamingu krajowym. Nawet jest zapis, że Play nie może ich zagwarantować.

707

Nowoczesne elektrownie atomowe 4 generacji, czyli przyczynek do walki z ciemnotą

Nowoczesne elektrownie atomowe 4 generacji, czyli przyczynek do walki z ciemnotą

Najgłośniej protestujący wiedzą o elektrowniach atomowych tyle, że są to elektrownie i że są atomowe. Opinię tych osób kształtuje wspomnienie o Czarnobylu. Konstatacja jest banalna: tam wybuchło, to i tu wybuchnie. Niewiedza i ignorancja jest źródłem zła wszelkiego

petex
z
gadzetomania.pl
dodany: 14.12.2016, 17:56:28
  • 164
  • #
    technologia
  • #
    atom
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauka
  • #
    energetyka
  • #
    gospodarka
sebaa
sebaa
sebaa 14.12.2016, 22:24:15 via Android
  • 1
@petex: Rozumiem, lecz nas musi byc stac, a jeszcze lepiej oplacac sie nam musi.


Prawdziwym pytaniem jest pytanie czy nas stac na to, zeby nie zbudowac EJ.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

447

Czy zamieszkałbyś kiedykolwiek na takim osiedlu?

Czy zamieszkałbyś kiedykolwiek na takim osiedlu?

W 15 chińskich miastach powstają molochy. Monstrualne, nawet 40-piętrowe bloki, które mają łącznie pomieścić 250 milionów osób. Zdjęcia z budowy wyglądają jednocześnie fascynująco i... przerażająco.

konto usunięte
z
frillmag.pl
dodany: 13.12.2016, 20:39:29
  • 212
  • #
    architektura
  • #
    chiny
  • #
    fotografia
  • #
    ciekawostki
  • #
    frillmag
  • #
    azja
sebaa
sebaa
sebaa 14.12.2016, 09:45:50
  • 4
@franek-pokrywko: Tak działa giełda i tak pompuje się bańki. Każdy kolejny liczy, że znajdzie jeszcze większego kretyna i kupi za wyższą cenę. Ale ktoś kiedyś musi być ostatni...

@klaun-szyderca: Ano jebnie. Dlatego mamy mamy kroplówkę w postaci praktycznie zerowych stóp procentowych, ale wszystko jest do czasu.. Ważne, że wskaźniki makro rosną.

Ceny najtańszych mieszkań wahają się od 70 do 100 tysięcy dolarów, co przy średnich rocznych zarobkach chińskiej rodziny
innv
innv
08.12.2016, 10:08:44 via Android
  • 2
#uk #brexit podobno parlamentarzyści przeglosowali brexit i ma być na marzec 2017
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sebaa
sebaa
sebaa 08.12.2016, 18:09:10
  • 1
@trustME: Michel Barnier Główny negocjator w sprawie Brexitu ze strony EU zapowiedział, że negocjacje będą trwały krócej niż 18 miesięcy. Jeśli UK złoży wniosek do końca marca 2017, to wszelkie negocjacje zakończą się w październiku 2018. Według niego w miesiącach po październiku 2018 r. państwa członkowskie i Parlament Europejski będą mieć czas na zakończenie procedur zatwierdzających nowe porozumienie UE-Wielka Brytania. Definitywny Brexit miałby nastąpić do końca marca 2019 r. EU
  • Odpowiedz
sebaa
sebaa
sebaa 08.12.2016, 19:31:29
  • 1
Jakby nie bylo UK sporo importuje i eksportuje i wielu krajom nie w smak ze biurokraci z brukseli znowu mieszaja brudnymi paluchami mowiac im z kim handlowac a z kim nie.


@dob3k: Głównie importuje. Eksport jest, ale w większości są to usługi skierowane na rynek EU. Ale fakt, tak się mówi w UK, że wszystko przez tą niedobrą "Unie". Handel sam w sobie nie jest wartością dodaną i łatwo stać się
  • Odpowiedz
sebaa
sebaa
sebaa 08.12.2016, 21:49:16
  • 1
Nope. Importuje z unii prawie tyle samo co do niej eksportuje.


@dob3k: Bzdury totalne. Eksport do EU 273 mld zielonych, import z EU za 420 mld USD. 58% ogólnego eksportu ląduje w Europie, 63% ogólnego importu pochodzi z Europy. Opieraj się na faktach, nie na przeczuciach i "wydaje mi się".

Wazniejszym? Hmmm nie powiedzial bym. Latwiejszym (do tej pory)
  • Odpowiedz

205

Google będzie zużywać 100 proc. energii z odnawialnych źródeł

Google będzie zużywać 100 proc. energii z odnawialnych źródeł

Google zbliża się do swego celu odnośnie odnawialnych źródeł energii. Amerykański gigant internetowy planuje, by już w 2017 r. całość energii zużywanej przez jego biura i centra danych na całym świecie powstawało z czystych technologii.

saint
z
pb.pl
dodany: 07.12.2016, 14:54:19
  • 39
  • #
    technologia
  • #
    internet
  • #
    google
  • #
    informatyka
  • #
    ciekawostki
  • #
    swiat
sebaa
sebaa
sebaa 08.12.2016, 15:51:00
  • -1
@abraca: Cena jedno, a co z magazynowaniem energii? OZE jest fajne w małej skali i dopasowane do lokalnych warunków.
sebaa
sebaa
sebaa 08.12.2016, 16:00:23
  • 3
@mielizna: Bo to takie ładne pierdu z działu PR. W praktyce oznacza, że mają zakontraktowaną energię z OZE gdzieś po całym świecie w ilości porównywalnej z ich zużyciem. Np panele nie muszą stać w Finlandii, a w słonecznej Kalifornii, a w świat poleci 100% zużycia pokrywamy z OZE.
Chociaż z drugiej strony duże serwerownie powstają tam gdzie energia jest relatywnie tania i łatwo o chłodzenie. Dlatego głównie zasilane są z

245

Stellarator Wendelstein 7-X tworzy takie pola magnetyczne, jakich oczekiwano

Stellarator Wendelstein 7-X tworzy takie pola magnetyczne, jakich oczekiwano

Badacze z Instytutu Maxa Plancka oraz Princeton Plasma Physics Laboratory (PPPL) potwierdzili, że niemiecki stellarator Wendelstein 7-X, którego budowa zastała zakończona w 2014 roku, tworzy pola magnetyczne o bardzo wysokiej jakości, czyli takiej, jakiej oczekiwano po jego konstrukcji.

Conowegopl
z
conowego.pl
dodany: 06.12.2016, 09:48:38
  • 76
  • #
    nauka
  • #
    liganauki
  • #
    fizyka
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
sebaa
sebaa
sebaa 06.12.2016, 22:36:00
  • 36
jakieś źródło o tym królu?


Gimboateiści z wykop.peel A najlepsze, że najwięcej zamieszania wokół wiary (pomijając troli) robią ci co się z niej wyśmiewają. Jakoś nawiedzonych katoli nie ma. Ale za to w "naukowym" znalezisku znajdzie się przygłup który musi wtrącić coś z religią i przy okazji nasrać do własnego gniazda. Achh te kompleksy...

258

Turcja chce handlu z Chinami, Rosją i Iranem w walutach lokalnych

Pokaż treści 18+

Turcja chce handlu z Chinami, Rosją i Iranem w walutach lokalnych

Turcja podejmuje działania, mające umożliwić handel z Chinami, Rosją i Iranem w walutach lokalnych - ogłosił w niedzielę turecki prezydent Recep Tayyip Erdogan. Reuters pisze, że rząd chce w ten sposób wesprzeć podupadającą turecką walutę - lirę.

reflex1
z
bankier.pl
dodany: 04.12.2016, 17:35:41
  • 76
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    turcja
  • #
    chiny
  • #
    rosja
  • #
    iran
sebaa
sebaa
sebaa 05.12.2016, 08:12:54
  • 0
@reflex1: A mają jakiś "inny" wzajemny kurs? Czy kurs biorą z rynków międzynarodowych?

634

Ostatnie wywiady przed katastrofą

Ostatnie wywiady przed katastrofą

To był pierwszy i zarazem ostatni lot Pani pilot (*)

bartek422
z
liveleak.com
dodany: 04.12.2016, 18:25:51
  • 525
  • #
    swiat
sebaa
sebaa
sebaa 05.12.2016, 08:01:04
  • -9
@unknown_stranger: https://www.youtube.com/watch?v=EZEpVnWaI5E dowód nie dowód, ale daje do myślenia. Zresztą pełno tego na necie. Tak działa wolny rynek.
  • <
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Strona 7 z 11
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 06.08.2017

    Komentator
  • Rocznica
    od 13.08.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 04.11.2016

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking