Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko181
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

kirsen
kirsen

kirsen

Dołączył 15 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2502
  • Znaleziska 678
  • Mikroblog 1824
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 4

984

Faktyczna inflacja może ocierać się o 35-40 proc.

Faktyczna inflacja może ocierać się o 35-40 proc.

Faktyczna inflacja może ocierać się o 35-40 proc. w skali roku - ocenił w poniedziałkowym komentarzu ekspert ekonomiczny Konfederacji Lewiatan Mariusz Zielonka. Podkreślił, że głównym czynnikiem napędzającym ceny pozostają nośniki energii, które zdrożały w ciągu roku o 41 proc.

Oline
z
wnp.pl
dodany: 31.10.2022, 10:59:12
  • 187
  • #
    inflacja
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    polska
  • #
    energetyka
  • #
    finanse
kirsen
kirsen
kirsen 31.10.2022, 17:39:58
  • 0
@pablosik: Że jak? Weź wyjaśnij co miałeś na myśli, bo to brzmi jak bełkot. Czy chciałeś napisać że podwyżka cen energii to mechanizm wyciągania pieniędzy od firm i obywateli na rzecz spółek w których większościowym udziałowcem jest Skarb Państwa?

Bo ze stopami procentowymi ustalanymi arbitralnie przez RPP, to nie ma nic wspólnego. Nie wpływa na kredytobiorców, nie wpływa na oprocentowanie lokat, nie wpływa w żaden sposób na wartość pieniądza. Gdzie
kirsen
kirsen
kirsen 31.10.2022, 17:57:41
  • 0
@pablosik: Inflacja cen energii na świecie jest faktem. Jest to manipulacja która zaczęła się jeszcze grubo przed wojną. Niektóre kraje dotyka mocniej, inne mniej. My nie zależeliśmy aż tak od ruskich, więc wzrost powinien być znaczący, ale jeszcze do ogarnięcia. Mechanizmy handlu energią powodują, że kryzys energetyczny rozkłada się po Unii trochę bardziej równomiernie - akurat na tym w tej chwili tracimy - trudno, to się nazywa solidarność.

Inny problem
kirsen
kirsen
kirsen 31.10.2022, 18:38:07
  • 2
@pablosik: Limity dostaje rząd - komu i za ile je sprzeda to jego sprawa. Połowa miała iść na określone cele proekologiczne, połowa na co chcą. Zadecydowali, że wydadzą na inne cele niż transformacja energetyczna i teraz ponosimy tego konsekwencje. A firmy energetyczne muszą limity posiadać i spalać razem z węglem. Od kogo je kupią, to ich problem. I tak, przerzucają ten koszt na odbiorców końcowych, bo skądś muszą kasę na

373

Poseł Leszczyna - głównym powodem inflacji jest to, że Polacy mają za dużo pieni

Poseł Leszczyna - głównym powodem inflacji jest to, że Polacy mają za dużo pieni

W niedawnym wywiadzie dla jednej z komercyjnych rozgłośni radiowych, poseł Izabela Leszczyna, pytana o sposoby ograniczenia podwyższonej inflacji w Polsce, - „Ciągle mamy różnicę między popytem a podażą, mamy za dużo pieniędzy”.

cogitos
z
salon24.pl
dodany: 29.10.2022, 16:27:07
  • 246
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
  • #
    inflacja
  • #
    finanse
  • #
    heheszki
kirsen
kirsen
kirsen 30.10.2022, 14:04:37
  • 1
@Freeyour: Mądrze prawisz, ale jest jeszcze jedna możliwość. Trzeba sprawić, żeby ludzie przestali te pieniądze wydawać. Tak na prawdę nie ważne ile ich jest. Jeśli wszyscy będą te pieniądze trzymać u siebie, to inflację też się zatrzyma.
kirsen
kirsen
kirsen 30.10.2022, 14:04:43
  • 0
@Freeyour: A może trzeba ludzi wpuścić w giełdę? Zmotywować, żeby kupowali akcje, napompować kursy do szalonych wartości, a potem mały krach i myk - pieniędzy nie ma? USA tak czasem robi. Niby brzmi jak konfiskata, ale przynajmniej by było na ludzi, że to ich ryzyko.

