Zamiast tworzyć przepisy, które są nie zrozumiałe nawet dla zespołów, może trzeba stworzyć opony nadające się do jazdy w deszczu, lub opracować jakiś inny system poprawiający jazdę w deszczu. Klimat się zmienia i za niedługo 1-3 razy do roku pewnie będziemy taką farsę jak dzisiaj czy na SPA rok temu #f1
@tumialemdaclogin ale opony są w porządku, w sensie problemem nie jest przyczepność, ale widoczność i tu problemy w stosunku do dawnych czasów są moim zdaniem 3: pierwzsze primo to na FIA wyleje się szambo jeśli zdarzy się powazny wypadek w deszczu, każdy zapomni, że wszyscy krzyczeli dawać opony na tajfun etc. będzie gadanie, że fia jest od tego żeby pilnować bezpieczeństwa, a nie słuchać kibiców czy nawet kierowców. Po drugie primo nowe
@Ciuralla1 eee, Toto myślę że już wiedział jakoś od połowy sezonu, że Max raczej zostanie mistrzem, wszak głupi nie jest. Bardziej mnie ciekawią nastroje w cyrku, bo tam bym się nie zdziwił jakby niektórzy wierzyli w mistrzostwo lub bardzo dobra końcówkę
Czyli wyjaśnijmy - teoretycznie jest możliwy scenariusz, w którym na samym początku jest czerwona flaga, pod samiutki koniec limitu czasu kierowcy są wypuszczani, ścigają się jedno okrążenie, jest flaga w szachownicę i są przyznawane pełne punkty, bo ten przepis o zredukowanych punktach nie ma żadnego znaczenia, gdyż dotyczy to tylko wyścigów, które nie zostały wznowione? xD #f1
@Emes91 ale chyba jest zupełnie oddzielny przepis, że wyścig żeby został uznany za odbyty musi mieć co najmniej 2 racing laps, ale to jest wiedza z Twittera bo jestem zbyt leniwy żeby sprawdzać co jest w dokumentach
efekt przypowierzchniowy a ten nie powoduje oporu powietrza
@Tasde: czy jesteś peweien, że efekt przypowierzchniowy nie powoduje zwiększenia oporów? Nie pytam, żeby się #!$%@?ć ale żeby sobie trochę to uporządkować w głowie. .Jjeśli zwiększamy ciśnienie, żeby wytworzyć potem podciśnienie, to ta strefa zwiększonego ciśnienia nie powinna działać jak dodatkowy opór? Chyba, że to był skrót myślowy stwierdzenia, że generuje znacząco mniej oporu w stosunku do generowanego docisku?
Porozmawiajmy o liczbach. Ile maksymalnie na tempie kwalifikacyjnym może stracić kierowca, bo bolid jest budowany całkowicie pod jego zespołowego partnera i totalnie odbiega od jego stylu? Myślę, że w ekstremalnej sytuacji 0.5 jest realne
@fordern: do tego co do zasady na przykład bolidy nadsterowne są potencjalnie szybsze niźli podsterowne, więc jeśli maxowi (który woli oversteer) nie pasuje bolid (czyli jest podsterowny), to traci prędkość z wyższego potencjału. Potem to czy bolidem słabo się hamuje przy zmianach kierunku (casus Ryszardo), to tak jak pan @fordern powiedział na torze typu Monza nie zrobi to dużej różnicy, a w Portimao, czy Suzuce już tak. I tak można iść
Ferrari to też są dobrzy razem z nadludzkim inżynierem (chociaż słabym TP) Binotto znowu znaleźli osiągi w szarej strefie jeśli chodzi o elastycznośc podłogi, i jak przepisy są uściślone to od razu po dupie dostają. Mniej ordynarana, ale powtórka z 2019 #f1
@JuzefCynamon: ale też jednak chodzi o wydźwięk ekipy z mistrzowskimi aspiracjami. Ferrari moim zdaniem dużo zyskało w oczach kibiców F1 w 2021, robili co mogli z bolidem, i dowozili wyniki czasami nawet ponad stan. Jakby straata wynosiła nawet 80 punktów, ale by robili wszytsko, żeby wywozić maksimum z każdego wyścigu to zupełnie inaczej by ich odbierano, po prostu sportowo Max byłby lepszy - patrz na 2020, Max był bardzo dobrze oceniany
GP Singapuru 2010, dzień w którym Heikki Kovalainen został strażakiem.
W samej końcówce wyścigu z 2010, doszło do pożaru silnika Coswortha w Lotusie prowadzonym przez Heikkiego Kovalainena. Fin jak to fin nie spanikował, ani nie przejął się tym zbytnio. Tylko spokojnie wysiadł z bolidu z samochodu, następnie przejął gaśnice podaną mu przez mechaników z pit lane i samodzielnie ugasił swój samochód.
Heikki uważał że problem z samochodem zaczął się już wcześniej, ale
@Pirooz: wydaje mi się, że o ile Bottasowi zdarzały się przebłysk, zwłaszcza w kwalach. To Heikki jednak wyraźnie zawsze odstawał. Chociaż mogę mieć zakrzywione wspomnienie tych czasów bo w latach 2006-2010 interesował mnie tylko jeden bolid...
@JuzefCynamon: @grett: a wiecie szanowni eksperci czy sos dla konstruktorow za WCC wlicza się do limitu, czy to jest bonus? chyba nie, bo pierwsze miejsce by dawało dużą przewagę. Więc teoretycznie lepsze by bylo 3. ale dochodzą kwestie prestiżowe, więc raczej poważne zespoły będą walczyć zawsze o top - ich konstruktorzy zawsze coś wykminią, na dole tabeli prędzej bym widział takie machinacje, ale dla nich chyba bardziej liczy się hajs
@m1chaal: obecni producenci nie chcą ułatwić zbytnio wejścia nowym, żeby nie tracić wpływów, i z rewolucji zrobiło się chyba tylko usunięcie MGU-H, więcej mocy z silnika elektrycznego (jest 75/25, a będzie 50/50) i "zielone" paliwo. Chyba, że będzie jakiś ciekawe rozwiązanie turbolaga, ale chyba jednak by coś o tym powiedzieli. Czyli ogólnie trochę jak rewolucja w 2017, która za wiele nie zmieniła xD
@m1chaal Informacje są chyba od Renckena, plus pozbierane jakieś domysły z wypowiedzi ludzi z FIA czy różnych TP. Zakładam, że szafa też się powołuje na jakieś inne źródła
po, bodajże GP Austrii 2021, było w mediach, że rewolucja w silnikach ma być porównywalna do rewolucji ery hybrydowej, dlatego też Audi, Porsche i dwóch anonimowych producentów się zainteresowało, bo to niewelowalo przewagę doświadczenia innych ekip, a ostatecznie, jeśli deal Redbull feat. Porsche jest
@Atomus trochę tak, ale też jednak myślę, że pewnym czynnikiem przy tej decyzji, dodatkowo zwiększającym jej wartość, było położenie jakiejś presji na ferrari, a oni pod presją glupieją
@Atomus ale Red Bull tym właśnie nadrabial w zeszłym sezonie, agresywną strategią i presją, w tym sezonie robią to samo, tylko nie muszą nic nadrabiać, ale zawsze dla pewności można kopnąć leżącego ( ͡°͜ʖ͡°)
Można się śmiać z Ferrari ale jedno trzeba przyznać, redbull i max zachowują się jak prawdziwi mistrzowie. Opanowanie i odpowiednia reakcja na ruchy przeciwników mają na najwyższym poziomie. Śmiem twierdzić, że nawet mercedes nawet jakby miał bolid z takimi samymi osiągami to by odstawał #f1
@Kalesony1939 ale wtedy Max był w stanie go zrobić tylko na prostej startowej, bo ferrari miało lepsze wyjścia z zakrętów, prosta przed T4 była za krótka, więc nie za bardzo mógł zrobić coś innego