Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko242
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
fahrenx

fahrenx

Dołączył 13 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1845
  • Znaleziska 803
  • Mikroblog 1042
  • Obserwujący 5
  • Obserwowane 15
Rastuff
Rastuff
21.03.2020, 09:54:31
  • 70
#koronawirus #polityka #rozowepaski
Rastuff - #koronawirus #polityka #rozowepaski

źródło: comment_1584784443hPVdQhKjNgbUkwC4vhbLiH.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

fahrenx
fahrenx 21.03.2020, 19:17:52
  • 0
@Rastuff: nie miała objawów, zrobiono im testy: https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-w-polsce-pierwsza-dama-agata-kornhauser-duda-tez-miala-test-6490620147255425a
  • Odpowiedz

1343

Koronawirus po polsku - profilaktyczny test dla pierwszej damy

Koronawirus po polsku - profilaktyczny test dla pierwszej damy

Nie tylko prezydent i premier oraz ich współpracownicy mieli wykonane testy na obecność koronawirusa. Okazuje się, że badanie przeszła też Agata Kornhauser-Duda. To wszystko kiedy nie ma testów nawet dla personelu medycznego.

fahrenx
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 19.03.2020, 22:55:51
  • 214
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    2019ncov
fahrenx
fahrenx
Autor
19.03.2020, 23:17:27
  • 51
@czerski-fake: "przemysł pogardy". Macie jakiś generator na takie frazesy?
fahrenx
fahrenx
Autor
19.03.2020, 23:29:29
  • -18
@4x80: oczywiście :

Testy były prewencyjne, bo do spotkania z Miką doszło przed jego wizytą w Niemczech, gdzie prawdopodobnie się zaraził.
fahrenx
fahrenx
Autor
19.03.2020, 23:41:51
  • -44
@wioslarz-umyslow: jeżeli prezydent nie ma, a mieszka z żoną, to jaka jest szansa, że żona ma wirusa? Czy badamy wszystkich z którymi spotyka się prezydent w trakcie swojej intensywnej kampanii?
fahrenx
fahrenx
Autor
19.03.2020, 23:47:36
  • -35
@4x80: ale przekręcasz, mieli kontakt zanim ta osoba była zarażona.
Gdzieś trzeba postawić granicę tak? inaczej musielibyśmy badać praktycznie wszystkich, a tego nie robimy.

I nie badamy bo robimy wciąż za mało testów. Nie jest tragicznie, ale nie mamy ich w nadmiarze, dla porównania inne kraje robią ich więcej:
https://ourworldindata.org/covid-testing
fahrenx
fahrenx
Autor
19.03.2020, 23:48:38
  • -28
@wioslarz-umyslow: jak zasobów jest mało to trzeba nimi racjonalnie dysponować.
fahrenx
fahrenx
Autor
20.03.2020, 11:33:30
  • 0
@Theczarek: daruj sobie argumenty ad persona.

Tak uważam, marnowanie testów, jeśli nie była w kontakcie z ludźmi zarażonymi i nie wykazywała objawów.
fahrenx
fahrenx
Autor
20.03.2020, 11:37:06
  • -2
@2757: nie liczy się moment epidemii w danym kraju, liczy się dzień odkąd wiadomo, że ten problem istnieje bo od tego momentu należy się przygotowywać.

Jeżeli wiadomo od problemie od powiedzmy stycznia to od stycznia rozbudowujemy infrastrukturę do testów, a nie czekamy aż mamy powiedzmy 200 przypadków.
fahrenx
fahrenx
Autor
20.03.2020, 11:40:58
  • 0
@mecenas_dudala: o godności mi wyjeżdżasz. A poniżej jakiej godności jest wysyłanie lekarzy bez masek i kombinezonów do ratowania sytuacji? A potem ich proszenie się o testy? Albo zatrudnianie ratowników medycznych na śmieciowych umowach? Nie mówiąc o wieloletniej pogardzie wobec służby zdrowia.

Jaką godność reprezentuje rząd, który opowiada bajdy o tym, że są przygotowani, a potem zmienia zdanie, że jednak nie są? Albo prezydent uprawiający kampanię wyborczą w trakcie epidemii? To
fahrenx
fahrenx
Autor
20.03.2020, 14:53:41
  • -1
@mecenas_dudala:
Niczego się od ciebie nie dowiaduje, słyszę tylko pouczanie i desperacką obronę rządu bez konkretów. Moja ocena działań rządów jest krytyczna i mam prawo do takiej oceny, zaprezentowałem dlaczego.

Możemy się oczywiście w tej kwestii nie zgadzać, nie sądzę byśmy byli w stanie nawzajem się przekonać.
fahrenx
fahrenx 19.03.2020, 23:09:10
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

fahrenx
fahrenx
Autor
19.03.2020, 23:16:25
  • 2
@r4do5: w jakim sensie? jakie dokładnie straty poniesiemy? większość z nich nie prezentuje większych kompetencji i jest szkodliwa. Co innego personel medyczny, który jest ważny, ale dla nich testów brakuje.
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx 17.03.2020, 18:03:59
  • 1
Gdyby ktoś miał wątpliwości czy Wielka Brytania zmieniła strategię działania w sprawie wirusa, czy może dalej trzyma się herd immunity. Odpowiedź brzmi: tak, zmieniła, herd immunity odchodzi w niepamięć.

Artykuł na głównej stronie BBC dzisiaj:
"Coronavirus: UK changes course amid death toll fears"

https://www.bbc.co.uk/news/health-51915302
  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

fahrenx
fahrenx
Autor
17.03.2020, 18:19:53
  • 3
@WilecSrylec: śmiem twierdzić, że na pozór robią mniej niż Polska, ale faktycznie robią więcej. Bardziej zdecydowane reakcje w zakresie finansów publicznych, konkretny pakiet dla firm, znacznie więcej testów niż w Polsce itd.

Brakowało im zalecenia "social distancing", ale teraz już jest, ale jak kolega @Marianoaltaliano wyżej powiedział - bardziej subtelnie, w formie sugestii.
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx
Autor
17.03.2020, 18:25:30
  • 1
@WilecSrylec: testy - masz na myśli w Polsce czy w UK?
UK na początku robiło sporo testów bez dużych ograniczeń, teraz faktycznie chyba tym w trudniejszej sytuacji, ale liczby tutaj:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1eTKeK9vRxgw0KhvKxPCaDrfaHnxQP-n9TsLzsEymviY/htmlview?sle=true#

mówiące o <10% pozytywnych rezultatach, sugerują, że nadal testują dość szeroko. I liczby testów są niezłe - około 5k dziennie.
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx
Autor
17.03.2020, 18:31:41
  • 0
@WilecSrylec: tak, robią sporo. Ale co do porównania z Polską, czy czasem my nie robimy tylko około 500 dziennie na ten moment? Albo inaczej, do tej pory zrobiliśmy łącznie tylko nieco więcej niż UK robi dziennie.

https://natemat.pl/302549,szumowski-zapowiada-wiecej-testow-na-koronawirusa-na-dobe-nawet-3-tysiace
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx
Autor
17.03.2020, 18:32:45
  • 1
@zobq: u nich tez na początku liczby były niskie. Zauważ, że do tej pory zrobiliśmy (według mojej wiedzy, patrz link wyżej), tyle testów ile UK robi teraz dziennie. Więc nie ma czym się chwalić.
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx
Autor
17.03.2020, 18:40:04
  • 1
@WilecSrylec: ok, znalazłem lepsze źródło, rząd:
https://twitter.com/MZ_GOV_PL/status/1239860916688162818
Teraz robimy 1200, podskoczyło. W tym czasie UK podniosło do 6300.

Czynnikiem ograniczającym na ten moment są laboratoria i infrastruktura, można, a nawet zaleca się (według WHO) i tego co robi wiele innych krajów, robić więcej testów nawet jeśli jest mało przypadków.

UK dnia 07.03, kiedy mieli tyle przypadków ile my mamy teraz, zrobiło łącznie 21000 testów (licząc od początku), my na ten
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx
Autor
17.03.2020, 18:47:01
  • 0
@WilecSrylec: ja myślę, że nieregularność wynika z tego, że rozbudowują system. To może prowadzić do chwilowych zaburzeń, ale trend ogólnie jest wzrostowy. Sądzę, że 6000 to ich obecny max, ale pracują stale nad większymi możliwościami. 7 dni temu celowali w 10 000 dziennie:
https://www.bbc.co.uk/news/health-51814874
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx
Autor
17.03.2020, 18:47:46
  • 0
To i tak znacznie gorzej niż Korea czy Niemcy i kilka innych.
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx
Autor
17.03.2020, 18:51:52
  • 0
@WilecSrylec: zaskoczony jestem świetnym wynikiem Rosji i słabym Japonii. Może ktoś w Rosji pomnożył razy 10 by dobrze wyglądało.
  • Odpowiedz

658

UK rezygnuje ze swojej strategii walki z koronawirusem

UK rezygnuje ze swojej strategii walki z koronawirusem

Wielka Brytania zdała sobie sprawę „w ciągu ostatnich kilku dni”, że jej strategia dotycząca walki z koronawirusem „doprowadziłaby do setek tysięcy zgonów”. Do takich wniosków doszedł w swoim raporcie zespół specjalistów z Imperial College w Londynie.

adam-nowakowski
z
buzzfeed.com
dodany: 16.03.2020, 23:59:22
  • 181
  • #
    europa
  • #
    uk
  • #
    koronawirus
fahrenx
fahrenx 17.03.2020, 17:59:30
  • 2
@Cryptonerd_io: artykuł na głównej BBC na ten temat ma tytuł:
"Coronavirus: UK changes course amid death toll fears"

https://www.bbc.co.uk/news/health-51915302

A tam dalej
fahrenx
fahrenx 17.03.2020, 18:10:22
  • 0
@Cryptonerd_io: A Ty obejrzałeś konferencję czy może ufasz komentarzowi losowego gościa zamiast samemu artykułowi BBC?

Sugerujesz że BBC przekręciło zupełnie słowa premiera i jego doradców i walnęło artykuł na główną stronę w kluczowej dla narodu sprawie i trzyma ten artykuł tam przez kilka godzin już?
fahrenx
fahrenx 17.03.2020, 18:17:14
  • 3
@Cryptonerd_io:

Guardian rozumiem też na złość rządowi:
fahrenx
fahrenx 17.03.2020, 18:23:08
  • 3
@Cryptonerd_io: BBC ma stały dochód z budżetu i licencji, nie musi uciekać się do chwytliwych tytułów. Jeśli już, to bywa pro-rządowy, przesadnie ostrożny albo za bardzo w lewo w tematach gdzie nie przeszkadza rządowi.
mirek_86
mirek_86
16.03.2020, 09:22:20 via Android
  • 474
#koronawirus #polska
mirek_86 - #koronawirus #polska

źródło: comment_1584350540MiYnIPFW9c8NNo6F6AoLuL.jpg

Pobierz
  • 44
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

fahrenx
fahrenx 16.03.2020, 20:55:43
  • 1
@PeteGriffin: jeśli tak to świetnie, ale jakieś źródła odnośnie tego dużego wkładu w opracowanie szczepionki?
  • Odpowiedz

500

Szef WHO: sama izolacja nie wygasi epidemii; potrzebne są testy

Szef WHO: sama izolacja nie wygasi epidemii; potrzebne są testy

Szef Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) Tedros Adhanom Ghebreyesus uważa, że państwa robią za mało, by śledzić przebieg pandemii i poddawać zakażonych testom. Ostrzegł, że wprowadzane przez rządy restrykcje spowolnią, ale nie wygaszą epidemii koronawirusa.

HaHard
z
wnp.pl
dodany: 16.03.2020, 17:10:10
  • 67
  • #
    hahard
  • #
    swiat
  • #
    medycyna
  • #
    koronawirus
  • #
    2019ncov
  • #
    bezpieczenstwo
fahrenx
fahrenx 16.03.2020, 20:53:04
  • 5
@dzikireks: robią bardzo dużo testów, prawie najwięcej na świecie, cały czas zwiększają możliwości.
fahrenx
fahrenx 16.03.2020, 20:38:43
  • 5
Polska mistrzem świata w koronawirusie. Zablokowała najbardziej, nasz minister jest najbardziej zmęczony ze wszystkich ministrów na świecie. Kraj jest liderem w walce z epidemią i uczy pozostałe, a rząd jest najlepszym z możliwych. Zgniły, brudny i głupi zachód nie wie nic.

Tak jest dobrze?

Faktycznie niektóre kraju zachodu prawdopodobnie reagują za późno, ludziom brakuje dyscypliny. Ponadto Trump wydurnia się co krok, a USA reaguje jakby nigdy nie miało do czynienia z żadną klęską i
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

fahrenx
fahrenx
Autor
16.03.2020, 20:45:46
  • 0
@mus_tang: tak, wiem, stąd słowo "niemal"
  • Odpowiedz

443

Macron potępia kraje UE zamykające granice. Francuzi: Jesteśmy nieśmiertelni

Macron potępia kraje UE zamykające granice. Francuzi: Jesteśmy nieśmiertelni

Prezydent Francji Emmanuel Macron skrytykował w poniedziałek kraje UE, które postanowiły jednostronnie zamknąć granice z powodu epidemii koronawirusa. Po spotkaniu z radą bezpieczeństwa zapowiedział też, że wygłosi wieczorem orędzie do Francuzów.

Danielos88
z
wiadomosci.dziennik.pl
dodany: 16.03.2020, 16:59:01
  • 84
  • #
    swiat
  • #
    polityka
  • #
    francja
  • #
    4konserwy
  • #
    koronawirus
  • #
    rakcontent
fahrenx
fahrenx 16.03.2020, 20:18:00
  • 1
Co to za brednie w opisie. Wyraźnie jest napisane, że zwiększają środki ostrożności:

Prezydent Francji Emmanuel Macron zapowiedział w poniedziałek w orędziu do narodu, że ze względu na pandemię koronawirusa rząd zamknie we wtorek w południe granice kraju w porozumieniu z UE. Szef państwa odwołał drugą turę wyborów samorządowych i nakazał Francuzom pozostawać w domach.


A Macron krytykuje jednostronność zamykania granic, a nie samą ideę. Owszem Francuzi wydają się spóźnieni z reakcją,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1753

Separacja społeczna, a krzywa zachorowań - animacje

Separacja społeczna, a krzywa zachorowań - animacje

Wpływ różnych metod separacji społecznej na krzywą zachorowań (artykuł The Washington Post)

Norbid
z
washingtonpost.com
dodany: 15.03.2020, 15:05:16
  • 70
  • #
    swiat
  • #
    koronawirus
  • #
    nauka
fahrenx
fahrenx 15.03.2020, 18:42:32
  • 0
Świetne, dzięki!
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

fahrenx
fahrenx 15.03.2020, 01:18:55
  • 10
Pamiętajcie, nie ważcie stosować się masek by zapobiegać rozprzestrzenianiu wirusa! BBC wyraźnie ostrzega, że one nie działają!

https://www.bbc.co.uk/news/health-51205344

Oczywiście to sarkazm. Ten ich artykuł, który był na głównej stronie przez wiele dni to zwykła manipulacja tłuszczą przez BBC by pospólstwo czasem nie wykupiło masek w czasach niedoborów. Co za ohydny zabieg. Dobrze by było kiedyś ich za to osądzić i ukarać ten kraj na arenie międzynarodowy w jakiś drastyczny sposób.

Kupcie
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

fahrenx
fahrenx
Autor
15.03.2020, 12:09:18
  • 1
@CzaryMarek: dla Twojej informacji, nigdy nie oglądałem takich rzeczy.
Rozumiem, że eksperci z Korei Południowej to debile tak?
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx
Autor
15.03.2020, 12:26:38
  • 0
@CzaryMarek: zgoda. Tylko zauważ, że wymieniłeś właśnie wiele zalet masek (jednocześnie zaznaczyłeś ich ograniczenia) i udowodniłeś jak są skutczene. W przypadku chorych i ludzi posługujących się nimi prawidłowo są one bardzo dobrym rozwiązaniem.

Z praktycznego punktu widzenia nie nadają się do stosowania cały czas, ale jeżeli ktoś potrzebuje np. po tygodniu siedzenia w domu wyjść do sklepu, wsiąść w pociąg to jest to bardzo dobra opcja. Trzeba tez wiedzieć jak ich
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx
Autor
15.03.2020, 12:38:04
  • 0
Aby być bardziej konstruktywnym, czy nie lepiej byłoby napisać:

- jeżeli kaszlesz i przebywasz w środkach komunikacji miejskiej, kup maskę chirurgiczna i regularnie ją zmieniaj (filmik, szczegółowe porady) - ludzie nie jeżdżą autobusami/metrem wiele godzin, dziesiątki razy dziennie, potrzebowali by zapewnie dwie maski dziennie przez 5 dni w tygodniu lub mniej

- jeżeli rozważasz zakup n95, musisz wiedzieć o różnych ograniczeniach, w większości przypadków, więc nie jest to zalecane, ale jeśli chcesz
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx 15.03.2020, 00:59:50
  • 20
Dużo ostatnio mówi się o niekonwencjonalnej reakcji rządu Wielkiej Brytanii na pandemię. A właściwie niemal brak reakcji. Po dłuższym zastanowieniu, stwierdzam, że jednak to nie powinno dziwić.

Rząd brytyjski coś podobnego zrobił w 1918 roku w czasie pandemii Hiszpanki ("Spanish Flu"), zbagatelizował problem, nie wprowadził żadnych obostrzeń w obawie o gospodarkę, która wspierała wysiłek wojenny. Rząd kontrolował też przekaz w mediach w tej sprawie by sterować ludnością.

Wtedy inne kraje, jak USA, reagowały zwykle
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

fahrenx
fahrenx
Autor
15.03.2020, 01:09:41
  • 0
@Transseksualny-Czciciel-Szatana: pośród ludzi w wieku produkcyjnym łączne braki w kadrach nie będą tak wielkie. Choroba, o ile się orientuje, trwa maksymalnie 3 tygodnie, zwykle mniej, wielu nie opuści żadnego dnia pracy.

Straty z tego punktu widzenia będą więc prawdopodobnie mniejsze niż w scenariuszu kwarantanny, która trwałaby powiedzmy miesiąc (to i tak optymistyczny wariant).
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx
Autor
15.03.2020, 01:23:26
  • 0
@Transseksualny-Czciciel-Szatana: faktycznie pominąłem skutki długoterminowe. Ta informacja o czasie leczenia to jakaś potwierdzona? bardzo długo.
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx
Autor
15.03.2020, 12:18:41
  • 0
@Transseksualny-Czciciel-Szatana:
Co do "niepokornej" imigracji. Część faktycznie pewnie opuści kraj po tym wszystkim. Ale nie sądzę by imigranci zaczęli jakąś rewoltę, nadal jednak są w mniejszości. Co więcej, masz też mnóstwo imigrantów bardziej brytyjskich niż królowa, którzy postrzegają emigracje do UK jako życiowy sukces - patrz imigracja hinduska.

Brexit pokazał, że UK nie chce stawiać na imigrację wschodnio-europejską. Ta imigracja to było dla nich chwilowe zjawisko, które pomogło rozwinąć gospodarkę,
  • Odpowiedz

2087

Wielka Brytania Chce Zarazić KORONAWIRUSEM 60% obywateli.

Wielka Brytania Chce Zarazić KORONAWIRUSEM 60% obywateli.

W ten sposób chcą zbudować odporność stadna, czy mają rację?

aleksc
z
independent.co.uk
dodany: 14.03.2020, 19:29:48
  • 486
  • #
    europa
  • #
    koronawirus
fahrenx
fahrenx 14.03.2020, 22:29:30
  • 0
@ChlopekRoztropek: po co obrażać, ktoś próbuje zrobić coś pożytecznego, a Ty taki pojazd robisz.
fahrenx
fahrenx 13.03.2020, 21:30:09
  • 1
Zgromadzone zapasy z powodu pandemii:

Kompozycja: większość to różne ryże i makarony (ponad 10kg). Z tego typu również ziemniaki i owsianka. 5 kg sosów różnych. Dodatkowo ponad 3kg owoców suszonych i orzechów. 1.5kg ryb w puszce. Wszystko z długą datą ważności.

Suma kalorii: 60 000 kcal

Zapasy
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

fahrenx
fahrenx
Autor
13.03.2020, 21:36:57
  • 0
@Vasek: jeżeli istnieje znaczące, powiedzmy 1/1000 (to kwestia indywidualna), prawdopodobieństwo wydarzenia o znaczących, złych skutkach, a koszt zabezpieczenia się przed nim jest blisko zerowy, to dlaczego by nie?

To dlatego ludzie kupują ubezpieczenia na wypadek pożaru domu czy powodzi. Mało prawdopodobne? tak. Zły skutek? tak. Niski koszt zabezpieczenia? tak. To dlaczego nie.
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx
Autor
13.03.2020, 21:42:03
  • 1
@Vasek
Paniczne kupowanie, tak. Trzymanie dodatkowych zapasów kupowanych regularnie w mniejszych ilościach, znacznie wcześniej gdy nikt inny ich nagle nie gromadzi (przeczytaj mój opis) - nie szkodzi nikomu. Ostatnią część zakupów zrobiłem kilka dni temu, a pierwszą 3 tygodnie temu.
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx
Autor
13.03.2020, 21:44:19
  • 0
@VrubeL: tu masz sporo racji bo nie wyjaśniłem jej zastosowania - to woda do picia na co dzień, nie do gotowania itd. Woda z kranu zakładam, że będzie :)
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx
Autor
13.03.2020, 21:50:14
  • 0
@Vasek: niestety konfitur robić nie potrafię. Ale racja, to kolejny przykład, że ludzie magazynują rzeczy i to jest naturalne od lat.

Ale ostatnio, mam wrażenie, jakakolwiek próba zaprzeczenia temu, że wszystko zawsze będzie działać fantastycznie i absolutnie nic złego się nie wydarzy i próba choć częściowego przygotowania się, spotyka sie z mocną krytyką.

Robisz jakieś małe zapasy? Frajer.
Nie bierzesz dużego
  • Odpowiedz

617

#Koronawirus - interaktywny dashboard dla Polski

#Koronawirus - interaktywny dashboard dla Polski

Aktualizowany na bieżąco danymi od Ministerstwa Zdrowia. Aktualna sytuacja + historia

m_kr
z
tabsoft.co
dodany: 12.03.2020, 17:22:28
  • 102
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
fahrenx
fahrenx 12.03.2020, 19:42:31
  • 0
@m_kr bardzo fajna. A tu dla świata:
https://coronavirus.jhu.edu/map.html
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

fahrenx
fahrenx 12.03.2020, 20:54:45
  • 0
@OsSikorskiego: mapa świata, a Tobie brakuje rozróżnienie Rzeszowa od wielkiego Łańcuta, które są oddalone od siebie o 17km, no nie uznałbym tego za problem.
fahrenx
fahrenx 13.03.2020, 12:17:33
  • 0
@OsSikorskiego: racja, ale nie sądzę by się dało stworzyć taką mapę inaczej niż ręcznie.

Może dla kilku krajów jest jakiś arkusz w dobrym formacie z którego można zdzierać dane, ale dla większości trzeba pewnie ręcznie wprowadzać.
fahrenx
fahrenx 10.03.2020, 00:55:39
  • 207
Wydaje się, że nadchodzi mniejszy lub większy kryzys gospodarczy, a właściwie już się on zaczął patrząc na prognozy kwartalne. Równocześnie Polska mierzy się z problemem koronawirusa. Jeszcze nie znamy dokładnej skali problemu, ale czekają nas trudniejsze chwile przez jakiś znaczący okres.

Na szczęście po 5-latach prosperity, dynamicznego wzrostu gospodarczego i wyjątkowo sprzyjającej sytuacji ekonomicznej na świecie jesteśmy gotowi. Możemy czuć się pewnie i bezpiecznie.

Mamy zgromadzoną odpowiednią nadwyżkę budżetową, jak inne kraje Europy, a
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

fahrenx
fahrenx
Autor
11.03.2020, 12:57:44
  • 0
@Ray_Zero: tak, nie byłoby 500+ co oznacza kilkadziesiąt miliardów dodatkowych sztywnych wydatków. Choćby to.
  • Odpowiedz
Saeglopur
Saeglopur
09.03.2020, 11:19:49
  • 262
Ciekawostka i trochę perspektywy:

Podczas ostatniego kryzysu ponad dekadę temu ropa szalała między 150 a 30 USD i to w spektakularnym tempie (choć pamiętam że aż chyba 180-18), doszło wtedy do ciekawego zjawiska. Wiele nieużywanych tankowców i właściwie wszystko co się dało ładowano tą tanią ropą pod korek i one tylko dosłownie stały. Wbrew pozorom świat ma olbrzymie zdolności do takiego magazynowania, handlowano wtedy całymi takimi tankowcami na łańcuchu! A teraz dodajcie
Saeglopur - Ciekawostka i trochę perspektywy:

Podczas ostatniego kryzysu ponad dek...

źródło: comment_15837527671NwjEUHbUzgWIxcge1ANDW.jpg

Pobierz
  • 39
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

fahrenx
fahrenx 10.03.2020, 00:37:14
  • 0
@Saeglopur: o jakiej liczbie czekających tankowców tutaj mówimy w przypadku Norwegii? jak długo mogą one naprawdę czekać? Wydaje mi się, że trzymanie dużej liczby potężnych statków bezczynnie jest dość sporym kosztem - utrzymanie, załoga itd.

Nie do końca widzę jak Norwegia mogłaby być wielkim graczem w tej rozgrywce.

Nie znalazłem niczego (nie szukałem długo) co świadczyłoby o tym, że Norwegia ma pokaźną marynarkę wojenną. Owszem, wydaje się nowoczesna, ale bardzo
  • Odpowiedz
fahrenx
fahrenx 10.03.2020, 01:07:26
  • 0
@kokol: OK, ten inwestor może jest największym inwestorem na świecie i rozumiem, że może mieć wielki wpływ na zasadzie siły swojego kapitału. Aczkolwiek jest to też fundusz, który słynie ze względnej przejrzystości działania i jest "dobrem narodowym", bądź co bądź, rozsądnego społeczeństwa, więc nie sądzę by w bardzo dużym stopniu angażował się w wielkie spekulacje czy bardzo ryzykowne działania.

Natomiast to do czego nawiązywałem w tym pytaniu to ten element
  • Odpowiedz

441

Mieszkań w Polsce przybywa, ale wciąż połowa młodych ludzi mieszka z rodzicami

Mieszkań w Polsce przybywa, ale wciąż połowa młodych ludzi mieszka z rodzicami

Mimo wzrostu podaży mieszkań w Polsce wciąż istotnym problemem pozostaje deficyt mieszkaniowy i trudności z dostępem do mieszkań dla osób młodych – wynika z opublikowanego w czwartek „Raportu o stanie mieszkalnictwa” autorstwa Ministerstwa Rozwoju.  Zasoby mieszkaniowe w Polsce na koniec …

300GOSPODARKA
z
300gospodarka.pl
dodany: 05.03.2020, 12:45:25
  • 406
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    budownictwo
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
fahrenx
fahrenx 05.03.2020, 22:38:48
  • 25
Ciekawe jaka jest struktura własności mieszkań w dużych miastach. Bo podejrzewam, że dużo tych nowych jest kupowanych hurtowo przez względnie małą liczbę ludzi.

Oglądając mieszkanie do zakupu, prezentujący mimochodem wspomniał, że ma jeszcze jedną inwestycje (no tak, inaczej już tego nie da się nazwać), ale pokaże mi tylko jeśli zamierzam kupić minimum 5. Nie wiedziałem czy żartuje, ale chyba nie. Chwilę potem odjechał nowym Q7, więc chyba biznes z tych całkiem na
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

fahrenx
fahrenx 06.03.2020, 18:22:50
  • 1
@Kotniepies: no pękło 5% wzrostu gospodarczego rdr jakiś czas temu. Wzrost wynagrodzenia dochodził do 8% rdr przy oficjalnie niskiej inflacji, rekordowe nadwyżki eksportu i rekordowo niskie bezrobocie. No na papierze b---a! Troszkę jak Irlandia przed 2008, albo Hiszpania...

Nazywam to turbo-wzrostem raczej kpiąc, niż podziwiając. Moim zdaniem ostatnie lata usztywnienia wydatków, zwiększania presji podatkowej i braku reform i skupianiu się na krótkoterminowym wzroście były bardzo szkodliwe, prawdopodobnie najbardziej szkodliwe od
fahrenx
fahrenx 02.03.2020, 21:53:25
  • 4
Stawiam tezę: polskie górnictwo to największy program pomocy społecznej w Europie, a zarazem najbardziej nieefektywny i szkodliwy ze wszystkich, patrząc całościowo np. zanieczyszczenie.

Jakbyśmy górnikom kazali zostać w domach, nadal im płacić, ale połowę, za nic więc wciąż super, do końca życia (a jak chcą więcej to niech idą od pracy). Do tego zarządy spółek i kopalnie zaorać, spółki węglowe zamknąć, to pewnie łącznie wyszłoby na plus patrząc całościowo (szkody górnicze, zanieczyszczenie,
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

fahrenx
fahrenx
Autor
05.03.2020, 22:48:31
  • 0
@przodowyryl: niech wiec stanie się to stopniowo, byśmy nie mieli nagłego tąpnięcia, ale nie można utrzymywać tak strasznie nierentownej, szkodliwej części gospodarki w nieskończoność. Robimy to już jakieś pól wieku.

Alternatywnie można rozwalić związki i próbować sprzedawać, jednak efekt będzie raczej ten sam bo chętnych na zakup nie będzie zbyt wielu.

Mamy bezrobocie na poziomie kilku procent, to nie jest zły moment, ale obawiam się, że już go przegapiliśmy. Poza
  • Odpowiedz

1146

VAT od gotówki. To może być koniec darmowych wypłat z bankomatu

VAT od gotówki. To może być koniec darmowych wypłat z bankomatu

Od stycznia w życie wszedł wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, który wprowadził 23 proc. podatek od usług związanych usługami sortowania, liczenia, pakowania i transportu gotówki. Z kolei to może oznaczać, że koszty związane z nowym podatkiem firmy przerzucą na klientów.

szymon362
z
innpoland.pl
dodany: 02.03.2020, 17:38:53
  • 229
  • #
    europa
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
fahrenx
fahrenx 02.03.2020, 21:31:49
  • 5
@Kresman: zgadza się, to zakłamanie jest irytujące. Ciekawi mnie jedno - jak już korporacje wraz z lobbowanym rządem docisną całkowicie Kowalskiego, to się okażę, że Kowalski nie jest już w stanie kupić ich produktów i co wtedy się stanie? :) Na razie kierunek jest taki, że ułatwia się kredyty, coraz więcej jest redystrybucji, dopłat. Ale to ma swoje granice.

Pewnie by zaradzić słabnącej konsumpcji wąska grupa super-bogatych ludzi zacznie kupować
fahrenx
fahrenx 02.03.2020, 22:05:57
  • 2
@dpovok: ale każdy lider potrzebuje dziesiątki, setki etatowców, czy nawet tysiące. Czy głównym trybikiem to tez wątpliwe - zmiana CEO - nie ma problemu, Apple czy Microsoft zmieniał ich wielokrotnie i wciąż firma się rozwijała. A zmiana całej kadry lub kadry całego oddziału i kontynuacja biznesu - nie znam żadnej dużej firmy, która by to przetrwała. Liderzy potrzebują tych drugich. Biznes podupada, założyciel odchodzi, pojawia się inny właścicel i biznes
fahrenx
fahrenx 02.03.2020, 22:09:37
  • 2
@ostatni_lantianin: kolego, to jest drugi scenariusz który podałem - jachty i luksusowe towary. Doczytaj mój post. Niemniej jednak mówimy o całkowitym przemodelowaniu gospodarki więc, "A nic się nie stanie kolego" jest zupełnie błędnym stwierdzeniem. Pewne firmy upadną, napięcia społeczne będą ogromne, nie ma precedensu dla tego zjawiska i tak naprawde nie wiemy dokąd by to doprowadziło więc ryzyko, że to ostatecznie nie wypali i skończymy na wojnach domowych i maczugach
fahrenx
fahrenx 02.03.2020, 22:17:05
  • 0
@ostatni_lantianin: OK, ten etap mamy chyba teraz i może potrwać bardzo długo, twierdze jednak, że to nie może trwać w nieskończoność. I właśnie rozważam co będzie jak dojdzie do punktu przegięcia i jakby to wyglądało. Zobaczymy.
fahrenx
fahrenx 02.03.2020, 22:26:32
  • 0
@ostatni_lantianin: racja. Jednak rządy obecnie mają nowe zabawki do kontroli i inwigilacji, chyba tempo ich poprawy jest wyjątkowo szybkie teraz. A ludzie natomiast wydają się być mocniej podzieleni niż powiedzmy kilka dekad temu (czasy kiedy często tysiące robotników pracowały w jednej fabryce), więc jest trochę inaczej. Może to nic nie zmienia, a może rewolucja będzie miała inny charakter. Obyśmy nie musieli załatwiać spraw rewolucją.
  • <
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Strona 10 z 14
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 21.03.2018

    Komentator
  • Rocznica
    od 12.12.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 15.08.2022

    Mikroblogger
  • Koder
    od 07.03.2023

    Koder

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking