Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko191
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

kirsen
kirsen

kirsen

Dołączył 15 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2502
  • Znaleziska 678
  • Mikroblog 1824
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 4
mickpl
mickpl
mickpl
08.12.2021, 16:25:54
  • 135
W ogóle to chciałbym podziękować tym 330k kredytobiorców, którzy w pełni świadomi ryzyka stopy procentowej i wzrostu inflacji zdecydowali się zadłużyć do końca życia i wziąć kredyt w środku światowej pandemii na zerowych stopach, często pod korek. Finalnie to oni, całkowicie wiedząc na co się piszą, spłacą pożyczki pozaciągane z przyszłości. Thx, nie wiem co byśmy bez was zrobili.

#nieruchomosci #mieszkanie #kredythipoteczny #stopyprocentowe #
  • 54
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 08.12.2021, 23:33:32 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@mickpl: Przecież dopóki stopy są niższe niż inflacja, to mając kredyt jesteś na tym do przodu. Maleje wartość kapitału do spłaty. Podniecasz się jakby osoby z kredytem były stratne przy podniesieniu stóp, a one wciąż są w dużo lepszej sytuacji niż ludzie z oszczędnościami.
  • Odpowiedz
podomka
podomka
podomka
08.12.2021, 15:24:38 via iOS
  • 294
Właśnie wyrownala mi się rata przy stałych stopach procentowych xd jeszcze jedna podwyżka i ci ze zmiennym będą płacić więcej ode mnie. A jak pytałam tutaj o stałe stopy, to oczywiście mi odradzano, bo niby stałe nigdy nie będa mniejsze jak zmienne xd Wykopowi eksperci xd #kredythipoteczny #nieruchomosci #inflacja
  • 138
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 08.12.2021, 23:17:26 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@virus-t: Rekomendacja KNF to wprowadziła. Niecałe 3ata temu. A prawo nie działa wstecz. Wcześniej większość banków miała prowizje od wcześniejszych spłat. Więc się tak nie podniecaj, bo to że niedawno dostałeś kredyt nie znaczy że inni kłamią. Ja np jeszcze mam 5 miesięcy do końca okresu w którym każda przedterminowa spłata kosztowałaby mnie 2% kwoty.
  • Odpowiedz
MateuszWajchePrzeloz
MateuszWajchePrzeloz
MateuszWajchePrzeloz
05.12.2021, 09:26:04 via Android
  • 14
Tak sobie czytam ostatnio "Elegie dla bidoków", gdzie gość opisuję przyczyny powolnego upadku miasteczka na amerykańskiej prowincji i wydaje mi się że podobna sytuacja może mieć miejsce u nas, dodatkowo umacnianiając i wydłużając panowanie PiSu. Przecież gdy nadejdzie kryzys, ludzie stracą pracę i płynność finansową, ale nie będą mogli sobie od tak wyjechać, bo będą tu uwiązani nieruchomościami w kredycie który kilkukrotnie przekracza ich wartość. Przecież wystarczy że pisiory wyjdą z propozycją
MateuszWajchePrzeloz - Tak sobie czytam ostatnio "Elegie dla bidoków", gdzie gość opi...

źródło: comment_1638696364bE8lE2t9nqgcDFpACrtTiy.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 06.12.2021, 22:44:13 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MateuszWajchePrzeloz: Na prawdę uważasz, że nieruchomości stanieją tak, że będą warte mniej niż kiedy był brany na nie kredyt? Mimo rozpędzającej się inflacji? W Polsce dużo mniejszy wpływ na wartość nieruchomości ma sąsiedztwo, bo mamy mniejsze rozwarstwienie społeczne.
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 06.12.2021, 23:15:09 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MateuszWajchePrzeloz: Ale kredyt nie wzrasta. Raty wzrastają a nie kredyt. W każdej chwili możesz spłacić całość kapitału pozostałego do spłaty, a nikt nie może ci naliczać odsetek za niewykorzystany kredyt. To przy kredytach walutowych jest możliwe, że do spłaty zostaje ci więcej niż wziąłeś, ale tylko ze względu na różnice kursowe. W walucie masz do oddania taka sama kwotę. Odsetki płacisz od kapitału który został do spłaty.
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 06.12.2021, 23:32:30 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MateuszWajchePrzeloz: Już któryś raz widzę że tak komentujesz i tak czułem że nie do końca wiesz jak to działa. Rata składa się z części kapitałowej i odsetkowej. przy ratach stałych wraz ze spłata zmienia się proporcja części odsetkowej i kapitałowej. Im dłużej spłacasz tym mniejsza część raty stanowią odsetki. Przy wzroście stóp zwiększa się część odsetkowa, a to pociąga za sobą także pewne zmniejszenie części kapitałowej. Im wyższe stopy tym
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 06.12.2021, 23:38:50 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MateuszWajchePrzeloz: No tak.. W plecy odsetki, ale nie płacił za wynajem na jedno wyjdzie. A co do kupujących myślę że ktoś się znajdzie. Inwestorzy. Polscy lub zagraniczni. Ten kto ma kasę i uważa,że w dłuższej perspektywie to się opłaci.
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 07.12.2021, 06:36:49 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MateuszWajchePrzeloz: Aktualnie w okolicach 40 ( ͡° ͜ʖ ͡°) więc pamiętam zarówno 2008 jak i parę wcześniejszych wydarzeń. Bezrobocie 20% z 2000 i hiperinflację z 90 też pamiętam. Ale równocześnie studiowałem między innymi ekonomię i mniej więcej wiem jak to działa. I tak, osoby wieszczące wieczne wzrosty nieruchomości i inwestujące w pustostany żyją mrzonkami i mogą się kiedyś rozczarować , ale jeśli kupujesz mieszkanie dla siebie
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 08.12.2021, 12:07:23
  • 0
@MateuszWajchePrzeloz: Żebyśmy się dobrze zrozumieli. Ja nie twierdzę, że kredyt jest świetnym rozwiązaniem dla każdego. Sam widzisz, że wymieniam bardzo dużo warunków brzegowych, których znaczna większość społeczeństwa nie jest w stanie spełnić. A nawet Ci co są w stanie spełnić obecnie, mają nad sobą ryzyko, że w przyszłości nie będą w stanie. Ile w tych wnioskach jest ludzi, dla których obecnie rata będzie wynosiła mniej niż 10% zarobków? Ile z nich ma poduszkę finansową (zainwestowaną w środki choć trochę chroniące przed inflacją), której w razie czego mogą użyć, żeby spłacić kapitał? Pewnie niewielki procent.
Ale nie neguj zasad ekonomii - hiperinflacja resetuje długi i zabiera oszczędności. Tak było, jest i będzie.

Rząd pomaga kredyciarzom dla tego, że sam jest kredyciarzem. Trzymanie stóp procentowych poniżej inflacji jest pomaganiem samo w sobie. Robi to niejako przy okazji, ale tak jest.

Nie jestem naganiaczem - uważam, że kredyty są niebezpieczne. Zwłaszcza dla ludzi którzy ich nie rozumieją. Ale równocześnie staram się wyjaśniać jak działają zjawiska ekonomiczne . Masz oszczędności - inflacja be, wysokie stopy cacy. Masz kredyt - inflacja cacy, a wysokie stopy be. Prościej nie umiem( ͡
  • Odpowiedz
N.....n
N.....n
konto usunięte 07.12.2021, 21:29:17
  • 159
Dlaczego Mirabelki są odklejone od rzeczywistości i się demoralizują?

Dlaczego pośród młodych roczników witaminek urodzonych po 2000 roku coraz ciężej jest spotkać kobietę nie tyle nadającą się do związku, co po prostu psychicznie zdolną do jego stworzenia? Postaram się podsunąć wam dzisiaj możliwą odpowiedź na to pytanie, zapraszam!

Zacznijmy może od tego, że w celu lepszego zobrazowania procesu jaki wpływa obecnie na młode dziewczęta posłużę się przykładem jaki przemówi do was lepiej niż garście teoretycznych rozważań.

Wyobraźmy
N.....n - Dlaczego Mirabelki są odklejone od rzeczywistości i się demoralizują?

Dl...

źródło: comment_1638912549WIMQWNixqgKlCBxLSom9j0.jpg

Pobierz
  • 36
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 08.12.2021, 06:53:33 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@polskimurarzpl: Trochę chyba przesadzasz. 40 lat temu był 1981 rok. Istniały telefony, rozmowy międzynarodowe i telekonferencje, ale z wykorzystaniem trochę cięższego sprzętu.
  • Odpowiedz
N.....n
N.....n
konto usunięte 03.12.2021, 20:59:33
  • 94
Kobiety tak naprawdę nie lubią mężczyzn

Wielu mężczyzn, zwłaszcza tych uświadomionych, po czerwonej pigułce (to słowa traci swoje znaczenie) twierdzi, że feminizm w połączeniu z późnym kapitalizmem i kulturą błyskawicznej komunikacji zepsuł kobiety. Stają się one podobno nienaturalne wybredne, kapryśne, egoistyczne i tak dalej i tym podobne… Uważam, że ci mężczyźni się mylą.

1. Kobiety zawsze były wybredne,egoistyczne i kapryśne gdyż jest to warunkowane ewolucyjnie, kultura i religia tłumiły to nakładając kagańce pisanych i niepisanych zasad lecz tego bezpiecznika już nie ma.

2.
N.....n - Kobiety tak naprawdę nie lubią mężczyzn

Wielu mężczyzn, zwłaszcza tych u...

źródło: comment_1638565041UGuXO4YV0VeX2G8vWvfsJj.jpg

Pobierz
  • 54
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 04.12.2021, 07:49:25 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Winsomegirl: Ej, ale z tym posagiem to pomieszałaś. To dziewczyna musiała mieć posag, żeby jakiś facet się łaskawie zgodził z nią związać. Posag był wypracowywany przez ojca i miał służyć za dodatkowy atut przetargowy. Facet wynosił pozycję i dobrowolne utrzymywanie kobiety i dzieci do końca życia.
  • Odpowiedz
MateuszWajchePrzeloz
MateuszWajchePrzeloz
MateuszWajchePrzeloz
01.12.2021, 20:24:26 via Android
  • 22
Ej jak to jest z tymi kredytami? Bo jeśli to ma tak wyglądać że Wy bierzecie kredyty, a potem MY mamy je wspólnie spłacać swoimi oszczędnościami za pomocą inflacji, to ja pierole, też jutro jadę do banku. Polacy to banda roszczeniowych idiotów, która leczy brudasów a sami umierają w kolejkach do lekarza, okradają i plują na siebie wzajemnie a potem udają ofiary. Nie mam kredytu i nie zależy mi na cierpieniu kredyciarzy,
MateuszWajchePrzeloz - Ej jak to jest z tymi kredytami? Bo jeśli to ma tak wyglądać ż...

źródło: comment_1638390266fYTrAgYo2dTrSYnQyx1k2r.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 02.12.2021, 07:27:36 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MateuszWajchePrzeloz: Przy inflacji większej niż stopy procentowe zarabiasz na kredycie. W skrajnej sytuacji hiperinflacji spłacasz kapitał jedna pensją. Tak to działa. Jak pieniądz traci na wartości, a ty go od kogoś pożyczyłeś to Twój zysk.
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 02.12.2021, 09:32:15
  • 0
@MateuszWajchePrzeloz: Jasne, że banki chcą zarabiać. Jasne, że przy takiej inflacji będą podnoszone stopy procentowe. Jasne, że całościowy koszt kredytu będzie ogromny i każda rata będzie spłacać tylko odsetki a spłata
kapitału będzie stała w miejscu. Są warunki konieczne żeby taki scenariusz zrealizować: Musisz mieć dalej pracę (co w przypadku mega kryzysu nie jest w cale oczywiste), musisz dostawać podwyżki inflacyjne częściej niż przeliczanie kredytu (co 3 miesiące / 6
  • Odpowiedz
marcinpodlas8
marcinpodlas8
marcinpodlas8
30.11.2021, 07:33:27
  • 472
Kredyciarze przy zerowych stopach: haha beka z oszczędzających frajerzy kredyt mi inflacja spłaca a ty kiś te pieniążki cioto pedale haha co za frajer mieszkanka same mi się spłacają pewna inwestycja.
Kredyciarze kiedy podnoszone są stopy: jezu skąd w was tyle PoLaCzKoWeJ zawiści bo co bo ktoś chciał żyć na swoim? Nie podnosmy stóp. Może i spuścimy walutę w kiblu ale przynajmniej spłacę swój kredyt. Boże trochę empatii ludzie. Dorime.

#nieruchomosci
  • 48
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 30.11.2021, 18:04:53 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Raczej nie spłacisz mieszkania w formie 3 wypłat xd

@MaddoxX1911: A w sumie to czemu? Kwota pożyczona jest stała. Porządna hiperinflacja i taniej będzie spłacić kapitał niż miesięczną ratę. Mieliśmy w 90 ponad 1300% a spokojnie da się to przebić.
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 30.11.2021, 19:11:46 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@MaddoxX1911: Nie zapomniałem. Ale stopy są dodawane do miesięcznej raty i obliczane raz na 3 miesiące. Spłacić kapitał możesz w każdej chwili i nie płacisz pozostałych odsetek.
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 30.11.2021, 19:41:11 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@MaddoxX1911: Jeszcze raz: Masz kredyt, to powinieneś mieć poduszkę na spłatę kilku rat. Kupujesz za tą poduszkę walutę, najlepiej kraju który nie drukuje na potęgę i nie ma wściekłej inflacji. I czekasz na hiperinflację. Kiedy waluta spada tak, że te kilka tys franków kupisz sobie 300k PLN to sprzedajesz walutę, spłacasz kredyt i cieszysz się z posiadania własnościowego mieszkania w zrujnowanym kraju.
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 30.11.2021, 19:59:47
  • 1
@MaddoxX1911: Nie głupie. To jest gra. Rodzaj zakładu z ekipą rządzącą o to czy rozwalą kraj czy nie. Prawdopodobieństwo tego typu wydarzeń jest różne w czasie. Albo masz zaufanie do osób odpowiedzialnych za walutę, albo nie. Zakładasz wzrost dobrobytu - spodziewasz się wzmacniania waluty. Zakładasz nurkowanie gospodarki - możesz to uwzględniać w swoich planach.
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 30.11.2021, 21:52:50 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MaddoxX1911: Bardzo polecam artykuł : https://www.bogaty.men/o-inflacji-na-powaznie-cz-iiia-hiperinflacja/
  • Odpowiedz
TechPriest
TechPriest
TechPriest
28.11.2021, 17:20:59
  • 15
Jak będę odkładał kasę i żył biednie przez następne 21 lat to odloże sobie pieniądze na małą kawalerke.
#przegryw #nieruchomosci
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 30.11.2021, 20:15:22
  • 0
@MaddoxX1911: Karton po lodówce za odkładane pieniądze to skutek inflacji, nie denominacji. Denominacja nie ma żadnego wpływu na wartość pieniądza. Jest tylko obcięciem zer. Dotyka w równym stopniu oszczędności jak i ceny.
  • Odpowiedz
nobrainer
nobrainer
nobrainer
28.11.2021, 09:55:38
  • 1366
#heheszki #modameska #streetwear #sneakers #jordany #obuwie #buty
nobrainer - #heheszki #modameska #streetwear #sneakers #jordany #obuwie #buty

źródło: comment_1638093327iSETXRFfWWbr7QXW95w8gO.jpg

Pobierz
  • 60
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 28.11.2021, 20:14:46 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@powiedz: @mbasasello: To teraz głębsza rozkimina. Jeśli tak różnie definiujemy słowo pantofel, to co z pochodną: pantoflarz. Czy to facet którego piękna żona trzyma pod obcasem szpilki, czy też gość którego gruba Grażyna trzyma pod kapciem...
  • Odpowiedz
wojna
wojna
wojna
27.11.2021, 01:57:12
  • 312
Żyj normalnie XD

#bekazcovidian #heheszki #humorobrazkowy #koronawirus
wojna - Żyj normalnie XD

#bekazcovidian #heheszki #humorobrazkowy #koronawirus

źródło: comment_16379781439NwmYKYA4chURueizgedqs.jpg

Pobierz
  • 60
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 27.11.2021, 08:37:17 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Duszqable: Po pierwsze jeśli się zarazisz i będziesz wymagał hospitalizacji, to możesz zabrać miejsce innym potrzebującym (to są te magiczne nadmiarowe zgony). Po drugie mimo że szczepionka nie była robiona na deltę, to ileś tam procent zmniejsza transmisję jednak. (Chociaż stanowczo za mało, by miała sens segregacja sanitarna jak na zachodzie - tam się zachowują jakby szczepienie chroniło w 100% przed roznoszeniem.)
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 27.11.2021, 09:18:08 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Vadiss: Bo nie masz. Jak jesteś chory to masz izolacje jak każdy, ale jak miałeś styczność, to cię kwarantanna nie obowiązuje.
  • Odpowiedz
Caracas
Caracas
Caracas
24.11.2021, 19:19:00 via Wykop Mobilny (Android)
  • 575
"Proszę czekać zaraz podejdzie asystent."

Znacie ten komunikat bo waga bułki jest 5 gram większa niż powinna?

To teraz uwaga. Jak wybierzecie na samym początku język niemiecki to kasa ma dużo większą tolerancję błędu i praktyczne nigdy nie wysyła/pokazuje żadnego komunikatu.

#ciekawostki #polska #zakupy #lidl
Caracas - "Proszę czekać zaraz podejdzie asystent."

Znacie ten komunikat bo waga buł...

źródło: comment_1637781540uwNE7WBxjpPLTmBya5eHpi.jpg

Pobierz
  • 73
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 25.11.2021, 07:25:55 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@MZ23: królem kas samoobsługowych to jest Decathlon. Wsadzasz produkty do pojemnika po jednym i tyle. Nic nie przekładasz ani nie skanujesz. Tyle że tam każda metka jest NFC, z bułkami ciężko by tak było zrobić.
  • Odpowiedz
Abaddon84
Abaddon84
Abaddon84
22.11.2021, 00:40:34 via Wykop Mobilny (Android)
  • 100
Prościej się nie da.

#koronawirus #szczepienia
Abaddon84 - Prościej się nie da.

#koronawirus #szczepienia

źródło: comment_1637541634NvcfmZrbfsHSLEQwBMQB5x.jpg

Pobierz
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 22.11.2021, 07:00:34 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Killson: A może jednak po drodze trochę się temu wirusowi zmutowało? Ile masz teraz w szpitalu przypadków wariantu Alpha?
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 22.11.2021, 07:20:41 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Killson: U nas to chyba tak średnio. Ale w paru krajach o trochę lepszej służbie zdrowia sprawdzają i praktycznie tylko delta już. To raczej zgodne z teorią ewolucji, że jeśli jakiś wariant będzie bardziej odporny na przeciwciała, to zdominuje środowisko.
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 22.11.2021, 10:21:47
  • 1
@burzopol: No tak, dla tego w marcu pisali o jej 100% skuteczności - robili badania kliniczne gdy powszechny był wariant alfa. W miedzy czasie zmutowała wersja delta i się rozpowszechniła. Badania kliniczne na deltę pewnie by wyszły gorsze, bo widać to w statystyce. Ale to nie oznacza, że wtedy kłamali.
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 22.11.2021, 10:32:13
  • 3
@Killson: Nie fikołek, tylko rzeczywistość. Fajnie by było, jakby nie było delty. Pewnie wtedy z obecnym poziomem wyszczepienia można by mieć już całkiem wywalone na wirusa. Ale się pojawiła i d--a. Teraz pewnie pracują nad szczepionką na deltę, ale ta zabawa może się niestety nigdy nie skończyć. Niby ten wirus nie zmienia się tak szybko jak grypa, ale przy odpowiednio dużym rezerwuarze statystyka robi swoje. Z czym Ty masz problem?
  • Odpowiedz
P.....a
P.....a
konto usunięte 20.11.2021, 02:24:39 via Android
  • 11
Co boli bardziej,
ząb przy bólu zęba czy bycie postrzelonym?
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 20.11.2021, 11:00:57 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@PyraPrzeznaczenia: Hmm.. myślę że zależy postrzał w co. Bo zęby akurat są nieprawdopodobnie mocno unerwione.
kirsen - @PyraPrzeznaczenia: Hmm.. myślę że zależy postrzał w co. Bo zęby akurat są n...

źródło: comment_1637406057693fzGcDwhawUDHqmhXyAW.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 20.11.2021, 16:53:15 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@JaktologinniepoprawnyWTF: Tez się zastanawiałem, ale chyba po to żeby na czas powstrzymać się od złamania sobie zęba na czymś twardym. Brak zębów ewolucyjnie oznaczał śmierć z głodu. Więc ci co wolniej sobie niszczyli zęby, dłużej żyli w wieku reprodukcyjnym. Na starość to i tak obojętne czy bolało czy nie, bo ewolucja ma to w pompce.
  • Odpowiedz
UmbertoDalleMontagne
UmbertoDalleMontagne
UmbertoDalleMontagne
19.11.2021, 12:50:52 via Wykop Mobilny (Android)
  • 772
Zakup mieszkania na rynku wtórnym to jest po prostu sinusoida wzlotów i upadków. Trzeci tydzien chodze ogladac rozne lokale i co sie odwala to szok. Moje ulubione sytuacje z ostatnich dni:

- Tak, mieszkanie jest sprzedaż na już ale najpierw musimy skończyć proces z bankiem w sprawie kredytu we frankach potrwa to ok 3 miesiace (albo 3 lata xd)

- Zapomnialam powiedziec, ze przez kuchnie sasiad ma dojscie do swojego mieszkania i jest ona takim wspolnym korytarzem

-
  • 72
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 19.11.2021, 23:17:38 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Krzysztof53647: To dla mnie był szok jak się wyprowadziłem z Krakowa. W Krakowie kamienice to najlepsze mieszkania. Tam mieszkają "stare dobre krakowskie rodziny". Solidne budownictwo, grube mury, sufit 3.80m i dobra lokalizacja. Przeprowadziłem się i okazuje się, że w wielu miastach kamienica to synonim patologii. Mieszkania socjalne z grzybem i nieciekawym sąsiedztwem. Strasznie to dziwne.
  • Odpowiedz
IceBeast
IceBeast
IceBeast
14.11.2021, 22:34:42
  • 834
Czy wy też w ostatnim czasie zauważyliście taki wysyp propisowskich i prokonfederackich trolli na wykopie, głównie na mirko? xD
Wrzucanie i plusowanie memów z kaczyńskim, chwalenie morawieckiego, szkalowanie tvnu itd.

#wykop #moderacjacontent #bialorus
  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 15.11.2021, 07:29:31 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@93michu93: ej, ale tak po prawdzie to ciężko mówić o symetrii w przypadku TVN i TVP. Jedno to prywatna stacja i powinniśmy ją porównywać z nie wiem np. Tv trwam. A drugie to telewizja publiczna opłacona pod przymusem przez ludzi o różnych poglądach i ma obowiązek być obiektywna.
  • Odpowiedz
N-Avoie
N-Avoie
N-Avoie
06.11.2021, 19:58:57
  • 981
Nie ma bardziej prawdziwego mema niż ten, "smiles in polish".
Jest to Marian Zborowski. W dużym skrócie, facet mieszkał z ojcem, który zmarł tragicznie (wpadł pod pociąg), ale zostawił mu dom w spadku. Marian poznał kobietę, wprowadziła się do niego do domu po ojcu. Planowali wspólną przyszłość, dziecko w drodze. Jak się okazało, baba przyprawiała mu rogi, więc ją wyrzucił z domu, a dziecko podejrzewał, że nie jego. Ta nie chciała robić
N-Avoie - Nie ma bardziej prawdziwego mema niż ten, "smiles in polish".
Jest to Mari...

źródło: comment_1636228189uavkQS36bDashu3efpWfZI.jpg

Pobierz
  • 60
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 07.11.2021, 07:03:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@peksik12: Nie dowolna. Znaczy w sumie dowolna kobieta może podać cię jako ojca gdy ja zapytają przy porodzie, ale potem przy alimentach musiałaby to udowodnić. Prawnie domniemuje się, że dziecko poczęte w trakcie trwania małżeństwa jest męża, i tu ciężar dowodu spoczywałby na nim żeby to udowodnić że nie. Bez zgody matki testu nie zrobisz i nie masz jak. Do tego dochodzi jeszcze że masz tylko określony czas na zaprzeczenie
  • Odpowiedz
Paula_pi
Paula_pi
Paula_pi
06.11.2021, 01:44:06
  • 13
Przypomnijcie mi jaki jest racjonalny powód by zmieniać czas na zimowy? Bo z tego wszystkiego to ja już nie wiem… chyba zapomniałam po co to robimy
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 06.11.2021, 09:03:11 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Paula_pi: Zmiana czasu jest po to by w lecie był letni. Normalny czas dla nas to właśnie zimowy. Tez mi się to nie podoba, ale jeśli jedynym sposobem żeby w lecie był letni jest ta zmiana, to i tak warto. Najfajniej by było zostać przy letnim, ale jak sąsiedzi będą na takim jak powinni a my będziemy na przesuniętym to zrobi się bałagan.
  • Odpowiedz
jukees
jukees
jukees
05.11.2021, 12:38:36
  • 618
Mam prawie 40 lat i dwoje dzieci. Kolejna ciąża byłaby ryzykowna choćby ze względu na wiek, ale póki nie było jak jest, może bym i zaryzykowała, wiedząc, że jakby coś poszło nie tak, byłaby opcja jakiegoś wyboru. A teraz będąc przy zdrowych zmysłach w życiu nie zdecyduje się na kolejną, mając na uwadze choćby dobro moich dzieci. Tak, bo rządzących i całą sektę w razie jakichkolwiek komplikacji interesowałby jedynie płód, a nie
  • 107
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 05.11.2021, 18:22:43 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Fan_Morawieckiego: Jak auto PREMIUM to ma być minimalny poziom? Premium to odwrotność minimalnego. Jak premium to minimalny poziom, to co mam sobie kupić żeby nie było, że mam tylko minimum?
  • Odpowiedz
PanMaglev
PanMaglev
PanMaglev
02.11.2021, 07:15:49 via iOS
  • 862
PanMaglev

źródło: comment_1635837349mLs4Fv0IHx9hIqIXCp9lBl.jpg

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 02.11.2021, 17:25:41 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Cineczeq: Nie. 2000 PLN w 1996 to odpowiednik obecnych 5 625,44 PLN. Do 12k trochę brakuje.
  • Odpowiedz
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
24.10.2021, 21:11:03 via AMWv2
  • 174
#anonimowemirkowyznania
Nienawidzę swojego życia. Nienawidzę swojego dziecka. Nienawidzę swojej żony. Nienawidzę swoich teściów. Wreszcie, nienawidzę samego siebie i nie mogę sobie wybaczyć, że nie miałem kręgosłupa, by konsekwentnie trwać przy swoich postanowieniach.
Patrząc na swojego ojca, zawsze widziałem pracowitego, uczciwego i sumiennego człowieka. To zawsze budziło uznanie, ale nigdy nie mogłem z czystym sumieniem stwierdzić, że "chciałbym być jak On". Nie chciałbym, bo za fasadą pracowitości i sumienności, kryje się wymuszona odpowiedzialność, czasami wręcz niezbywalna.
Zawsze chciałem żyć dla siebie. K---a, przez 25 lat mi się udawało. Naprawdę. Prowadziłem normalne życie, spotykałem się z kobietami, pracowałem, bawiłem się, ale zawsze "ja" było na szczycie piramidy. W związkach, naturalnie, bywało ex aequo, ale na najwyższym stopniu podium nigdy nie dochodziło do roszady. Potrafiłem się poświęcać, ale nigdy dla samego faktu "wielkich deklaracji". Mogłem rezygnować z określonych planów, ale nie pozwalałem sobie układać życia.

Potem pojawiła się "Ona". Urocza, błyskotliwa, troskliwa. Zmiotła mój system wartości i ułożyła go na nowo. Kochałem jak p------y. Po roku stanąłem na ślubnym kobiercu, choć nie mogę powiedzieć, żeby ta idea jakkolwiek mi się podobała. Uległem sugestiom. Wiedziałem, że to pierwszy krok w stronę nałożenia samemu sobie jarzma, przed którym tak drżałem, ale miłosny amok łagodził obawy. Abstrakcyjnie łagodził. Jakby miłość sama w sobie, perfidnie próbowała w------ć mój mózg.
  • 77
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kirsen
kirsen
kirsen 25.10.2021, 07:06:22 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@ciasteczkowy_otwur: Nie wiesz o czym mówisz. Bywają rodzeństwa tak różne, że byś w życiu nie powiedział/a że z jednych rodziców pochodzą i jednych rodziców obserwowały. Dzieci nie są czystą kartą. Większość przynoszą ze sobą, a rodzice mają za zadanie dostosować metody wychowawcze do tego co dostają, by to dziecko trochę oszlifować.
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 25.10.2021, 09:27:02 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@AnonimoweMirkoWyznania: Szkoda mi Ciebie. Nie ze względu na "nie chciałem mieć dziecka a mnie zmusili". Raczej że względu na to, że trafiłeś na dziewczynę która całość uwagi przelewa na dziecko. Efektem jest rozpieszczony jedynak z zaburzeniami (bardzo często takie cechy występują właśnie u dzieci z którymi się nadmiernie cackano). A może jednak jesteś beznadziejnym ojcem bo dajesz im sterować wszystkim? Jeśli masz poczucie odpowiedzialności, to może walcz żeby dzieciaka jeszcze
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 25.10.2021, 09:47:55 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@ciasteczkowy_otwur: Nie. Ja się zgadzam, że można dziecko zepsuć. Ale nie zgodzę się, że 99% zachowania bierze się z wychowania. Dzieciaki przynoszą na świat cały charakter. Te same metody wychowawcze na jedno dziecko będą działały, a inne się od nich popsuje. Niekonsekwencja w wychowaniu obniża jego skuteczność, ale założenie, że problematyczne dziecko wynika tylko ze złego przykładu jest absurdalną nadinterpretacją. Kłótnie i niezgoda zdarzają się czasem w każdym związku (umiejętność
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 25.10.2021, 10:02:24 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Claymes: No właśnie nie wiem. Mam wrażenie że się rodzi psychopatą, socjopatą itd. W takiej sytuacji jedyne co może zrobić rodzic to wyuczyć zachowań społecznych na tyle żeby to dziecko było wysoko funkcjonujące. Skąd takie przeświadczenie, że każde dziecko da się nauczyć empatii? Moim zdaniem to brak pokory przez Ciebie przemawia.

Akurat w przypadku opa to prawdopodobnie wychowanie się walnie przyczyniło (nadopiekuńcza matka i brak przeciwwagi ze strony ojca to
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 26.10.2021, 07:03:02
  • 2
@AnonimoweMirkoWyznania:

Przynoszą temperament, nie cały charakter.

No właśnie nie bardzo. Czy sposób odbierania i filtrowania otoczenia nazwiesz temperamentem? Czy to, że jedno dziecko będzie wszystko brało do siebie, a inne będzie totalnie olewać przekaz nazwiesz temperamentem? To, że jedno dziecko potrzebuje przytulania i kontaktu a inne nie, nie jest temperamentem, tylko predefiniowanym nastawieniem do otoczenia. Temperament to czy będzie żywe czy spokojne, czy będzie się koncentrowało na otoczeniu, czy na życiu wewnętrznym. I to też przynosimy ze sobą.

ale to jednak środowisko
  • Odpowiedz
kirsen
kirsen
kirsen 28.10.2021, 09:05:30
  • 0
@AnonimoweMirkoWyznania: No i mam problem. Bo z jednej strony ciężko polemizować z kimś kto ewidentnie wie o czym mówi i prawdopodobnie ma większą wiedzę profesjonalną z danego tematu, ale równocześnie reprezentuje dziedzinę co do której ma się spore wątpliwości co do jej merytorycznego sensu. Psychologia mocno mi w tym przypomina ekonomię: "Co do zasady to jest tak i tak, ale...". Zwłaszcza teorie dotyczące wychowywania dzieci zmieniają się w niej tak często i tak bardzo, że trudno założyć, że akurat aktualne są prawdziwe. (Albo trzeba uznać, że ostatnie 30 lat jest jakimś wyjątkowym przyspieszeniem badań nad tą dziedziną i teraz już na pewno jest dobrze ( ͡° ͜ʖ ͡°) .

Przeciwko Twojej wypowiedzi mam tylko dowody anegdotyczne, zarówno osobiste doświadczenia jak i obserwacje w swoim otoczeniu. Oczywiście z naukowego punktu widzenia, to nic nie znaczy, ale ciężko przyjąć do wiadomości, że zetknąłem się z taką ilością wyjątków.

Wybacz: XD. To nie jest predefiniowane, to akurat dosłownie jest styl więzi wykształcony do ~trzeciego roku życia na bazie relacji
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 19
  • Strona 10 z 19
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 28.04.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 10.12.2023

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 29.03.2017

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl