Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko199
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Igrzyska

    Igrzyska
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże
  • Ukraina

    Ukraina

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

draculeq
draculeq

draculeq

Dołączył 11 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2560
  • Znaleziska 743
  • Mikroblog 1817
  • Obserwujący 69
  • Obserwowane 77
Goglez
Goglez
Goglez
12.08.2020, 09:07:03
  • 1
Jest jakiś branżowy standard tego jak wygląda współpraca twórcy gry komputerowej z wydawcą, czy może każda taka współpraca to sprawa bardzo indywidualna? Ciekawi mnie jak taka współpraca może wyglądać i jak to jest rozliczane, procent od przychodu (jaki?) dla wydawcy, czy wydawcy jakoś biorą udział w tworzeniu gry (czynny albo wykładają kasę) czy może tylko reklamują i sprzedają itp

#gamedev
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 12.08.2020, 09:16:27
  • 4
@Goglez: Standardem jest to że szukasz takiego wydawcy który da Ci to czego potrzebujesz.
Jeśli jakiś da ci umowę 70% dla niego i 30% dla ciebie bez wykładania pieniędzy przez wydawcę, i powie Ci że to standardowa umowa każdego wydawcy to szukasz dalej
  • Odpowiedz
q.....n
q.....n
konto usunięte 22.06.2020, 18:18:25
  • 3
Zamiast tworzyć jakieś przydatne rzeczy, to ja się zajmuję jakimiś głupimi benchmarkami.
I jeszcze byłoby coś jakby mi wychodziło, ale zdarza się, że wyniki wydajności przy wyświetlaniu 9 hexów są mniejsze niż przy 100.

Benchmark jest przyspieszony 10 razy i powinien trwać około minuty, dlatego wszystkie wyniki końcowe należy pomnożyć przez 10(później to raczej naprawię/będę skalować) - Moje GTX970 nie jest zbyt słabe aby wyświetlić 108 wierzchołków z 4 teksturami w satysfakcjonującej wydajności.

High Graphics - włącza tło (world environment) a mimo to mam jakieś zakłócenia z wynikiem(powinien być mniejszy niż bez tła)
q.....n - Zamiast tworzyć jakieś przydatne rzeczy, to ja się zajmuję jakimiś głupimi ...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 23.06.2020, 07:48:14
  • 0
@qarmin: gdzieś podstawy masz skopane jak 970 nie daje rady wyświetlić 108 wierzchołków i 4 tekstur :D
Przy optymalizowaniu grafiki przydaje się siedzenie z profilerem a nie zlicznie klatek bo potrzebujesz wiedzieć co zajmuje najwięcej czasu i to optymalizować a zliczanie klatek nic ci nie mówi.
Z godota nie korzystałem więc nie pomogę za bardzo ale powinien mieć jakieś narzędzia profilujące.

Ja sam w unity dlubie mobilke 3d i taka
draculeq - @qarmin: gdzieś podstawy masz skopane jak 970 nie daje rady wyświetlić 108...

