Wpis z mikrobloga

Ma ktos jakiekolwiek info o networking unity vs unreal ?

Unreal ma mniej wiecej rozplanowane a unity usuwa powoli unet, wiec co dalej z unity?
#gamedev
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@blakker: jeśli networking jest robiony przez unity to najlepiej go nie używać. Bo albo jest przestarzały, albo jeszcze go nie ma, albo zaraz będzie lepszy. A co najgorsze wszystkie te stany występują w tym samym momencie od lat
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@blakker: bawiłem się w photon unity networking I efekty były w miarę, największy problem to lag i trzeba go kompensowac ale konfiguracja jest w miarę prosta. Oraz defaultowo jedzie na bardzo niskim hz samego serwera więc trzeba go zwiększyć jeśli nie robisz jakiejś planszowki
  • Odpowiedz
Photon łatwy w użyciu, ale sporo kosztuje, jeśli faktycznie będą gracze w dużej ilości: https://www.photonengine.com/en/pun/pricing

@blakker: Może być i Unreal, w jednym i w drugim zrobisz FPS. Ja bym wybrał Unity, bo używam w pracy i dobrze znam, ale nie uważam, że jest w czymś lepszy od Unreala.

Skoro Ty nie znasz ani jednego ani drugiego to oba będą dla Ciebie dobre, zależy czego chcesz się nauczyć: C# czy C++
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@blakker: bo polubiłem c# jako totalny noob w programowaniu a programowanie w unity oparte jest tylko o ten język.

No i jest dla mnie bardziej intuicyjne. Próbowałem UE ale szybko się pogubiłem, no i on sam zżera za dużo zasobów na moim laptopie. W unity pierwszy raz zapchałem edytor wczoraj gdy przypadkiem stworzyłem 150 tysięcy drzew bez batchingu xD

Jak nie masz doświadczenia w pracy w samym silniku to odradzam
  • Odpowiedz
@blakker networking unity rozumiem że jest frustrujący, najlepiej chyba użyć jakiegoś 3rd party który jest aktualizowany na bieżąco, mirror albo darkrift bym użył.

A co masz na myśli mówiąc, że odciąga grafika?
  • Odpowiedz
@wesoly_grabarz: Ach i ostatni chyba najgorszy przyklad. Patrzac na takie IRON HARVEST ktore wyszlo ... crash za crashem, lag za lagem bynajmniej ja po godzinie nie wytrzymalem i wyszedlem. Tu jest moja obawa z networking niestety.
  • Odpowiedz