553

J. Tyrowicz (RPP): "Stopy w Polsce trzeba podnieść powyżej oczekiwanej inflacji"

J. Tyrowicz (RPP): "Stopy w Polsce trzeba podnieść powyżej oczekiwanej inflacji"

"Dotychczasowa polityka pieniężna była dla Polaków całkowicie niewiarygodna, o czym świadczą wysokie oczekiwania inflacyjne" - ocenia prof. Joanna Tyrowicz (członkini Rady Polityki Pieniężnej).

Szewczenko
z
rp.pl
dodany: 24.10.2022, 20:11:57
  • 336
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    inflacja
  • #
    stopyprocentowe
  • #
    kredythipoteczny
kirsen
kirsen
kirsen 25.10.2022, 16:03:52
  • 1
@11262: Wszystkie kraje praktycznie teraz mają inflację, ale powody są różne: Niektóre kraje dostały po tyłku energią (kraje bałtyckie, Holandia, etc.) bardziej niż inne (my akurat relatywnie słabo), inne dostają w kość za nadrukowanie pustego pieniądza "na COVID", a jeszcze inne za utrzymywanie bardzo niskich stóp. Podnoszenie stóp służy eliminacji pustego pieniądza z gospodarki - zmniejszasz akcję kredytową (to się już dzieje) i nakłaniasz ludzi do oszczędzania zamiast wydawania (to

1707

Oświadczenie KNF ws. postulatów deweloperów co do badania zdolności kredytowej

Oświadczenie KNF ws. postulatów deweloperów co do badania zdolności kredytowej

"Jeśli deweloperzy rzeczywiście kierują się realną troską o dostępność mieszkań dla młodych Polaków, mają w tym zakresie możliwość dostosowania własnej polityki marżowej. Z danych Urzędu KNF wynika, że średnia rentowność brutto sektora deweloperskiego na sprzedaży za 2021r. wyniosła 31%" - pisze KNF

mickpl
z
twitter.com
dodany: 25.10.2022, 09:03:09
  • 173
  • #
    nieruchomosci
  • #
    knf
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    stopyprocentowe
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
kirsen
kirsen
kirsen 25.10.2022, 11:03:25
  • 8
@wrocilem_bo: A przyczepię się: Kredytobiorcą? Przecież to celownik. "Ja nie chcę zostać (kim?/czym?) kredytobiorcą", ale "Ile są skłonni oddać (komu?/czemu?) kredytobiorcom". Fakt, że ten błąd jest najczęściej popełniany w drugą stronę i ten sposób wypowiedzi częstokroć wskazuje na pewne braki w wykształceniu, ale nie można z rozpędu wszędzie unikać końcówki "om".

765

Sondaż o 500 plus. Wyniki mogą zaskoczyć wielu

Sondaż o 500 plus. Wyniki mogą zaskoczyć wielu

51 proc. respondentów jest przeciw, a 37 proc. za podniesieniem 500 plus do 800 zł – wynika z sondażu Instytutu Badań Pollster dla "Super Expressu". Zdaniem dziennika to wyraźny sygnał dla partii rządzącej.

Qtasus2Wielgus
z
rmf24.pl
dodany: 21.10.2022, 05:58:40
  • 330
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    sondaz
  • #
    pieniadze
  • #
    500plus
kirsen
kirsen
kirsen 21.10.2022, 10:36:56
  • -1
@BeLpHeR: Tylko tyrania oświecona! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

799

Polska musi powiedzieć unijnym funduszom do widzenia!

Polska musi powiedzieć unijnym funduszom do widzenia!

Nasz kraj nieprędko otrzyma pieniądze z KPO. Co więcej, środki z budżetu UE dla Polski również stanęły pod znakiem zapytania.

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 17.10.2022, 11:37:15
  • 423
  • #
    polska
  • #
    pieniadze
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
kirsen
kirsen
kirsen 17.10.2022, 14:47:59
  • -1
@Omicron: Ale opłaty a CO, to my w sumie wpłacamy do polskiego budżetu a nie UE...

