Szukam jakiejś stacji dokującej na USB-C z tym, że chciałbym żeby nie miała własnego przewodu, a żeby korzystała z kabla USB-C->USB-C gdyż chiałbym używać jej jako huba usb do PC, dodatkowo podpiąć do niej monitory, i móc podłączyc ewentualnie pod thinkpada jak akurat muszę coś ogarnąć na lapku. Ostatecznie chciałbym móc podmieniając jedynie kabel z tego podłączenego do pc na kabel do lapka. Problemem jest też to, że thinkpad ma łączony port
@eskobaar: jak kiedyś z szukałem to kilka było. Problem taki że dorabianie wyjscia wideo po USB-c z peceta jest upiedliwe, może też obniżać wydajność blaszaka
Czy ZSRR było w stanie wygrać bez Lend-Lease? Tak wiem, że ogólnie armia czerwona żyła ciężarówkami, butami i benzyną od wuja Sama, i niemożliwe jest żeby wjechali do Berlina w 1945, ale ofensywa niemiecjia zaczęła się załamywać już w grudniu 1941, Fall Blau też sam w sobie by dużo nie zmienił, Niemcy by padli sami tylko później, pytanie czy rzeczywiście mam rację czy jednak zwycięstwo by nie wystąpiłą? #historia #drugawojnaswiatowa
@eskobaar: Moim zdaniem bez szans. Przecież armia ZSRR pod koniec 41 roku nie miała butów, jedzenia/konserw, materiałów wybuchowych, parowozów do pociągów. W kontrofensywie pod Moskwą, atakowali niemieckie składy zaopatrzenia, zamiast węzłów kolejowych czy drogowych, czy jednostek wroga - bo byli głodni.
Po za tym już w grudniu w bitwie o Moskwę uczestniczyły czołgi angielskie (zdjęcie). Od tego momentu ZSRR dostawał 400 czołgów miesięcznie,
Ruszam z #opiniotworczyprzegladf1, garść komentarzy i przemyśleń związanych z #f1 w celu sprowokowania dyskusji.
Red Bull winny - ale czego?
Wszyscy wiemy, że RBR przekroczył wydatki budżetowe - ale co to tak naprawdę znaczy? Trzeba się pochylić nad kwestią, która trochę umyka w całej inbie czyli co zrobił, a dokładniej co mógł zrobić Red Bull bo szczegółów nie znamy i pozostają nam same spekulacje. Tutaj warto zerknąć na to
Nie sądze, że FIA wykryło jakieś wałki na rozwoju - które (malutkie lub większe) prawie na pewno robi, każda ekipa z TOP 3, i skali i mechanizmów tych wałków nie poznamy w najbliższym czasie.
@eskobaar: Chyba z TOP 10, przecież to jest F1 ( ͡°͜ʖ͡°)
Generalnie dużo l̶u̶d̶z̶i̶ NPC na twitterze oraz "dziennikarzy" pomija kuriozum o jakim wspomniałeś - całe "dochodzenie" FIA to #!$%@? SUM() w Excelu i pójście na rankedy w CSie, podejrzewam że ten Deloitte to tam był dla zmyłki tylko XD
Tak czy siak zgadzam się po całości, jeśli FIA #!$%@?ło, to należą się przeprosiny RBR, ale jeśli serio kręciliśmy
Ferrari to też są dobrzy razem z nadludzkim inżynierem (chociaż słabym TP) Binotto znowu znaleźli osiągi w szarej strefie jeśli chodzi o elastycznośc podłogi, i jak przepisy są uściślone to od razu po dupie dostają. Mniej ordynarana, ale powtórka z 2019 #f1
Odnośnie tiermakerów zacząłem się zastanawiać dlaczego wszyscy praktycznie stawiają Maxa nad Leclerckiem i zapraszam do zbierania "za" i "przeciw" dla naszych sympatycznych kierowców. Ode mnie:
Jeśli to prawda, że RB dopiero niedawno nauczył się ustawiać samochód tak jak lubi Max to trzeba wziąć pod uwagę, że nie pasował mu balans, aż do Kanady. Do tego w Baku przegrał kwalifikacje z Perezem, bo Checo miał ustawiony bolid pod kwale. Więc w sumie jedyny
Max: 9/10 tylko dlatego, że 10 moim zdaniem powinna byc zarezerwowana na wyścig w stylu USA 2021 czy Brazylii 2016, gdzie naprawdę dokłada się trochę tego "boskiego pierwiastka" - całkowita kontrola wyścigu, odpowiednia strategia zespołu z odpowiednią dozą agresji. Obrona przed Sainzem, który miał dużo świeższe opony (Sainz dogrzewał je za SC więc mógł to robić bardzo ostrożnie, a na stan opon ogromny wpływ mają
@fordern: w sumie nie jestem, aż takim hejterem Alonso jak ty, ale rzeczywiście ten jego pech wygląda bardzo podejrzanie, zwłaszcza patrząc na drugą stronę garażu ( ͡°͜ʖ͡°)
Znacie jakąś dobrą apke do śledzenia portfolio? Zależy mi na kombajnie czyli akcje + waluty + krypto + dodawanie własnych nielistowanych assetów + obligacje lub przynajmniej możliwośc ręcznego ustawienia pożyczki z yieldem określonym. Jeśli nie to dajcie najlepsze co macie. #gielda #inwestycje #kryptowaluty
Tym razem moje przemyślenia i opinie bez skupiania się na kierowcach bo nikt nic bardzo interesującego nie pokazał, a wypok to nie jest miejsce na matematyczne analizy tempa. Więc dla odmiany lecimy po zespołach.
- Red Bull Racing Red Bull Power Trains ( ͡°͜ʖ͡°) - piękny weekend wszystko chodzi jak w zegarku. Obaj drajwerzy przejechali solidny wyścig. Na tyle, że wydaje mi się, że Leclerc i
@eskobaar: nie zgadzam sie co do Leclerca. Na zoltej Kevina moglby pojechac po nowe za free i mialby easy win nad maxem szczegolnie ze oba bolidy red bulla mialy swoje problemy a checo zajechal opony na samym poczatku.
@eskobaar: z tego co pamiętam przed ostatnim GP Monaco, ogłosili że odnaleźli w końcu ten cudowny święty grall zdejmujący klątwe porpoisingu i auto reaguje wspaniale na poprawki. Russell niby potwierdził, ale dodał enigmatycznie, że jeszcze 4-5 GP zanim wszystko się "zatenteguje-zaimplementuje". Zaczyna mnie to irytować. Świetnie że nie składają broni i pracują ciężko nad wyniesieniem bolidu na wyższy poziom, i za to zawsze podziwiałam Mercedesa. Ale te obiecanki zaczynają przypominać pijanego
Grande Strategia is back! O ile do tej pory Ferrari nie miało ogromnych potknięć strategicznych w tym sezonie - Ale co się odwlecze to nie uciecze i zostaliśmy wynagrodzeni Creme de la Creme szkoły strategicznej z Maranello. Sam incydent już został opisany przez ten czas ale jego konsekwencje chyba nie zostały tutaj przedyskutowane - albo to przegapiłem. A zastanawiam się czy może to niestety nie wprowadzi trochę chaosu
Btw czy jest gdzieś według was w Monako miejsce żeby zrobić jeden zakręt do wyprzedania? Bo tak do głowy mi przychodzi mi przychodzi tylko T1 bo tam jest odrobina miejsca do przesunięcia tarki ale patrzę na to i trzeba by się pozbyć wyjazdu z pitu, ale nie widze żeby się dało to zrobić #f1
@eskobaar: niby można wydłużyć tą tunelową prostą jak na zdjęciu, choć wielkiej różnicy by to chyba nie zrobiło. Najlepsze co można zrobić dla Monako to starać się regulacjami zmniejszyć samochody, co zresztą jest w planach od 2026. Choć ze względu na bezpieczeństwo, bardzo małe to one nie będą.
#yanek
instruktor trójboju olimpijskiego oraz dwukrotny wicemistrz Polski w siłowaniu się na rękę ( z czego raz na lewą)