Muszę kupić opony zimowe lub całoroczne 205/45/R16 do mojego pierdzika. Bardziej skłaniam się raczej w stronę całorocznych, jeżdżę głównie po mieście, także warunki z reguły dobre. No i pierdzik 1.4 86km, także zawrotnych prędkości i tak nie rozkręcam. Zrobiłem lekki research i niestety wybór w tym rozmiarze jest dosyć mały, sensowniejsze opony jakiejś porządnej marki to koszt około 600 zł/sztuka (nastawiałem się tak do 400 zł za sztukę). 2400 za zestaw to
@lujemujedzikieweze: Już wszyscy się wypowiedzieli, więc dodam coś od siebie. Jeżeli Audi, to tylko w quattro, bo przód napęd to nie do końca to. Sama jazda przyjemna i komfortowa, ale to takie bezpłciowe auto. Jest takie jak powinno być i tyle. BMW fajniej jeździ, jeżeli szukasz z rynku EU to mają trwalsze skrzynie automatyczne, wizualnie kwestia gustu, BMW wygląda zadziornie, A4 bardziej dostojnie i wolniej się starzeje wizualnie. Jeżeli chodzi
Każdy kto twierdzi, że WORDy się na niego uwzięły/że celowo oblewają kierowców aby zarobić, nigdy tak naprawdę nie powinien znaleźć się za kółkiem na publicznej drodze.
@Darth_Gohan: Okej, ale jeżeli nie jesteś w stanie logicznie myśleć i zachowywać się w sytuacjach kryzysowych na drodze to dalej jesteś zagrożeniem. To nie tak, że egzamin to pierwszy i ostatni raz kiedy stresujesz się za kierownicą, to dopiero początek. Sytuacji jest mnóstwo, wymuszenia, nowe rozwiązania na drodze, nowe miejsca i wiele innych, w każdej z tych sytuacji musisz sobie umieć poradzić na drodze.
@Darth_Gohan: Mówisz o tym, że ludzie nie radzą sobie ze stresem związanym z egzaminem, więc pytanie czy tacy ludzie poradzą sobie ze stresem gdy samochód wpadnie w poślizg, gdy dziecko wybiegnie pod koła lub przydaży się inna nieprzewidziana sytuacja, często to będą emocje dużo silniejsze niż patrzenie na ręce.
@Darth_Gohan: Oczywiście że miałem. Od egazminu 3-klasisty, po egzaminy na studiach, na prawo jazdy i wiele innych. I tłumaczenie, że stres nie pozwala Ci zrobić prawa jazdy to słabe wytłumaczenie. Trochę jakbyś powiedział, że żyjesz na zasiłku i nie pracujesz bo stres nie pozwolił Ci na odpowiednie zaprezentowanie się na rozmowie o pracę. Albo że pracujesz za najniższą krajową bo stres nie pozwolił Ci zdać matury, ale ogólnie to wiesz
@Darth_Gohan: Wiem, że nie każdy jest stworzony do wszystkiego i tak również powinno być z prawem jazdy. Jeżeli nie masz predyspozycji do jazdy bo to Cię przerasta to musisz przerzucić się na zbiorkom lub chodzić z buta. Jeżeli ktoś nie ma predyspozycji do pracy umysłowej idzie do pracy fizycznej. Jedni handlują inni gotują, jedni są aktorami inni fryzjerami, nie wszyscy muszą być kierowcami.
Ekologiczne i prawie darmowe w użytkowaniu - tak przedstawiane są elektryczne samochody w reklamach. Więc dlaczego jeszcze wszyscy nimi nie jeździmy? Chyba znam odpowiedź na to pytanie...
@YogiYogi: To polecam jeszcze doczytać o ładowności aut elektrycznych. O przeliczeniu ilu samochodów potrzeba żeby przetransportować taką samą ilość ładunku. O ile wydłuża się sam proces transportu, gdy będziemy wykonywali go przy użyciu aut elektrycznych. Każdy ciągnie w swoją stronę, każdy znajdzie tezę za i przeciw. Najpierw musielibyśmy osiągnąć etap, w którym ilość zanieczyszczeń generowanych do atmosfery przy produkcji aut elektrycznych będzie równa ilości generowanej przy produkcji aut spalinowych. Warto
@YogiYogi: No i tu mijasz się z prawdą bo porównujesz eSprintera o dopuszczalnej masie do 3,5t z baterią 35 kWh ( przy dobrych wiatrach 100km zasięgu) tu ładowność to faktycznie 958 kg do Sprintera o dopuszczalnej masie do 3t. Natomiast porównując eSprintera z baterią 47 kWh (tu 100 km jest już w miarę realne) gdzie ładowność to 806 kg do Sprintera o dopuszczalnej masie 3,5t gdzie ładowność to 1445kg i
@Nie-mam: Jeździłem wieloma elektrykami i najbardziej oszczędny okazywał się Leaf i Niro. Tutaj przy spokojnej jeździe po wioskach na tej samej trasie wyszło ok 16 kW/100km. Tesla, EQA, ID4 czy Enyaq to jeden pies i tu wszystkie zużyły ok 20kW/100km. Więc polecam serdecznie pojeździć, a nie opierać się na liczeniu z danych WLTP bo nie ma sensu.
@blade9999: Jak już tak ładnie liczysz, to jeszcze podlicz dla mnie bo ja nie mam gdzie ładować auta po taryfie nocnej, tylko muszę w galerii handlowej lub na innej stacji. Już niech będzie, że tam sobie postoję z godzinkę i popatrzę w niebo. To tak poproszę na tej szybkiej ładowarce prądem stałym, takiej co mówią że daje 100 kW na godzinkę, a faktycznie podaje z 33 :)
Mircy, mam gruza mazda 3 1.6 2010 1.6 105km i z-----a się chłodnica. Naprawa 1k i kminie czy go nie puścić mechanikowi za 20k (kupiony za 17k, założona instalacja LPG za 2.5k i wladowane 1.8k w naprawy), kupiony niecałe 2 lata temu.
Chciałbym się przesiąść do czegoś mocniejszego i większego - kombi/suv/eurovan ale w biedackim budżecie 32-35k max. Czy warto teraz czegoś szukać czy naprawić szrota i jeździć, obserwować?
@m76859: Odpowiedz sobie na pytanie, czy kupisz za te pieniądze auto nie wymagające wkładu finansowego. Prawdopodobnie nie kupisz. Znów będą Cię czekały wymiany eksploatacyjne typu fitry, oleje, rozrząd, tarcze i klocki hamulcowe. Taka podstawa. Mocniejsze auto to większe zużycie paliwa i droższy serwis. Okej możesz kupić diesla, ale względem wolnossącego silnika będziesz miał turbo, EGR, dwumasę i DPF, czyli elementy, które w takim budżecie będą wymagały opieki. Odpal excela, policz
@josedra52: Tylko pytanie, czy wpływa to dobrze. Przykładowo eSprinter z większą baterią ma ładowność 800kg i na pełnej baterii jest w stanie zrobić 150km (30kW/100km) co i tak będzie trudne do wykonania, natomiast tradycyjny Sprinter z Dieslem ma ładowność 1500kg i pełny bak wystarczy mu na ok. 750 km (10l/100km). Transport będzie droższy, droższe będą towary, ilość CO2 generowana przy produkcji elektryków jest 2x większa niż przy produkcji auta spalinowego,
@alkoholik000: Jeżeli będziesz wymieniał olej w krótkich interwałach to możesz lać tańsze oleje. Nie mówię tu o jakimś no name z Auchana, ale Shell to bardzo dobry olej, na którym jeżdżę od dobrych 3 lat. Ma bardzo fajne opinie i z autem nie dzieje się nic niepokojącego. Problemem silników nie jest jakość nowego oleju, a to przez jak długi okres olej trzyma swoje parametry techniczne. Najważniejsze to lać olej zgodny
@Corrny: Te auta mają takie lampy w standardzie, więc nie wiadomo czy walony był, ale w kwestii odradzania:
Silnik jest za słaby do tej budy. Ogólnie silnik dobry i nie ma większych problemów, ale to konstrukcja Forda znana od zaraja dziejów, od Focusa Mk1 jak nie wcześniej. Spalanie tego auta to będzie porażka, nie ma się co łudzić po trasie przy prędkościach autostradowych to 8,5l, przy miejskiej jeździe po Warszawie
Z tego co się orientuje to na każde wójewództwo są inne samochody drogówki. Na zasadzie u mnie jest tylko BMW i nic innego i zawracasz uwagę tylko na nowsze bmki bo najczęściej policja.
A jak jest np w mazowieckim województwie, tez bmki czy co innego mają? żeby człowiek się nie naciął bo sobie będzie leciał jak gdyby nigdy nic a potem okaże się że to policja #motoryzacja
@r5678: Ostatnio doszukałem się wpisów o zakupie przez Policję Cupry Formentor i Clio RS, także Janosik i ostrożna jazda to jedyne co zostaje. Z resztą we wpisach poniżej piękny GIF z Stingerem jest. :)
@M4rcinS: Nie trzeba mieć AC do takiej akcji. Ogólnie każdą szkodę najlepiej zgłaszać do swojego ubezpieczyciela. Oni wyceniają, oferują kasę i sciągają je z firmy, w której jest ubezpieczony wóz sprawcy.
Historia fabrycznie wadliwego Mercedesa S 63 AMG zabrnęła już naprawdę bardzo daleko, nie uwierzycie do czego posunęła się niemiecka marka… W tym odcinku odpowiadamy też na najczęściej zadawane przez Was pytania. Pomimo, że sprawa jest na etapie sądowym i został wyznaczony biegły,…
@bojeczka: Polecam przeczytać poniższy tekst i pismo jakie wystosował MB. Artykuł i pismo ma wcześniejszą datę niż wydarzenia ujęte na filmie. A to wiele mówi o tym o po co oni tam pojechali i w jakim celu te nagranie powstało https://spidersweb.pl/autoblog/mercedes-za-milion-jaka-jest-prawda-znamy-fakty-niewygodne-dla-global-motors/ Dodatkowo weźcie pod uwagę, że w momencie nagrywania filmu i momentu w którym próbują wejść na parking, auto już w żaden sposób nie jest powiązane z poszkodowanym, bo jak
Czy warto brać Fiata Grandepunto 1.4 2008r. z przebiegiem 280k km za 3k? Do wymiany rozrząd i miska oleju i problemy z klimatyzacją, co myślicie? Słyszałem że auta z silnikiem 1.4 po 200k km to już złom #samochody #motoryzacja #fiat
@wieszjo: Wszystko zależy czy te auto było jakoś ludzko serwisowane. Jeżeli regularnie wymieniany był olej to ten silnik zrobi bez remontu drugie tyle. 1.4 8v to niezajebywalne silniki z rodziny fire, które montowane już były w Uno, przez Tipo i inne modele fiata, więc tu nie ma się czego obawiać. Co do sprawdzenia? Na pewno progi, bo już kilka schrupanych widziałem, wózek przedni i wahacze bo tu korozja postępuje, pada