702

Pensje rozczarowały, rosną znacznie wolniej niż ceny. Nowe dane o zarobkach

Pensje rozczarowały, rosną znacznie wolniej niż ceny. Nowe dane o zarobkach

Przeciętne wynagrodzenie w przedsiębiorstwach w sierpniu 2022 r. wzrosło o 12,7 proc. rok do roku i wynosiło 6583,03 zł brutto – podał we wtorek Główny Urząd Statystyczny.

Kolekcjoner_dusz
z
businessinsider.com.pl
dodany: 20.09.2022, 08:07:51
  • 277
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    inflacja
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    praca
kirsen
kirsen
kirsen 20.09.2022, 14:31:46
  • 0
@paul772: Jeśli 13 i 14 emerytura są wypłacane z podatków odprowadzanych przez przedsiębiorców czy konsumentów, to ma zbliżony wpływ na inflację co wzrost pensji minimalnej. Natomiast jeśli wypłacane są z "funduszu przeciwdziałania COVID-19", który to fundusz zasilany jest sprzedażą obligacji, kupowanych przez dodruk pieniądza, to wpływ będzie miało zdecydowanie większy.

546

Nowy dodatek do prądu dla posiadaczy pompy ciepła i ogrzewania elektrycznego

Nowy dodatek do prądu dla posiadaczy pompy ciepła i ogrzewania elektrycznego

Rząd zapowiedział, że w ramach tzw. tarczy solidarnościowej, będzie przyznawany dodatek do ogrzewania elektrycznego, w tym także z wykorzystaniem pompy ciepła. Ile i kto dostanie?

Muratordom
z
muratordom.pl
dodany: 19.09.2022, 18:00:50
  • 288
  • #
    pompaciepla
  • #
    finanse
  • #
    ogrzewanie
  • #
    budujzwykopem
  • #
    energetyka
  • #
    elektryka
kirsen
kirsen
kirsen 20.09.2022, 06:41:52
  • 2
niech się tylko odpier..lą od ceny prądu to ludzie sobie poradzą


@PrezesBoss: To trochę sprzeczność. Cena prądu od której rząd (URE) by się odwalił to aktualnie 2,2 PLN kWh. O ile zgadzam się z faktem, że rząd miota się z tymi dodatkami, o tyle całkowite uwolnienie cen energii dla gospodsrstw domowych mogłoby się zakończyć katastrofą.

No i jeszcze cały czas trąbią wszyscy o pompach ciepła, ale prawdziwy dramat, to jest
kirsen
kirsen
kirsen 20.09.2022, 07:02:51
  • 1
@PrezesBoss: Ja nie o tym ile kosztuje źródło ciepła. Bardziej o tym ile energii potrzebujesz, żeby zasilić nowoczesną PC o sprawności 3-4, a ile żeby zasilić piec o sprawności <1. Mówię o starych kamienicach, z ogromną kubaturą (3.80m wys.) nie o nowoczesnych ocieplonych domach. Jeśli zużywasz rocznie 10.000 kWh na samo ogrzewanie, to nawet przy rozsądnej emeryturze wydatek 2000 PLN miesięcznie za prąd to jest dramat.

668

Wzrost kosztów energii dla gospodarstw domowych w 2023r

Wzrost kosztów energii dla gospodarstw domowych w 2023r

Analiza propozycji zmiany kosztów prądu dla gospodarstw domowych na 2023

przemozk
z
taniezycie.blogspot.com
dodany: 16.09.2022, 06:06:10
  • 488
  • #
    cenapradu
  • #
    energia
  • #
    2023
kirsen
kirsen
kirsen 16.09.2022, 13:23:26
  • 0
@steemm: @Alanityk: A u mnie 4100-4600. A nie chcę myśleć co będzie z tymi co grzeją prądem wodę albo CO.
kirsen
kirsen
kirsen 16.09.2022, 13:48:38
  • 0
@TWezmyr: Też mam dwoje dzieci. Też mam G12W - wykorzystywane prawidłowo tj. mam większe zużycie taniego prądu niż droższego. Ale prądem grzeję tylko jedzenie. To jakaś abstrakcja. Ja wiem, że dość luźno podchodzę do używania PC, sam komp chodzący 16h na dobę to jest 800kW rocznie, ale to nie wyjaśnia chyba całej różnicy.
kirsen
kirsen
kirsen 16.09.2022, 13:49:08
  • 0
@barman84: @Benio_Czarodziej: @LibertadParaTodos: @RobotKuchenny9000 Jakim cudem? 2 osoby pracujące zdalnie (1 komputer + 2 laptopy) , pralka i suszarka (A++) tylko w weekendy - bo tańszy prąd (powiedzmy średnio licząc 3 razy w tyg.), zmywarka codziennie, do tego lodówka (A++), oświetlenie LED, odkurzacz, TV średnio 3h tygodniowo, czajnik elektryczny, indukcja). Bez bojlera, bez pompy ciepła czy klimatyzacji. I mam rocznie 4600. To nie są kosmetyczne
kirsen
kirsen
kirsen 16.09.2022, 13:53:28
  • 1
@Acri: No przecież wszystkie te plany osłonowe dotyczą ceny energii czynnej, a nie opłaty dystrybucyjnej czy innego abonamentu. A cena energii czynnej na giełdzie jest dzisiaj kilkukrotnie niższa niż np. miesiąc temu.
kirsen
kirsen
kirsen 16.09.2022, 14:13:29
  • 0
@barman84: Akurat suszarkę mam podłączoną przez gniazdko mierzące prąd - przez ostatnie 2 lata z kawałkiem zużyła: 654,88 kWh. Czyli w okolicach 300kw rocznie. To dalej nie to. Indukcji nie używam dużo, ale fakt, że muszę ją zmierzyć.
kirsen
kirsen
kirsen 18.09.2022, 17:39:52
  • 0
@Veg73: Mierzyłem - wciąż zużycie w taryfie nocnej/weekendowej mam sporo większe niż w dziennej. (cena nocnej * zużycie nocnej + cena dziennej * zużycie dziennej) < (cena G11 * suma zużycia). Pranie, suszenie i zmywarka tylko w drugiej, indukcja w przeważającej większości też. Komputery w dziennej, czajnik w dziennej. Rzeczy które chodzą non stop też wychodzą przy G12w taniej. Także nie narzekałem dotychczas na rachunki. Ale suma kWh wychodzi niestety

919

Nowo powołana członkini RPP o Glapińskim: "Jego wiarygodność jest znikoma"

Nowo powołana członkini RPP o Glapińskim: "Jego wiarygodność jest znikoma"

Adam Glapiński wyraził wiele poglądów, do których nie było oparcia w danych - powiedziała profesor Joanna Tyrowicz, nowo powołana członkini RPP. Jak dodała, "najbardziej długotrwałą konsekwencją tych błędów jest to, że wiarygodność prezesa, kiedy mówi coś o przyszłości teraz, jest znikoma".

Szewczenko
z
tvn24.pl
dodany: 16.09.2022, 07:36:22
  • 107
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    nbp
  • #
    inflacja
  • #
    kredythipoteczny
kirsen
kirsen
kirsen 16.09.2022, 10:01:33
  • 5
@fff112: Przede wszystkim trzeba było wiedzieć, że można przejść na stałe. Dla mnie zmiany przepisów i fakt, że banki zostały zobligowane do udzielania pożyczek na stałej stopie, oznaczał, że przy nowym kredycie będzie można sobie wybrać. Tak jak ze zmianą przepisów w 2017 - starych kredytów nie obejmowała. A potem niektóre banki zaczęły proponować obecnym klientom przejście na okresowo stałe oprocentowanie - w okolicach 6%. Czyli było już za późno

1120

Wzrost cen w sierpniu. Dane o inflacji za sierpień mówią o wzroście 16,1% r/r

Wzrost cen w sierpniu. Dane o inflacji za sierpień mówią o wzroście 16,1% r/r

W sierpniu 2022 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły w porównaniu do sierpnia 2021 r. o 16,1% (wskaźnik cen 116,1) - podał Główny Urząd Statystyczny. Tym samym potwierdziła się prognoza z końca ubiegłego miesiąca - w stosunku do lipca 2022 r. wzrosły o 0,8% (wskaźnik cen 100,8)

rol-ex
z
polsatnews.pl
dodany: 15.09.2022, 08:52:20
  • 145
  • #
    polska
  • #
    pieniadze
  • #
    inflacja
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    bekazpisu
kirsen
kirsen
kirsen 15.09.2022, 11:47:41
  • -1
@Lord_Nikon: Po pierwsze - pamiętaj, że dorzucanie pieniędzy do gospodarki ma wpływ inflacyjny ze sporym opóźnieniem. To nie jest tak, że możesz porównywać terminy wprowadzonych zmian z odczytami inflacji.
Po drugie - jeśli chcesz nas porównywać do innych krajów, to pomiń proszę wpływ tarcz antyinflacyjnych, bo one są chwilowe i jak zejdą to inflacja podskoczy sporo.
Po trzecie - masz rację, że część podażowa inflacji jest duża, ale dokładne oszacowanie
kirsen
kirsen
kirsen 15.09.2022, 11:59:39
  • -1
@Lord_Nikon: Transfery pieniężne w postaci 500+ nie bardzo wywołują inflację. O ile są finansowane z podatków, to jest takie janosikowanie - zabierasz jednym, dajesz innym. Zmniejszasz inwestycje, zwiększasz konsumpcję. To ma raczej skutki długoterminowe. Natomiast luzowanie ilościowe (skup obligacji przez BGK) to już jest czystej wody drukowanie pieniędzy i musi mieć wpływ na inflację. Podwyższenie płacy minimalnej też ma wpływ - gdzieś jest granica powyżej której praca nie jest warta

602

Tanie ciepło i prąd ze spalania śmieci? Bez podwyżek cen energii z odpadów

Tanie ciepło i prąd ze spalania śmieci? Bez podwyżek cen energii z odpadów

Elektrociepłownia w Krakowie w przeciwieństwie do innych dostawców ciepła i prądu nie podnosi swoich stawek. Czy ciepło i prąd z zakładów termicznego przekształcania odpadów ma zalety ekonomiczne jak i ekologiczne? Na pewno nie drożeje tak jak węgiel i gaz.

SwiatOze
z
swiatoze.pl
dodany: 15.09.2022, 06:44:16
  • 106
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    krakow
  • #
    ogrzewanie
  • #
    ekonomia
  • #
    wegiel
kirsen
kirsen
kirsen 15.09.2022, 11:25:28
  • 0
@theximon: I tak i nie. Prędzej wyłapiesz ten mix na jednym kominie spalarni, niż na tysiącach kominów indywidualnych mieszkańców palących śmieciami. Nawet jeśli jest to technicznie trudne, to przynajmniej realne. Spalarnia nie jest alternatywą dla elektrowni węglowej, tylko dla ogrzewania domów. W dobie kryzysu energetycznego nie brzmi jak całkiem głupi pomysł. Oczywiście, że najfajniej byłoby opanować zimną fuzję, stworzyć nową sieć energetyczną i olać te wszystkie problemy, ale jesteśmy tu

2702

Złapani w pułapkę przez rząd. Pompa ciepła tylko dla milionera.

Złapani w pułapkę przez rząd. Pompa ciepła tylko dla milionera.

Rząd ogłasza limit taniego prądu na poziomie 2000kWh. Powyżej tej wartości prąd ma być dużo droższy. Krótkie podsumowanie jak to będzie mogło wyglądać w praktyce

severh
z
youtube.com
dodany: 15.09.2022, 05:47:22
  • 769
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    prad
  • #
    bekazpisu
kirsen
kirsen
kirsen 15.09.2022, 08:48:12
  • 0
Jest to możliwe.


@brck89: Jak? Mam 2+2: lodówka, indukcja, pralka, suszarka, zmywarka - wszystko A++, czajnik elektryczny, odkurzacz, kilka komputerów, router + modem. Oświetlenie tylko LED. Do tego sporadycznie sprzęt RTV. I mam 4600kwh rocznie. To na czym ta różnica?
kirsen
kirsen
kirsen 15.09.2022, 10:29:41
  • 1
@sedros: Też sprawdziłem kompa właśnie - około 100W przy normalnym używaniu. W czasie gry 300W. Zakładając, że chodzi od 8-24 z czego 2h gry, to mamy: 2,1kwh dziennie. To daje koło 800kwh rocznie. Masz dwa takie kompy w domu, do tego jeden laptop w godzinach pracy i samo to wyczerpuje roczny limit. Wow.
kirsen
kirsen
kirsen 15.09.2022, 10:48:16
  • 0
@michcio:Bezwładność kotłów na paliwa stałe, a takie głównie mamy w kraju powoduje, że nie bardzo da się tym sterować. Minimalna produkcja to 60%, a wygaszenie i ponowne rozpalenie trwa wiele dni. Do bilansowania sieci używa się kotłów gazowych (mają dużo krótszy czas uruchomienia i łatwiej im pracować z mniejszą mocą) albo elektrowni szczytowo pompowych - też w miarę szybko reagują. Problem z tym ze gaz jest drogi, elektrowni szczytowych mamy

431

Genialny dowódca zabiera Rosjanom wszystko. Kim jest Ołeksandr Syrski

Genialny dowódca zabiera Rosjanom wszystko. Kim jest Ołeksandr Syrski

To pod jego dowództwem Ukraińcy wyzwolili leżące w obwodzie charkowskim miasto Bałaklija. Wcześniej został wyznaczony do kierowania obroną Kijowa, a podczas wojny we wschodniej Ukrainie w 2014 r. był szefem sztabu operacji antyterrorystycznych. Kim jest ostatni ukraiński generał pułkownik?

Coronavirus
z
onet.pl
dodany: 12.09.2022, 19:46:35
  • 46
  • #
    swiat
  • #
    wojna
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    wojsko
  • #
    ruskimir
kirsen
kirsen
kirsen 13.09.2022, 08:57:52
  • 0
@DanioPL: Myślisz, że szeregowy kacap nie ma odebranego smartfonu? Wywiady z jeńcami z ataku na Kijów pokazywały, że przed samym rozkazem ataku im telefony zabrali po prostu. Nie wiem jak jest teraz - są niby nagrania z płaczliwych rozmów telefonicznych, ale z drugiej strony to by było dość nierozsądne pozwalać im dostawać informacje z zewnątrz - jak już traktują ludzi jak mięso armatnie, to przynajmniej mogliby być konsekwentni.

1204

Centymetry ratują dziewczynce życie na przejściu dla pieszych. STOP PIRAT

Centymetry ratują dziewczynce życie na przejściu dla pieszych. STOP PIRAT

Za takie coś powinno być więzienie.

LudzieToDebile
z
youtube.com
dodany: 12.09.2022, 21:09:16
  • 520
  • #
    polska
  • #
    samochodoza
kirsen
kirsen
kirsen 13.09.2022, 08:51:04
  • 0
@darek-jg: Nie wiem skąd ta interpretacja. Dasz namiar? Są kraje w których jest w przepisach, że pierwszeństwo ma pieszy "zamierzający wejść na przejście". Ale u nas jest tylko "wchodzący na przejście" - nie ma nic o zamiarze. Ta zmiana przepisów nie była aż tak radykalna, jak się niektórym wydaje.

Ja nie nawołuję do nie puszczania pieszych (sama kultura by tego wymagała) ale rozmawiamy o prawie i o tym czy możesz
LiamRockwell
LiamRockwell
LiamRockwell
17.12.2021, 10:50:31 via Android
  • 1263
Pacjent covidowy zapytany w szpitalu czy się szczepił: nie proszę Pana, bo tak naprawdę to nie wiadomo co to tak naprawdę jest

Ten sam pacjent przyjmuje litry płynów infuzyjnych, zastrzyków, najróżniejsze leki - od przeciwbólowych do antybiotyków, od najróżniejszych firm farmaceutycznych (nawet znienawidzony pfizer by się znalazł), nawet uwagi nie zwraca jak się mu kolejną kroplówkę podpina, nie umiałby pewnie wymienić poprawnie nazwy jednego leku, bron Boże powiedzieć co ten lek robi
  • 138
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 17.12.2021, 16:40:12 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@DzikiBomber: https://basiw.mz.gov.pl/index.html#/visualization?id=3761 obadaj sobie sam. W różnych okresach - sensownie od października patrzeć jak zaszczepionych się pojawiło więcej. Porównaj statystyki w różnych grupach wiekowych. Sporo danych.
  • Odpowiedz
mic333
mic333
mic333
17.12.2021, 04:02:17 via iOS
  • 2882
mic333

źródło: comment_1639713737NYIwZmAYoFz6ns70gARUyQ.jpg

Pobierz
  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 17.12.2021, 07:10:34 via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
@mic333: to ja proponuję piękne melodyjne słowo: cielęcina.
  • Odpowiedz
affairz
affairz
affairz
16.12.2021, 15:26:53
  • 65
aż miło patrzeć jak dawno zapomniane memy sprzed ~10 lat zyskują drugie życie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#nieruchomosci #hipoteka #heheszki
affairz - aż miło patrzeć jak dawno zapomniane memy sprzed ~10 lat zyskują drugie życ...

źródło: comment_163966840033lXIi97s2aPzwNNu3M3Ll.jpg

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 16.12.2021, 23:17:11 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@affairz: No weź mi powiedz jak źle jest mieć teraz kredyt? Mamy najwyższą inflację od lat. W ciągu ostatniego roku ich kapitał do spłaty stracił na wartości dobre kilka procent. Stopy nadal niższe niż inflacja. Każdy miesiąc takiej sytuacji to strata dla posiadaczy kapitału i zysk dla kredytobiorców.
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 17.12.2021, 06:58:22 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@affairz: Nie zdziwię się, bo doskonale wiem jak się liczy ratę. Ogarniam także procent składany i parę innych zależności związanych z tematem. Nie darmo studiowałem ekonomię przez parę lat :) Spróbuję ci to wyjaśnić na jakimś bardziej widocznym przykładzie.

Wyobraź sobie że wziąłeś kredyt na mieszkanie. I przelicz go na kostki masla po 3.50 . Czyli wziąłeś od banku iles tam tysięcy kostek masła. Minęło 5 lat. Ile kostek masła
  • Odpowiedz
PanMaj
PanMaj
PanMaj
13.12.2021, 09:39:54
  • 512
Czy tylko ja tęsknie za "starym" wykopem(2015/2016 rok) ? Bo ten teraz to co jakaś porażka, praktycznie co 3 post to że szczepionka zabije albo że Żydzi rządzą światem (ಠ‸ಠ),lepszy klimat był tu kiedyś
#przemyslenia #wykop #kiedystobylo
  • 65
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 13.12.2021, 20:48:58 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@igik1234: Akurat brak polskich liter, to raczej dowód na występowanie ludzi, którzy zaczynali przygodę z internetem w czasach gdy w netykiecie wprost było napisane żeby ich nie używać, bo nie wszystkie terminale je obsługują( ͡° ͜ʖ ͡°). Potem przyszły dzieci Neostrady i nic już nie było takie jak wcześniej.
  • Odpowiedz
Kotolazik
Kotolazik
Kotolazik
10.12.2021, 00:45:36
  • 1124
Kotolazik

źródło: comment_1639097135PgqgpKSXxc6O8rptAsdb8N.jpg

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 10.12.2021, 11:25:46 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@szejas: Przecież nie pisze że to on tak ma. Może podróżował, może ma żonę z Ukrainy? Na pewno statystycznie łatwiej wiedzieć o tym Niemcowi niż komuś z USA, bo ma większą szansę na stykanie się. Chyba że ten Amerykanin to z Chicago( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 19
  • Strona 9 z 19
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 28.04.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 10.12.2023

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 29.03.2017

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl