Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko168
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
mariusz-laszczka

mariusz-laszczka

Dołączył 9 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj

To konto jest obecnie zbanowane.

  • Akcje 1082
  • Znaleziska 660
  • Mikroblog 422
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 2
SiewcaZaglady
SiewcaZaglady
12.04.2020, 10:07:51
  • 26
Nie rozumiem polaczków, którzy wszędzie pod artykułami na temat cen mieszkań piszą komentarze w stylu:

"jush nie mogę się doczekać aż ta epidemia się skończy, to kupie mieszkanie za 50% ceny" xD

Ludzie zejdzcie na ziemie, ceny mieszkań spadną max 10% co i tak jest moim zdaniem dość sporo, może kredyty też pozostaną trochę tańsze i to wszystko.

#oswiadczeniezdupy #nieruchomosci #mieszkanie
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 12.04.2020, 11:46:52
  • 7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 12.04.2020, 12:59:04
  • 2
@systemluster: Nikogo nie nazywam polaczkami, tylko dostrzegam straszną hipokryzję i wylewanie żali na tym tagu. Co do statystyk - pewnie, zgadzam się z Tobą. To jest jak najbardziej na plus
  • Odpowiedz
dzieju41
dzieju41
09.04.2020, 14:21:54
  • 3
Pęka ta bańka czy nie pęka?

W promocji rok bez rat.
Znajdź swoje #najlepszemiejscenaswiecie bez wychodzenia z domu
i odbierz premię!

1.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 09.04.2020, 14:36:50
  • 1
@dzieju41: Murapol? Dostałem taką ofertę smsem i mailem w grudniu, potem w lutym. Ciągle mają takie "promocje"
  • Odpowiedz
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 09.04.2020, 14:41:28
  • 1
@dzieju41: Nie wiem jak było wcześniej, bo jestem u nich na liście mailingowej od listopada. Na razie dwa przyszły
  • Odpowiedz
j.....6
konto usunięte 09.04.2020, 10:39:47
  • 135
Dzisiaj zadzwonili do mnie od dewelopera i z błagającym tonem prosili o zakup jakiejkolwiek nieruchomości za 30% ceny.
Babka dosłownie szlochała przez słuchawkę i prosiła mnie mocno bym kupił coś, inaczej grozi jej utrata pracy u Janusza-dewelopera

Chodzi o nowiutkie mieszkanie w Warszawie, brać czy nie brać Mireczki??

#mieszkanie #nieruchomosci #mieszkaniedeweloperskie #warszawa #kiciochpyta
j.....6 - Dzisiaj zadzwonili do mnie od dewelopera i z błagającym tonem prosili o zak...

źródło: comment_1586428703GxFyAXffwadNOu2Zbt47CC.jpg

Pobierz
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 09.04.2020, 10:44:23
  • 199
@jogurcik666: Poczekaj, w Krakowie dzwonią już i rozdają za darmo
  • Odpowiedz

23

Bańka nieruchomości wreszcie pęknie?

Bańka nieruchomości wreszcie pęknie?

Co można zrobić najgorszego w obecnej sytuacji? Wziąć kredyt hipoteczny.

konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 09.04.2020, 09:22:02
  • 17
  • #
    kredyt
  • #
    nieruchomosci
  • #
    biznes
  • #
    finanse
  • #
    banki
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 09.04.2020, 10:33:55
  • 4
@pabloablo: pewnie tak, o ile w ogóle. Ale jurek będzie wrzucał ten spam co kilka dni aż mu się uda - tak jak robi od lat na tagu kryptowalut ( ͡° ͜ʖ ͡°)
maximuss
maximuss
09.04.2020, 05:31:31 via Android
  • 18
No to by było na tyle jeżeli chodzi o obniżki cen mieszkań...

#nieruchomosci #mieszkanie #kupnomieszkania #nbp #ekonomia #inflacja
maximuss - No to by było na tyle jeżeli chodzi o obniżki cen mieszkań... 

#nieruchom...

źródło: comment_1586410290Fq8mbYDwauEVzQVyUxfVNl.jpg

Pobierz
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 09.04.2020, 05:52:13
  • 28
@maximuss: Natomiast banki zwiększyly marże i wycofały promocje, przez co nowi kredytobiorcy nie odczują tej zmiany.

Ale fakt, że aktualnym wynajmującym, spłacającym kredyt właścicielom - spadnie troszkę rata dzięki czemu będzie im łatwiej przetrwać, zejść trochę z ceny itp.
  • Odpowiedz
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 09.04.2020, 08:10:36
  • 4
ają jeszcze przez chwilę te stopy z nadzieją na nadanie rozpędu gospodarce, ale


@AlgorytmPrima: Odpłynął w ostatnim czasie do bezpiecznych rynków i widzisz jaki jest efekt - obniżyli stopy procentowe :D
Większość leśnych dziadków w RPP jest za utrzymaniem niskich lub obniżeniem stóp (chyba tylko jeden jest za podniesieniem).

Oni mają gdzieś inwestorów, dla nich się liczy to że podniesienie spowoduje większe raty i elektorat to odczuje + powiąże z
  • Odpowiedz
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 09.04.2020, 10:23:03
  • 3
@systemluster: Wiadomo przecież że inflacja nie wzrośnie przy rekordowo niskich cenach paliw i zamrożeniu konsumpcji. Deflacja? wątpie żeby aż tak spadł poziom inflacji. Tak czy siak będzie się ciężko dowiedzieć bo GUS będzie teraz jeszcze bardziej propisowsko liczyć inflacje.

Dlatego właśnie myślę, że po wyborach podniosą stopy procentowe.
- zobaczymy, ja w to bardzo mocno wątpie. Jak patrzę na to co się teraz stało, to widzę nawet jeden mały plus
  • Odpowiedz
systemluster
systemluster
09.04.2020, 09:19:08
  • 4
Ceny idą w dół. Glapiński: mamy groźbę deflacji

Kłopoty gospodarcze związane z koronawirusem powodują, że ceny zaczęły spadać. To czym martwiliśmy się jeszcze miesiąc temu, czyli przyśpieszającą inflacją, obecnie powodem do zmartwieni już nie jest.


I jak tam przewidywane wzrosty inflacji?
@maximuss ,
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 09.04.2020, 10:17:13
  • 1
@systemluster: Gdzie napisałem o skoku inflacji w najbliższym czasie? Przecież pisałem że w najbliższym czasie spadnie..
  • Odpowiedz
janusz-karpinski
janusz-karpinski
08.04.2020, 05:11:49
  • 14
Czytam te wszystkie opinie na temat sytuacji na rynku nieruchomości i stwierdzam, że praktycznie wszyscy za bardzo generalizują. Nie można tego rynku wrzucać do jednego worka. Od lat pracuję w branży mocno związanej (nie mam żadnych mikrokawalerek na wynajem i nie robię flipów ( ͡° ͜ʖ ͡°)).
Krótko co myślę na ten temat. Kto może stracić? Na pewno Ci wszyscy "inwestorzy" z mikrokawalerkami, "apartamentami" po 30 m2 i innymi "studiami (ta nazwa
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 08.04.2020, 08:50:49
  • 6
@janusz-karpinski: Dokladnie, jeśli chodzi o tą wszechobecną na wykopie bańkę na nieruchomościach (czyli wysoką marżę brutto dewelopera w stosunku do rzeczywistej ceny) to są kawalerki z widokiem na morze lub Wisłe w Krakowie - za 20-30k/m2. One zawyżają średnie ceny.
Natomiast w dobrej lokalizacji (15-20min do centrum, dobra komunikacja, lokale usługowe, biura, uczelnie) nieruchomości zawsze będą wiele warte. Jasne że może być jakaś korekra o 5 czy nawet 10%, ale
  • Odpowiedz
karnom
karnom
karnom
08.04.2020, 08:07:39
  • 1
@karnom: Obliczyłem sobie dziś jak procentowo wygląda mój portfel. Ceny przyjąłem obecne, troszkę niższe niż rynkowe. I wyszło mi następująco:

NIERUCHOMOŚCI - 56% ( w tym 50% gruntowe, 25% usługowe, 20% mieszkaniowe, 5% garażowe),
DOLARY USD GOTÓWKA - 22%
ZŁOTÓWKI PLN GOTÓWKA - 15%
OBLIGACJE SKARBOWE
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 08.04.2020, 08:46:21
  • 2
@karnom: Mam podobny rozkład. Jeśli się boisz krypto, to może kilka % na akcje przecenionych aktualnie spółek na WIG20?
  • Odpowiedz
systemluster
systemluster
05.04.2020, 11:21:53
  • 10
Zaczynają się obniżki cen ofertowych wynajmu we Wrocławiu. Obecnie przy dużej podaży pewnie obniżki transakcyjnych są jeszcze większe biorąc pod uwagę, że masa ludzi na grupach fb związanych z nieruchomościami pisze o lokatorach negocjujących umowy.

A minęły dopiero 3 tygodnie. Dzieje się ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#nieruchomosci #gospodarka #wroclaw #inwestycje
systemluster - Zaczynają się obniżki cen ofertowych wynajmu we Wrocławiu. Obecnie prz...

źródło: comment_1586085707fJIGECvzwg9lHTNaYYNI8B.jpg

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 05.04.2020, 11:25:03
  • 8
@systemluster: Usuwasz wpisy w których ktoś dostrzega że na jednym z wykresow są spadki o 0,50zł na m2 w porównianiu z marcem - po to by dodać kolejny wpis z lepszą grafiką?

Pytanie ile z tego to pozostałości po rynku krótkoterminowym które są w mega atrakcyjnych cenach ale z dopiskiem że na 2-3 miesiące (w Krakowie dużo takich). To znacząco zaniża średnią najmu
  • Odpowiedz
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 05.04.2020, 11:35:44
  • 4
@systemluster: Możliwe ale nie wiadomo jak bardzo obliży się popyt po stopniowym zniesieniu lockdown. Teraz wystawiają się za śmiesznie niskie pieniądze, w Krk można wynająć takie mieszkanie za 1000zł miesięcznie z mediami.. ale na 2 miesiące. Właściciele wiedzą że nikt za więcej nie wynajmie, bo jest zamrożony rynek + liczą że za kilka miesięcy sytuacja się poprawi i będą mieli w miarę normalny ruch (wiadomo, niższy niż wcześniej - ale
  • Odpowiedz
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 06.04.2020, 20:11:25
  • 0
@maur: nie no, jasne. Nie jesteśmy w stanie tego przewidzieć. Liczą że sytuacja się poprawi, a w sezonie na najmie krótkoterminowym są w stanie zarobić 5 razy więcej niż na długoterminowym. Jak będzie - czas pokaże
  • Odpowiedz

26

Rynek mieszkaniowy odnotowuje straty

Rynek mieszkaniowy odnotowuje straty

Rynek nieruchomości to kolejny segment, który odczuł konsekwencje panującej epidemii. Odwoływane prezentacje sprzedawanych bądź wynajmowanych mieszkań, zamknięte kancelarie notarialne, czy też problemy w dostępie do formalności wpływają na mniejszą ilość dokonywanych transakcji.

PozytywistycznaMetamorfoza
z
warszawawpigulce.pl
dodany: 05.04.2020, 09:01:54
  • 27
  • #
    ekonomia
  • #
    koronawirus
  • #
    gospodarka
  • #
    mieszkanie
  • #
    nieruchomosci
  • #
    budownictwo
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 05.04.2020, 09:12:34
  • 8
Kilka zdań bez żadnych konkretów. Wiadomo że zainteresowanie spadło bo nikt teraz nie pojedzie oglądać mieszkania + nie działa część notariuszy.
Kilka banalnych zdań, tak jakby napisać że rynek beauty odnotowuje straty, część fryzjerów informuje że ich przychody spadły od 10 do 100%.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 05.04.2020, 11:01:27
  • 14
@sirconrad: Tak samo na money.pl, codziennie kilka sprzecznych artykułów w zależności kto za nie płaci
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 05.04.2020, 11:41:36
  • 1
@systemluster: Nie działam w branży nieruchomości :D Mało tego, sam się rozglądam za drugim mieszkaniem - więc spadki są mi na ręke. Tylko że nie widzę sensu w takim wróżeniu nie wiedząc co będzie za miesiąc.
Jak kto nikt nie ma celu w pisaniu o spadkach :D przecież na tym polega spekulacja na rynkach - sieje się panikę, ludzie wyprzedają aktywa - wtedy inwestorzy sobie skupują na promocji i sprzedają
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 05.04.2020, 11:56:57
  • -2
@systemluster: Janusze kupujący mieszkania na wynajem to mała część kupujących. Przez ostatnie lata w większości dużych inwestycji wjeżdżały fundusze inwestycyjne z kasą o jakiej możemy pomarzyć.
Zresztą, kupno mieszkania w celu wynajmu nie jest dla mnie żadnym januszostwem, szczególnie gdy żyjesz w kraju gdzie inflacja dochodzi do 5%, a prezes RPP mowi że nie podwyższy stóp procentowych. Co ci ludzie mają robić z gotówką? Kupować bitcoiny?
Piszę tak bo sam
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 05.04.2020, 12:17:58
  • 0
@systemluster: Ceny złota są na rekordowych poziomach + czas oczekiwania do nawet kilka miesięcy (chyba że chcesz dać +2k za uncje to załatwią szybciej).
USD/EUR jest już bardzo drogi, kapitał odplynąl do bezpiecznych rynków i nie wiadomo czy/o ile złotówka się osłabi. Kupni teraz USD to trochę jak kupno mieszkania. Przez ostatnie 10 lat nie było tak wysokiego kursu. Nie masz pewności że PLN jeszcze pójdzie w dół.

Poza tym
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 05.04.2020, 12:32:38
  • 1
e jest kupowanie nieruchomości na kredyt i jej wynajmowanie "bo wszyscy tak robią i samo się spłaci". Niezbyt rozsądne jest kupowanie nieruchomości przed kryzysem, bo w czasie kryzysu nieruchomości zawsze tracą na wartości. Również niezbyt rozsądne jest pakowanie większości oszczędności nieruchomoś


@systemluster: zgadzam się, w takim przypadku to są po prostu kiepscy inwestorzy którzy wzięli na siebie takie ryzyko oglądając filmiki na YT. Teraz mają problem. To trochę jakby nie
W.....z
W.....z
konto usunięte 04.04.2020, 11:58:28
  • 25
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 04.04.2020, 13:25:20
  • 1
popyt


@Wykopowiedz: Bardzo czarny scenariusz. 1. 20% to chyba w skrajnie negatywnym modelu. Nie widziałem takich prognoz, musielibyśmy założyć że każda soba >60 roku życia zachoruje. Jest to raczej mało prawdopodobne
2. Najem krótkoterminowy szybko odżyje. Nawet jak zostanie ograniczona globalizacja to zamiast przyjmować zagranicznych turystów będą przyjmować Polaków przez pewien okres.
3. Tymczasowo, myślisz że te wszystkie restauracje w miastach powiatowych przestaną istnieć? Ktoś tam będzie musiał pracować, ci ludzie wrócą i
  • Odpowiedz
pwolski93
pwolski93
03.04.2020, 16:13:55
  • 2
Jak myślicie o ile będzie tąpnięcie na rynku nieruchomości?
Kiedy ono zacznie występować?
#nieruchomosci #wroclaw
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 03.04.2020, 16:20:10
  • 6
@pwolski93: dlaczego ma być tąpnięcie? Stopy procentowe na rekordowo niskich poziomach, dopóki nie podniosą kilkukrotnie ich wartości to można się jedynie drobnych korekt spodziewać.
Najprawdopodobniej u małych deweloperów, którzy muszą zachować płynność i będą schodzić z marży
  • Odpowiedz
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 03.04.2020, 16:53:20
  • 1
@systemluster: Tak, mało kto będzie brał w obecnej chwili kredyt na mieszkanie, ale z drugiej strony przez kolejny rok mniejsza ilość mieszkań powstanie. Trwające inwestycje zostaną skończone, ale z nowymi deweloperzy się wstrzymają (przynajmniej na kilka miesięcy).

Czy mieszkania z rynku wtórnego nagle zasypią rynek ze względu na słabnącą rentowność? Wątpie, przy tak niskich stopach procentowych rata kredytu jest bardzo niska. Właściciele będą woleć poczekać kilka miesięcy na poprawę sytuacji.
  • Odpowiedz
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 03.04.2020, 17:51:49
  • 1
@systemluster: Wiem, tak jak mówiłem - totalnie mnie nie dziwi że rezygnują z rezerwacji. Sam bym tak zrobił, szczególnie że w wielu miejscach nie działają notariusze.
Nie chce mi się liczyć średniej kwoty kredytu, ale np przy 300tys zł na 30 lat jest to niecałe 1500zł. Myślę że jedna osoba ze średnią krajową byłaby w stanie taki kredyt utrzymać.
No ale to tylko gdybanie, nie chce mi się tego liczyć
  • Odpowiedz
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 03.04.2020, 18:15:49
  • 3
@systemluster: no tak, ale aktualnie ma to związek z lock downem, a nie kryzysem gospodarczym. Nie wiemy jak długo to potrwa, ile ludzi straci pracę i w jakim stanie będzie gospodarka.
To naturalne że nikt teraz do nich nie dzwoni, tak samo jak do fryzjerów, trenerów itd.

Zdaje sobie sprawę że popyt mocno spadł, tak jak pisałem wyżej - nie dziwi mnie to + nie wykluczam korekty. Ale nie wrożę
  • Odpowiedz
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 03.04.2020, 18:52:00
  • 1
@wojteksrz: skąd masz te dane, bo nie mogę tego znaleźć. jesteś pewien że 800k mieszkań jest w budowie?
Jedyne co znalazłem po wpisaniu w google "ilosc mieszkan w budowie" i ustawieniu na wyniki z ostatniego miesiąca to informacja że brakuje 650tys mieszkań (w co też ciężko uwierzyć).

@systemluster: Weź pod uwagę rekordowe coroczne wzrosty minimalnej w tym czasie, najwyższą inflację od kilkunastu lat, wzrost średniej i mediany, rekordowy wzrost
  • Odpowiedz

524

W nieruchomościach musi być bardzo, bardzo źle.

W nieruchomościach musi być bardzo, bardzo źle.

Gdy biuro nieruchomości decyduje się na "art sponsorowany" to wiedź, że coś się dzieje... "Żadne inne aktywa - pieniężne, emitowane czy też fundusze - nie są tak odporne na wahania jak rynek nieruchomości."

konto usunięte
z
dom.trojmiasto.pl
dodany: 31.03.2020, 16:07:56
  • 243
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    nieruchomosci
  • #
    koronawirus
  • #
    kryzys
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 31.03.2020, 19:59:22
  • 472
@czlonek17: Ja tylko zaznaczę że interesuje się tematem od roku i średnio kilka razy w tygodniu pojawiają się artykuły sponsorowane o wzrostach. Sprawdzałem artykuły z 2018 i 2019, pod każdym komentarze o bańce i pęknięciu w wkrótce.
Wszystkie te artykuły - prognozujące wzrosty czy spadki można sobie wsadzić. Natomiast emocje i ilość wpisów na wykopie świadczy tylko o tym że popyt jest duży.
Wątpie w spadki >10%. Możecie wrócić do
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 31.03.2020, 20:25:55
  • -9
@murdoc: Dokładnie, ludzi nie rozumieją że mieszkania nie drożeją głównie w dwóch przypadkach 1_ brak kredytów/wysokie stopy procentowe 2) kryzys gospodarczy, bezrobocie.
W obydwóch przypadkach większość z tych emocjonujących się ludzi będzie miała problem by takie mieszkanie kupic.

Swoją drogą, uważam że przy marżach brutto deweloperów 25-30% nie ma podstaw by mówić o bańce.
Jeśli kogoś nie stać na mieszkanie za 400-500tys w Krk czy Wawie, może sobie kupić fajne
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 31.03.2020, 20:51:55
  • 12
@inszynier: No pewnie, ale to raczej przy inflacji < 5-10%. Przy wyższej nieruchomości praktycznie zawsze drożeją. Było to widać choćby na Ukrainie.
Tak czy siak wszyscy tutaj piszą o wzrostach/spadkach jakby toczyli dyskuje o cenach ETF-ów na ropę :D Jeśli kupujesz mieszkanie dla siebie i masz na to kasę to zawsze będzie to dobrą inwestycją która przyniesie Ci 15-20tys oszczędności na wynajmowaniu rocznie. Po 10 latach oszczędzasz 150-200tys, możesz mieszkać
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 31.03.2020, 20:56:48
  • 0
Polecam


@precz_z_komunia: Jeśli ktoś jest idiotą bez dywersyfikacji portfela to tak, ale weź pod uwagę że wiele inwestycji było w większości wykupywanych przez fundusze inwestycyjne czy dużych graczy.
Ci ludzie to nie fliperzy czy handlarze cesjami. Spadek o kilka procent czy zamrożenie rynku nie stanowi dla nich problemu.
W 2012/13 niektórzy deweloperzy trzymali mieszkania 5-6 lat by sprzedać je drożej. Nikt tu nie patrzy na chwilowy spadek o 5 czy
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 01.04.2020, 12:28:01
  • 2
@wartosci_tradycje_EUROPEJSKIE: Wiesz, nieruchomości to stosunkowo prosty temat. Można zrobić rozeznanie i mieć wiedzę po kilku tygodniach.

Napisałem coś co każdy może sprawdzić, wystarczy użyć google z filtrem czasowym i zobaczyć ile sprzeczności (zależy czy sponsoruje deweloper czy inwestor). Odnośnie potencjalnych spadków, jest to moja opinia, nie mówię nikomu że tak będzie - nie da się tego przewidzieć.
Przewidzieć można pogodę na za 2 godziny, ale nie ceny czegokolwiek za pół
mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 01.04.2020, 14:00:59
  • 0
@wartosci_tradycje_EUROPEJSKIE: ale gdzie tu ktoś zakłamuje rzeczywistość? Czy ja mówię że ceny wzrosną/spadną? Napisałem tylko że myślę że korekta nie będzie duża (myśle, nie jestem pewien).

Problem z produktami do budowy domów może tylko zmniejszyć podaż, nie rozumiem tego argumentu. Popatrz choćby na maseczki czy drożdże na allegro - jest z tym problem i ceny poszybowały do góry.

No spoko, wróc za dwa miesiące. Ja niczego nie przewiduję, nie wiem
S.....b
S.....b
konto usunięte 31.03.2020, 09:12:07
  • 7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mariusz-laszczka
mariusz-laszczka 31.03.2020, 09:20:46
  • 29
@Scaab: na jakiej podstawie stwierdzasz że b2b to oszustwo?
No to świetnie, nic tylko cieszyć się ich szczęściem.
1) nie będą pracować z schizofrenikiem
2) w tydzień ogarną zdalny kontrakt i zachowają płynność kiedy Ty będziesz oddawać 2/3 swojego zarobku na propagandę TVP
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11
  • Strona 4 z 11
  • >

Mariusz Laszczka

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 13.10.2022

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 25.01.2018

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking