Też mnie denerwuje ta przerwa pomiędzy Unetem, a nowym rozwiązaniem. W tym momencie chyba najlepiej robić w DOTS-Netcode, który ma być w pełni dostępny na początku 2021, obecnie można testować.
@blakker: jeśli networking jest robiony przez unity to najlepiej go nie używać. Bo albo jest przestarzały, albo jeszcze go nie ma, albo zaraz będzie lepszy. A co najgorsze wszystkie te stany występują w tym samym momencie od lat
@blakker: bawiłem się w photon unity networking I efekty były w miarę, największy problem to lag i trzeba go kompensowac ale konfiguracja jest w miarę prosta. Oraz defaultowo jedzie na bardzo niskim hz samego serwera więc trzeba go zwiększyć jeśli nie robisz jakiejś planszowki
@blakker: Osobiście polecam Mirrora, nie ma lepszego rozwiązania do Unity (choć Photon może być prostszy out-of-the-box): https://mirror-networking.com/ - stabilny - szybki - bardzo łatwo migrować z Unetu - ogromne community
@blakker: Może być i Unreal, w jednym i w drugim zrobisz FPS. Ja bym wybrał Unity, bo używam w pracy i dobrze znam, ale nie uważam, że jest w czymś lepszy od Unreala.
Skoro Ty nie znasz ani jednego ani drugiego to oba będą dla Ciebie dobre, zależy czego chcesz się nauczyć: C# czy C++
@blakker: bo polubiłem c# jako totalny noob w programowaniu a programowanie w unity oparte jest tylko o ten język.
No i jest dla mnie bardziej intuicyjne. Próbowałem UE ale szybko się pogubiłem, no i on sam zżera za dużo zasobów na moim laptopie. W unity pierwszy raz zapchałem edytor wczoraj gdy przypadkiem stworzyłem 150 tysięcy drzew bez batchingu xD
Jak nie masz doświadczenia w pracy w samym silniku to odradzam
@blakker networking unity rozumiem że jest frustrujący, najlepiej chyba użyć jakiegoś 3rd party który jest aktualizowany na bieżąco, mirror albo darkrift bym użył.
@wesoly_grabarz: Ach i ostatni chyba najgorszy przyklad. Patrzac na takie IRON HARVEST ktore wyszlo ... crash za crashem, lag za lagem bynajmniej ja po godzinie nie wytrzymalem i wyszedlem. Tu jest moja obawa z networking niestety.
@TymRazemNieBedeBordo: @wesoly_grabarz: Sprobuje raz jeszcze unity, poczekam do nowego roku jak zapowiadaja ten nowy networking. Skupie sie na kampnii pierw bo mam zamysl na start.
Unreal ma mniej wiecej rozplanowane a unity usuwa powoli unet, wiec co dalej z unity?
#gamedev
https://blogs.unity3d.com/2019/06/13/navigating-unitys-multiplayer-netcode-transition/
Też mnie denerwuje ta przerwa pomiędzy Unetem, a nowym rozwiązaniem. W tym momencie chyba najlepiej robić w DOTS-Netcode, który ma być w pełni dostępny na początku 2021, obecnie można testować.
@wesoly_grabarz: No tak tylko pytanie czy on jest lepszy niz to co oferuje unreal engine?
Możesz napisać własne rozwiązanie, ale wtedy pewnie nigdy nie skończysz robić gry.
W drugim linku Unity radzi żeby teraz robić w DOTS-Netcode, albo użyć jakiegoś 3rd party, np. Photon, Forge, Darkrift2. Są też inne rozwiązania, tu jest spoko rozpiska: https://forum.unity.com/threads/what-are-the-pros-and-cons-of-available-network-solutions-assets.609088/
- stabilny
- szybki
- bardzo łatwo migrować z Unetu
- ogromne community
Natomiast jeżeli chcesz robić grę w oparciu o Unity DOTS, to koniecznie sprawdź DOTSNET: https://assetstore.unity.com/packages/tools/network/dotsnet-102633
glowne pytanie: dlaczego unity a nie np. unreal engine?
Planuje zrobic fps gre od razu napisze.
@blakker: Może być i Unreal, w jednym i w drugim zrobisz FPS. Ja bym wybrał Unity, bo używam w pracy i dobrze znam, ale nie uważam, że jest w czymś lepszy od Unreala.
Skoro Ty nie znasz ani jednego ani drugiego to oba będą dla Ciebie dobre, zależy czego chcesz się nauczyć: C# czy C++
No i jest dla mnie bardziej intuicyjne. Próbowałem UE ale szybko się pogubiłem, no i on sam zżera za dużo zasobów na moim laptopie. W unity pierwszy raz zapchałem edytor wczoraj gdy przypadkiem stworzyłem 150 tysięcy drzew bez batchingu xD
Jak nie masz doświadczenia w pracy w samym silniku to odradzam
A co masz na myśli mówiąc, że odciąga grafika?
Review networkingow uzytych wyzej
To raczej nie wina silnika samego w sobie, pierwszy z brzegu kontrprzykład sprzed 2 lat: https://youtu.be/CTkWrFtWvCE
A w wersji 2019 Unity jest nowy pipeline do renderowania, warto na niego spojrzeć: https://docs.unity3d.com/Manual/high-definition-render-pipeline.html