źródło: comment_1592898383uYm9IFkXAvnn0FJ8UWhAks.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
kolonko
kolonko
kolonko
11.06.2020, 15:57:14
  • 0
Czy robiąc np animacje 3D w Unreal mogę to robić komercyjnie? Czy nie? Chodzi mi o animację 3D produktu. Czy potrzebuje licencji, jak to wygląda?
#unrealengine #unreal #3d #animacja
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 12.06.2020, 11:42:25
  • 0
@kolonko: Jak nie wydajesz tego jako gry to nic nie płacisz (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Szef Epica ma świetne podejście i widać że chcą tworzyć dużą społeczność i przyjemne środowisko wokół siebie właśnie przez takie gesty.
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 12.06.2020, 12:15:59
  • 1
@kolonko: Tak, specjalnie pytałem ziomka z Epica żeby nie wyssać info z palca :)
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 12.06.2020, 16:43:59
  • 1
@kolonko: Tak, śmiało możesz instalować, robić na tym animacje i sobie na nich zarabiać :)
  • Odpowiedz
wyjde_z_piwnicy
wyjde_z_piwnicy
wyjde_z_piwnicy
11.06.2020, 22:37:52
  • 1
Czy używając w Unity eventów (nie UnityEvents, zwykłe eventy z C#) skrypt wywołujący event musi być przypisany do jakiegoś game objectu i wszystkie skrypty subskrybujące event również muszą być przypisane do tego gameobjectu?
#unity3d
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 11.06.2020, 22:47:48
  • 3
@wyjde_z_piwnicy: nie
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 11.06.2020, 23:17:09
  • 0
@wyjde_z_piwnicy: No jeśli masz skrypt dziedziczący z MonoBehaviour (tak zakładam bo piszesz że usuwasz go z GameObjectu) to jak go usuniesz ze sceny to nie będzie istniał. A jak nie istnieje to trudno żeby czegoś nasłuchiwał.
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 11.06.2020, 23:37:09
  • 0
@wyjde_z_piwnicy: A jak przekazujesz referencję na skrypt z którego chcesz nasłuchiwać?
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 11.06.2020, 23:47:55
  • 0
@wyjde_z_piwnicy: https://docs.unity3d.com/ScriptReference/GameObject.GetComponent.html
Zerknij sobie w pierwsze zdanie w description, tam jest odpowiedź
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 11.06.2020, 23:59:51
  • 0
@wyjde_z_piwnicy: Spoko, udanej zabawy z Unity :)
  • Odpowiedz
niochland
niochland
niochland
02.06.2020, 12:46:25
  • 2
Za każdym razem jak odpalam rundę w #leagueoflegends myślę sobie:

a #!$%@? będzie lepiej

i co #!$%@?? nie jest lepiej ja #!$%@?

Mam 52 lvl (w LoLu ofc xD), jestem niedzielnym graczem, gram raz na jakiś czas, nawet rankedów nie gram, a co?
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 02.06.2020, 13:23:55
  • 3
@niochland: Systemy są robione tez tak żeby utrzymać cię jak najdłużej przy produkcie, w długiej perspektywie czasu. Tak więc np. grając swoją pierwszą grę możesz dostać lepszy team a przeciwnicy gorszy tylko po to żebyś ucieszłył się z pierwszej wygranej i chciał więcej. To mogą być już nie tyle proste algorytmy dobierania graczy na podstawie ELO co reagowanie systemu na podstawie współczynników tego jak się zachowujesz w grze w celu
draculeq - @niochland: Systemy są robione tez tak żeby utrzymać cię jak najdłużej prz...

źródło: comment_15911041383LQOV4BRjjLj4C5UarWgxt.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 02.06.2020, 13:27:50
  • 1
@JakTamCoTam: Ludzie nie wiedzą czego chcą. Identycznie masz w candy crush. Masz 5 energii do wykorzystania i mozesz poweidzieć że byś grał dłużej jak by nie było limitu... tyle że po dwóch dniach byś gry wiecej nie włączył bo byś zrushował. To nie są proste tematy ;)
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 02.06.2020, 13:29:15
  • 1
No i ten... kto nigdy nie grał po piwku czy sześciu niech pierwszy usunie konto ;)
  • Odpowiedz
ofczy
ofczy
ofczy
01.06.2020, 14:00:06
  • 5
Jakis unity programista 5-10k dostepny od reki? :)

https://www.skillshot.pl/jobs/16067-mid-sr-unity-developer-at-sheepyard

#gamedev #praca #gdansk w ostatecznosci zdalnie
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 01.06.2020, 17:56:47
  • 1
@ofczy:

Miejsce bez wyznaczonych granic

Praca tylko na miejscu w Gdańsku

ლ(ಠ_ಠ ლ)
  • Odpowiedz
Matejlipton
Matejlipton
Matejlipton
13.05.2020, 16:39:46 via Android
  • 1
#gamedev
Epic #!$%@?ł...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 13.05.2020, 17:54:31
  • 1
@Dev3City: Nigdy nie było Unity3D ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
ewolucja_myszowatych
ewolucja_myszowatych
ewolucja_myszowatych
27.03.2020, 20:29:24
  • 0
Mirki utkwiłem z prostym zadaniem, mam suwak A (od 0 do 1) i suwak B (0-1) Jakie przyporządkowanie wpisać suwakowi C (pseudokodem) tak żeby analizował A i B i wyciągał większą wartość? Czyli suwaki A i B latają sobie losowo a C lata tak jak najwyższa wartość z tych dwóch.

#csharp #unity3d
ewolucja_myszowatych - Mirki utkwiłem z prostym zadaniem, mam suwak A (od 0 do 1) i s...

źródło: comment_1585340923mi37uD5PuWJHtXie5J0kWC.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 27.03.2020, 20:31:32
  • 3
@ewolucja_myszowatych: SuwakC.Value = Max(SuwakA.Value, SuwakB.Value)
  • Odpowiedz
OSH1980
OSH1980
OSH1980
25.03.2020, 14:36:02
  • 0
Wykorzystując chwilę czasu wróciłem do Unity. I mam problem.
Mam napisać program wykorzystujący algorytm sortowania binarnego. Jednym z elementów tego programu jest podawanie przez użytkownika jakiejś liczby do znalezienia w wygenerowanej tablicy 20-elementowej. W skrócie ma to wyglądać tak, że program pyta użytkownika o to, jaką liczbę ma sprawdzić czy jest w tablicy no i potem daje mu odpowiedź, czy takowa w tej tablicy (generowanej przypadkowo i posortowanej rosnąco) jest. W starym
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 25.03.2020, 15:02:41
  • 0
@OSH1980: https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Input.html
  • Odpowiedz
MrFisherman
MrFisherman
MrFisherman
04.03.2020, 18:53:47
  • 0
Czy ktoś tu wie jak sprawić żeby setActive(false) dla bloku nie działało na jego dzieci/children? Mam blok który posiada ShadowCaster2D, jak za pierwszym razem jest widoczny to jest fajny kolor a kiedy daje setActive(false) dla bloku i potem znowu chce go zobaczyć to blok owszem jest tylko zmienia zupełnie odcień (chyba poprzez wyłączenie tego Castera2D); Rozwiązanie z foreach nie działa. #unity #unity3d #unity5
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 04.03.2020, 19:58:42
  • 0
@MrFisherman: Nie da się, by design.
  • Odpowiedz
MrFisherman
MrFisherman
MrFisherman
16.02.2020, 17:01:24
  • 0
Dzień dobry, chciałbym zapytać jakie o rozwiązanie dla następującego problemu:

mam particle system (czyli deszcz) w mojej scenie i chcę żeby kamera śledziła gracza, jednak kiedy poruszam graczem te wszystkie cząstki przyspieszają w ciul (tak jakby się od nowa renderowały lub lagowały), jak to można obejść? Szukałem już w google, na yt, i próbowałem z cinemachine.

#gamedev #pytanie (post moge usunac jesli uzyskam odpowiedz :/)
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 16.02.2020, 17:06:01
  • 0
@MrFisherman: Ustaw w particle systemie simulationSpace na Local i podepnij go pod kamerę.
Co prawda nie będzie się deszcz przesuwał względem kamery ale najprawdopodobniej będzie to niewidoczne
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 16.02.2020, 18:04:25
  • 0
@MrFisherman: Pisałem o podpięciu deszczu do kamery, nie gracza. Czyli rozumiem że deszcz nie pada na całej scenie tylko w jakimś miejscu?
Nie do końca wiem jak wygląda to aktualne zachowanie particli i czym może być spowodowane więc ciężko udzielić konkretnej rady. Sposób zahakowania tego problemu zależy w dużej mierze od tego jakiego typu to kamera więc też ciężko coś sugerować.
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 16.02.2020, 19:17:16
  • 0
@MrFisherman: Wydaje mi się że masz na tyle cienkie grafiki deszczu, że przy tak dużych pikselach ekranu nie zawsze renderuje się każda kropla. Zerknij włącz sobie obok sceneView i zobacz czy podczas chodzenia gdy w gameView deszcz się "resetuje" resetuje się też w sceneView. Jeśli na sceneView będzie ok a na gameView będzie się resetować to musisz zrobić szersze krople deszczu, albo puścić go pod lekkim kątem a nie prosto
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 16.02.2020, 19:32:55
  • 0
@MrFisherman: Coś tam wykombinować się da, ale najprościej będzie dać pod lekkim kątem ;)
Pytasz o Assassins vs Pirates? Tam wszystko rysowane było. W grze to znacznie lepiej widać niż na promo artach.
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 16.02.2020, 19:36:56
  • 0
@MrFisherman: Myślałem właśnie o obróceniu całego particle systemu. Jak nie chcesz obracać to dodaj poziome velocity
  • Odpowiedz
BadzLepszy
BadzLepszy
BadzLepszy
15.02.2020, 09:22:57
  • 9
Ostatnie zmiany:
- ostatnio pracowałem głównie nad Restfull Api, więc nic co można by pokazać ale mam już rejestracje, logowanie, zapisywanie wyników graczy, pokazywanie wyników itp.
- zaimplementowałem wyświetlanie najlepszych wyników dnia na ekranie gameover. W przyszłości będzie to znacznie bardziej rozwinięte (pokazywanie spersonalizowanych wiewiórek graczy, flaga kraju z którego pochodzi gracz itp.)
- dodałem jeszcze ścianę rekordu na mapie, żeby było widać kiedy gracz przebije swój osobisty rekord. W przyszłości będą na mapie pewnie też najlepsze rekordy innych graczy.

ps. Ta gra to mocny prorotyp, na razie robię podstawowe funkcjonalności. W grze końcowej będzie dużo więcej zawartości (przedmioty, rankingi, urozmaicenia na mapie itp.)
BadzLepszy - Ostatnie zmiany:
- ostatnio pracowałem głównie nad Restfull Api, więc n...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 15.02.2020, 12:51:30
  • 3
@BadzLepszy: Siemka! Miło patrzeć jak ktoś wrzuca przez dłuższy czas development jednej gry i robi to cały czas. I dalej będę z chęcią patrzył jak ci się wiewiór r̶o̶z̶b̶i̶j̶a rozwija :)
Piszesz że robisz podstawowe funkcjonalności a zajmujesz się RESTowym API do leaderboardów co wydaje mi się troszeczkę nie podstawą gry, aczkolwiek sam dobrze wiem że czasem trzeba odreagować od jednej części projektu robiąc jakąś zupełnie inną, więc trochę rozumiem
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 07.01.2020, 01:26:07
  • 3
Wczoraj byłem w górach i zrobiłem fajną fotkę. Najgorsze jest to że chmury zasłoniły szczyt i nie było pełni widoków (╯︵╰,)

draculeq - Wczoraj byłem w górach i zrobiłem fajną fotkę. Najgorsze jest to że chmury...

źródło: comment_D5VTIhY5ADfGJrAtpva0d6izTdEPaiMT.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Re-volt
Re-volt
Re-volt
26.10.2019, 10:09:53
  • 0
#unity3d #csharp Potrzebuje malej pomocy. Musze zrobic w unity kalkulator dat wyliczajacy ile dni uplynelo z uwzglednieniem lat przestepnych. Cos podobnego do tego https://www.kalbi.pl/kalkulator-dni

Jakies rady jak to zrobic?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 26.10.2019, 11:40:11
  • 2
@Re-volt: stworzenie poprawnie działającego kalendarza to jedna z najtrudniejszych rzeczy bo musi być kompatybilny wstecz i obsługiwać egzotyczne edge casy. Miłej zabawy. :)
Tu możesz sobie poczytać fajny artykuł o problemach o których nawet nie śniles: https://zachholman.com/talk/utc-is-enough-for-everyone-right
  • Odpowiedz
Wink
Wink
Wink
22.10.2019, 15:01:24
  • 1
Mireczki z #warszawa i #programowanie, mam do was pytanie!

Pełno tu jakichś bootcampów za 10k, a czy właściwie istnieją jakieś zwykłe weekendowe szkoły programowania pod kątem #gamedev? Jakieś całoroczne czy dwuletnie, coś a'la studia, tylko skupione na jednym konkretnym zagadnieniu?

Spędzę w stolicy najbliższe 3 lata i mam nadzieję, że są tu większe możliwości co do nauki. Nie interesuje mnie "super kurs 2 miesiące i jesteś programistą". W domu mogę się uczyć i to robię, ale zapisanie się do rozsądnej szkoły to też zawsze plus i cholernie mi
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 22.10.2019, 16:43:56
  • 0
@Wink: jako stary członek polygonu polecam. Spotkania są co tydzień w środę o 19, nie zapisujesz się nigdzie. Osób przychodzi na spotkania tak dużo że jak nie będziesz miał ochoty to nikt cię nie zauważy więc nie musisz się bać że będziesz "nowy". A po spotkaniu zawsze jest wyjście na piwo gdzie można przy piwko czy soczku sobie pogadać o technologiach firmach czy grach z innymi :)
Jak masz jakieś
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 23.10.2019, 20:52:59
  • 0
@Wink: To nie jest kurs, to grupa ludzi z wspólnym zainteresowaniem spotykająca się właśnie najpierw na dwóch wykładach a potem idąca do lokalu żeby móc między sobą rozmawiać. Nie ma też w związku z tym progu wejścia. Będziesz mógł sobie tam pogadać z innymi i na pewno ktoś ci poleci jakieś kursy jakie warto przerobić, na jakie konferencje warto pojechać czy w której firmie warto się zatrudnić a na które
  • Odpowiedz
ewolucja_myszowatych
ewolucja_myszowatych
ewolucja_myszowatych
21.10.2019, 19:59:10
  • 0
Mirki, nie mogę skompilować nic w #unity3d bo IL2CPP wywala błąd "askForBuildLocation", mam czystą wersję 2018.3 i na drugim kompie 2018.4, czysty projekt. Ktoś miał to może i udało mu się obejść?

(build standardowy dla win-mac-linux)

#gamedev #programowanie
ewolucja_myszowatych - Mirki, nie mogę skompilować nic w #unity3d bo IL2CPP wywala bł...

źródło: comment_d4KFFqCMh57zxo5SctG6bYW2X2Y1JjJe.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 22.10.2019, 06:12:57
  • 0
@ewolucja_myszowatych: chyba musisz mieć jre, jdk, i ndk androidowe. Sama instalka unity nie starcza. Dla mnie to zawsze piekło to wszystko zainstalować na nowej maszynie. Unity chyba od 2019.2 maja opcje zainstalować te narzędzia w unity hubie jak klikniesz w wersję unity i zainstaluj moduly
  • Odpowiedz
draculeq
draculeq
draculeq 22.10.2019, 10:57:08
  • 0
@ewolucja_myszowatych: Aaaa to NDK na pewno nie potrzebujesz. A ja na PC ill2cpp jeszcze nie robiłem wiec nie wiem o co chodzi :/
  • Odpowiedz
decentralizacja
decentralizacja
decentralizacja
17.10.2019, 08:13:28
  • 1
Jak to jest być programistą a zarabiać grosze w ciągłym crunch mode?

#gamedev
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

draculeq
draculeq
draculeq 17.10.2019, 08:28:12
  • 0
@decentralizacja: W gamedevie jest crunch i nie-RED ʕ•ᴥ•ʔ
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14
  • Strona 4 z 14
  • >

Grzegorz

  • Digital Nomad i Gamedeveloper Unity / Unreal Twórca: Assassins vs Pirates: http://store.steampowered.com/app/425150 Sengoku Dynasty https://store.steampowered.com/app/1702010/Sengoku_Dynasty/
  • Warszawa
  • http://www.projektpodrozy.pl
  • X (dawny Twitter)
  • Instagram

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 13.05.2016

    Komentator
  • VIP
    od 10.05.2016

    VIP
  • Człowiek miesiąca
    od 31.05.2016

    Człowiek miesiąca
  • Ekshibicjonista
    od 24.05.2016

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 20.05.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 27.05.2014

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 27.05.2016

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl