Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko191
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus

dolus_deliberatus

Dołączył 9 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 6843
  • Znaleziska 591
  • Mikroblog 6252
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 42
rbk17
rbk17
22.08.2017, 20:38:42
  • 6
#religia #katolicyzm #chrzescijanstwo

Wiem że późno ale nie mogłem tego wcześniej poskładać.

Samo pojęcie nieba już na starcie wydaje się być absurdalne.

Wiadomo
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 22.08.2017, 21:00:41
  • 0
@rbk17: Ej, nie bierz tego do siebie, bo nie chce Cię urazić, ale masz trochę dziecinny obraz nieba.

Łap Kaczkowskiego.
https://youtu.be/ngO_NKFszwI?t=2m7s
  • Odpowiedz
i.....r
i.....r
konto usunięte 22.08.2017, 16:14:22 via iOS
  • 11
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 22.08.2017, 16:37:37
  • 2
Ciekawe są niektóre powody uznania Matki Teresy za nieświętą.

dogmatic views regarding, in particular, abortion, contraception, and divorce


Czyi Matka Teresa jest złą osobą bo mimo tego, że pomagała ludziom to ośmieliła się przy tym głosić naukę Kościoła.
  • Odpowiedz

888

Matka Teresa - wszystko, tylko nie "święta"

Badacze sprawdzili 502 dokumenty. Watykan wiele pominął w beatyfikacji - wątpliwa troska o chorych (brak higieny, jedzenia i leków, bo "muszą cierpieć jak Chrystus na krzyżu"), a sama korzystała ze szpitala. Oferowała tylko medaliki i modlitwy, a gromadziła setki milionów dolarów wpłat wiernych...

konto usunięte
z
scienceblog.com
dodany: 22.08.2017, 15:55:40
  • 261
  • #
    kultura
  • #
    ciekawostki
  • #
    wierzenia
  • #
    ateizm
  • #
    mity
  • #
    kulty
  • #
    swietosc
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 22.08.2017, 16:28:42
  • -18
Ciekawe są niektóre powody uznania Matki Teresy za nieświętą.

dogmatic views regarding, in particular, abortion, contraception, and divorce


Czyi Matka Teresa jest złą osobą bo mimo tego, że pomogła rzeszy ludzi to ośmieliła się przy tym głosić naukę Kościoła.

I nie 500 a 287 dokumentów. W następnym zdaniu to jest.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 22.08.2017, 16:34:21
  • -257
Usiłujesz mi ubliżyć już trzecim wyrazem swojej wypowiedzi. Po co to robisz? W jakim celu?


@bij-dziada: Myślę, że jako odpowiedz na podobny ton z jakim odnosisz się do Matki Teresy.

Choć ja tego oczywiście nie pochwalam.
zloty_wkret
zloty_wkret
21.08.2017, 13:28:14
  • 4
#kosciol #muzyka #maryja #avemaria #katolicyzm
lubię tę piosenkę :)
zloty_wkret - #kosciol #muzyka #maryja #avemaria #katolicyzm
lubię tę piosenkę :)
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 21.08.2017, 15:31:09
  • 0
@rbk17: Też tak kiedyś miałem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Teraz chciałbym tam być i z nimi śpiewać.
  • Odpowiedz
Zdejm_Kapelusz
Zdejm_Kapelusz
20.08.2017, 06:56:22
  • 462
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 20.08.2017, 09:40:39
  • 59
@Zdejm_Kapelusz: Porównanie było by prawdziwe, gdyby po połączeniu tego układu scalonego z rezystorem, dostarczeniu mu napięcia i odczekaniu 9 miesięcy powstałby chociaż kalkulator z bazaru.

A tak to zwykły chochoł chociaż śmieszny.
  • Odpowiedz
sawyer97
sawyer97
18.08.2017, 09:21:10 via Android
  • 1
#pytanie #religia #katolicyzm
Gadamy z księdzem. Mamy zagiąć go jakimś pytaniem ( ͡° ͜ʖ ͡°). Sugerujecie jakieś konstruktywne pytania ?
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 18.08.2017, 10:04:58
  • 0
Inne jest tu, w Katechizmie, ale inne w Piśmie Świętym


@xer78: @sawyer97: Tym go nie zagniesz bo w Katechizmie jest całe. Inne jest w katechizmie dla dzieci, ale tym też go nie zagniesz.

Chyba, że jest słabo wykształcony.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 18.08.2017, 10:39:13
  • 0
@xer78:

A byłbyś tak dobry i zacytował to całe przykazanie z katechizmu "innego niż dla dzieci"?


Katechizm Kościoła Katolickiego. Jest tam wprost przepisane 10 przykazan z PŚ. KKK Kanony
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 18.08.2017, 11:51:42
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 19.08.2017, 16:33:21
  • 0
Jak się jedno usunie to trzeba z innego coś wziąć żeby ogólna ilość się zgadzała


@xer78: Przecież nic nie zostało usunięte. Jest inaczej podzielone. Dalej jest cały dekalog. Więc w Katechizmie i PŚ jest tak samo. Jest cały tekst słowo w słowo. Więc słowa tej piosenki są kłamstwem.

Co mi tu wyjeżdżasz z prawosławiem czy protestantami? Jak mają przykazania zbieżne to są ok a w innych kwestiach są be? Co
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 19.08.2017, 16:55:21
  • 0
Potrzebne źródło? Może Google pomoże


@xer78: Pierwszy ikonoklazm powstał w VIII wieku n.e. https://pl.wikipedia.org/wiki/Ikonoklazm
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 19.08.2017, 19:18:04
  • 0
Całe PŚ pełne jest kłamstw i sprzeczności


@xer78: Rozumiem szybki odwrót i zmiana tematu. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nie ma tam żadnej sprzeczności teologicznej. Nie ma tam też żadnych kłamstw literackich. Możesz jakieś kłamstwo przytoczyć?
  • Odpowiedz
Ctrl-C_Ctrl-V
Ctrl-C_Ctrl-V
18.08.2017, 19:33:03
  • 222
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Historia_ateizmu

Nietzsche uważał, że chrześcijański teizm był moralnym fundamentem zachodniego świata, a rozbicie tego fundamentu poprzez nowoczesne myślenie (śmierć boga moralnego) wywoła w sposób naturalny nihilizm, zanik wartości najwyższych


Miał s------l rację.

#religia #chrzescijanstwo #ateizm #filozofia #moralnosc #4konserwy
Ctrl-CCtrl-V - https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Historiaateizmu

Nietzsche uważał, że...

źródło: comment_uwG18AP3OYVU3HtkxGQ2D3sl9ZKbicfl.jpg

Pobierz
  • 100
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 18.08.2017, 20:35:56
  • 10
tak samo ludzie wytłumaczyli sobie stworzenie świata,

no skąd się tu wszystko wzięło? a no bóg,

a jak on to zrobił? z niczego o tak po prostu bo to bóg,

a jak długo to robił? kilka lat, nie nie to bóg, to 7 dni


@Piottix: Błędem jest zakładanie, że inni są głupsi od Ciebie.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 18.08.2017, 20:42:54
  • 2
@Piottix: Nie, w ten sposób zakładasz, że są głupi bo zamiast się wysilić to idą na łatwiznę.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 18.08.2017, 20:49:51
  • 2
nie byli wstanie wyjaśnić przez naukę tego zjawiska więc obrali drogę: jeżeli czegoś nie da się wyjaśnić jest to dzieło boga


@Piottix: I w ten sposób sam wychodzisz ignoranta. Mówiłem żeby nie zakładać, że inni są głupsi od Ciebie.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 18.08.2017, 20:55:24
  • 4
@Piottix:

z takim podejściem jakie prezentujesz dyskusja nie ma sensu, "nie zakładaj że ludzie są głupsi", są głupsi i mądrzejsi.


Są i tacy i tacy. Ale Ty zakładasz, że wszyscy wierzący są
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 18.08.2017, 20:57:32
  • 0
@Piottix: Jeszcze nie podałeś. Chyba, że miał być to "dowód" anegdotyczny.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 18.08.2017, 21:00:05
  • 1
@Piottix: Dowodu na to, że wierzący = ignorant
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 18.08.2017, 21:05:15
  • 2
Spoko, 150 lat religioznawstwa, same hipotezy, a gość na wykopie wie od dawna.


@Tedeward: Ej, może po prostu @Piottix

nie jest w stanie czegoś pojąć więc sobie to tłumaczył w prostu sposób
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 18.08.2017, 21:10:17
  • 0
a czym jest tworzenie sobie teorii o powsaniu świata w 7 dni jak nie tłumaczeniem sobie rzeczy na tamte czasy niewytłumaczalnych jak nie pójściem na łatwizne


@Piottix: Ale to nie jest teoria naukowa xD

przesądów to pójście na łatwizne


To nie bądź przesądnym.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 18.08.2017, 21:19:21
  • 0
Bo teoria potocznie jak sam wiesz znaczy co innefo


@Piottix: Jaki to ma związek z tematem?

a czy napisalem teorii naukowej


Tak, twierdzisz że Genesis jest dla wierzących czymś więcej niż metaforą.
  • Odpowiedz
m.....l
m.....l
konto usunięte 18.08.2017, 11:09:26
  • 5
czy Watykan publikuje dokumenty beatyfikacyjne w różnych językach? Szukam dokumentacji beatyfikacji błogosławionego Karola I ostatniego cesarza austro-węgierskiego. Może być po łacinie, angielsku albo niemiecku bo na polski to nie liczę :/

#pytaniedoeksperta #watykan #katolicyzm
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 18.08.2017, 12:01:44
  • 0
Ja po nieudanym googlaniu pewnie napisałbym po prostu do Watykanu jakiś list/maila.


@informatyk: @marianbaczal: Albo na jakiś KUL albo jakiś "Papieski wydział teologiczny"
  • Odpowiedz
rbk17
rbk17
18.08.2017, 10:51:41
  • 2
#religia #katolicyzm #chrzescijanstwo

Kiedyś myślałem, że "bogobojny" znaczy niebojący się walczyć z Bogiem.
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 18.08.2017, 11:57:33
  • 1
Kiedyś myślałem, że "bogobojny" znaczy niebojący się walczyć z Bogiem.


@rbk17: No wtedy był było niebogobojny ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Bać się Pana pochodzi z tego pięknego psalmu, który można czytać podczas mszy za nowych małżonków.

Błogosławiony jest każdy, kto się boi Pana
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
16.08.2017, 11:18:37
  • 5
W tym wątku wypisujemy antychrześcijańskie i ateistyczne filmy. Ja zaczynam:

Happy Feet: Tupot małych stóp - http://kulturadobra.pl/happy-feet-tupot-malych-stop/

  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 16.08.2017, 11:32:48
  • 2
http://kulturadobra.pl/happy-feet-tupot-malych-stop/


@Racjonalnie: Ja jako katolik, chciałbym spotkać choć jednego katolika, który bierze na serio typu strony i zwyczajnie go zapytać: WTF?!
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 16.08.2017, 12:56:18
  • 0
@Racjonalnie: Dzięki, rzeczywiście. Choć wśród katolików jest kilka procent kreacjonistów, to raczej podany przez ciebie link wskazuje na Bractwo św Piusa X, bo powołują się na orzeczenie komisji Biblijnej z 1905 (czyli orzeczenie robocze) czyli nie ostateczną wersję soboru watykańskiego 2, którego już nie uznają, a dopiero postanowienia soboru są dla katolików wiążące.

W sumie @luvencedus zna się na tym na pewno dużo lepiej niż ja.
  • Odpowiedz
tylko_prawda
tylko_prawda
14.08.2017, 10:09:03
  • 11
#wiara #religia #chrzescijanstwo #katolicyzm
tylko_prawda - #wiara #religia #chrzescijanstwo #katolicyzm

źródło: comment_jTMmVhttDwOnzgUNvLIC92gbMaKabbGf.jpg

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 16.08.2017, 11:27:23
  • 0
Nie znam pisma tak jak ty by wrzucać jakieś fragmenty pasujące mi pod teorie, ale jestem pewien, że gdzieś tam jest, że Bóg jest ponad czasem


@SirSherwood: Bóg jest ponad czasem. Proszę bardzo:

Niech zaś dla was, umiłowani, nie będzie tajne to jedno, że jeden dzień u Pana jest jak tysiąc lat, a tysiąc lat jak jeden dzień [2P3-8]


@tylko_prawda: Zadziwiające jest, że ogromną ilość argumentów przeciw protestantom
  • Odpowiedz
worldmaster
worldmaster
16.08.2017, 09:34:25
  • 4
#pytanie do wyznawcy #katolicyzm i #chrzescijanstwo
W jaki sposób tłumaczone jest ostatnie wydarzenie na Maderze gdzie drzewo zawaliło się na pielgrzymów?
Przypadek, kara za grzechy, to sprawka Szatana czy jeszcze jakoś inaczej?
I kto o tym decyduje?
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 16.08.2017, 10:22:44
  • 2
W jaki sposób tłumaczone jest ostatnie wydarzenie na Maderze gdzie drzewo zawaliło się na pielgrzymów?


@worldmaster: Ej, ale czy każde wydarzenie musi być tłumaczone? I pytanie do Ciebie: czy masz na myśli oficjalne stanowisko KK czy czyjeś prywatne wytłumaczenie, wynikające z osobistej wiary?
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 16.08.2017, 10:59:04
  • 3
No własnie zastanawiam się, czy jest jakieś oficjalne stanowisko?


Wątpię. Tzn, prawdopodobnie nic więcej poza specjalną Mszą żałobną.

W końcu niektóre zjawiska uznawane są za cud


@
  • Odpowiedz

442

Niechciane, porzucone dzieci potrzebują pomocy !

Niechciane, porzucone dzieci potrzebują pomocy !

Dzieci są w różnym wieku,z różnymi bardzo trudnymi schorzeniami,ale z wielkimi sercami.Wierzę,że wasze gorące serca sprawią iż nie zostawicie ich w potrzebie,ale sprawicie im ogromną radość...Więcej w linku https://www.siepomaga.pl/siostry-dominikanki

hania-cieslak-9
z
youtube.com
dodany: 15.08.2017, 13:49:48
  • 44
  • #
    polska
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 16.08.2017, 07:19:35
  • 8
Alu tu widać 100% hipokryzje katolików, na marsz życia pójdzie, kobiecie zakaże aborcji ale chorego dziecka już nie adoptuje bo to nie jego problem.


@lalabomba: Przecież ten wkop jest właśnie o katolikach, którzy poświęcają życie by pomóc tym chorym dzieciom. Więc o co chodzi?
pierdze
pierdze
15.08.2017, 09:33:58
  • 11
#religia #katolicyzm #hipokryzja #polska
Wikipedia podaje , ze katolikow w Polsce jest 87,58% link. Znalazlem ine dane gdzie 92,8 proc. Polaków deklaruje katolicyzm link
Ciekawe jest to, w co oni tak naprawde wierza. link
- tylko 56% wierzy w pieklo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- 33% w reinkarnacje link
- 42% w to,
pierdze - #religia #katolicyzm #hipokryzja #polska
Wikipedia podaje , ze katolikow w...

źródło: comment_EiDrMeczTqzZ2A5t0EG30FZKQCu4NZPW.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 15.08.2017, 10:59:31
  • 0
42% w to, że zwierzęta mają duszę XD


@pierdze:

Przeczytaj Summe Teologiczną -Traktat o Człowieku to się dowiesz ze maja. Albo chociaż Katechizm, żeby wiedzieć czym jest dusza.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 15.08.2017, 11:36:52
  • 0
@pierdze:

Moze i maja dusze, ale to sa dusze innej kategorii


Ale mają.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 15.08.2017, 12:19:25
  • 0
https://youtu.be/TFGpzSgR8tM
@pierdze:
  • Odpowiedz

112

Wyznanie ateisty: "Nauka uratowała moją duszę... od religii

Wyznanie ateisty: "Nauka uratowała moją duszę... od religii

7 lat temu powstał filmik, który do dziś wywołuje ciarki. Ateista opowiada o osobistym przeżyciu, gdy zrozumiał ogrom wszechświata. Jak fascynujący jest świat poznawany czystym rozumem - bez ideologii. O tym, dlaczego religie tylko oddalają nas od prawdy i przeszkadzają cieszyć się życiem.

konto usunięte
z
youtu.be
dodany: 10.08.2017, 22:21:38
  • 117
  • #
    nauka
  • #
    ateizm
  • #
    dawkins
  • #
    filozofia
  • #
    kosmos
  • #
    motywacja
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 12:04:50
  • 0
Duszę. Jedno z wielu pojęć zawłaszczonych przez religię.


@AlabamaMama: Nieskończoność. Jedno z wielu pojęć zawłaszczonych przez matematykę. - Tego typu przytyki nie mają sensu.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 12:14:21
  • 3
a czy religia odpowiada na to pytanie poprawnie? skąd wiesz czy to prawda co mówi religia? jeśli zadowalasz się jakąkolwiek odpowiedzią bez dowodu to równie dobrze można sobie darować taką odpowiedź.


@Balcerek: Czy nauka daje nam poprawne odpowiedzi na pytanie naukowe? Przecież od popperyzmu nie możemy nic wnioskować "na pewno" w świecie nauk przyrodniczych.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 12:17:58
  • 3
Nauka mówi wprost po co i jaki ma to sens


@invisibleborder: Jaki sens ma ludzie życie? Poproszę o dowód lub miejsce, w którym mogę go znaleźć.

a co zaczyna i kończy się wyłącznie w fantazji


Topologia. Algebra abstrakcyjna.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 12:28:42
  • 2
Algebra jest do bólu logiczna i dowodliwa


@invisibleborder: Algebra abstrakcyjna czy topologia istnieje tylko w naszej wyobraźni. Ustaliliśmy aksjomaty, które istnieją tylko w naszej wyobraźni i za pomocą logiki dowodzimy innych rzeczy.

nie znajdziesz tam ani jednej
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 12:32:31
  • 2
nauka daje odpowiedzi które mają dowód


@Balcerek: Od czasów Poppera nie wiesz czy dowód jest poprawny i nigdy nie będziesz wiedział. Wiesz tylko czy jest niepoprawny. Pytam więc jeszcze raz: Czy nauka daje nam poprawne odpowiedzi na pytanie naukowe? Nie wiadomo.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 12:36:29
  • 2
@Balcerek:

czyli nie wiemy czy twierdzenie pitegorasa jest poprawne czy nie?


To nie jest pojęcie z zakresu nauk przyrodniczych.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 12:43:41
  • 3
@Balcerek: Tego nie udowodnimy nigdy "na pewno". Historia pokazuje, że nauka myliła się milion razy, mimo że coś twierdziła "na pewno". W XIX wieku Kelvin stwierdził, że można zamykać uniwersytety bo nic już nie ma do odkrycia.

Nie zrozum mnie źle - ja nie neguje nauki - ja kocham naukę. Ale nie zamieniajmy jej w wiarę.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 12:50:03
  • 3
Nikt nie zakłada wydumanych aksjomatów i potem bez sprawdzawnia wierzy, że są częścią rzeczywistości


@invisibleborder: Matematycy. Aksjomatów się nie sprawdza. Aksjomaty się postuluje.

Jeśli sprzeczność występuje w systemie formalnym, to znaczy że jest niezupełny lub
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 12:52:22
  • 3
@Balcerek:

chyba mnie z kimś pomyliłeś


Przeciwstawiłeś sobie wiarę i naukę.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 13:23:43
  • 3
W aksjomaty nie wierzy się ślepo


@invisibleborder: W aksjomaty się nie wierzy tylko je postuluje. Z definicji są prawdziwe.

Wierzący jednak traktują swoje dogmaty jako coś prawdziwego, ale nie całkowicie abstrakcyjnego, tylko rzeczywistego. Żeby abstrakcyjne idee traktować jako rzeczywiste, to jednak muszą spełniać takie cechy jak inne rzeczy rzeczywiste, a nie spełniają, bo nie są prawdziwe. Tu jest cała różnica.


Przereaguj to proszę bo nic nie rozumiem. Oczywiście jeśli twierdzisz,
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 13:26:46
  • 2
@Balcerek:

no właśnie


No więc właśnie wypychając jedną rzecz za pomocą drugiej, wkładasz na barki nauki rzeczy, które należą do strefy wiary. Szkodzi to przede wszystkim nauce.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 13:32:42
  • 3
To świadczy o ich braku konsekwencji, a nie debilizmie, choć faktycznie sprytem się w tematach ideologicznych nie wykazali. Najpewniej się tym wcale nie zajmowali, tylko przyjęli ślepo prawdziwość wyuczonych od dziecka dogmatów bez prób dociekania prawdy.


@Ortalionowy_Rycerz Na szczęście mamy już na wykopie ludzi mądrzejszych od Maxa, który według @invisibleborder:
"w pełni nauki nie rozumiał". To oni pchną nas ku świetlanej przyszłości. ( ͡º ͜ʖ͡º
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 13:33:00
  • -1
czy to że ziemia jest okrągła to jest w sferze wiary?


@Balcerek: Nie
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 13:36:48
  • 3
Poza tym do każdej naukowej odpowiedzi na naukowe pytanie należałoby dodać "zgodnie z obecnym stanem naszej wiedzy". A o tym stanie wiedzy wiadomo że nie jest kompletny ale w bardzo wielu zastosowaniach prowadzi do satysfakcjonująco poprawnych wniosków.


@KEjAf: Zgadzam się absolutnie. I nie zmienia to jednak mojej wypowiedzi.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 14:16:44
  • 1
@invisibleborder:

Mamy coś takiego jak metodyka naukowa, którą weryfikujemy prawdziwość tez - np. zakładamy że bogowie istnieją i wyciągamy logiczne wnioski, napotykamy jednak na absurdy i sprzeczności. Przykład:

jeśli ci bogowie istnieją, to czemu ci a nie inni identyczni


Bez sensu. Równie dobrze można zapytać - dlaczego stała Plancka wynosi tyle, a przecież mogła by wynosić inną wartość i świat dalej
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 14:22:59
  • 1
Aha, to byty niematerialne są dla ciebie równie rzeczywiste co materialne?


@invisibleborder: Gdzie to napisał?
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 14:25:20
  • 2
zacznij od ustalenia o którym bogu mowa, bo są ich miliony i wszystkie jednocześnie nie mogą być prawdziwi


@invisibleborder: Mnogość możliwych rozwiązać nie implikuje nieprawdziwości każdego z nich. Tym bardziej nikt nie postuluje by wszystkie były prawdziwe.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 15:34:38
  • 3
to uzasadnij czemu twój bóg jest bardziej prawdziwy od Świętej Kaczki z plemienia Uga-Buga


@invisibleborder: Chrześcijanie nie wierzą w Boga dlatego, że jest on prawdziwszy od kaczki.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 11.08.2017, 15:38:44
  • 4
Muszę być teologiem, by mieć rację na jakiś temat?


@invisibleborder: No właśnie. To dlaczego użyłeś TAKIEGO SAMEGO argumentu przeciwko Planckowi? Powiedziałeś, że się mylił bo nie był teologiem. Sam sobie odpowiedziałeś.

Ty sobie wesoło zakładasz że istnieje, nadajesz mu cechy spoza rzeczywistości i twierdzisz, że istnieje w naszej
zygmuntt
zygmuntt
09.08.2017, 17:48:33
  • 1
Przepraszam ale muszę zapytać, nigdy nie byłem więc nie wiem. Czy ci wszyscy dorośli ludzie na pielgrzymce biorą urlop czy co no nie wyobrażam sobie tego trochę brać urlop tylko po to żeby iść na pielgrzymke. #religia #pielgrzymka #pytanie #urlop #chrzescijanstwo
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 09.08.2017, 20:06:59
  • 0
Czy ci wszyscy dorośli ludzie na pielgrzymce biorą urlop


@zygmuntt: Tak.

nie wyobrażam sobie tego trochę brać urlop tylko po to żeby iść na pielgrzymke


Zawsze możesz spróbować. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

486

Papież nie wiedział, że błogosławieństwo trafi do homoseksualnej pary

Papież nie wiedział, że błogosławieństwo trafi do homoseksualnej pary

Watykan dementuje pogłoski jakoby papież Franciszek swoim listem gratulacyjnym popierał związki homoseksualne. - Jest to standardowy formalny list, który zostaje wysłany w odpowiedzi na przychodzące do papieża prośby o błogosławieństwo - twierdzą watykańskie źródła.

piotrsnow
z
deon.pl
dodany: 08.08.2017, 22:20:34
  • 136
  • #
    religia
  • #
    homoseksualizm
  • #
    papiez
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 09.08.2017, 05:50:10
  • 50
@heretyk: I gdzie tu jest napisane, że homoseksualiści to źli ludzie? To jest potępienie czynów homoseksualnych, a nie bycie homoseksualistą.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 09.08.2017, 05:59:10
  • 1
@heretyk:

zdefiniuj "źli ludzie",


Byli by potępieni w PŚ lub w nauczaniu KK. Homoseksualiści nie są potępiani w PŚ ani w nauczaniu KK.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 09.08.2017, 07:57:39
  • 0
A piekło, gdzie ludzie cierpią katusze w nieskończoność to taki dziwny sposób Boga na okazanie nam miłości


@prawa_reka_sorosa: Piekło to nie jest jakieś miejsce do którego zsyła nas Bóg. Zatrzymałeś się na katechezie przedszkolnej.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 09.08.2017, 08:08:29
  • 3
Dlaczego chciałbym być blisko kogoś, kto sprawił że całe życie muszę żyć ze świadomością że po śmierci trafię do miejsca nieskończonych tortur


@prawa_reka_sorosa: Jeszcze raz: "Piekło to nie jest jakieś miejsce do którego zsyła nas Bóg. Zatrzymałeś się na katechezie przedszkolnej." Jak nie chcesz to nie będziesz musiał.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 09.08.2017, 08:27:52
  • 1
Jak zaczniesz używać argumentów, zamiast mnie obrażać to daj znać.


@prawa_reka_sorosa: Stwierdziłem jedynie fakt, że określanie piekła jako "miejsca" jest używane w katechezie w edukacji przedszkolnej. Więc jeśli określasz piekło jako "miejsce" to w rozumieniu tego pojęcia "zatrzymałeś się na katechezie przedszkolnej."
nynomat
nynomat
09.08.2017, 05:53:50
  • 21
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 09.08.2017, 06:01:13
  • 4
Czy cisza nocna nie obowiązuje pielgrzymek?


@nynomat: Nie ma czegoś takiego jak "cisza nocna".
  • Odpowiedz
rbk17
rbk17
08.08.2017, 05:50:13
  • 60
#kosciol #humorobrazkowy
rbk17 - #kosciol #humorobrazkowy

źródło: comment_3QY6j7cEpLuxUlXoJnaws1PdpgxSKJcz.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 08.08.2017, 08:20:46
  • 4
to tylko humor, jeśli ktoś widzi coś więcej albo podchodzi do tego politycznie/światopoglądowo to radzę pominąć


@rbk17: Wydaje mi się, że to może być śmieszne jedynie dla osób spod konkretnych szyldów politycznych / z konkretnym światopoglądem. Dlatego wydaje mi się, że to nie jest "tylko humor".
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 3 z 5
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 03.05.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia