Wpis z mikrobloga

Czytam te wszystkie opinie na temat sytuacji na rynku nieruchomości i stwierdzam, że praktycznie wszyscy za bardzo generalizują. Nie można tego rynku wrzucać do jednego worka. Od lat pracuję w branży mocno związanej (nie mam żadnych mikrokawalerek na wynajem i nie robię flipów ( ͡° ͜ʖ ͡°)).
Krótko co myślę na ten temat. Kto może stracić? Na pewno Ci wszyscy "inwestorzy" z mikrokawalerkami, "apartamentami" po 30 m2 i innymi "studiami (ta nazwa najbardziej mnie rozwala xD) Ceny w takich lokazloacjach i nieruchy powyżej 10k za metr zwłaszcza są jebitnie napompowane. Jeśli nie będzie chętnych na najem, dostaną po Dupie.

Zupełnie inaczej jest jeśli ktoś kupił mieszkanie dla siebie, niekoniecznie w ścisłym centrum.

Osobiście też niedawno kupiłem mieszkanie w Gdańsku (nieduze, około 63 metry) w cenie 5700/m. Do centrum jakieś 10-15 minut autem. Takie trochę obrzeża, ale bardzo blisko nitka tramwajowa, w pobliżu też kilka linii autobusowych.
Przy 25% wkładzie własnym, rata maksymalna już po wpisie do hipoteki to jakieś 1500 zł (kredyt 25 laty, założeniem że będę dużo nadplacal). Więc rata to jakieś 25% mojej pensji.

Myslac logicznie, gdybym dalej miał wynajmować i czekać na spadek cen na takich obrzeżach, na wynajmie traciłbym ok 20k rocznie. Biorąc nawet pod uwagę że i tej lokalizacji będzie lekka korekta, drożejące kredyty lub nawet odmowy, to kupno mieszkania na własność, żeby po prostu w nim mieszkać (osobiście nawet nie pomyślałem o zarabianiu na najmie) jest generalnie dobrym pomysłem.

#mieszkanie #mieszkaniedeweloperskie #koronawirus #mieszkanie #nieruchomosci
  • 18
@SzitpostForReal:
A kto mógł przewidzieć koronawirusa?
Poza tym napisałem, że spadek cen na takich obrzeżach, gdzie ludzie kupują mieszkania dla siebie jest bardzo mało prawdopodobny.