Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko223
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
lagi_mozgu
lagi_mozgu

lagi_mozgu

Dołączył 3 lata i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1927
  • Znaleziska 364
  • Mikroblog 1563
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 5
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 10.01.2023, 18:51:58
  • 2
Dlaczego niektóre fermy wiatrowe są wyłączone, mimo że wieje silny wiatr?
Jeśli chcesz znać odpowiedź na to pytanie to zapraszam:

Należy zacząć od tego jak działa system energetyczny. Podstawową zasadą jest to, że musi się on bilansować, czyli musimy produkować dokładnie tyle energii ile zużywają odbiorcy w każdej chwili. Zbyt mała produkcja prowadzi do spadku napięcia i wymusza awaryjne odłączanie odbiorów przemysłowych, aby zachować stabilność systemu. Zbyt duża produkcja spowoduje zadziałanie zabezpieczeń i awaryjne
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu
Autor
10.01.2023, 19:29:19
  • 1
@Cygan_Wojtus: Opłata mocowa powstała po to, aby zapewnić finansowanie energetyce będącej w rezerwia dla OZE. Dopóki w Polsce nie było tyle OZE to taka opłata w ogóle nie była potrzebna.
  • Odpowiedz
MasterOf8
MasterOf8
09.01.2023, 14:10:23
  • 2150
https://aferaorlenu.pl/

#orlen #aferaorlenowska #pis #paliwo
MasterOf8 - https://aferaorlenu.pl/

#orlen #aferaorlenowska #pis #paliwo

źródło: comment_1673273411pKmvjOQs7R7BFsy2CKtV5U.jpg

Pobierz
  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 09.01.2023, 19:45:53
  • 0
@MasterOf8: Pro trip. Nikt nikogo nie zmusza do zakupu paliwa na Orlenie.
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 09.01.2023, 20:05:52
  • 1
pro tip wszystkie stacje paliw mają paliwo od Orlenu, BP czy Shell nie ma bezpośredniego wpływu na giantyczną marżę rafinacyjną jaką miał Orlen.


A czy ktoś zmusza BP albo Shell do kupowania paliw na Orlen?
Dlaczego te wielkie światowe koncerny mające własne rafinerie na zachodzie po prostu nie sprowadzą paliwa zza granicy, nie obniżą ceny o 20 gr i nie zarobią miliardów na ogromnej marży?
@EagleOfFreedom:
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 09.01.2023, 20:22:50
  • 1
@KosmicznyNalesnik: Rafinerie w Niemczech są bliżej Zachodniej Polski niż rafinerie Orlenu. Do Wrocławia, Szczecina czy Zielonej Góry transport byłby tańszy z Niemiec niż z rafinerii Gdańskiej czy Płockiej.
Poza tym według wykopków marża jest ogromna, więc i tak by się opłacało.

Afera Orlenu to w 90% wymysł płatnych trolli, z resztą ta strona jest prowadzona przez posłankę KO.
Na czym polega afera Orlenu:
- Pisanie, że marża rafineryjna to zysk, gdzie jest to bzdura,
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 09.01.2023, 21:09:15
  • 0
Masz może info jak wyglądają przepisy prawa dotyczące handu paliwem i transportem go przez granice?


Nie ma ograniczeń, bo jesteśmy w Unii i tak samo jak w większości dziedzin jest otwarty rynek. Jedynym problemem mogłoby być rozliczanie akcyzy i podatków, tylko że dla dużych firm to raczej nie jest realny problem.
Dlaczego nie sprowadzamy paliw z innych krajów? Pewnie dlatego, że tam są wyższe marże :)

Po czym magicznie 31.12 koszta maleją
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 09.01.2023, 21:21:13
  • 0
@neeet: No przecież dokładnie o tym mówię.
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 09.01.2023, 21:55:05
  • 0
dlatego firmy sprowadzały paliwo za granicy i sprzedawały ze stratą. Ok ma to sens.


To był sarkazm...
Oczywiście istnieje możliwość, że koncerny w całej Europie doją kierowców bo się dogadały na wysokie marżę, jednak byłoby to dość trudne i raczej łatwe do wykrycia przez Unijne instytucje.

Ceny benzyny spadają cały czas. Dziwnym trafem kiedy we wrześniu ropa kosztowała 93 usd to cena benzyny była niższa niż w grudniu kiedy ropa kosztowała 80 usd
  • Odpowiedz

168

Pojazdy opancerzone Zachodu pojadą na Ukrainę. Ta czeka na czołgi

Pokaż treści 18+

Pojazdy opancerzone Zachodu pojadą na Ukrainę. Ta czeka na czołgi

USA, Niemcy oraz Francja zdecydowały pod koniec minionego tygodnia o wysłaniu na Ukrainę kolejnego pakietu wsparcia, który ma zawierać m.in. pojazdy opancerzone. Ukraińcy liczą, że to otworzy worek ze sprzętem z Zachodu, m.in. z czołgami.

Biznesalert
z
biznesalert.pl
dodany: 09.01.2023, 09:35:33
  • 33
  • #
    polityka
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    usa
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    militaria
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 09.01.2023, 21:18:27
  • 4
@Davvs: Raczej to drugie, chyba już nigdzie w Europie nie produkuje się silników do ruskich czołgów, a sprowadzanie części z Indii czy innego Pakistanu nie pokryje zapotrzebowania. Fabryki były oryginalnie pod Charkowem i przez miesiące były b----------e.
Póki co Ukraińców ratują dostawy z Rosji (hehe), ale oni też powoli mają problemy i przerzucają się na T-62. Ja nie życzę Ukrainie przesiadania się na ten złom, jak widać Biden też nie
zdrajczyciel
zdrajczyciel
07.01.2023, 13:49:20
  • 67
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 07.01.2023, 17:36:44
  • 2
Polska samodzielnie nie zamierza nic przekazać


Ja tylko przypomnę, że Polska samodzielnie przekazała Ukrainie ponad 300 czołgów i grubo ponad 100 armatohaubuc, do tego artylerie rakietową i zestawy plot.
Polska przekazała Ukrainie więcej ciężkiego sprzetu niż cała reszta Europy razem wzięta.
@zdrajczyciel:
  • Odpowiedz
ArtBrut
ArtBrut
05.01.2023, 19:03:43 via Android
  • 180
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 05.01.2023, 22:51:55
  • 5
@jaroty: przecież TVP i pis namawiał Niemców do tego 2 miesiące temu, wtedy kiedy niemieckie media w Polsce i TVN j----y w rząd, że to niewykonalne i robione tylko po to, żeby nie przyjąć systemu w Polsce.
Teraz okazuję się, że my od początku mieliśmy rację.
  • Odpowiedz
wjtk123
wjtk123
05.01.2023, 20:01:15
  • 478
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 05.01.2023, 22:47:26
  • 3
@wjtk123: Niemcy mają 3k zakonserwowanych Maderów, które nie są im do niczego potrzebne. Jakby choć jedna czwarta tego sprzetu była zdatna do wysłania to ruskie mogą już się pakować z Krymu.
  • Odpowiedz
Pshemeck
Pshemeck
05.01.2023, 19:10:16
  • 300
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 05.01.2023, 22:44:51
  • 7
@Pshemeck: Kolejna komprmotacja pisowskiej dyplomacji, przecież oczywiste jest, że Patriotów Ukrainie przekazać się nie da, bo szkolenia trwałyby 21,37 lat, tak jak mówili w TVNie i pisali na Onecie xD
  • Odpowiedz
AntyKuc
AntyKuc
02.01.2023, 07:07:31
  • 983
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 130
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 02.01.2023, 12:44:34
  • 1
Suwerenność jest wtedy kiedy masz biedacką walutę i twój własny rząd może nią manipulować XD


Zgadza się. Suwerenność jest wtedy gdy sam możesz sobie manipulować własną walutą.
Suwerenności nie ma wtedy, kiedy to inni manipulują twoją walutą.
To chyba dość proste i oczywiste.
A co do biedawaluty, to my mając naszą możemy np podnieść stopy procentowe z powodu inflacji i można tu oczywiście cisnąć Glapę, że zrobił to za późno, tylko że gdybyśmy mieli Euro,
  • Odpowiedz
freee_hugs
freee_hugs
30.12.2022, 08:05:47
  • 498
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 30.12.2022, 14:37:06
  • 0
@freee_hugs: zadam to samo pytanie co zawsze i pewnie jak zawsze nie będzie odpowiedzi:
Skoro Orlen ma tak wysokie marże to dlaczego konkurencyjne stacje nie kupują paliwa zza granicy, mimo że w Polsce działa ich masa, a takie BP czy Shell mają własne rafinerie? Przecież to by była żyła złota, dać połowę marży Orlenu i zarabiać miliardy.
  • Odpowiedz
DzonySiara
DzonySiara
28.12.2022, 09:59:42 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1389
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 59
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 28.12.2022, 12:44:49
  • 2
oni sprzedali i są zajebisci.


Sprzedaż części Lotosu została wymuszona przez Komisję Europejską, o czym oczywiście zapomniałeś napisać w swoim poście.

@DzonySiara:
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 28.12.2022, 13:27:57
  • 0
gdyby do tego połączenia nie doszło to nic byśmy nie musieli sprzedawać więc nadal to jest działanie na szkodę państwa przez PiS


Bez fuzji niemożliwe jest sfinansowanie budowy elektrowni jądrowej w Polsce, właśnie z uwagi na przepisy unijne, które zabraniają finansowania energetyki jądrowej ze środków publicznych.
Żadna polska firma nie byłaby w stanie udźwignąć kredytu prawie 100 mld złotych na budowę.

Jeśli jakikolwiek polski rząd myślał poważnie nad budową w Polsce energetyki jądrowej to pierwszym
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 28.12.2022, 14:04:56
  • 0
@DzonySiara: To jest bardzo dobry argument, w stylu, a czemu teraz nie łamią prawa jak kiedyś łamali.
Ciężko to komentować, ale spróbuję.
Otóż prawo energetyczne i anatymonopolowe jest dość klarowne, a szybki wyrok w przypadku jego łamania pewny.
PS: zabawne są te fikołki wokół fuzji, gdzie KE wymusza sprzedaż części lotosu, ale w narracji winny oczywiście musi byc rząd.
Fuzja Orlenu, Lotosu i PGNIG powinna być wykonana przed wejściem do
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 28.12.2022, 14:15:10
  • 1
@DzonySiara: Okej
1. Bez fuzji nie da się zbudować elektrowni jądrowej, bo prawo Unijne zabrania finansowania ze źródeł publicznych.
2. Warunkiem fuzji ze strony KE była sprzedaż części Lotosu
3. Półgłówki z pisu w przeciwieństwie do półgłówków z PO chciały te elektrownie naprawde zbudować, a nie tylko obsadzić spółkę kolesiami.
4. Teraz jak już fuzja jest faktem podpisano umowę na budowę EJ z Korą.
5. Płatne trolle wykorzystują fuzję aby
  • Odpowiedz
RiccardoGolodupiec
RiccardoGolodupiec
RiccardoGolodupiec
28.12.2022, 00:02:17
  • 1932
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 196
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 28.12.2022, 09:57:10
  • 3
@RiccardoGolodupiec: Zabawnie się to czyta będąc inżynierem za 6k brutto, no ale co zrobisz, to moja wina, trzeba było się uczuć xD
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 28.12.2022, 11:12:43
  • 0
@DoWhatYouWantButThinkAboutTheOmen: dokładnie, z tym niezwiązanym z IT.
  • Odpowiedz
MaczuPikczu512
MaczuPikczu512
28.12.2022, 06:27:06
  • 180
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 80
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 28.12.2022, 10:28:23
  • 1
@MaczuPikczu512: To jeszcze nic, najlepsi są niewolnicy co biorą urlop, a potem i tak przychodzą do pracy, bo im się nudzi w domu. To trzeba mieć naprawdę sprany mózg.
  • Odpowiedz
elemel90
elemel90
25.12.2022, 10:32:04
  • 1737
Ta duma kiedy spółka z twojego kraju tak dobrze sobie radzi. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#orlen #paliwo
elemel90 - Ta duma kiedy spółka z twojego kraju tak dobrze sobie radzi. ( ͡° ͜ʖ ͡°) 
...

źródło: comment_1671964275Lba4Q306jKSf321ljzXyke.jpg

Pobierz
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 25.12.2022, 12:59:14
  • 16
Warto przy okazji wspomnieć, że zyski orlenu we wcześniejszych latach były zjadane m. in. przez studnię bez dna, jaką się okazały Możejki


Warto wspomnieć, że Możejki nadal są własnością Orlenu i od dawna przynoszą zyski.
Poprzednia ekipa przez 8 lat nie potrafiła się dogadać z Litwą w sprawie rafinerii, oczywiście to wszytsko wina pisu.

Fakt wydawania miliardów na usługi consultingowe za granicą za PO nie ma oczywiście żadnego przełożenia, fakt że Obajtek te wydatki
  • Odpowiedz
bizonsky
bizonsky
25.12.2022, 09:45:15 via Android
  • 255
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 25.12.2022, 12:33:10
  • 0
@bizonsky: Przez ostatnie 3 miesiące wykop żył fajkami na temat orlenu i Obajtaka, widocznie w pisie trolle zaczynają stosować te samą taktyke co farmy opozycji.
  • Odpowiedz
Zjadlem_Babcie
Zjadlem_Babcie
24.12.2022, 03:26:19 via iOS
  • 1900
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 205
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 24.12.2022, 08:22:47
  • 13
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 24.12.2022, 08:40:47
  • 4
Po miało takie wielkie afery, ze wszystko jest umarzane xD


A to skazania są jedynym dowodem.
No to w takim razie pis ma zero afer, bo nikt nie został skazany.
PO za to ma jaedną, Nowaka co uciekł na Ukrainę i tam jest sądzony za korucje.
@boskakaratralalala:
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 24.12.2022, 08:45:55
  • 0
Co to za brednie? xDDD

W obszarze zainteresowania policjantów byli m.in. dziennikarze opisujący aferę taśmową oraz ich rodziny. Według portalu Kulisy24 chodzi np. o Piotra Nisztora, który ujawnił aferę. Inwigilowana miała być też żona Sylwestra Latkowskiego, ówczesnego naczelnego „Wprost".

Dowodów na ich podsłuchiwanie brak, bo jak wynika z audytu, rejestr inwigilowanych zniszczono. Pewne jest tylko, że podsłuchiwano kilkadziesiąt tzw. NN osób.


https://www.rp.pl/wydarzenia/art11252591-dziennikarze-na-podsluchu-policja-poza-prawem

KIEDYŚ
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 24.12.2022, 08:47:58
  • 0
nie wiedziałem, że władza się zmieniła i ruszyły komisje sprawdzające afery poprzedniej władzy


Ruszą tak samo jak zawsze i skazanych będzie też tyle samo co zawsze.
@rimyi:
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 24.12.2022, 08:59:14
  • 2
Dlaczego? Bo te afery nigdy Kię istniały.


Oczywiście, że nie istniały.
Rozmowy u Sowy to był roll play, politycy PO udawali co by robili jakby byli w pisie.
Umowy jak ta Pawlaka nie istnieją to tylko fatamorgana.
Wyniki finansowe kopalń i inne dokumenty za panowania Grada i jego Pokemonów w spółkach skarbu państwa to podróbki.
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 24.12.2022, 09:02:10
  • 0
Czemu po roku czy tam dwoch znikneli?


Poszli siedzieć za alimenty no i pieniądze z Berlina się skonczyły. Kryzys mamy w końcu.
@Harven:
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 24.12.2022, 21:00:47
  • 0
PKP Energetyka miała 500 mln długu i generowała zawrotny zysk wysokości 40 mln zł rocznie.


I tu w zasadzie można skończyć.
Jesli według ciebie infrastruktura krytyczna ma przynosić zyski i to one świadczą o jej wartości to może powinniśmy sprzedać wszystkie autostrady? Rocznie przynoszą one ogromne straty, sprzedajmy je za złotówkę jakiemuś norweskiemu funduszowi, wyjdzie taniej co nie?

@komentator_2020:
  • Odpowiedz
haha123
haha123
23.12.2022, 10:27:44
  • 182
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 144
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 23.12.2022, 15:24:53
  • 5
@haha123: chodzi o to żeby jeszcze bardziej dojechać wschód Europy. Już teraz Polska jest największym płatnikiem netto w Unii dzięki zaostrzeniu dyrektyw klimatycznych. Tylko w 2022 roku na zakup uprawnień do emisji co2 za granicą wydaliśmy 35mld złotych. W następnym roku będzie to grubo ponad 40 mld.
Zachód nie ma pieniędzy na energetykę, przez ostatnie 20 lat marnowano setki miliardów na nieefektywne OZE, teraz stanęli są na granicy załamania z
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 23.12.2022, 15:46:20
  • 1
Sprawdź gdzie ta kasa trafia. Podpowiem: nie do Brukseli.


Nie tylko do Brukseli, chyba chciałeś napisać. Trafia także bezpośrednio do budżetów państw zachodnich.
W roku 2022 polska otrzymała 72 mln uprawnień do emisji przy zapotrzebowaniu na poziomie 190 mln. Potem Bruksela cofnęła nam jeszcze 12 mln jednostek, a więc końcowo mnien niż 1\3 potrzebnych nam uprawnień została kupiona od naszego rządu.

@Filipterka25:
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 23.12.2022, 15:55:09
  • 3
@Filipterka25: 90% pieniędzy ze sprzedaży praw do emisji wpłynęła w ciągu ostatnich 4 lat. W takim czasie fizycznie niemożliwe jest je wydać na energetykę.
Poza tym to nie zmienia faktu, że Polska jest obecnie największym płatnikiem netto w Unii oraz że sponsorujemy transformację zachodnich państw dzięki glupocie naszych rządów oraz cynicznej polityki Brukseli obliczonej na krojenie wschodu ile się da.
https://wysokienapiecie.pl/80616-w-2022-polska-wyda-33-mld-zl/
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 23.12.2022, 16:08:17
  • 4
Czy UE jest winna temu, że nasz rząd nie chce KPO?


To wina KE, że od prawie dwóch lat łamiąc prawo wstrzymuję nam KPO bez uruchomienia procedury o łamanie praworządności. To wina też plskiego rządu, że zamiast pozwać KE do TSUE i wstrzymać jakiekolwiek wpłaty do Unii kontynuje dalej te farse

Ale to się nie okazało nagle cztery lata temu, że mamy energetykę typu skansen opartą o wyczerpujące się w Polsce surowce.


W
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 23.12.2022, 16:30:16
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 23.12.2022, 16:43:04
  • 3
aha, czyli mieszasz dwie nieznane sobie procedury...


Jest jedna procedura ustalona na szczycie 2 lata temu. KE z niej nie korzysta, zamiast tego blokuje wypłatę arbitralnie, bez jakichkolwiek podstaw prawnych.

Dlatego importujemy, zła UE kazała wygasić i ni mo.


Miedzy
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 23.12.2022, 17:19:51
  • 3
Więcej niż symboliczne użycie węgla w energetyce jest w RFN, które miało niemal równie kretyńską politykę jak nasze rodzime pokemony.


Przecież niemiecka polityka energetyczna to dokładna kopia tego czego wymagała od nas Bruksela xD
Unia dopłacała do tylko do dwóch źródeł OZE i gazu. Z resztą walczyła. Niemcy poszły w OZE i gaz, czyli modelowo według trendów.

Nasza polityka buła prowadzona wbrew Unii i dzięki temu teraz mamy kilkukrotnie niższe ceny energii niż zachód.
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 23.12.2022, 17:30:05
  • 4
Co prawda żaden inny kraj niż RFN nie zamykał EJ "bo tak", wiec hipotetyczna polska EJ by sie tez mogła ostać, ale to niedobra o tym mówić.


Oczywiście, że zamykał.
Warunkiem akcesji Litwy i Bułgarii do Unii było zamknięcie ich bloków jądrowych.
Szwecja zamknęła swoje bloki jądrowe mimo że mogły pracować jeszcze 20 lat.
Podobnie benelix.
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 23.12.2022, 20:48:42
  • 4
ile kopalnie zamknięte po jakimś tam roku mogłyby wydobyć.


Zero, bo zamknięta kopalnia jest już zalana a złożę stracone. Ponowne otwarcie byłoby raczej mało możliwe.

A wchodzić im ktoś kazał? Czy nad ich granicami stały dywizje Eurokorpsu?


Przed
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 23.12.2022, 20:56:48
  • 2
Czy mógłbyś raz jeszcze rozwinąć temat, który poruszyłeś, że wyjście z EU przez Polskę nie rozwiązałoby w sumie żadnych problemów z cenami prądu / praw do CO2?


Gdybyśmy wyszli z Unii jutro to moglibyśmy teoretycznie zbić ceny dla przedsiębiorców o jakieś 50-75% w zasadzie w ciągu doby. Mówię tu o cenach dla firm bo one są rynkowe i podlegają prawu unijnemu. Ceny dla zwykłych ludzi są i tak regulowane przez państwo.

Wyjście z Unii
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 23.12.2022, 21:10:04
  • 3
A ogólna polityka pro-klimatyczna nie jest zła, tylko, że nie może być robiona w głupi sposób.

Spora liczba osób w przypadku budownictwa mieszkaniowego nie pali węglem bo chce, tylko bo musi.


No i to jest sedni problemu. Gdybym to ja miał ustalać unijne plany to zrobiłbym jakiś program budowy sieci cieplowniczeej w mniejszych miastach, co znacząco ograniczyloby smog. Dzięki temu lidzie mieliby tanią i ekologiczną alternatywę.

Natomiast w Brukseli tak się nie myśli, oni
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 23.12.2022, 21:19:16
  • 1
Założenie było takie, że te kopalnie nie zostały zamknięte. No, to może inaczej - o ile spadło wydobycie od, powiedzmy, 2010 roku i czy pokryłoby obecny import i dałoby zastępstwo dla OZE?


Jakie zastępstwo dla OZE? Ty wiesz w ogólna jak to działa? Węgiel cały czas jest zastepstwem dla OZE, bo moc generowana przez OZE zalezy w 100% od pogody. Parę dni temu mieliśmy prawie zero energii z OZE przez cały dzień.

Gdyby kopalnie
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 23.12.2022, 22:08:04
  • 0
@Filipterka25: nie wiem czy wiesz, ale można też budować nowe kopalnie jeśli złoża w innych się kończą.
Gdyny w Polsce prowadzono mądra politykę, czyli zapewniano wydobycie na poziomie zapotrzebowania to w ogóle nie musielibyśmy importować węgla
https://tvn24.pl/biznes/z-kraju/problemy-z-weglem-ile-wegla-mamy-w-polsce-czy-mozna-wydobywac-go-wiecej-jaka-jest-jego-jakosc-ekspert-wyjasnia-5864744

PS: fajnie odszedłeś od tematu, że więcej obecnie wpłacamy niż dostajemy z Unii do złóż węgla w Polsce. Także przypomnę jeszcze raz, że od 2 lat jesteśmy największym płatnikiem netto w Unii, a
  • Odpowiedz
lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 23.12.2022, 15:40:13
  • 0
Przypominam, że kierowcy w Polsce są najbardziej uprzywilejowaną grupą społeczna, na ktorą idzie 2 razy większy socjal niż na bombelki i emerytów razem wziętych.
W roku 2019 wszytskie podatki i opłaty pobierane od kierowców w Poslce pokrywały zaledwie 24% kosztów ruchu drogowego, gdzie średnia w Unii wynosi 42%.
Rocznie do dróg dopłaca się 130 mld złotych, więcej niż do górnictwa dopłacono przez 30 lat. Jest to kwota, za którą co roku można budować 6
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PfefferWerfer
PfefferWerfer
24.12.2022, 09:19:59
  • 0
@lagi_mozgu: Układ krążenia to dojna krowa organizmu, zajmuje cenne miejsce układu nerwowego, wydatki na jego utrzymanie przekraczają jego wkład w rozwój organizmu a za tę cenę moglibyśmy stworzyć drugą wątrobę, a co roku mamy miażdżycę i zatory żylne ( ͡° ͜ʖ ͡°) Bez sieci dróg szybkiego ruchu nie będzie sprawnej wymiany towarowej i inwestycji zagranicznych zorientowanych na eksport towarów (widać duże różnice między inwestycjami na Podkarpaciu
  • Odpowiedz
mickpl
mickpl
23.12.2022, 10:50:00
  • 4502
Dolar spada od szczytu 5 PLN do 4,36 PLN. Ropa leci ze 120$ do 80$.

W tych okolicznościach nie ma wątpliwości: ceny paliw na stacjach Orlen będą dalej wysokie, a może nawet wzrosną.

#gielda #energetyka #waluty #orlen #paliwa
  • 44
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

lagi_mozgu
lagi_mozgu
lagi_mozgu 23.12.2022, 15:11:06
  • 1
@mickpl: ceny przenicy spadły do poziomów przed wojną, jednocześnie chleb nie tylko nie tanieje ale ciągle drożeje.
Myślę, że już czas wrzucać po 100 paszkwili dziennie na najwieksze sieci piekarń jak to oszukują klientów i pod pozorem wojny podniszą marże.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
  • Strona 3 z 9
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 11.08.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 03.06.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking