Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko206
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
sebaa
sebaa

sebaa

Dołączył 10 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 637
  • Znaleziska 267
  • Mikroblog 370
  • Obserwujący 7
  • Obserwowane 47
a.....m
a.....m
konto usunięte 09.12.2019, 10:47:45
  • 2
ceny jak w #uk
a.....m - ceny jak w #uk

źródło: comment_qhfo69VNOHuWQZCIVbVFfT1oKoSj2An9.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sebaa
sebaa
sebaa 09.12.2019, 11:19:24
  • 1
@kapuczina_corki_somsiada: Po prostu - stawiasz tezę i tak operujesz liczbami, żeby wyszło po twojemu. Nawet na ich stronie główny indeks cenowy (Główny Indeks Cenowy pokazuje średnią wartość koszyka złożonego z 50 produktów, wyliczoną na podstawie danych ze wszystkich sklepów i miast objętych badaniem. ) pokazuje, że:

12.2012 - 284.99 zł
11.2019 - 284.05
  • Odpowiedz

496

Szwedzkie poparcie dla energii jądrowej nadal rośnie

Szwedzkie poparcie dla energii jądrowej nadal rośnie

Aż 78% ankietowanych w Szwecji - w porównaniu z 71% w 2017 roku - zdecydowanie popiera energetykę jądrową, 43% jest otwartych na budowę nowych elektrowni jądrowych, a 35% chciałoby aby szwedzkie reaktory pracowały do końca ich projektowanego czasu życia – wynika z badań (...)

HaHard
z
nuclear.pl
dodany: 28.11.2019, 09:14:25
  • 62
  • #
    hahard
  • #
    szwecja
  • #
    technologia
  • #
    energetyka
  • #
    nauka
  • #
    fizyka
sebaa
sebaa
sebaa 29.11.2019, 08:48:46
  • 1
Kilka sprostowań.

Szwecja miała 10 atomówek (!) to też powinno otworzyć niektórym oczy jak wielki tam jest przemysł i zapotrzebowanie na energię. Aktualnie mają 4 albo wręcz już tylko 3.


@Saeglopur: Podaj moc. Bez podania mocy to nic nie znaczy. Dodatkowo wcale nie chodzi o "wielki przemysł". Szwecja to taki kraj gdzie jest ciemno i zimno, przez co zużycie energii na mieszkańca jest jednym z najwyższych na świecie. Mimo to nawet
sebaa
sebaa
sebaa 29.11.2019, 12:05:34
  • 0
Masz może krótkie, łatwo przyswajalne info na ten temat? Jednak dobrze by było, żeby w cenie OZE nie były uwzględnione subwencje i ulgi podatkowe. Samo porównanie kosztów 1mwh. Dobrze by było również uwzględnić żywotność danego źródła.


@KonradLuzik: Ciężko tak na szybko. Sprawe Olkiluoto czy Flamanville chyba znasz? W Olkiluoto budowa rozpoczęta w 2005, mamy 2019 rok elektrownia już ruszyła? Ostatnie wzmianki jakie podawały, to budżet 3 krotnie przekroczony. O Flamanville nawet

499

Gdzie są pieniądze z rozszerzonego 500 plus? Stymulacji fiskalnej nie widać.

Gdzie są pieniądze z rozszerzonego 500 plus? Stymulacji fiskalnej nie widać.

Po serii danych publikowanych pod koniec ubiegłego tygodnia, które jasno pokazują, że polska gospodarka zwalnia.

konto usunięte
z
forsal.pl
dodany: 26.11.2019, 07:57:41
  • 139
  • #
    rozrywka
  • #
    500plus
  • #
    bombelek
  • #
    pieniadze
  • #
    ekonomia
  • #
    madka
sebaa
sebaa
sebaa 26.11.2019, 16:48:22
  • -6
nie wiem czy zauważyłeś, ale rząd przyjął już narracje, że podwyżki cen prądu to wina UE.


@Ja_tu_tylko_pacze: No a czyja? Przecież ceny uprawnień CO2 wzrosły z ~4 euro do ~ 25 euro/tona. Cena energii na giełdzie wzrosła ze ~170 zł na ~250 zł/MWh. Teraz w rachunkach musisz pokryć ceny uprawnień do emisji CO2 które narzuciła EU. Przecież to nie jest Polski wymysł.

W cenie energii (~250 zł/MWh) około 100 zł

401

Chiny chcą wybudować tyle elektrowni węglowych, ile obecnie jest w całej UE

Chiny chcą wybudować tyle elektrowni węglowych, ile obecnie jest w całej UE

W ramach porozumienia klimatycznego z Paryża, Chiny zobowiązały się do zredukowania maksymalnego poziomu emisji dwutlenku węgla do 2030 r. Hehe.

300GOSPODARKA
z
300gospodarka.pl
dodany: 21.11.2019, 12:52:59
  • 119
  • #
    swiat
  • #
    chiny
  • #
    energetyka
  • #
    oze
  • #
    ekologia
  • #
    klimat
sebaa
sebaa
sebaa 22.11.2019, 09:27:16
  • 0
nie jest to artykuł z d... tylko z portalu PRowców Morawieckiego, dla którego - jak wiemy - polski, czy tam rosyjski węgiel, jest polską racją stanu


@kotelnica: Co to za bzdury? W expose ani słowem nie napomknął o węglu. W tym roku łączna aukcja na energie z OZE to coś koło 70 mld zł co uczyni z Polski przynajmniej na najbliższe 3 lata największy plac budowy energetyki wiatrowej na lądzie
sebaa - > nie jest to artykuł z d... tylko z portalu PRowców Morawieckiego, dla które...

źródło: comment_lgQmVoKilrMuaf65dSYJSzL1fMzNLy4L.jpg

Pobierz
sebaa
sebaa
sebaa 22.11.2019, 10:54:18
  • 0
Jeżeli mówisz o cle węglowym, to od dawna proponuje je Francja. Nowo wybrana komisarz ds. energii również zapowiada jego wprowadzenie.


@btr: Tak, dokładnie.Tyle, ze słyszę o tym od kilku lat i....

Na czym polega ta hipokryzja? Dla UE byłoby lepiej gdyby wszyscy poza jej granicami przyjęli jej zasady ale nie ma takiej siły więc z ucieczką emisji walczy rozdając bezpłatne uprawnienia do emisji sektorom na nią
sebaa
sebaa
sebaa 22.11.2019, 13:36:34
  • 0
Zgadzam się, że fajnie byłoby w porównaniach międzynarodowych i celach emisyjnych uwzględniać to gdzie produkt jest konsumowany, a nie produkowany. To spowodowałoby też, że udział Chin znacząco by spadł, a UE czy USA - wzrósł. Ale policzenie tego (jako np. podstawy do naliczenia cła) jest trudne nawet dla - wydawałoby się - nieskomplikowanych produktów, a ramy ogólnoświatowego handlu emisjami rodzą się w bólach.


@btr: Niestety.

W transporcie akurat nie widzę aż

742

Zamrożenie cen prądu jest "nie do utrzymania". Kwieciński nie ma złudzeń

Zamrożenie cen prądu jest "nie do utrzymania". Kwieciński nie ma złudzeń

Obecne zamrożenie cen prądu obowiązuje tylko do końca roku, dlatego też rodzą się pytania, ile zapłacimy za energię w 2020 roku. Minister finansów, inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński jednoznacznie ocenił, że obecnego mechanizmu nie uda się państwu utrzymać.

HaHard
z
msp.money.pl
dodany: 14.11.2019, 20:25:27
  • 260
  • #
    hahard
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    energetyka
  • #
    pieniadze
  • #
    prad
sebaa
sebaa
sebaa 15.11.2019, 15:35:31
  • -1
@ethics: @zwirz: To nie jest kara. To jest podatek, który ma sztucznie podnieść ceny energii z węgla, żeby "ekologiczna" energia stała się opłacalna. Ludzie litości, przecież to są podstawy... Po co produkować takie wysrywy? Dla plusów na portalu dla przegrywów?

@PiotrFr: Dodaj że z 20-30 letnich zamortyzowanych elektrowni. U nas też Bełchatów produkuje energie po 20 euro . Poczytaj o nowo budowanej EJ w Flamanville. Już
sebaa
sebaa
sebaa 16.11.2019, 06:42:01
  • 1
co z tego, że zamortyzowanych? Myślisz, że na początku za prąd liczą więcej bo musisz spłacić więcej a później masz pół darmo bo się zwróciła elektrownia? Dobre.


@PiotrFr: Echhh.. Tu nie chodzi o myślenie, a o wiedze. Bez wiedzy używając myślenia (tzw chłopskiego, prostego rozumu) bardzo często wychodzi się na durnia bez wiedzy co też jak widać ma miejsce. Pewnie, że liczą. Pierwszy lepszy przykład - nowa EJ w UK. Kontrakt
n.....r
n.....r
konto usunięte 31.10.2019, 11:20:33
  • 0
Czy zagranicą też straszą możliwą inflacją ,bezrobociem etc. w związku z podnoszeniem minimalnej? #uk #niemcy #holandia #emigracja
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sebaa
sebaa
sebaa 31.10.2019, 12:39:27
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
sebaa
sebaa
sebaa 31.10.2019, 13:09:31
  • 1
średnie wynagrodzenie w przeliczeniu na Euro i co za to można kupić.


@Ryonnen: A dlaczego do euro? Po co?
Co za średnie wynagrodzenie i na przestrzeni lat w danym kraju. Mam nadzieje, że rzucisz kilkoma wykresami. Mieszkania, żywność, usługi, AGD, nośniki energii, powiedzmy ostatnie 30 lat pokazujące ze z roku na rok możemy kupić coraz mniej za średnią/minimalną pensje, a tym czasem kraje naszego pokroju (Ukraina, Czechy, Węgry, Rumunia, Słowacja
  • Odpowiedz
sebaa
sebaa
sebaa 31.10.2019, 14:02:39
  • 0
Inflacja to nie skutek wyzzzych zarobkow ani nawet wzrostu cen tylko podazy pieniadza i jego obieg.


@Nedkely: I tak i nie. Dlatego na początku trzeba zdefiniować pojęcie inflacji, bo dla każdego znaczy co innego. Ale raczej większość zjadaczy chleba definiuje to jako po prostu wzrost cen.

ze co prosze? Przeczytaj jeszcze raz (albo pare razy) moj wpis bo minales sie z
  • Odpowiedz

1381

Kupuj polskie produkty. Gospodarka ci podziękuje

Kupuj polskie produkty. Gospodarka ci podziękuje

79 groszy z każdej złotówki wydanej na produkty, które powstały w naszym kraju, zostaje w polskiej gospodarce. W przypadku zakupu produktów importowanych to tylko 25 groszy. Gdybyśmy częściej kupowali polskie produkty, to w Polsce zostawałyby miliardy złotych rocznie.

HaHard
z
money.pl
dodany: 10.10.2019, 11:33:59
  • 382
  • #
    hahard
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    patriotyzmgospodarczy
  • #
    zakupy
sebaa
sebaa
sebaa 10.10.2019, 14:19:55 via Android
  • 8
@R2D_Z_Chicago to powiedz dzbanie skoro nasze jedzenie taki syf, to dlaczego eksport zywnosci z PL to grubo ponad 120 mld zł rocznie? I to bez ogromnych korporacji, swiatowych sieci wciskajacych swoje produkty na obce rynki. I mowimy o EU, rynku bardzo konkurencyjnym pod wzgledem zywnosci, ktory mocno wspiera swoje rolnictwo?
sebaa
sebaa
sebaa 10.10.2019, 14:37:10 via Android
  • 0
@R2D_Z_Chicago pytam ciebie. Ja znam liczby, chce zobaczyc jakie argumenty ma dzban twojego pokroju. To ze ty wyssales PRLowskie kompleksy z mlekiem matki nie znaczy to ze to sa fakty.

675

Mieszana rodzina wystąpiła w reklamach Lidla. Musiała uciec z kraju

Mieszana rodzina wystąpiła w reklamach Lidla. Musiała uciec z kraju

Ale przecież to Polska jest krajem zaściankowym. Czarnogród itp.

varmiok
z
bezprawnik.pl
dodany: 08.10.2019, 12:35:33
  • 296
  • #
    europa
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    rasizm
  • #
    4konserwy
  • #
    neuropa
sebaa
sebaa
sebaa 09.10.2019, 06:29:39
  • 34
Francja dba o niebo lepiej o własną gospodarkę i interesy francuskich firm.


@Tolstoj-kot: Ty tak serio? :| Litości...

POLSKA vs

628

Liczniki zadłużenia na żywo

Liczniki zadłużenia na żywo

Polska wśród państw, którym spada.

Hermon
z
usdebtclock.org
dodany: 28.09.2019, 09:49:01
  • 213
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    pkb
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    polska
sebaa
sebaa
sebaa 28.09.2019, 15:17:08 via Android
  • -44
Hmmmm, a przecież przegrywy, stuleje, s---------y i innego rodzaju #januszeekonomii co chwila sie przekrzykują jak to upadamy i już za chwile dług ma nam wystrzelić. No to jak to wreszcie jest? Tfuuu... elyyyyta internetu....
  • 47
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

sebaa
sebaa
sebaa 28.09.2019, 19:37:10
  • 143
@pykryt: Ale ja doskonale znam pojęcie inflacji i obcuje z nim zawodowo przez prawie 22 lata i uwierz to nie takie proste. Inflacje w gospodarce kapitalistycznej opartej o konsumpcje jest czymś pożądanym i potrzebny. Zaznaczam inflacja pod kontrolą. RPP ustala swój cel i tak stara się sterować gospodarką, żeby cel inflacyjny pozostał w widełkach - co też ma miejsce.
Z drugiej strony śmieszy mnie to ciągłe jęczenie narzekaczo-szczekaczy o to jak
sebaa
sebaa
sebaa 28.09.2019, 21:25:25
  • -5
Który jest oparty na głównie konsumpcji a nie inwestycjach. Choć dobrze że chociaż ostatnio inwestycje zaczęły znowu rosnąć.


@Grewest: Jeśli ludzie będą mieli pieniądze na konsumpcje, firmy będą widziały sens inwestycji. Chyba, ze mówimy o inwestycjach zagranicznych, głównie wszelkiego rodzaju montownie nastawione na tanią siłę roboczą. I odnośnie inwestycji... Wszystko zależy jak liczymy, bo liczby mówią co chcą. W UK np tak liczą, ze jeśli PL kupuje złoto i deponuje je
sebaa
sebaa
sebaa 28.09.2019, 21:39:03
  • 0
Infalcja jest podążana w przypadku fiat money i zadłużenia. To tak jakby obserwować drgawki ćpuna podczas detosku i stwierdzić, że stabilne podawanie narkotyków jest porządane.

Jeżeli socjal jest zwrotem podatku to dlaczego nieroby dostają zwrot za podatek zapłaconmy przeze mnie?!


@Tytanowy: Deflacja jest jeszcze gorsza. Już o tym wyżej wspomniałem. Pokazuje to teoria i praktyka. Popatrz na banki centralne i co robią byle wywołać inflacje. Co wolisz? Kowalskiego, żyjącego w
sebaa
sebaa
sebaa 28.09.2019, 21:58:39
  • 0
jedna prosta metoda- stan zdrowia.


@ktos12356: W którym miejscu ustanowisz granice? Przecież zawsze ktoś będzie poszkodowany. Ktoś bez dłoni, czy bez ręki będzie się na socjał kwalifikował? A może bez palcy? Ilu? Których? Choroby? Fizyczne, psychiczne? Jakie? A teraz na serio. Rozumiesz co chce przekazać? Zresztą ja socjału nie popieram, to nie wiem po co takie rozmowy.

Jeśli chciałbym poprawić byt osobą z pensją minimalną to zmniejszyłbym ich opodatkowanie. Nie
sebaa
sebaa
sebaa 28.09.2019, 22:33:19
  • -4
Po pierwsze, żeby na ten temat rozmawiać to trzeba ustalić definicje. Bo nie wiem czy masz na myśli inflację w ujęciu klasycznym, sprzed 30 lat, czy wzrost cen.


@Tytanowy: Nie wiem czy jest sens w ogóle brnąć w takie tematy w tym temacie. Myślę, że rozmawiamy o inflacji definiowanej na chłopski rozum (wypokowej).

Jeżeli bank centralny opiera kreację pieniądza na podaży kredytów banków komercyjnych to inflacja jest dla niego równoznaczna ze wzrostem
sebaa
sebaa
sebaa 29.09.2019, 06:10:43
  • 8
Echhh, kilka zdań i już wiadomo, że ma się do czynienia z #januszekonomii

Dług spada bo wpływy z pracy i konsumpcji rosną szybciej, niż te miernoty je rozkradają,


@mrx400: O nowość. Mielibyśmy cudowną nieplanowaną nadwyżkę w budżecie. Ma to
sebaa
sebaa
sebaa 29.09.2019, 10:10:00
  • 4
Jak myślisz, jak podniesienie aż o tyle płacy minimalnej wpłynie na wartość złotego i inflację?


@trzeciodkonca: Inflacja na pewno wzrośnie, tylko że nikt nie wie o ile. Jeśli miałbym wyrokować, to głównie wzrosną usługi. Te na tle zachodu czasami są śmiesznie tanie. Glapiński coś tam gadał, ze CPI wzrośnie raptem o 0,1 % i o ile totalnie nie trawie kolesia, to praktycznie wszystko się sprawdza co mówi na przestrzeni ostatnich 3
sebaa
sebaa
sebaa 29.09.2019, 10:51:52
  • 2
Ty tak serio? :| Serio nie pogrążaj się dalej...

że mamy sztucznie napompowaną gospodarkę, przez niesprawiedliwe programy socjalne i kredyty.


@mrx400: Czyli, że co? Nasze PKB to jakieś ~ 2000 mld zł. Na socjał ile wydamy? 40 mld? 60 mld? I ta kwota sztucznie pompuje gospodarkę? Przegrzewa ją? Przecież w systemie ekonomicznym chodzi o rozwój i wzrosty ,a ty masz o to pretensje... Oj człowieku zaczynasz odlatywać. Po drugie wzrosty gospodarki

64

Babones: Chińska gospodarka w rzeczywistości prawie w ogóle nie rośnie. Chiny...

Babones: Chińska gospodarka w rzeczywistości prawie w ogóle nie rośnie. Chiny...

...nie są bogatym krajem, są wielkim krajem. (...) Chińska gospodarka zaczęła naprawdę zwalniać w 2016 roku. Oficjalne statystyki mówią, że od tego czasu rośnie w tempie ok. 6,5 proc., ale w rzeczywistości praktycznie w ogóle nie rośnie od 2016-2017 roku. Wyjątkiem są nadmierne wydatki rządowe

HaHard
z
forsal.pl
dodany: 27.09.2019, 20:30:09
  • 18
  • #
    hahard
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    chiny
  • #
    gospodarka
  • #
    geopolityka
sebaa
sebaa
sebaa 28.09.2019, 15:13:51 via Android
  • 0
@Zhukov głownie widać to po tym jak rzad zaczął się szybko wycofywać z kagańca jaki założyl na sektor bankowy kilka kwartałow temu. Bez kroplówki w postaci długu wszystko im momentalnie siadło. Dodatkowo jak dodamy zużycie energii, import surowców i skorelujemybto z tym, ze cały świat zwalnia to wychodzi ze rzeczywisty wzrost jest bardzo mały (o ile w ogóle jest).

469

Elektrownia wiatrowa - co jest w środku ? Jak działa...

Elektrownia wiatrowa - co jest w środku ? Jak działa...

Mała (225kW) elektrownia wiatrowa od środka ,Vestas V27 - jak zbudowana jest mechanika ? Jak wyglądają prace serwisowe ? Maszyna jest starszego typu bo z 1993r lecz o łopatologicznej budowie , bez przesadnie rozbudowanej elektroniki co daje efekt w miarę spokojnej eksploatacji. O wiatraku...

brzostek
z
youtube.com
dodany: 22.09.2019, 08:24:30
  • 142
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
sebaa
sebaa
sebaa 23.09.2019, 08:37:07
  • 3
@Xaarkes2: Ale mało gdzie inwestują na rynkowych zasadach. W większości wypadków wszystko jest dotowane. Ot tak gwoli wyjaśnienia. Z drugiej strony rynek energii jest mało wolnorynkowy, więc.... ;)
I żeby nie było. popieram rozwój OZE, ale wszystko z głową i jako uzupełnienie mixu energetycznego.
mielonkazdzika
mielonkazdzika
29.08.2019, 08:13:07
  • 25
Jest ostatnio tutaj straszny wysyp komentarzy typy "uk upadnie" "anglicy to debile" "uciekac z uk bo tonie" "gospodarka uk na dnie" "wszystkie firmy uciekaja z uk"
Ogolnie widac ze jest straszna nagonka na to cale uk. Ale czy to nie jest tak ze w mediach "strach" sprzedaje sie najlepiej?
Bo wystarczy troche poszukac i okazuje sie ze Wielka Brytania wyprzedza inne kraje UE jako najlepsze miejsce docelowe inwestycji w Europie.
Tutaj link zrodlo
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sebaa
sebaa
sebaa 29.08.2019, 13:40:17
  • 0
Już po tym stwierdzeniu widać jakie Ty masz pojęcie. Popatrz sobie na kolumnę Trade Balance:


@Zaxx: Naprawdę sądzisz że głównym celem każdego kraju jest pozbywanie się swoich zasobów w zamian za cyferki w komputerze/kolorowe papierki? Oczywiście może jak jesteś bieda krajem, ale jeśli trzymasz łapę na drugiej najważniejszej walucie świata?
Wykopanie się brytoli z EU przez ich samych to chichot losu dla DE. Ile razy UK stawała okoniem? Kto im
  • Odpowiedz

96

Polak masturbował się na ulicy, włamywał się do domów i kradł wibratory,...

Polak masturbował się na ulicy, włamywał się do domów i kradł wibratory,...

25-letni Polak został aresztowany w lutym, w związku z zaginięciem studentki, jednak postawione mu zarzuty nie są związane ze zniknięciem kobiety.

konto usunięte
z
bham.pl
dodany: 13.08.2019, 13:25:18
  • 43
  • #
    europa
  • #
    zainteresowania
  • #
    uk
  • #
    emigracja
  • #
    anglia
sebaa
sebaa
sebaa 13.08.2019, 17:11:59
  • 0
@nojasneurwa: > He also committed another burglary - stealing three vibrators from a property in Raglan Street - between December 7, 2017 and December 20, 2017.

302

2,8 mld zł na nową elektrociepłownie w Olsztynie

2,8 mld zł na nową elektrociepłownie w Olsztynie

Władze miasta ogłosiły, że firma Dobra Energia dla Olsztyna wybuduje nowoczesną instalację termiczną dla odpadów komunalnych wraz z ciepłownią szczytową.

regiony
z
regiony.tvp.pl
dodany: 17.06.2019, 13:06:17
  • 49
  • #
    polska
  • #
    olsztyn
  • #
    energia
  • #
    inwestycje
  • #
    ekologia
  • #
    energetyka
sebaa
sebaa
sebaa 18.06.2019, 06:27:40
  • 2
Z tego co wygrzebałem w internecie to koszt angielskiej elektrowni Hinkley Point C o mocy 3,200 MWe, wynosi około 20 mld funtów.


@merk: Radzę jeszcze dopisać, że elektrownia ma gwarantowaną cenę sprzedaży energii na poziomie 92,5 funta za MWh waloryzowaną corocznie o inflację. Umowa podpisana na kolejne 35 lat. W tej chwili średnia cena energii na giełdzie w UK, to okolice ~55-60 funtów za MWh.

Gdyby przenieść to na nasze warunki szacuje
sebaa
sebaa
sebaa 18.06.2019, 10:54:37
  • 0
@pskrzybor: OZE tak, ale w większości lokalnie jako prosumenci i uzupełnienie mixu energetycznego. Nie da się oprzeć na nim gospodarki kraju o czym niedługo Niemcy boleśnie się przekonają.

Ja myślę że np można by w Polsce zacząć wygaszać stare kilkudziesięcioletnie bloki węglowe ze sprawnością 30% i np montaż nowoczesnych które już potrafią uzyskać do 50% (realnie ok 48%)


@pskrzybor: Tak, tylko trzeba pamiętać że taką sprawność elektrownia ma jeśli

768

Nabijanie w butle. Czy warto kupić wagę łazienkową? – Kolejny z przekrętów

Nabijanie w butle. Czy warto kupić wagę łazienkową? – Kolejny z przekrętów

Powszechnie znany przekręt na gazie kupuję 11 KG, a dostaję 10 KG lub 9 . #przekręt #afera Czyli czy kupno wagi łazienkowej może się zwrócić? :D A czy was też kroją na gazie?

laskowianin100
z
wykop.pl
dodany: 11.02.2019, 14:06:10
  • 302
  • #
    gaz
  • #
    afera
  • #
    przekret
sebaa
sebaa
sebaa 11.02.2019, 20:04:34
  • 21
Doładowanie butli kosztuje okolo30 zł, natomiast wymiana na najtańszą kosztuje 48 złotych więc nie wiem gdzie jest większa akcyza.


@zielarz: Gaz LPG sprzedawany na stacji jest powiększony o akcyzę i teraz bodajże o opłatę smogową i ne ma tu żadnej dyskusji. Dlatego zwykle proceder trwa w drugą stronę, tzn gaz z butli jest przelewany do zbiorników, a później do samochodów. Skoro tankujesz na stacji za 30 zł i przyjmiemy ~ 2
balbezaur
balbezaur
30.01.2019, 22:15:56
  • 1
Stąd ta przecena na walucie GBP bo Teresa nic nie ugrala u Tuska?
Jakie przewidywania jakie ruchy Teresy / rządy się szykują?
#brexit #uk
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sebaa
sebaa
sebaa 31.01.2019, 07:40:19
  • 1
@balbezaur: Względem czego? PLN? To nie funt się osłabił, tylko złotówka umocniła. A dlaczego umocniła? Wczorajsze wieczorne wypowiedzi płynące z FEDu dzięki czemu zyskały waluty EM.
  • Odpowiedz
FantaZy
FantaZy
FantaZy
10.01.2019, 19:11:41
  • 7
Hehe... Land Rover&Jaguar już ogłosił, że w--------a z UK. Teraz dołącza również Ford który ma likwidować jeden zakład, a w kolejce jest już Honda.
Brawo UK!


#brexit #uk
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sebaa
sebaa
sebaa 10.01.2019, 20:53:16
  • 4
a gdzie się przenoszą?


@Seishin: Część jest zamykana bezpowrotnie, część to rozważanie przeniesienia produkcji z Birmingham na Słowację.
  • Odpowiedz

91

Policja atakuje protest...

Policja atakuje protest...

Polskie żółte kamizelki. Nikt o nich nie pisze bo lepiej wpieprzać niemiecki chleb i chińską kiełbasę.

chilon
z
youtube.com
dodany: 12.12.2018, 19:02:41
  • 34
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    rolnictwo
  • #
    policja
  • #
    strajk
  • #
    blokadadrogi
sebaa
sebaa
sebaa 13.12.2018, 09:48:32 via Android
  • 2
@marek-wozniak-750: "Bo my mamy 10zł na dzień" By płacili normalny ZUS i chorobowe to by wszyscy mieli więcej ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Oni, czy my? Kto zaplaci "ich" ZUS?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
  • Strona 2 z 11
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 06.08.2017

    Komentator
  • Rocznica
    od 13.08.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 04.11.2016

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking