Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko225
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus

dolus_deliberatus

Dołączył 9 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 6843
  • Znaleziska 591
  • Mikroblog 6252
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 42
ActiveekHere
ActiveekHere
01.09.2017, 17:42:17
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 01.09.2017, 18:04:05
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 01.09.2017, 18:13:01
  • 0
@ActiveekHere: Eh...
  • Odpowiedz
Dimi
Dimi
31.08.2017, 13:11:34
  • 18
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 31.08.2017, 13:36:50
  • 1
Jeśli się uniosę dzisiaj pod sufit to dam znać (✌ ゚ ∀ ゚)☞

dzisiaj przychodzi do mnie egzorcysta


@Dimi: I myślisz, że z progu będzie odprawiał egzorcyzmy? Rozumiem, że sobie tak żartujesz. Egzorcyści to wykształceni ludzie, muszą mieś ukończony fakultet z medycyny. Przecież jak Ciebie zobaczy, że jesteś "normalny", to pogada i pójdzie. Nie wiadomo co ta sąsiadka musiała nagadać na Ciebie, żeby pofatygował się do Ciebie
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 31.08.2017, 13:41:55
  • 2
@Dimi:

To dobra kobieta jest, na swój sposób się martwi :)


W sumie, to #wygryw mieć takich sąsiadów. Ja bym się cieszył ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

441

"Dziwacznie pojęta troska, czyli Ks. Oko w sprawie..." to FakeNews

"Dziwacznie pojęta troska, czyli Ks. Oko w sprawie..." to FakeNews

“Już dawno temu były próby zablokowania fejkowego konta @dariuszoko Bez skutku.

mrbarry
z
twitter.com
dodany: 29.08.2017, 15:18:48
  • 78
  • #
    polska
  • #
    fakenews
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 29.08.2017, 16:26:19
  • 28
Aborcje to efekt rozpasania seksualnego. Na mężczyznach ciąży zbiorowa wina, jak na Niemcach wobec Żydów


@artpop: Fajnie, tylko w kontekście CAŁEJ wypowiedzi brzmi to inaczej.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 29.08.2017, 16:40:50
  • 25
@artpop: Całej. Nie dwóch zdań.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 30.08.2017, 07:02:59
  • 2
@artpop: Nie znam Cie, ale wydaje mi się, że jesteś mocno uprzedzony.

-Najpierw wykopałeś. Ok
-Później jak się okazało, że to fake-news twierdziłeś, że to zwykły damage control
-Jak się okazało, że to na prawdę fake to uważasz (w tym samym wątku), że może tak nie powiedział, ale na pewno tak pomyślał.

Przypomina mi to rozdział z "Metody czarnej skrzynki" o dysonansie poznawczym. Tam prokurator, bardzo inteligentny człowiek, nie chcąc
rbk17
rbk17
30.08.2017, 06:54:11
  • 9
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 30.08.2017, 06:59:50
  • 9
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
L.....k
L.....k
konto usunięte 29.08.2017, 20:39:00
  • 8
Huragan Harvey, który przeszedł przez wybrzeże Teksasu spowodował nie tylko szkody związane z zalaniami.
Jedna z poszkodowanych rodzin w Robstown opowiedziała niezwykłą historię - w popiołach swojego spalonego domu znaleźli nienaruszoną figurę Matki Boskiej.

#wiara #katolicyzm #ciekawostki
L.....k - Huragan Harvey, który przeszedł przez wybrzeże Teksasu spowodował nie tylko...

źródło: comment_MQLbG76HOXGkUJtBX9QbXK9Vyk8VPC7P.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 30.08.2017, 06:20:43
  • 2
przypadek nic więcej, przynajmniej dla mnie, osoby która nie wierzy w nic


@Adry420: Wierzysz, że to przypadek ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
sing
sing
29.08.2017, 15:08:50
  • 141
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 29.08.2017, 15:19:49
  • 0
zmarnowałem 15 minut życia


rzeczywiście
  • Odpowiedz
Schaft
Schaft
Schaft
20.08.2017, 19:09:37
  • 53
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 111
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 20.08.2017, 20:53:50
  • 0
Jesli Bóg istnieje i jest wszechwiedzący to jeszcze przed naszymi narodzinami wiedział jak nasze życie się potoczy. A skoro jest wszechmocny i pozwala na cale to zlo na świecie to nie może być wszechmilosierny. Jego wszechwiedza wyklucza rowniez wolna wole bo juz wie czy pojdzemy do nieba czy do piekla. Czyli Bóg w ujęciu chrześcijańskim jest niezgodny z logika.


@Schaft: Przypisywanie Bogu ludzkich cech nazywa się antropopatryzmem. Więc wcale nie musi
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 20.08.2017, 21:00:18
  • 0
Niby w jaki sposób tłumaczy to zło na świecie niespowodowane czynnikiem ludzkim?


@mentalmaste: A może to nie jest złe w takim razie?
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 20.08.2017, 21:01:34
  • 0
Przeciez zostalismy stworzeni na jego podobieństwo, a chyba nie chodź o to fizyczne.


@Schaft: Tak. Ale w sumie nie rozumiałem Twojej odpowiedzi.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 20.08.2017, 21:07:11
  • 0
@Schaft: Tak, bo np. w ujęciu ludzkim nieskończone miłosierdzie i sprawiedliwość się wykluczają. W ujęciu boskim niekoniecznie.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 20.08.2017, 21:13:04
  • 0
To już zależy od tego jak definiujesz zło, ale można spojrzeć na to z innej strony, z pewnością powoduje to wiele cierpienia.


@mentalmaste: Właśnie. I tutaj też się zgodzę, że może to powodować cierpienie. Np. nawet dla chrześcijan Jezus nie dał ostatecznej odpowiedzi na temat sensu cierpienia. Nic na temat cierpienia w ujęciu filozoficznym nie powiedział, albo to do nas nie dotarło. Po prostu przeżył to cierpienie i nadal kochał.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 20.08.2017, 21:14:29
  • 0
Czemu niby się wykluczają? Nie rozumiem tylko dlaczego zlo dotyka tych którzy nic nie zawinili, karanie zlych nie jest wg mnie sprzeczne z milosierdziem jesli kara jest sprawiedliwa


@dolus_deliberatus: Nie można być sprawiedliwym będąc miłosiernym. Przecież nie można być miłosiernym wobec kogoś kto nic nie zawinił. I nie jest się sprawiedliwym kiedy się komuś coś daruje.

Nie rozumiem tylko dlaczego zlo dotyka tych którzy nic nie zawinili


Bo inni je
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 20.08.2017, 21:19:36
  • 0
@mentalmaste: Nie znam ostatecznej odpowiedzi, która zadowoliła by każdego. Tak jak nie ma ostatecznej odpowiedzi czym jest miłość i do jej opisu używa się np. poezji. Mimo to niektórym nie przeszkadza się żenić.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 20.08.2017, 21:21:04
  • 0
Jednym słowem można p-------ć cały ten rytuał ponieważ tak jak wizerunek Boga jest tylko przypuszczeniem


@kult_cwaniaka Tylko i aż.

że istota ta chce żeby odwalać ku niej ukłony, mówić paciorki składające się z takiej, a nie innej kolejności powtórzeń, nie spożywać mięsa ssaków i ptaków piątki oraz nie walić kunia.


@kult_cwaniaka: Chrześcijaństwo opiera się na miłości, a nie niewaleniu bo ktoś Ci zabrania. Rytuały są ze ST.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 20.08.2017, 21:27:10
  • 0
Nie ma ostatecznej odpowiedzi czym jest miłość, jednakże definicja miłości jest dużo bardziej rozbudowana i bliska prawdy


Która definicja? Przecież materialiści powiedzą np. że nie ma miłości - to tylko chemia w mózgu. Hedoniści powiedzą, że nie ma miłości - jest tylko przyjemność. I tak w kółko.

że na temat sensu cierpienia nie masz nic do powiedzenia.


@mentalmaste: To nie prawda. Ale tak samo trudno jest rozmawiać o miłości na
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 20.08.2017, 21:29:00
  • 0
Ciekawe co na to powiedzieliby ludzie, którzy epatują miłością na prawo i lewo przez całe swoje życie nawet nie wiedząc, że są chrześcijanami. Przypuszczam, że nie przejęliby się tym zbytnio.


@kult_cwaniaka: Ale czy ja powiedziałem, że tylko chrześcijanie mogą kochać? Powoli, bo się zagalopowałeś.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 20.08.2017, 21:37:58
  • 0
koro masz coś do powiedzenia z chęcią to usłyszę, ale nie potrafię wyobrazić sobie sensownego i logicznego powodu by zezwalać na tyle cierpienia z punktu widzenia miłosiernego, wszechwiedzącego, wszechmocnego bytu


@mentalmaste: Z chęcią, ale w cztery oczy. I tak się za dużo napisałem. Zwłaszcza, że jest mnóstwo przykładów i testów już gotowych i o niebo lepszych. To jest też kewstia patrzenia na świat. Np. było znalezisko o Islandii i ludziach
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 20.08.2017, 21:41:11
  • 0
Za wikipedią- miłosierdzie to aktywna forma współczucia


@Schaft: Dokładniej to: aktywna forma współczucia, wyrażająca się w konkretnym działaniu, polegającym na bezinteresownej pomocy

można wymierzyć sprwiedliwa kare i jednocześnie pomagać mu ja
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 20.08.2017, 22:06:53
  • 0
skoro już jesteśmy przy tym temacie to musisz mieć zdecydowanie duża wiedzę na temat miłości z naukowego punktu widzenia


@mentalmaste: Jeśli miłość sprowadzimy do nauki to jest to materializm, ponieważ nauki przyrodnicze zajmują się tylko materią.

co zmieniło by to gdyby ci ludzie żyli normalnym życiem


I Ci ludzie są szczęśliwi mimo, że niektórzy czują odrazę na myśl że sami mogli by mieć ZD. I to może być może jeden
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 20.08.2017, 22:07:18
  • 0
Nie pisałem o wspolodbywaniu kary tylko o pomocy np dogadanie się z okradzionym by nie wzywal policji


@Schaft: Miłosierdzie to także wybaczanie winy i zaniechanie kar. Pomoc to też uczynek miłosierdzia, ale w tym wypadku to tylko częściowe okazanie miłosierdzia.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 20.08.2017, 22:33:26
  • 0
@mentalmaste:

Czyli ignorujesz naukową część tego zagadnienia bo to materializm?


Albo miłość jest wytłumaczalna naukowo albo nie jest. Materialiści uważają, że jest dlatego nie istnieje (bo chemia to nie cnota)
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 21.08.2017, 09:00:51
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 21.08.2017, 09:01:14
  • 0
Jestem zwolennikiem determinizmu


@Schaft: Fizyka kwantowa nie jest deterministyczna.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 21.08.2017, 09:05:11
  • 0
Jest wiele praw fizyki które są uznane za prawdziwe ale nie sprawdzają się w fizyce kwantowej


@Schaft: I jaki z tego wniosek?
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 21.08.2017, 09:09:04
  • 0
@Schaft:

Ze jesli cos nie sprawdza się w wymiarze fizyki kwantowej to nie znaczy ze jej to nielogiczne


A czy ja tak napisałem? Napisałem tylko że cały świat nie może być deterministyczny bo fizyka kwantowa która go opisuje w najniższej warstwie nie jest deterministyczna.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 21.08.2017, 09:14:17
  • 0
To w takim razie mam pogląd deterministyczny na wszystko co nie ma związku z fizyka kwantowa


@Schaft: Czyli nie na świat materialny :)
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 21.08.2017, 09:18:09
  • 0
Nie :) na wszystko co nie jest przedmiotem badań FK


@Schaft: Przedmiotem badać Fizyki Kwantowej są cząsteczki elementarne, które budują CAŁY świat materialny bo są to podstawowe i jedyne budulce materii.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 21.08.2017, 09:37:41
  • 0
Wiele teorii które nie maja zastosowania w mikroswiecie ma zastosowanie w makroswiecie mimo ze te swiaty tworzą jeden wszechświat


Jakie to ma znaczenie w deterministycznej bądź nie interpretacji świata?

Poza tym istnieją deterministyczne interpretacja mechaniki kwantowej


@
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 21.08.2017, 09:47:11
  • 0
Takie ze mogę interpretować makroswiat deterministycznie


Możesz, ale to będzie uproszczenie.

nawet jesli hipotetycznie zrezygnowalbym z determinizmu za sprawą FK to i tak nie miałbym podstaw by uwierzyć w wolna wole


@Schaft: Ale też nie miałbyś podstaw by w nią nie wierzyć. Więc sprowadza się to do wiary w nieistnienie wolnej woli.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 21.08.2017, 09:56:15
  • 0
@Schaft: Nie wiem, chyba żadnej. FK nie udowadnia wolnej woli, ani nawet nie musi być jej przyczyną. Zbija tylko argument determinizmu. Bo jeśli świat rzeczywiści byłby deterministyczny to nie ma mowy o wolnej woli.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 23.08.2017, 10:48:19
  • 0
To było pytanie o sens cierpienia, co to ma do rzeczy?


@mentalmaste: Miłość, ta idealna, też nie ma zdefiniowanego sensu.

w 2004 w Indonezję i parę innych krajów azjatyckich uderzyło tsunami, spowodowało niecałe 300 tysięcy ofiar śmiertelnych, ogromne straty materialne, miliony ludzi straciło dach nad głową, jaki był sens tego wszystkiego z punktu widzenia miłosiernego
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 23.08.2017, 13:42:10
  • 0
Zdecydowanie usprawiedliwia to śmierć prawie 300 tysięcy osób i wiele innych szkód które wyrządziło to tsunami, było warto xD


@mentalmaste: Nie wiem czy usprawiedliwia. Ty też nie wiesz czy nie usprawiedliwia.

kilkadziesiąt lat temu niewyobrażalne było by 2 homoseksualistów szło przez ulicę trzymając się za rękę, nie oszczędzono nawet Alana
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 23.08.2017, 14:42:20
  • 0
ponieważ jak sam przyznałeś nie wiesz jaki jest sens cierpienia.


@mentalmaste: Ty też nie wiesz. Rozmowa ma sens bo na początku twierdziłeś, że na pewno cierpienie sensu nie ma. Ja od początku twierdziłem, że to mnie przerasta.

jednak rozśmieszyły mnie twoje desperackie próby wytłumaczenia cierpienia tylko po to żeby uzasadnić swój
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 23.08.2017, 14:58:55
  • 0
to ludzie ją nadali


@mentalmaste: O właśnie.

Nie wiem, ale zakładam, że prawdopodobnie nie ma
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 23.08.2017, 15:11:01
  • 0
Chrześcijanie zakładają i to na nich leży ciężar dowodu, że tak jest


Nic nie zakładają.

skala cierpienia zdecydowanie może spowodować, że zło jest większe.


Ale nie może go odwrócić. Jeśli nie wiesz czy cierpienie ma sensu, to czy jest wielkie czy nie, nie zmieni znaku.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 25.08.2017, 08:42:24
  • 0
A co tu się stało?


@Doman_60: Dzięki, teraz zrozumiałem o co chodziło Panu @mentalmaste. Nic nie zakładają - w sensie nie uważają, że mają na to dowód. Dlatego napisałem wierzą.

co to ciężar dowodu i na kim on ciąży, a także jakie
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 25.08.2017, 12:44:37
  • 0
Zakładam, że nie wierzysz we wróżki czy jednorożce bo nie ma żadnych powodów by w nie wierzyć mimo, że nikt nie dowiódł ich nieistnienia. Taka sama sytuacja jest tutaj.


@mentalmaste: Chrześcijanie nie wierzą w Boga, dla jego istnienia. To jedno z nieporozumień. Dlatego zgadzam się. że nie ma "powodów do wierzenia we wróżki".

Sęk w tym, że nie przedstawiłeś żadnego argumentu który miałby świadczyć o tym, że to ty masz
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 25.08.2017, 13:20:25
  • 0
Rzucałeś tezami o tym, że miłość ma jakąś nadnaturalną wartość czy cierpienie


@mentalmaste: Że różni ludzie, różnie uważają więc nie jest to prosty problem. Mimo tego, że ktoś nie ma dowodu na nadnaturalną wartość miłości i nie udowodnił nikomu, że mu się to opłaci to ludzie i tak poświęcają swoje życie w jej imieniu. Tak samo jest w tym przypadku.

równie dobrze moglibyśmy rozmawiać o Allahu


Nie, bo nie mam
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 25.08.2017, 13:32:11
  • 0
@mentalmaste:

Mówimy o wartościach transcendentalnych

racjonalnych
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 25.08.2017, 13:32:38
  • 0
tylko żebys uargumentował swoje słowa


@mentalmaste: Ok. Które?
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 25.08.2017, 13:35:51
  • 0
Wszystkie tezy które stawiasz


Poproszę konkretnie.

zdecydowana większość osób wierzy w danego Boga bo wychowała się w rodzinie która wierzy w tego Boga, to fakt.


Nie. Nie ma takiego faktu. Korelacja to nie przyczynowość.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 25.08.2017, 13:46:14
  • 0
I po raz kolejny powtarzam, że nie chcę dowodu bo to niemożliwe tylko żebys uargumentował swoje słowa

O tym, że uczucia mają nadnaturalną wartość i cierpienie niespowodowane czynnikiem ludzkim (w szczególności większe kataklizmy które zabijają setki tysięcy a nawet miliony osób) ma sens z punktu widzenia miłosiernego Boga


Czyli:
- nie musisz mi tego udowadniac
- ale jednak musisz mi to udowadniać
  • Odpowiedz
s0ma
s0ma
25.08.2017, 09:52:18
  • 8
Ja jebe, najlepsi sa ci wierni, ktorzy prosza jakiegos tam boga o zdrowie, ochrone rodziny czy o pomoc w zdaniu egzaminu na studiach, nie? Teraz powiedzcie mi jedno, skoro bog pozwolil Hitlerowi zagazowac pare milionow ludzi w obozach podczas II wojny swiatowej, gdzie cale rodziny zdychaly jak jakies zwierzeta, to czy ten sam bog bedzie w ogole sie wami przejmowal? Nie myslicie czasem, ze to lekki absurd modlic sie i prosic o
s0ma - Ja jebe, najlepsi sa ci wierni, ktorzy prosza jakiegos tam boga o zdrowie, och...

źródło: comment_4JIREmDmTKSHHXtPWvjkXv8uRYP9Vv3m.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 25.08.2017, 09:58:07
  • 0
Teodycea. O dobroci Boga, wolności człowieka i pochodzeniu zła. - Wilhelm Gottfried Leibniz
  • Odpowiedz
L.....k
L.....k
konto usunięte 24.08.2017, 09:18:31 via Android
  • 7
"Ciagle do was mówię i pokazuję prawdę i dobro, ale wy wolicie być ślepi i głusi - zapatrzeni tylko w siebie. I mimo Mojej Wszechmocy, wobec was jestem bezsilny, bo dałem wam wolną wolę.
Z miłości wam ją dałem. Niechciałem abyście byli jak zwierzęta podporządkowani Mojej Mądrości."

"Świadectwo" Alicja Lenczewska

#katolicyzm #chrzescijanstwo #wiara #religia
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 24.08.2017, 10:28:59
  • 1
no kiepska ta miłość, to tak jakby dać nieodpowiedzialnemu nastolatkowi super szybki samochód i biadolić, że miał wypadek


@luvencedus: Myślę, że porównanie było by słuszne wtedy gdy dodamy jeszcze drugą możliwość. Tzn. jeśli nie damy temu nastolatkowi samochodu to on i tak całe życie będzie warzywem i niczego nie będzie mógł poczuć.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 24.08.2017, 10:52:47
  • 1
Bóg miał jescze jedną możliwość: nie mieć nastolatka i nie mieć tego dylematu


@luvencedus: Ale czy to lepiej?
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 24.08.2017, 11:15:41
  • 2
wiedząc, że to się w ten sposób skończy, tak


@luvencedus: Jednak nie wszyscy się rozbijają.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 24.08.2017, 11:56:59
  • 1
Wtedy można spuścić głowę i wyłączyć myślenie.


@biliard: Czego nie potwierdza historia, więc Twoje założenie jest błędne.

To ma usprawiedliwiać ludzkie cierpienie?


Nie.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 24.08.2017, 12:10:28
  • 1
za czasów Kopernika nikt nie usiłował na świat spoglądać inaczej niż należało


@biliard: Oprócz niektórych duchownych - np. samego Kopernika ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 24.08.2017, 12:31:56
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 24.08.2017, 12:43:01
  • 0
Trzeba było mu to wyjaśnić, jak skwierczał na stosie


@biliard: Ale nie za to że był naukowcem xD Przecież ta informacja jest nawet na wikipedii xD

Nieco ponad 4 wieki temu Kuria Rzymska potępiła dwa podstawowe twierdzenia, zawarte w dziele Mikołaja Kopernika „De Revolutionibus orbium coelestium” (O obrotach
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 24.08.2017, 13:08:40
  • 1
argumenty ad personam


@biliard: Zacząłeś z tym levelem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

alby by uprzytomnić, że problemy z przebiciem się badaczy miały realny
  • Odpowiedz
C.....p
C.....p
konto usunięte 23.08.2017, 11:43:43
  • 5
http://zwiedzeni.pl

Genialnie zrobiona strona o ruchu charyzmatycznym, powstałym u pentecostali protestanckich i wolnych chrześcijan, a teraz przeniesiona na grunt katolicki. Bardzo ładnie pokazuje, że to bujda na resorach, oszustwo, fałsz, szarlataneria i wyzysk. Warto przejrzeć, by mieć podstawy do dyskusji z charyzmatykami wszelkiej maści, uzdrowicielami, etc.

#katolicyzm #chrzescijanstwo #kosciol #bekazcharyzmatkow #religia #protestantyzm
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 24.08.2017, 12:27:58
  • 0
ale protestantyzacja KRK to fakt i nie od paru lat, a od SV2 (...) o neokatechumenacie nie wspomne.


@luvencedus: Ja mam odmienny na to wzgląd, przez mojego teścia. Dobrze zna historię chrześcijaństwa Długo należał do neokatechumenatu, a mimo to jeśli któregoś dnia, sam Bóg Ojciec, kazałby wszystkim przejść na protestantyzm to on by był na pewno ostatni xD

Więc masz może na to inne zdanie, możesz je przybliżyć?
  • Odpowiedz
bojesieminusow
bojesieminusow
23.08.2017, 15:18:51
  • 94
Dlaczego ci wszyscy ludzie którzy chodzą na pielgrzymki w ramach jakiejś intencji nie mogą w ramach tej samej intencji pomagać przez 2 tygodnie ludziom po nawałnicy? Na pewno nocleg i jedzenie się znajdzie, straszę panie będą gotować dla pomagających, mężczyźni i młodzi chłopcy pomagać w odbudowie zniszczeń a kobiety i dziewczyny w sprzątaniu albo w obudowie jak kto woli(żeby się nikt nie czepiał o podział ról). Jaki sens ma tygodniowa/dwutygodniowa pielgrzymka na
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 23.08.2017, 16:12:30
  • 8
Dlaczego ci wszyscy ludzie którzy chodzą na pielgrzymki w ramach jakiejś intencji nie mogą w ramach tej samej intencji pomagać przez 2 tygodnie ludziom po nawałnicy?


@bojesieminusow: Błędnie zakładasz, że jak ktoś idzie na pielgrzymkę to nie może już brać udziału w pomocy ofiarom nawałnicy.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 23.08.2017, 16:40:25
  • 3
reszta pójdzie na pielgrzymkę + co niedziele do kościoła i na tym się kończy ich chrześcijaństwo, gdzie pomoc bliźniemu?


@bojesieminusow: To są wszystko Twoje domysły. W tym kraju potrzebujące są nie tylko ofiary nawałnicy raz na rok.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 23.08.2017, 16:48:29
  • 0
no i o tym mówię od samego początku, nawałnica to rzadki jednorazowy przypadek


@bojesieminusow: Tak, a w tym kraju są równie potrzebujący ludzie przez cały rok. A, że ofiary nawałnicy to jest hype to dobrze bo widzę pomagają również inni.
  • Odpowiedz
syn_admina
syn_admina
23.08.2017, 12:37:58
  • 147
taka rozkmina.
chodzi o rejestrację kościoła latającego potwora spagetti. kościół pomimo spełnienia formalnych wymogów nie został zarejestrowany bo wg. ekspertów to śmieszki jakieś są a nie poważna religia

no to wymysliłem że może warto otworzyć kościół satanistyczny.
nie będą mogli ekspeci podważyć śmiesznością kościoła mowiąc że to głupoty bo szatana nie ma
bo taka argumentacja uderza w nauczanie KK
syn_admina - taka rozkmina.
chodzi o rejestrację kościoła latającego potwora spagett...

źródło: comment_z6n1s6grJ2ku3tPJFSTAjGP2hMTwa2wR.jpg

Pobierz
  • 41
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 23.08.2017, 13:13:28
  • 0
chodzi o rejestrację kościoła latającego potwora spagetti. kościół pomimo spełnienia formalnych wymogów nie został zarejestrowany bo wg. ekspertów to śmieszki jakieś są a nie poważna religia


@syn_admina: Więcej informacji? Bo jestem zainteresowany tą kwestią.
  • Odpowiedz
Zdejm_Kapelusz
Zdejm_Kapelusz
21.08.2017, 08:03:27
  • 16
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 21.08.2017, 09:04:09
  • 0
Nigdy, bo przecież kościoły nie płacą podatków ;)


@Zdejm_Kapelusz: Kłamstwo.

ciekaw jestem kiedy ludzie doczekają się paragonów


@Racjonalnie: Jeśli np.zmienisz prawo i parafia nie będzie płaciła podatku dochodowego w postaci zryczałtowanej, tylko CIT i VAT od tacy :)
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 21.08.2017, 09:19:20
  • 0
@Zdejm_Kapelusz:

Można się pokusić o stwierdzenie, że w porównaniu do podobnie prosperujących instytucji, nie płacą niemalże nic.


Każdy związek wyznaniowy płaci tyle samo. Więc podobne instytucje płacą tyle samo.

A jeśli nie uznajesz optymalizacji podatkowej za złą moralnie (nie łamiesz prawa) to możesz płacić jeszcze mniej, albo nawet nic.
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 21.08.2017, 12:21:06
  • 1
Dochody takie jak: składki na tacę, opłaty za śluby, pogrzeby, kolęda, wszystkie "co łaska", itd nie są opodatkowane


Są, tym właśnie podatkiem zryczałtowanym.

Te 140 zł podatku księdza który może swobodnie wyciągać około 3 000 - 4 000 zł w jakiejś pobożniejszej wiosce to "nic".


@
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 21.08.2017, 12:36:26
  • 0
w zachodniej Polskce możliwe


@Racjonalnie: Znam realia tu i tu.

Nawet jeśli rzeczywiście u Was na wsi są takie duże kwoty, i rzeczywiście jest codziennie chętny na intencję mszalną (ta, jasne) Teraz odlicz sobie koszty utrzymania kościoła. Dwa miliardy złotych rocznie to samo utrzymanie zabytków sakralnych w Polsce. Jak wprowadzisz CIT to tego podatku będzie jeszcze mniej. Założę się, że dobrze to sobie odliczą. ( ͡°
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 21.08.2017, 14:39:43
  • 1
słyszałem od ludzi, że trzeba kilka miesięcy wcześniej rezerwować aby złapać termin rocznic


@Racjonalnie: Tak, żeby wypadały na święta gdzie jest najwięcej ludzi :D Mówię serio.

Byłem na pogrzebie to słyszałem listę intencji
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 23.08.2017, 10:52:58
  • 0
Nie wiem jak to dokładnie się nazywa, na stronach parafii widzę "Msze Święte Pogrzebowe" - na mszy czytana jest lista zamówionych mszy w intencji zmarłego.


I było 20? Dla mnie 5 to już granica absurdu. Nie była to jakaś znana osobistość?

Nie od razu emocjonalnie. Chodzi o dochód per capita - aby powiedzieć czy to "mało" czy "dużo".


Mi
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 23.08.2017, 12:54:16
  • 0
Nie, nikt z tych "ważnych", chociaż nie będąca jakimś no-name w okolicy.


@Racjonalnie: To, rzeczywiście mieszkasz w dziwnej parafii.

To takie negatywne wyjątki w moich
  • Odpowiedz
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 23.08.2017, 13:12:33
  • 0
O tych księżach raczej nie słyszałem aby byli jakoś zafascynowani motoryzacją: zloty, itp.


@Racjonalnie: W parafii mieliśmy jednego wikarego. Niestety był pośmiewiskiem sebków z gimnazjum, bo nie stać go było na coś porządniejszego, więc "tuningował' swojego peugeota 206

Samochody bardziej w kierunku luksus niż motoryzacyjna
  • Odpowiedz

412

Byłam Świadkiem Jehowy. Gdy odeszłam, odwrócili się ode mnie nie tylko...

Byłam Świadkiem Jehowy. Gdy odeszłam, odwrócili się ode mnie nie tylko...

Paulina wychowywała się wśród Świadków Jehowy. Tylko wśród nich miała przyjaciół i bliskich. Najpierw wątpliwości zaczął mieć mąż Pauliny. Potem ona sama zaczęła zastanawiać się, czy Jehowi mają rację.

Bart_Simpson
z
kobieta.wp.pl
dodany: 21.08.2017, 15:58:15
  • 211
  • #
    polska
  • #
    swiadkowiejehowy
  • #
    religia
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 22.08.2017, 12:38:40
  • 0
Zwyczajnie. Napisać iż człowiek ten już nie jest członkiem KK i dać do podpisu. Em... Dx?


@NormanCroucher: Kościół Powszechny jest z definicji wspólnotą ludzi ochrzczonych. Nie możesz podpisem zmieniać faktów historycznych, tak samo jak podpisem nie możesz zmienić tego, że urodziłeś się w Polsce.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 22.08.2017, 12:54:55
  • 0
obywatelstwo jak i przynależność do Kościoła jest tworem w pewien sposób sztucznym, tj. występuje tylko w papierach a nie da się tego dostrzec w rzeczywistości


@NormanCroucher: Nie ma w żadnych papierach, że się jest członkiem KK, czy katolikiem.

W KK wielokrotnie dochodziło do zmian w interpretacji i prawie i jakby chciał to mógłby zmienić i tą kwestię.


Nie. Źródło?
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 22.08.2017, 13:45:36
  • 0
@NormanCroucher:

Pomijając bezzasadność niektórych twierdzeń i ich sprzeczność ze źródłami to rozumiem o co Ci teraz chodzi. Myślę jednak, że nie spełnią Twojego życzenia.
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 22.08.2017, 20:57:13
  • 1
@NormanCroucher: Ja mam inne dane dotyczące

Pierwsi chrześcijanie nie modlili

Kwestia narodzin Jezusa,


Z książki Kościół Oskarżony. W niej są też odnośniki do różnych
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 23.08.2017, 07:08:29
  • 1
Spoko, tylko sam Kosciol Oskarzony pisany byl z jasna teza przez autora ktorego nazwiska nie kojarze. Ksiazka dostepna jest najczesciej w ksiegarniach katolickich. To ujmuje jej obiektywnosci w opisywaniu historii


@NormanCroucher: To jest uprzedzenie. Obiektywności może jej ujmować mijanie się z faktami, a nie to że autor jest katolikiem. Równie dobrze mógłbym mieć uprzedzenia do profesora Krawczuka bo należał do SLD. Ale bez przesady :>

W książce, którą Ci podałem są źródła
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 23.08.2017, 10:15:52
  • 1
Nie tyle uprzedzenie co zdrowy rozsądek, będący podstawą sceptycyzmu


@NormanCroucher: No to w takim razie Krawczuk był członkiem SLD. Eh... Antyklerykalizm też jest ideologią. Powinniśmy patrzeć na fakty, a nie ideologie. Poza tym ja w tej książce znalazłem przede wszystkim odnośniki do źródeł, które Ci przytoczyłem. Odnoście 25 grudnia i rzeźb.

Jednakże nawet z podesłanego przez ciebie linku masz wyraźnie zaznaczone kiedy zaczęły pojawiać się pierwsze ikony czy
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 23.08.2017, 13:08:23
  • 0
@NormanCroucher:

Nom. Nie ma tego istotnego ośrodka władzy w którym funkcje pełniły kobiety, ciekawe.


Czyli przez promil społeczeństwa, dla pojedynczych wybranek, kobiety mogły mieć lepiej? Wyrocznie były traktowane jak pół-bóstwa a nie jako
piter-miter
piter-miter
piter-miter
23.08.2017, 08:59:41
  • 7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dolus_deliberatus
dolus_deliberatus
dolus_deliberatus 23.08.2017, 09:14:08
  • 2
PL religia chrześcijańska narzucona została siłą xD


@piter-miter: A czy masz jakieś źródła xD
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 2 z 5
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 03.05.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking