Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko227
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
maly_piotrek
maly_piotrek

maly_piotrek

Dołączył 17 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 133
  • Znaleziska 73
  • Mikroblog 60
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 3
Jestem_Tutaj
Jestem_Tutaj
21.04.2019, 20:37:15
  • 1
skoro skóra to komórki które się regenerują, to dlaczego mamy blizny?
#medycyna #kiciochpyta
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • Doceń
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 21.04.2019, 20:52:23
  • 0
@Jestem_Tutaj: jak długo błona podstawna jest nieuszkodzona, skóra regeneruje się, po przerwaniu błony podstawnej następuje bliznowacenie, często niewidoczne.
  • Odpowiedz

390

Utopił kota sąsiadki, bo polował na jego gołębie

Utopił kota sąsiadki, bo polował na jego gołębie

Zarzut znęcania się nad zwierzęciem i uśmiercenia kota usłyszał 72-letni mieszkaniec Skarżyska-Kamiennej (Świętokrzyskie). Podejrzany przyznał się i tłumaczył, że czworonóg polował na hodowane przez niego gołębie - poinformowała w środę świętokrzyska policja.

Szewczenko
z
rmf24.pl
dodany: 17.04.2019, 11:47:04
  • 226
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    prawo
  • #
    zwierzeta
  • #
    ciekawostki
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 17.04.2019, 14:46:08
  • -27
@4x80: w UK koty mają ograniczoną podmiotowość i są chronione prawem i nie można im zabraniać włóczenia się po swojej ziemi ani robienia co tam chcą, nie można ich tez zamykać, także prawodawstwo jest bardzo w tej kwestii różne i na wyspach biorą pod uwagę że kota nikt nie upilnuje a zwalczanie gryzoni jest warte ich ochrony.
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 17.04.2019, 14:48:39
  • -17
@krastal: jak już wyżej pidalem wloczace się koty są w UK pod ochroną i ktoś krzywdzący je może trafić bezwzględnie do więzienia także podejście do kotów jest bardzo wzglede, weź pod uwagę że kota wychodzącego nikt nie upilnuje i cywilizowane społeczeństwa zdają sobie z tego sprawę
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 17.04.2019, 16:22:04
  • -17
@4x80: biedne kotki :(

703

Kilka godzin czekał na pomoc w szpitalach. Nie przeżył nocy

Pokaż treści 18+

Kilka godzin czekał na pomoc w szpitalach. Nie przeżył nocy

Marcin Kłosek trafił do szpitala w Wodzisławiu z bólami klatki piersiowej. Z powodu braku miejsc na oddziałach, leżał na izbie przyjęć przez 5 godzin. Później przewieziono go do szpitala w Rydułtowach, gdzie również go nie przyjęto. Po 22:00 mężczyzna trafił na oddział w Raciborzu. Niestety...

Szewczenko
z
interwencja.polsatnews.pl
dodany: 16.04.2019, 14:10:14
  • 95
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    medycyna
  • #
    wydarzenia
  • #
    ciekawostki
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 17.04.2019, 00:36:29
  • 7
@MarcinZzaKlawiatury: nie używa się jodyny do ran, może być woda utleniona, chlorheksydyna, octenisept. Zdjęcie mógł widzieć w systemie, albo opis przeczytał, to że nie oglądał CD nic nie znaczy. 30 minut to szybko, plastiku na rtg nie widać, robi się je głównie żeby wykluczyć złamanie. Skoro powyciągał co widział to jak miał wyciągnąć coś czego nie widział... zdarza się coś zostawić, takie życie. Nie wiem czemu narzekasz, bo poza tym

664

SOR-y bez lekarzy, oddziały bez specjalistów. W Polsce nie ma komu leczyć

SOR-y bez lekarzy, oddziały bez specjalistów. W Polsce nie ma komu leczyć

- Publiczna opieka zdrowotna dogorywa – mówi money.pl chirurg dr Wojciech Sulka. Niedobór lekarzy jest ogromny. Jesteśmy w najczarniejszym końcu Europy .- Na SOR-ach sytuacja jest wyjątkowo trudna. Na oddziałach nie jest lepiej. A będzie jeszcze gorzej, bo lekarski exodus trwa.

Imagery
z
money.pl
dodany: 11.04.2019, 06:00:52
  • 230
  • #
    polska
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    lekarz
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    szpital
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 11.04.2019, 12:20:12
  • 13
@matips: @fruziazuzia: kształcenie jest na granicy możliwości bo brakuje już infrastruktury (uczący specjalności, szpitale itd.) na uczelniach no i poziom kandydatów coraz niższy, dostac się już całkiem latwo, nie to co 5 lat temu gdy była jeszcze jakaś selekcja. Za to trzeba zachęcić po studiach żeby lekarze zostawali. Po co produkować więcej skoro wyjadą z tej patologii...
e.....N
e.....N
konto usunięte 08.04.2019, 06:42:08 via Android
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 08.04.2019, 09:54:38
  • 1
@eFieN: wolny rynek, medycyna pracy nie walczy o podwyżki, bo to sprywatyzowany dział. Jak Ci nie pasuje zmień placówkę/ poproś pracodawcę, żeby zmienił. Nie łącz tego że strajkami i podwyżkami bo to mieszanie dwóch różnych systemów "walutowych"
  • Odpowiedz

268

Amerykanie sprzedadzą myśliwce F-35 Polsce?

Amerykanie sprzedadzą myśliwce F-35 Polsce?

Rząd USA rozważa możliwość sprzedaży myśliwców F-35 pięciu krajom sojuszniczym: Polsce, Rumunii, Grecji, Hiszpanii i Singapurowi. Taką informację przekazał Izbię Reprezentantów Kongresu przedstawiciel Departamentu Obrony, wiceadmirał Mathias Winter.

rybak_fischermann
z
rmf24.pl
dodany: 05.04.2019, 04:36:35
  • 192
  • #
    polska
  • #
    usa
  • #
    samoloty
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 05.04.2019, 12:31:50
  • 37
@moon_bluebird: @mag_zbc: @Senchaa: I f22 już nie jest i nie będzie produkowany
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 05.04.2019, 12:40:07
  • 6
@lukaslm: taki scenariusz jest nierealny chyba że by latały w jednej formacji f16 i f35 a to bez sensu
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 05.04.2019, 12:51:34
  • 19
@Jebwleb: tak i nie, f35 potrafi się spokojnie ukryć nad polską, na f16 nisko lecący w wybranym terenie też. F35 ma świetny radar, ale trzeba pamiętać że włączając wystawia się na wykrycie, obecnie w US air force lansuje się koncepcję f35 latającego z wyłączonym radarem i zbierającego pasywnie informacje i przekazującego namiary do efektorów w postaci okrętów/naziemnych wyrzutni/f16/f18ef/f15cex
Problemem jest, że wiedza gdzie co jest niekoniecznie wystarcza do naprowadzenia pocisku,
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 05.04.2019, 13:12:56
  • 20
@rafal-stojanowski: f35 nie może niezauważenie odpalić pocisku sam, potrzebuje żeby ktoś go wsparł, nie ukryje się też z włączonym radarem, może podejść niezauważony ale otwierając luk i odpalając pocisk wystawia się na odpowiedź, czy przeciwnik wykorzysta to czy nie, trudno powiedzieć, to tylko chwila, ale.moze wystarczyć. Izrael ostatnio pokazał.mozliwosci głębokiego uderzenia f35 nad Syria, ale tam s400 nie były zainteresowane strzelaniem do czegokolwiek więc test średni.
A co do sieciocentrycznosci
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 05.04.2019, 13:36:01
  • 7
@lukaslm: to patrol bojowy?

To samoloty z 56. Skrzydla, które jest jedynym skrzydłem treningowym gdzie trenują piloci f16 i f35. Na zdjeciu pozuje pierwszy f35 w skrzydle.
Pozostałe skrzydła są w większości jednomodelowe.
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 05.04.2019, 14:39:27
  • 2
@rafal-stojanowski: bez przesady :p, to raczej szerszy obraz nie sprostowanie :p po prostu stealth ma mnóstwo ograniczeń i jakkolwiek rewolucyjny nie jest recepta na wszystko ;)
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 05.04.2019, 15:05:30
  • 1
@Senchaa: nie musi, Kanada lata hornetami np.
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 06.04.2019, 13:55:33
  • 2
@ghost404: ziemia jest okrągła, Woroneż to radar wczesnego ostrzegania do kontrolowania przestrzeni na dużych wysokościach, nie jest to radar over-the-horizon i na bardzo niskim pułapie ma zasięgi 50-100km max. Radary over-the-horizon istnieja ale są bardziej orientacyjne, także mit o pełnej rosyjskiej kontroli nad polskim niebem jest przesadzony. Bardziej groźne są już radary air-control umieszczone na samolotach. Ale s400 z pociskami 48n6 mają zasięg maksymalny 250km czyli max baza w Malborku,
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 06.04.2019, 18:33:54
  • -1
@ghost404: I co z tego wynika?
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 06.04.2019, 19:33:54
  • -1
@ghost404: samolot lecący na wysokości 500m jest widziany przez radar na 20m maszcie z odległości max 95.79km (horyzont prawdziwy). Zaniechałem przeszkody terenowe, obie wysokości zakładają wysokość względem teoretycznej idealnej sfery. Fizyka
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 06.04.2019, 19:49:26
  • -1
@ghost404: aaaa, to jest ten nowy OTH, mogłeś napisać zamiast cytować coś gdzie nie ma o tym ani słowa, on nie nadaje się do namierzania celów, tylko śledzenia (tracking) co potwierdzają papiery. To radar wczesnego ostrzegania tak jak wcześniej pisałem
Tomek7
Tomek7
Tomek7
01.04.2019, 21:46:48
  • 1
Mireczki, czy jest tu znawca (prawdziwy znawca, bo wiadomo, że samozwańczym jest każdy :P) praw pacjenta?

Z tego, co rozumiem ze strony NFZtu, to każdemu pacjentowi po udarze przysługuje rehabilitacja na oddziale rehabilitacyjnym. Natomiast w przypadku mojej babci, lekarz stwierdził, że "babcia nie rokuje, więc on tylko wystawi skierowanie na rehabilitację ambulatoryjną w domu".

Wydaje mi się, że nie działa zgodnie z prawem, lecz moja wiedza medyczna / prawna sprowadza się do
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 01.04.2019, 22:21:58
  • 0
@Tomek7: Przede wszystkim współczuje.
Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie co chcesz osiągnąć rehabilitacją? albo zaczynając inaczej w jakim stanie jest babcia. Udar jest nieodwracalny i nie licz, że babcia od rehabilitacji się lepiej poczuje. Rehabilitacja w szpitalu to głównie nauka jedzenia/wstawania/toalety. To niedługi pobyt przejściowy dla pacjentów, którzy rokują zajmowanie się sobą. Jeśli babcia będzie od rodziny zależna to bez sensu trochę. I tak musicie Wy się babcią zająć. Jeśli
  • Odpowiedz
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 01.04.2019, 22:54:17
  • 0
@Tomek7: babcia potrzebuje rehabilitacji do końca życia już, i nie łudź się że to co oferuje nfz wystarczy, trochę pojawia się problem tu w komunikacji z lekarzem prawdopodobnie, bo ani lekarze w Polsce z braku czasu nie dość dokładnie tłumaczą, ale też pacjenci i ich rodziny kiepsko przyjmują trudne wiadomości. Oczywiście masz rację że rehabilitacja szybka daje najlepsze rezultaty. Ale ewentualne postępy w ruchomości to nie jest parę tygodni rehabilitacji
  • Odpowiedz
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 01.04.2019, 23:19:50
  • 1
@Tomek7: nie ma czegoś takiego jak "przysługuje". Rehabilitacja stacjonarna jest z definicji skierowana dla pacjentów wymagających całodobowego nadzoru medycznego. Ocena wskazań do rehabilitacji i jej formy jest wyłączną gestią lekarza, który kieruje się też potrzebami innych pacjentów. A z wypłąty na nfz idzie Ci najmniej w UE także nie oczekuj cudów.
  • Odpowiedz
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 01.04.2019, 23:32:17
  • 0
@Tomek7: http://www.nfz.gov.pl/zarzadzenia-prezesa/zarzadzenia-prezesa-nfz/zarzadzenie-nr-602007dsoz,2832.html
paragraf 20
dobra nie mam siły na przepychanki z kategorii mi się należy, ważne co jest w rozporządzeniu a nie informatorze dla pacjenta
  • Odpowiedz
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 01.04.2019, 23:46:45
  • 0
@Tomek7: ja widać z rozporządzenia nie przysługuje
  • Odpowiedz
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 01.04.2019, 23:58:44
  • 0
@Tomek7: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180000465/O/D20180465.pdf nie zmieniły, tam lepiej widać niż w tekście jednolitym do czytania którego trzeba głowę o 90 stopni przekrzywiać
nie możesz dla dobra babci wykorzystać swojego entuzjazmu i neurologa zorganizować, poszukać fizjoterapeuty, pielęgrniarki, ogarnąć mieszkanie na jej powrót zamiast szukać dziury w całym, tak robiłem, tak robił sąsiad, znajomi. Osoba przewlekle chora to obowiązek przede wszystkim rodziny.
A jak jesteś uparty na oddział stacjonarny to też i tak musisz
  • Odpowiedz
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 02.04.2019, 01:17:09
  • 0
@Tomek7: Źle rozczytales, świadczeniem gwarantowanym jest rehabilitacja, jej forma jest wybierana przez lekarza a warunkiem rehabilitacji stacjonarnej jest koniecznosc ciągłego monitorowania zgodnie z paragrafem 9, co nie jest pewnie spełnione, ale mimo to życzę powodzenia, ja bym chciał wszystkie świadczenia dla pacjentów oferować ale nie jest to możliwe bo brakuje miejsc i musi być selekcja czego jasno wymaga NFZ np. W przytoczonym tekście. Standardem na świecie jest nieleczenie w szpitalu
  • Odpowiedz

498

Analiza funkcjonowania segregacji medycznej w świetle wydarzeń z Sosnowca.

Analiza funkcjonowania segregacji medycznej w świetle wydarzeń z Sosnowca.

Post nie jest moim tekstem. Znalezione na FB - autor Wiktor Bross jeśli ktoś nie zna sprawy z Sosnowca to było znalezisko wykopane ponad 800 razy jest...

konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 21.03.2019, 07:41:21
  • 73
  • #
    polska
  • #
    medycyna
  • #
    ratownictwo
  • #
    szpital
  • #
    smierc
  • #
    zdrowie
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 21.03.2019, 07:58:05
  • 73
bardzo sensownie napisane, mało kto przeczyta, jeszcze mniej zrozumie. Ale jakby ktoś chciał czegoś się dowiedzieć o pracy na SOR i czemu jest jak jest to polecam.
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 21.03.2019, 11:23:27
  • 32
@Mikemed: oczywiście, ale nie ma sprawnego triageu bo triażowy jest uważany za dodatkowy koszt, jest sam, nie ma systemowego re-triażu, nie ma warunków w których triażowy mógłby widzieć swoich pacjentów, bo korytarze są długie i pokręcone. Generalnie układając kolejkę wg. kolorów ktoś zupełnie poprawnie oceniony nisko, kto w trakcie się pogarsza będzie wciąż niski i wyprzedzany w tłumie ludzi przez pilne przypadki. Są oficjalne niby maksymalne czasy do wizyty lekarza
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 21.03.2019, 11:45:42
  • -2
@teka82: dostał przy pierwszej ocenie od trazowego kolor zielony wg. relacji rodziny z FB.
Chyba że piszesz co wg. Ciebie powinien dostać. Nie wiadomo jak noga wyglądała na początku, np. wg. tego algorytmu, który wcale nie jest jedyny w kolorze zielonym jest "obrzmienie".
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 21.03.2019, 12:15:24
  • 3
@teka82: oceniający nie jest lekarzem po pierwsze, po drugie nie wiemy jak noga wyglądała na początku, zdjęcia są na koniec, po trzecie podejrzenie zakrzepicy żył głębokich a nie zatorowości płucnej bo to dwa różne rozpoznania, przy podejrzeniu zatorowości płucnej dopler nie jest wymagany/wskazany, tylko heparyna i angio-tk.
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 21.03.2019, 12:31:24
  • 5
@teka82: nie wiemy czy zmarł z powodu zatorowości płucnej czy z powodu sepsy i wstrzasu z zakażonej nogi czy z innej przyczyny. Wchodzisz w sferę domniemań na podstawie opisu z internetu. Nie powinno się tak robić niezależnie od posiadanej wiedzy medycznej, cz też jej braku.
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 21.03.2019, 12:35:36
  • 2
@teka82: na pewno nie z użyciem słów "najprawdopodobniej" bo brak do takich stwierdzeń podstaw
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 21.03.2019, 12:42:04
  • 4
@teka82: nie wiem, nie podejmę się takiego rozstrzygnięcia czy nawet oceny, mogło być jedno, mogło być drugie, nawet oba bo mógł pójść zator septyczny, mogl być zawał, udar, na upartego nawet białaczka a nogę zapchał zator z leukocytów, nie wiem i nie uważam że rozstrzyganie tego powinno się odbywać na wykopie :p

9

Karetek S będzie coraz mniej. Lekarze specjaliści są potrzebni na SOR

Karetek S będzie coraz mniej. Lekarze specjaliści są potrzebni na SOR

Zamiana karetek specjalistycznych S (z lekarzem w zespole), na karetki podstawowe P (wyłącznie z ratownikami) wzbudza lokalne protesty. Dyrektorzy stacji pogotowia decydują się na takie zmiany, bo brakuje lekarzy specjalistów medycyny ratunkowej, a inni specjaliści wolą spokojniejszą pracę.

ququlka
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 20.03.2019, 07:10:06
  • 16
  • #
    polska
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    lekarz
  • #
    pogotowieratunkowe
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 20.03.2019, 07:29:18
  • 1
@harpiowata: pielęgniarki nie jezdza zamiast lekarzy. Jeśli mówisz o pielęgniarkach jeżdżących zamiast ratowników to tak ale to dotyczy też karetek podstawowych więc nie wiem skąd wyśmiewanie karetek specjalistycznych. W karetkach mogą jeździć wyłącznie pielęgniarki systemu, ratownicy systemu i lekarze systemu. Od przyszlego roku lekarzami systemu będą tylko specjaliści medycyny ratunkowej, na razu są to też z pewnymi warunkami inni lekarze
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 20.03.2019, 07:31:37
  • 6
@BaniaGonibanie: pogotowie ratunkowe jest oddzielna jednostką mająca swojego dyrektora i lekarze są zatrudniani przez stację nie przez szpital. Poza tym nie wiem skąd pomysł przymusu pracy wbrew woli się rodzi wśród ludzi, głównie kiedy dotyczy to pracy innych...
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 20.03.2019, 07:44:23
  • 0
@harpiowata: to idzie w kierunku ratunkowych tylko na sorze i braku lekarzy w karetkach, będzie punkt decyzji za rok i jeśli przedłużą uprawnienia dla innych to zostaną lekarze w kartetkach, jeśli nie będą musileli zlikwidować karetki "s", lekarze zostaną na sroach i w lotniczym pogotowiu ratunkowym.
Masz też rację że ratunkowa jako podstawowe zajęcie jest mega nieciekawa... szczególnie jak odpadną karetki (nie żeby fajnie się jeździło, ale zawsze konkurencja większa
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 20.03.2019, 07:46:29
  • 4
@BaniaGonibanie: ale nikt nie każe się zatrudniać akurat w wodociągach. Pracujesz w urzędzie miasta w dziale wodociągów jako planista i nagle każą jechać naprawiać rurę bo w zakładzie wodociągowym brakuje ludzi, to jest adekwatne porównanie...
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 20.03.2019, 07:48:41
  • 4
@BaniaGonibanie: już nie wspominając że większość lekarzy i część/sporo ratowników jest zatrudniona w szpitalach i karetkach na kontraktach i wtedy nie obowiązuje kodeks pracy i nie można delegować pracownika na inne stanowiska zgodnie z ustawą, tylko zgodnie z podpisanym kontraktem
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 20.03.2019, 09:10:50
  • 0
@Aequitas87: anestezjolodzy i inni tracą uprawnienia od przyszłego roku, dokładniej do końca 2020, od sycznia 2021 tylko po specjalizacji z ratunkowej obowiązywał będzie status lekarza systemu. W tej chwiliu nikt bez co najmniej skończonego 2. roku specjalizacji nie może być lekarzem systemu.
https://www.gov.pl/web/zdrowie/personel-medyczny
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 20.03.2019, 09:21:34
  • 0
@Aequitas87: technicznie masz rację :), w praktyce lepiej zaznaczać o kogo chodzi. Dalej przewiduje ale od pół roku już powinny takie osoby być na spcce 2-letniej z ratunkowej
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 20.03.2019, 09:22:12
  • 0
@Aequitas87: nie dziwię się, to najgorsze miejsce pod słońcem do pracy

32

Aspiryna na serce tylko dla najbardziej zagrożonych – nowe zalecenia

Aspiryna na serce tylko dla najbardziej zagrożonych – nowe zalecenia

Ważne w świecie kardiologii organizacje non-profit zmieniły swoje zalecenia względem zażywania codziennych, małych dawek aspiryny w celu zapobiegania chorobom serca.

Conowegopl
z
conowego.pl
dodany: 19.03.2019, 08:05:02
  • 5
  • #
    swiat
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    lekarz
  • #
    nauka
  • #
    liganauki
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 19.03.2019, 15:59:51
  • 9
Nowe w USA, w Polsce osobom bez choroby miażdżycowej ale z dużym ryzykiem nie zalecano przyjmowania profilaktycznego ASA
Także nic nowego

Powiem więcej szkodliwe bo przepisane/ przetłumaczone bezmyślnie bez zaznaczenia że dotyczy tylko USA i może spowodować że ktoś chory przestanie brać ASA w profilaktyce wtórnej gdzie nic się nie zmienia
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

fmxfenix
fmxfenix
12.03.2019, 21:52:18
  • 1
Siema ( ͡° ͜ʖ ͡°) będę zamawiał PC w tym tygodniu i mam do Was pytanie gdzie najlepiej zamówić PC biorąc pod uwagę ewentualne gwarancje i jakość obsługi itp? Ten sam zestaw, a ceny trochę się różnią w #komputronik 6803 zł w #morele 6718 zł a w #xkom 6950 zł
Co sądzicie o tym zestawie, coś byście zmienili? Ten model rtx ma problemy z chłodzeniem,
fmxfenix - Siema ( ͡° ͜ʖ ͡°) będę zamawiał PC w tym tygodniu i mam do Was pytanie gdz...

źródło: comment_6mHSHz1lcAxiFhzGF1sKorvZ10QcTaNf.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 13.03.2019, 07:39:31
  • 0
@fmxfenix: nie bierz monitora 21:9. Standardem jest 16:9 i tak gry są robione, a jak do pracy koniecznie to 16:10 a nie w szerokość. Super szerokie są bez sensu imho (filmy co najwyżej), chyba że wiesz, że to chcesz i wiesz jak wykorzystasz.
Jak nie 4k i ewentualnie tzw. 1440p to rtx2070 to przesada. 2060 zdecydowanie lepsze do 1920x1080 i do 2560x1080 (na amd i tak nie będzie nie wiadomo
  • Odpowiedz
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 13.03.2019, 08:17:37
  • 0
@fmxfenix: jakby nie przekraczał to i tak bym odradzał 2080 bo ma chorą cenę :P argument pamięci jeśli masz jak ją wykorzystać(gry w 4k albo właśnie praca) jest sensowny. Szczerze nie pracowałem nigdy profesjonalnie w CAD i w sumie może szeroki ekran ma tu sens, musisz ogarnąć jak Ci będzie pasowało, założyłem że chcesz gry wtedy 16:9 a jak programoanie/praca biurowa to 16:10 bo to znam.

Jeśli fullhd to ostanio wziąłem
  • Odpowiedz
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 13.03.2019, 20:57:28
  • 0
@fmxfenix: w kartach graficznych są nowsze display port i starsze HDMI, generalnie powinieneś, jeśli możesz, zawsze DP używać :) na NV freesync działa tylko przez display port dlatego zawsze sprawdzaj czy monitor ma dp bo sporo ma tylko HDMI. Kable są inne ale ostatnio zwykle masz z monitorem kabel chociaż to też trzeba sprawdzić
  • Odpowiedz
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 13.03.2019, 20:57:42
  • 0
@fmxfenix: no jest wielki :p
  • Odpowiedz
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 16.03.2019, 09:37:07
  • 0
@fmxfenix: powinien być spoko, 27 cali w fullhd to już sporo ale może wciąż być,
2070 ma duży zapas w fullhd, tak sensownie max dla fullhd to 2060 wg. mnie, można nad 1440p się zastanowić tylko trzeba pamiętać że kiepsko się do fullhd skaluje ( 4k to 4 piksele w miejsce 1 w fullhd, przy 1440 wchodzi się w połówki pikseli i fullhd w 1440 jest rozmyte). Ale ogólnie powinien
  • Odpowiedz

528

O jakości opieki szpitalnej i jak to pacjent zadłużył oddział szpitala

O jakości opieki szpitalnej i jak to pacjent zadłużył oddział szpitala

Kroplówka leciała w pościel, bo żyła się zapchała. Wypadł cewnik, więc leżał w moczu. Nabawił się odleżyn. A szpital stwierdził, że pacjent leżał u nich za długo i spowodował straty

cendro
z
pabianice.tv
dodany: 14.03.2019, 08:35:04
  • 63
  • #
    polska
  • #
    nfz
  • #
    szpital
  • #
    pabianice
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 14.03.2019, 13:37:02
  • 99
@mag_zbc: system jest tragicznie niewydolny i zachęca wręcz do takich sytuacji. Szpital oszczędza na badaniach (np. TK) bo NFZ płaci ryczałtem wg. JGP. Brak badań i ryczałt powodujący że dłużej leżący pacjent przynosi straty, powoduje to frustrację personelu przez co pielęgniarki zaniedbują pielęgnację a lekarze leczenie (częściowo frustracja, częściowo cięcie kosztów). Brakuje placówek niższych niż szpitale jak ZOL bo pacjent wymagający długoterminowej opieki nie powinien leżeć w szpitalu (a już
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 14.03.2019, 13:45:08
  • 47
@mag_zbc: no i odpowiedzialność lekarzy za takie sytuacje też jest patologiczna bo szpital wymusza oszczędności, a na szpitalu oszczędności wymusza NFZ. W UK od 1990 lekarze pracujący w NHS mają immunitet w sprawach karnych i cywilnych - pozywa się szpital co, przy wymiernych karach dla placówki, powoduje że szpital premiuje dobra diagnostykę i pozwala lekarzom działać tak jak by chcieli, bo w razie problemów obrywa szpital.
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 14.03.2019, 20:50:59
  • 13
@haakenn: faktyczny? Zależy czy szpital kupuje usługę czy sam robi ale liczylbym orientacyjnie 200-400 zł za jedną okolice z kontrastem. Pacjent neurologiczny wymaga w czasie pobytu wielu, NFZ placi ryczałtem wg JGP niezaleznie od liczby dni (powyzej miesiąca pobyty zaczyna się zwykle śmieszy dodatek liczony od dnia). Np. udar rozliczony z kodu a50 http://jgp.uhc.com.pl/doc/34.5/jgp/A50.html to 37 punktów razy 51zl za punkt czyli 1887zl do 27 dni pobytu ryczałtem z obowiązkiem
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 14.03.2019, 21:27:51
  • 18
@Kismeth: nie zgadzam się, NFZ, którego nota bebe nie lubię, jest jednym z najmniej zjadających środki na administrację systemów na świecie, głównie dlatego że nie ma na czym się upaść. Adekwatne wydartki ok1.5 razy większe niż teraz są warunkiem sine non qua dobrej opieki. Leki drożeją, praca drożeje, pojawiają się nowe drogie terapie a wydatki stoją w miejscu. Lekarze działają gorzej niż by mogli bo system promuje takie podejście. Jakoś
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 15.03.2019, 09:35:15
  • 0
@Radokop: kardiologia interwencyjna - wzorcowy na cały świat system gdzie do najbliższej sali hemodynamiki jest mniej niż 50km i praktycznie każdy pacjent z zawałem ma zapewnioną rewaskularyzację w okienku terapeutycznym z dobrymi wynikami
Zdzichu333
Zdzichu333
14.03.2019, 14:41:51 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 14.03.2019, 14:51:32
  • 2
@Zdzichu333: psychiatrzy często mają dużo dłuższe wizyty a w 500 miesięcznie szczerze wątpię
  • Odpowiedz
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 14.03.2019, 15:54:19
  • 0
@Zdzichu333: to że terminarz jest co 15 minut nic nie znaczy, nie wspominając że rynek psychiatryczny jest mocno konkurencyjny i nikt by nie chodź do psychiatry z którym nie może chociaż raz dłużej porozmawiać, a wybór jest. O ile są gigantyczne braki opieki państwowej dla "biednych" i hospitalizacji dla ciężko chorych, o tyle prywatnie jest bardzo wiele gabinetów i każdy chory niezadowolony z usług może zmienić lekarza. Poza tym w
  • Odpowiedz
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 14.03.2019, 16:20:48
  • 0
@Zdzichu333: ja widzę pustkę, nie wiem jak najbliższy tydzień,ale skoro jest takim geniuszem psychiatrii niech zarabia i milion miesięcznie :p
Pokażę znajomym psychiatrom że za mało biorą i za długo przyjmują ;p
  • Odpowiedz

561

Drastyczny przebieg endometriozy - błona śluzowa macicy zajmuje już płuca

Drastyczny przebieg endometriozy - błona śluzowa macicy zajmuje już płuca

Kingę (36 l.) zdiagnozowano dopiero, gdy choroba była w ostatnim stadium. Przeszła rekonstrukcję pęcherza i jelit. Choroba doprowadziła do bezpłodności i depresji. Konieczna jest operacja, która ze względu na to, że zajęte są płuca, jest ostatnią szansą na uratowanie życia, nim choroba...

przewodniczka
z
pomagam.pl
dodany: 13.03.2019, 13:02:03
  • 118
  • #
    wiadomosci
  • #
    wykop
  • #
    psychologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    groszowesprawy
  • #
    zycieismierc
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 13.03.2019, 23:30:37
  • 70
@madkabozka: endometrioza jest widoczna dopiero w czasie laparoskopii, generalnie raczej nie widać na usg i rezonansie
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 13.03.2019, 23:52:59
  • 9
@Virek2: w Polsce, na tzw. zachodzie promuje się porody naturalne. Polsa jest w czołówce Europejskiej pod względem liczby cesarek.
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 14.03.2019, 11:37:29
  • 3
@bircov: WHO uznaje płodność za część zdrowia, jeśli z powodu choroby lub terapii może pojawić się bezpłodność lekarz powinien poruszyć ten temat wcześniej tak żeby pacjent miał pełna informacje do świadomego samostanowienia. Lekarz przecież nie każe iść od razu do łóżka. Rozumiem, że nie spodobała się forma sugerującą że kobieta i dzieci są oczywistością ale pamiętaj że to przekaz z którejś ręki, a tekst pisany nie oddaje kontekstu, poza tym
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 14.03.2019, 11:51:30
  • 1
@bircov: masz rację, posiadanie dzieci jest jednym z praw człowieka, płodność częścią zdrowia wg. WHO
worm_nimda
worm_nimda
14.03.2019, 08:58:50 via Android
  • 4
Czy 80-letni kardiolog słyszy to samo co młodszy? Jakaś doświadczona, stara prof. słucha mi syna i się zastanawiam ile ona słyszy przez ten stetoskop? Na pewno ma lepszy słuch niż inni w jej wieku, ale pewnych fizjologicznych rzeczy się nie przeskoczy...
#kardiologia #medycyna #lekarz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 14.03.2019, 09:13:39
  • 4
@worm_nimda: można się o to kłócić, ale słuchanie nie jest już tak ważne jak kiedyś. Teraz mamy echo serca, a stetoskop w kardiologii jest bardziej badaniem przesiewowym/szybkim sprawdzeniem co i jak. Głównie odpowiada teraz na pytanie czy zrobić echo, bo jakkolwiek ktoś z dobrym uchem może usłyszeć dużo, to i tak kończy się ,nawet z porządnym opisem szmeru, echem.
W kwestii doświadczenie kontra ucho doświadczenie daje serio dużo w osłuchiwaniu
  • Odpowiedz
maly_piotrek
maly_piotrek
maly_piotrek 14.03.2019, 11:02:22
  • 2
@worm_nimda: nie licząc miarowosci ekg odpowiada na inne pytania niż stetoskop, nie wysłuchasz zaburzeń przewodnictwa, niedokrwienia, przerostu komory. Osłuchiwanie daje obraz zaburzeń przeplywu czyli głównie zmian zastawkowych, ubytków ścian (choć nie tylko) i to trzeba zobaczyć/zweryfikować później w badaniu obrazowym jakim jest echo serca z doplerem
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 27.03.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking